{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

hund nær drabt anden hund {{forumTopicSubject}}

hey fik fundet mig en hund igår som virkede meget stille og rolig dog sagde den gamle ejer at den ikke var så glad for ander hunde men da min mor så skulle møde den nye havede hun hendes egen hund med og den jeg har fået mig havede nær taget livet af hendes hund. så hat sat næsten hele nattet ved dyre lægen og lige kommet hjem med en regning på ca 4000kr så det er en skidt start synes jeg og man mister lidt løsten til at have hund med det samme. men kan man gøre noget ved den så man sikre sig at den ikke gør noget ligende igen?
hunden er en blanding meller rott og labb og er ca 2år gammel. og hunden den havede fat er en yoksiterri


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund nær drabt anden hund
  • #1   19. feb 2007 puha det lyder ikke godt....
    men jeg må sige at det er en af grundene til at jeg vil have dem fra små af for der sker så mange ting når de er små (også ved opdrætter) og det kan de hæfte sig ved rasten af livet Tjecko blev bidt da han var lille og idag er han bange for shefere (det er altid noget at han ikke fare på dem) men der er en anden tråd der omhandler om hunde der nemt kan finde på at fare i flæsket på andre prøv muligvis at spøger nogle af dem for der er nogle som har noglelunde samme problem


  • #2   19. feb 2007 Uha.. hvor ubehageligt...

  • #3   19. feb 2007 Jeg må indrømme, jeg sidder og er en smule paf.

    Du køber en hund hvor meldingen er rimelig klar : Den kan ikke lide andre hunde.

    Og allerede samme dag du får den, bliver den sammenført med en anden?

    Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere det her så det ikke lyder som et angreb, men jeg er uforstående her.

    Får man en hund der ikke kan med andre, kræver det som start, man virkelig får opbygget et samspil. Og det tager tid. Nogle gange lang tid.

    Og selvfølgelig kan du sikre dig det ikke sker igen. Undgå andre hunde. Det lyder forfærdeligt, men hunden er faktisk indrettet til ikke bare at elske andre hunde. At nogle så kan er jo nok ganske dejligt, men at stå med en der ikke kan behøver ikke være et større problem end man selv gør det til.


  • #4   19. feb 2007 pu-ha
    det er også en barsk start at give den nye hund, som lige har "mistet" sin tidl. ejer og "kun" har dig som fremmed.
    Det kræver stort arbejde og mange godbidde samt masser af kærlighed,r at flytte en voksen hund.
    held og lykke


  • #5   19. feb 2007 Snak men en hunde psykolog som tidligere nævnt, og smut til træning med den, det er vejen frem.. evt få klippet nudlerne på den hvis det er en han, kan også hjælpe i nogle tilfælde.. . bare husk at du ikke kommer nogen vegne med skæld ud eller råb og skrig..

    Ellers kan jeg kun give de andre ret.. Det du gjorde var uansvarligt og dumt.. Var det min Balder den havde angrebet havde jeg krævet din hund aflivet pr omgående. eller krævet du overlod hunden til en ansvarlig og kyndig ejer..

    Men i bund og grund er det forfærdeligt for både dig, din mor, og selvf begge hunde, begge hunde har fået sig en ordentlig forskrækkelse, du har vist din egen hund den fortsat ikke skal kunne med andre, og du har vist din mors hund at den ikke skal stole helt så meget på andre..
    begge dele er noget forfærdelig prut..


  • #6   19. feb 2007 Det først jeg vil gøre, er at kontakte en adfærdsbehandler, og finde ud af om den har et brist eller om det er noget du kan arbejde væk sammen med hunden.

  • #7   19. feb 2007 Glemte at tilføje.. der KAN og SKER selvfølgelig også uheld for ansvarlige og kyndige hunde ejere.. Jeg kender ikke hele jeres historie.. men ud fra hvad du har beskrevet har jeg "dømt" dig så at sige..

  • #8   19. feb 2007 Du skulle have ventet et stykke tid, så du selv havde dannet dig et billede af hvor godt din nye hund kan med andre hunde.
    Kom din mor og hendes hund ind i jeres hjem????
    Så har din hund jo bare forsvaret sit domæne.
    Hvis den ikke fra hvalp er blevet vandt toæl små hunde, vil den formentlig betragte dem som legetøj der kan bides i
    .


  • #9   19. feb 2007 Hmmm ....syns det er i overkanten at skaffe sig en ny hund og skulle til adfærdspsykolog allerede første dag.
    Jeg ville returnere den hund inden du bliver for glad for den - for der er dømt problemer allerede fra start..


  • #10   19. feb 2007 hunden har lige angrebet min nabos hun som er en dobberman så er godt noik noget skuffet over den.
    til dem der siger jeg havede fået at vide den ikke kunne med andre de sagde at det ikk var så slemt igen.


  • #11   19. feb 2007 Michael, hvordan kunne den det?

  • #12   19. feb 2007 Det lyder til at du har anskaffet dig en hund som du ikke kan styrre. man lader da ikke hunden være sammen med andre hunde når man har fået at vide den ikke kan sammen med andre. Og jeg vil da slet ikke tage den med ud blandt andre før den og jeg havde fundet ud af hinanden. Min han kan feks ikke med andre stoe hanhunde. Ergo så holder man sig væk fra andre hanhunde og beholder snoren på når man møder andre hunde og beder de andre ejere om at få deres hund kaldt til sig eller få snoren på for ellers går det sgu galt.

  • #13   19. feb 2007 Jeg vil give Karin H ret. Jeg har selv overtaget en hund, da den var et år gammel. Jeg har den endnu, da det er en lille jack russell terrier, og er til at have med at gøre. Hunkan bestemt ikke lide andre hunde, og bider hvis de kommer for nær på hende.jeg har lært at tackle det, men det besværligt. Jeg skal hele tiden holde øje med, der ikke kommer hunde i nærheden af hende, og mange hundeejere forstår ikke at de skal holde deres hund væk. Hun er jo en lille jagthund, og er trænet til rævejagt, og er ikke bange for noget.
    Jagttræningen har gjort, at hun i dag har fået rigtig meget selvtillid, hvilket hun absolut ikke havde, da jeg fik hende for 10 år siden. Så du har et rigtig stort stykke arbejde foran dig


  • #14   19. feb 2007 majbritt. Enig , det lyder til at der skal arbejdes med hunden. Og Den har jo den alder nu hvor den tester allermest. Og når der er rotte i den så ved man også at der er dominans i generne og at denne race kan have det svært blandt andre hunde, netop pga den gerne vil bestemme. . Hvis man bare sætter sig ind i hvad man køber og er forberedt så kan man selvfølge håndtere hunden, hvis man selvfølgelig har det i sig. Så michael. træning træning og atter træning og hold dig fra andre hunde hvis du altså vælger at beholde den.

  • #15   19. feb 2007 Hejsa.
    Jeg vil helt bestemt foreslå dig at finde en adfærdsterapeut i dit område og så komme afsted i en slem sidevind. Du har brug for nogle redskaber der kan lære dig at styre hunden og finde ud af hvorfor den tænder af.


  • #16   19. feb 2007 Jeg kender den omtalte hund og ved at han ikke har været et stort problem når vi har passet ham Han har da osse været sammen med vores hunde men kun under opsyn og aldrig i længere tid af gangen da han jo ikke har det super med andre hunde , så nu sidder jeg bare her og undre mig over hvad der er gået galt og hvordan man kan starte med at lukke ham sammen med en anden hund når man er blevet oplyst om hans problem og SAMTIDIG ikke kender hunden og dermed ikke ved hvilken signaler/sitiuationer man skal være ekstra obs på , dette er for mig en STOR gåde og det er MEGET uansvarligt . Jeg er sikker på at det ikke er forgået i en ond mening men af simpel uvidenhed men hvorfor så ikke lige lytte til hvad man har fået at vide og så vente med at byde ham flere ting FØR han og I er er lidt mere sikkere på hinanden .

  • #17   19. feb 2007 Det er ærgeligt at du så ikke kan have den løs ..

  • #19   19. feb 2007 Stakkels Yorkie og stakkels din hund.

    Håber du får noget kyndig hjælp så du ikke sætter din hund i flere situationer den ikke kan overskue.



  • #20   19. feb 2007 Michael, skuffet??
    Hvordan kan du være skuffet over din hund?

    Efter at have fået at vide at han ikke kan med andre hunde sætter du ham sammen med først en, så to hunde. Samtidig er han et helt nyt sted, har ikke en habil fører han kan læne sig op af i de situationer du sætter overfor ham.

    Hvordan havde du forventet at han skulle handle anderledes end det han gør i de situatioer?
    Jamen, kors i skuret! Vær dog bevidst om hvad du har mellem hænderne!!


  • #21   19. feb 2007 stiller mig alså ligeså undren som alle de andre - hvordan pokker kan du finde på at lade hunden møde - ikke bare en, men to hunde, indenfor det første døgn du har den - på tros af det du har fået at vide. Det er da fuldstændigt tåbeligt.

  • #22   19. feb 2007 Håber at dette indlæg er en syg joke - så tåbeligt kan ingen da behandle en hund

Kommentér på:
hund nær drabt anden hund

Annonce