{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.870 visninger | Oprettet:

Grand danois erfaringer vi skal have en hund ?? {{forumTopicSubject}}

Hvad har vi glemt at tænke på før vi køber?
Hvad skal vi være opmærksomme på. Den vi har i øjeblikket har kig på er A i HD på begge forældre DKK opdrætter
Hvad betyder AD? Status 0?
Vi har 2 børn på 3 og 1 år samt en stor hankat
Vi har masser af plads og natur og have uden for døren.
Jeg har masser tid og arbejder hjemme det meste af ugen

Hvad med plads i bilen bør man købe en kæmpe 4x4 eller kan man klarer sig med mindre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grand danois erfaringer vi skal have en hund ??
  • #2   15. jan 2018 Ja, vær ekstremt OBS på sind. Der er ret stor arvelige der også.
    Hvilke opdrætter er det? Det kan jo være nogen herinde kan sige god for vedkommende. smiley


  • #4   15. jan 2018 Ja, sindet skal dælme være i orden!
    Det er saftsuseme ikke spor sjovt at stå med en udfarende krabat i den kaliber. Har mødt flere af den slags.
    Ud over det, så spørg ind til knoglekræft, mavedrejning, hjerte osv. Har du mulighed for det, så tjek op på generationer tilbage, levetid og evt dødsårsag.

    Bliv sat grundigt ind i fodring af sådan en hurtigvoksende kæmpe, det er meget vigtigt.

    Af bil har min den store (88 kg og knapt en meter) siddet i en swift med bagsæderne slået ned.
    Til dagligt havde vi tidligere en peugeot partner, og de senere år har hundene og jeg kørt i en ældre toyota raw på gule plader.


  • #6   15. jan 2018 Har ingen kendskab til hverken avler eller racen, men jeg stritter lidt imod at de er blå...sørg endelig for at få nogen til at tjekke forældrene på hundeweb for dig. Og meget gerne også høre nogen kender avler.

    Blå er en farve som er meget ønsket, af mange, ergo kan det jo betale sig at avle den, også på forældredyr der måske ikke burde avles på, men de blå er let sælgelige.


  • #7   15. jan 2018 Jeg har forsøgt at søge snavs frem på opdrætter, og er ikke faldet over én eneste ting der får en rød lampe til at lyse. Jeg synes man kan se meget af folks opførsel på nettet, herunder på fb, og der er ingenting overhovedet.

    Kuldet er efter forældre, som begge er A og 0. Mor er sort, far er blå og der er kommet 3 blå hvalpe.

    Jeg ville lige få en til at tjekke bedsteforældre, men umiddelbart - ud fra hvad jeg kan finde - er der ikke noget der ville afholde mig fra at købe en af hvalpene (ud over at de ville æde mig ud af huset som voksne smiley ).


  • #8   15. jan 2018 Det lyder godt smiley

  • #9   15. jan 2018 Hvor ser den skøn ud smiley
    Vær obs på at så stor en hund sammen med så små børn som jeres, kan være noget af en prøvelse, specielt mens hunden er ung og klodset. Specielt halen kan give problemer, da en logrende GD hale har højden til at ramme børnene i hovedet.
    Jeg og min mastiff, besøgte en gang en familie med et mindre barn, som var overbevist om at de skulle have mastiff. De indså at det var en dårlig løsning, da barnet gentagne gange blevt ramt hårdt i ansigtet af min hunds logrende hale smiley

    Så et rigtigt godt råd vil være at tage jeres børn med på besøg, når I skal ud og hilse på opdrætter og hundene, og se hvordan jeres børn tackler det.

    Mht. bilstørrelse, så havde jeg min bullmastiff i en lille VW golf, uden problemer.


  • #10   15. jan 2018 Super gode input mange af jer ???? vores den største er ret vild med naboens irske ulvehund og vi skal klart have børnene ud og se på hunde når de voksne er kommet tættere på målet det er jo os der bestemmer. Havde aldrig tænkt over det med halen super dog pointe ????

  • #11   15. jan 2018 Sådan en hundehale slår vanvittigt hårdt, og man tænker ikke over det, før man har oplevet situationen.
    Dem jeg besøgte endte med at få en cavalier king charles i stedet, og udsatte projekt stor hund, til barnet var ældre.
    Om I kan få det til at fungere, ved jeg selvfølgelig ikke ?


  • #12   15. jan 2018 Det må testes med nogle voksne gd hunde.
    ??


  • #13   15. jan 2018 God plan !
    Ifølge min erfaring er GD mere aktiv end irsk ulvehund, og kan derfor være en større udfordring i forhold til små børn.


  • #15   15. jan 2018 Først tak hvor kan man se sådan noget?

  • #19   16. jan 2018 Orv, hvor er jeg misundlig, elsker GD'en. smiley

    Omkring bil, så taler vi meget stor stationcar eller i mine øjne mere praktisk en minibus.

    Med to så små børn, så er der nemlig tale om at der er meget udstyr der skal med, og det er op ad bakke hvis der kun er plads til hunden. smiley

    I praksis ville jeg vælge en Ford Tourneo eller lignende i det tilfælde, for så kan man have hundebur og stadig bare smide en barnevogn ind uden at skulle skille den ad i tusind stykker, men det er naturligvis en dyr løsning.

    4X4 er i de fleste tilfælde mega upraktisk, for du skal huske på at de er enormt højrøvede, og en hund skal ikke hoppe op og ned fra store højder i vækstperioden. Slet ikke en GD, de er meget "skrøbelige" i vækstperioden. Alternativt ska du købe en af de sammenfoldlige ramper i aluminium.

    VI valgte busløsningen og alligevel vurderede vi, at den var for høj for vores hunde at hoppe op og ned af. Så vi har også rampe. Det hele fylder. smiley

    Som andre nævner,så er to så små unger helt sikkert en udfordring, i vækstperioden. En unghund, taber hjernen i ny eller næ og GD'en er en af de mere aktive af de store racer.

    Men erh, jeg synes det er en flot hund, med et skønt sind! Plus, den er ret nem at træne for en Molosser at være.


  • #26   16. jan 2018 Nu spørger jeg måske dumt...kan man sætte mavesækken fast så det ikke sker eller er det for drastisk et indgreb på en rask hund?

  • #29   18. jan 2018 Angående at vælte børn er Ziva 8 måneder og vejer 19 kg og har væltet både nevø niece og venindens søn. Det behøver de ikke være ret store for at kunne. smiley

  • #30   18. jan 2018 Måske er jeg en kynisk far men tænker ikke det gør det vilde at børnene vælter lidt en gang imellem, de bliver også kradset på hænder og hoved når katten siger fra sådan er livet. Vi skal selvfølgelig nok passe på børnene men har dem jo ikke i synes hele tiden. Er ret sikker på vi vil køre en kontant og kærlig opdragelse af hunden så vi ikke har 80 kg der hopper op og som kræver sofa og seng.
    Men som samtidig får lov til at være 100%hund med flere senge i huset so. Er safe zone hvor børnene ikke må komme til hunden. Det samme er lykkedes med katten.
    Den må man ikke røre eller lege med når den sover eller spiser


Kommentér på:
Grand danois erfaringer vi skal have en hund ??

Annonce