801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

hjælp vi er uenig om opdragelse hjælp vi er uenig om opdragelse

hey har meget brug for hjælp jeg har en boxer på tre år rigtig dejlig hund vi har lige fået en engelsk bulldog den er 11 uger mit problem er at min kærste og jeg ikke har samme mening omkring hvordan man behandler den store i forhold til den lille. Jeg mener at den store skal ha mad først , jeg mener også at det er vigtigt at den store får mest opmærksomhed , og den lille får til sidst . er der nogle der har viden omkring at ha to hunde og hvordan man behandler den ene frem for den anden VIL VÆRE MEGET TAKNEMMELIG FOR NOGLE GODE RÅD

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp vi er uenig om opdragelse
  • #1   6. mar 2007 vi behandler våres ens...

• #2   6. mar 2007 har også altid haft den forståelse at fører hunden skal spise først, gå først osv..

og det er vigtigt at i ikke giver dne lille mere opmærksomhed end den større.. da den ellers kan blive jaloux..

• #3   6. mar 2007 men når den lille bliver lidt ældre og de er vant til hinanden ville jeg nok bare behandle dem ens og lade dem selv finde ud af hvem der spiser først osv..

tror bare det er vigtigt i starten i ikke tilsidesætter den "gamle" men de skal begge stadig have meget opmærksomhed..

• #4   6. mar 2007 Fodrer alle mine 5 samtidig. Tænk lige, hvis føreren skulle spise først - hvad mon de andre tænker. Er jeg ikke god nok, siden jeg må vente....

Sådan ser jeg på det, og som andre i tråden siger - de finder selv ud af rangordnen - det vigtigste vi kan vise er at vi værdsætter dem lige højt.

Gitte

• #5   6. mar 2007 Vi har to og der er det den ælste (en bokser) der bestemmer over den yngste (en amstaff) vi behandter dem ens, men når der skal spises er det altid bokseren der spiser først mens chili (amstaff) bare står og kigger...

• #6   6. mar 2007 Jeg har den holdning, at hunde ikke skal behandles ens.... Da de ikke har det samme sind osv...

• #7   6. mar 2007 De deler mad skåle... men de har også selv fundet ud af hvem der er bossen og det bliver meget tit den ælste...

• #8   6. mar 2007 vi fordrer samtidigt og de finder ud af det...

• #9   6. mar 2007 Heidi ok...men nu kan du heller ikke samligne børn med hunde :)... Men jeg er tilhænger af Cesar Milan... Derfor jeg har den holding at man ikke skal behandle ens hunde ens...Ikk dermed sagt at den ikke skal ha opmærksomhed eller noget.. Men at ens den første ved at det er den der kom først, og derfor skal den ha lov til at spise først osv...

• #10   6. mar 2007 vi kan ikk fodre sammentidig, selv om vi bruger to skåle og de står i hver sin ende af rummet bliver bokseren sur og vil have det andet mad, så hun spiser altid først... og det funger super,,,,

• #11   6. mar 2007 Nemlig Siri...det ville jeg også frygte hvis det var at jeg havde flere hunde...At det nemt kunne ende galt smiley

• #12   6. mar 2007 Nej vi behandler også hundene ens. har en hvalp på 15 uger og en voksen på 3 år.

De får mad på samme tid, godbidder på samme tid osv.
    Det eneste vi gør, det er hvis vi står og kæler med den ene hund og den anden kommer og maser sig ind foran, så vender vi ryggen til få sekunder, og så går vi hen til den anden hund og kæler når den ikke maser mere.....

De finder selv ud af det. Lige nu bestemmer Tyson (den ældste) Han har sat Zizou (hvalpen) på plads et par gange nu, men er ikke i tvivl om hun tager styringen når hun bliver voksen...

Der skal være lige meget kærlighed til begge to.. *S*
    Held og lykke..

Lea

• #13   6. mar 2007 Ok...jeg tror så ikke at du skal regne med at den lille ville tænke hmm jeg er ikke elsket men kan godt følge dig i de andre ting du skriver....

• #14   6. mar 2007 Vi sætter maden ned til Mirah, som vi fik først, som det første, men hurtigt sætter vi maden ned til så Eisa og så Lykke, så de spiser sådan set samtidig. Det er bare umuligt at sætte 3 madskåle ned samtidigt, så lidt privilegier har Mirah altså som den først ankomne. De spiser med ca. 1 m eller lidt mere mellem sig. Ingen problemer.

• #15   6. mar 2007 det skal lige siges at der ikke går flere timer før den lille får mad når jeg tilbereder er det til den store først og når den spiser får den lille

• #16   6. mar 2007 Jeg støtter Charlie i, at han er den første...den ældste og dermed den der rangere højest....altså lige under os..

Jeg gør forskel...Charlie får lov at gå i gang med sin mad først...Charlie får lov til at komme op og ligge hos mig i sofaen....Milo får først lov, når Charlie er hoppet ned.

Jeg blander mig aldrig i deres indbyrdes gøren og laden....jeg tror nemlig, at de bedst selv ved hvad de har gang i .....og frem for alt...så er Charlie rigtig god ved Milo....indimellem også alt for god :-))

• #17   6. mar 2007 Santa...undskyld men hvem skriver du til......kan ikke lige følge med :-))

• #18   6. mar 2007 Jeg ville aldrig behandle mine hunde forskelligt.

• #19   6. mar 2007 det er jeg glad for vil nødig gøre det forkert jeg kender min boxer har haft hende siden hun var 8 uger og min kæreste har kun kendt hende i 5 måneder ,jeg kan jo se på hendes adfærd at det ikke er det rigtige når han fodre og han nusser der er det den lille der har første ret . en boxer er så nem at læse omkring deres humør

• #20   6. mar 2007 Ja jeg taler tit med en rigtig dygtig hunde adfærdsbehandler......og ved derfor, at jeg gør det rigtige.

Jeg gør jo ikke forskel på kærlighed, omsorg, pleje, leg, træning osv. :-))

• #21   6. mar 2007 tak for de gode råd , vil gå en lang tur med mine hunde ha en rigtig god aften

• #22   6. mar 2007 Janne...nemlig :-)) ....man ser også alt for mange hundeejere, der får problemer, fordi de simpelthen blander sig så meget i hundenes indbyrdes rangorden, at hundene ikke længere selv kan finde ud af det... så hellere gribe det rigtigt an fra start.

Susanne..rigtig god tur med vufferne :-))

• #23   6. mar 2007 jeg har to dobbere, og den ene har vi haft fra hvalp(hannen) de for mad samtidig, og de kan sagtens finde ud af at de har hver deres skål.. de spiser så også over længere tid...vi gør ikke forskel på vores to..
    her kan vi ikke give den ældste først, da de er lige gamle. smiley

• #24   6. mar 2007 Jeg behandler osse mine hunde ens! deres indbyrdes heraki finder de helt selv ud af;O)
    De har én madskål og én vandskål, det fungerer helt fint, de deler, no problems;O)

• #25   7. mar 2007 Det er jo dig/jer der er floklederen og ingen af de to hunde. Der bør ikke være en officiel andenplads, selv om hundene jo indbyrdes selv finder deres randorden, det er uundgåeligt. Den lille hvalp skal opleve at den ikke får lov til alt, men den skal heller ikke trynes.

Mad dem samtidigt og sørge for at den ene, hvis færdig, ikke dominerer den anden. Og en madskal til hver ville nok være et sted at starte, det gør ligesom det hele lidt lettere. Så er de meget mindre tilbøjelige til at tage fra hinanden.

Og så er det et godt alternativ, fordi det er et kompromis mellem dig og din kæreste smiley

Held og lykke.

Kommentér på:
hjælp vi er uenig om opdragelse

Annonce