540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ved at udvikle sig aggresivt, eller? Ved at udvikle sig aggresivt, eller?

Hannibal er begyndt at blive lidt mere "mobset" når vi møder andre hunde, men kun med nogen. Jeg kan ikke finde ud af om det bare er en fase (Han er 11 mdr) eller om vi skal være overordentlige opmærksomme på udviklingen og gøre noget drastigt. (Kuglerne kan jo altid ryge. ;P Altså hvis det er ren og skær dominans.)
Eksempel... Vi går f.eks. forbi en hund og så stiller han sig på tær, rejser børster, halen i vejret og hvis den anden snuser liiidt for meget eller kikker forkert, så begynder han at knurre. Jeg reagere somregel ved så snart jeg ser hans signaler, så vipper jeg halen ned, drejer hans hoved bort fra hunden og bliver han ved, så tager jeg fat og stirre ham i hoved og sige nej! (Ved ikke om sidstnævnte er en god ting, bare en reaktion fordi jeg bliver sur på ham) Og ellers flytter jeg ham selvf.! Men selvom han knurre af den, så vil han tydeligvis gerne i kontakt, og ser helst vi går tilbage til den igen så han kan hilse, men somregel ender han bare med at knurre igen.
Men to meter efter kan vi møde en anden hund og den går han alm, eller i legestilling hen mod, og der er ingen problemer overhoved. Er endnu ikke sikker på hvorvidt det gør forskel om det er tæver eller hanner, men har en mistanke om det er hannerne han bliver sur på.

Anyway, hvad ville i mene folkens? Og ikke mindst, hvad ville i gøre?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ved at udvikle sig aggresivt, eller?
  • #1   12. jan 2007 Så du mener at der er gode odds for at det aftager lidt igen... Han startede jo allerede med at lette ben 1 uge før han blev 6 mdr. gammel, så troede faktisk det der kønsmodningspjat var ved at være overstået... :S

• #2   12. jan 2007 det er bare dominans, snoop har det også og det begyndte også så småt da han blev omkring et år, og i perioder er det væk men hvis så der lige er en anden han hund der gør det mod ham, så har vi problemet igen..

• #3   12. jan 2007 Men ville i håndtere det på samme måde, eller? Tager i mod gode råd med kyshånd! smiley

• #4   12. jan 2007 Men vil jo bare ikke at han pludselig ikke kan løbe fri på stranden mere, fordi han så skal over og spille smart over for andre... smiley

• #5   12. jan 2007 Ok, ja prøver jeg også at vise ham det ikke er ok, på den måde jeg beskrev øverst, (" så vipper jeg halen ned, drejer hans hoved bort fra hunden og bliver han ved, så tager jeg fat og stirre ham i hoved og sige nej!") men er ikke helt hundrede om jeg gør det på den mest effektive måde... smiley

• #6   12. jan 2007 Nogen gange går vi forbi, andre gange stopper vi... Det kommer meget an på hvad den anden ejer ligger op til. Somregel lader vi dem hilse, det er jo en relativ ny adfærd at han bliver sur, og han og den anden hund plejer jo bare at blive glade for at de lige må sige hej...
    Hvis vi bare går forbi så får han ikke lov at komme der hen, holder ham bare i kort snor, og så plejer der aldrig rigtig at nå at ske noget, tværtimod, han viiil så gerne hilse (på den gode glade måde), indtil han kommer tæt på og de står og ser hinanden an, så vender det lige nogen gange...

• #7   12. jan 2007 altså vi har prøvet forskellige ting... prøve bare og skynde os forbi så det ikke bliver så meget, distrahere ham så han ikke opdager den anden hund, og til sidst har vi prøvet at der var en anden han hund på hans alder som han var virkelig gal på når han var i snor, men da de blev sluppet fri sammen legede de bare fint, den anden hund var bare glad hele vejen igennem og forstod åbenbart ikke alvoren i snoops knurren, og derefter gjore han det ikke mere, før forleden hvor der var en schæfer hanhund der så sig gal på ham (den var løs, snoop var i snor) den hoppede i hovedet på snoop og de kom rigtigt op at slås, så nu er han gal på alle hanhunde igen øv øv..

• #8   12. jan 2007 Men jeg ved nu at de to metoder du nævner er ganske effektive, eller har været det hidtil. Han bliver nærmest flov når jeg vipper den dominerende hale ned og han sætter sig ofte, og dermed afbryder jeg den dominerende fremtoning. Det med at dreje hoved væk virker i de tilfælde hvor de står og tester hinanden og stirre, og også der afbryder jeg forbindelse i deres signaler og dermed adfærden...

• #9   12. jan 2007 Ja går med godbidder, men altså, jeg kan sagtens lokke ham forbi en anden hund, med og uden godbider, hvor han ikke gider vise den interesse selvom vi går ved siden af, men er jo mit ønske at han lige netop kan finde ud af at komme over og hilse... : )

• #10   12. jan 2007 Kim & Ditte, Øv hvor surt! Ja der vil jeg helst ikke ende. :S Men som sagt, han kan sagtens gå forbi alle hunde uden at se dem hvis jeg eks. snakker med ham, er kun når vi lader dem hilse han spiller op...

• #11   12. jan 2007 Og ved godt jeg jo så bare kunne lade være med at lade dem hilse, men er bange for at han så bare bliver endnu mere sær og til sidst slet ikke kan hilse overhoved... Tror det er vigtigt de kan og får lov at snuse og lige lurer hinanden...

• #12   12. jan 2007 Hmm, er lidt en øv-løsning i mine ører, at acceptere at han ikke kan med hanhunde... Jeg kan jo ikke vide, når han løber fri, hvem der er tæver og hanner, og hvis det privellegie også skal tages fra ham, så vil jeg altså hellere lade ham kasterere. :S Og håbe på det tager det... (Har det gjort med andre hunde jeg har kendt.) Men det er naturligvis sidste udvej.
    Tror nu lige jeg arbejder lidt videre med det og evt. lige kontakter min hundetræner, han skal sgu kunne lærer at hilse pænt... smiley

• #13   12. jan 2007 Men flere råd og meninger modtages naturligvis stadig med stor glæde! smiley

Kommentér på:
Ved at udvikle sig aggresivt, eller?

Annonce