{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Corgi eller Västgötaspids {{forumTopicSubject}}

Efter at vi igen er begyndt at frekventere den lokale hundeskov, har jeg oplevet nogle ting, som jeg gerne vil vide lidt mere om. Her inden for den seneste uge har vi mødt to corgi'er (cardigan vistnok) og én västgötaspids. Alle dejlige hunde, men det virker som om, at svenskeren er langt mere adræt og hurtig. Det statistiske grundlag er nok lidt spinkelt, men er det mon korrekt opfattet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corgi eller Västgötaspids
  • #1   9. jan 2019 De västgötaspidser, jeg har kendt, har været lettere end corgierne, og virket til at have lidt længere ben.

  • #2   9. jan 2019 Det har du måske ret i, men der var nu ikke særlig stor forskel vurderet ud fra mit berømte håndværker-øjemål smiley Västgötaspidsen forsøgte at hænge på den blandede flok, hvorimod corgi'erne ofte blev "parkeret" totalt - i øvrigt sammen med en dværggravhund.

  • #3   9. jan 2019 Svende er ikke langsom...hans gear er højt og han kan holde til en hel del trods de korte ben smiley Vi har fået af vide, at han har længere ben end der normalt ses...men har ikke selv noget belæg for det.

    Han er i den store ende racemæssigt, men holdes slank for at minimere belastningen på bevægeapparatet smiley


  • #4   9. jan 2019 Han er i øvrigt en cardigan smiley

  • #5   9. jan 2019 Dette er nok det bedste billede fra siden...i fuld fart smiley

    profilbillede
  • #6   9. jan 2019 Ham svenskeren har nok været på epo eller coke smiley
    Conor legede godt med ham. De ligesom tilpassede farten til hinanden. Jeg ved ikke, om corgier'ne var 100% renracede, men västgötaspidsen var (iflg ejer)


  • #8   9. jan 2019 Svende kørte en border collie træt som 6 måneders hvalp smiley Han elsker fangeleg og leger han med hunde, der er hurtigere end ham, tager han bare inderbanen, så han kan fange dem smiley

    Desværre har vi ikke faste lege aftaler...han er ikke ret glad for andre hanhunde og leger temmelig voldsomt. Og heromkring bor der altså flest hanner smiley


  • #9   9. jan 2019 Isabelle - I frit løb er der knald på ham...men han leger også fange og pind med “far” smiley Men der er næsten lige så meget fart på, når vi er i skoven...især de første 4-5 km i vante omgivelser. Så daler tempo og hale smiley Går vi nye steder, bruger han snuden mere og trættes hurtigere smiley

    Vi blev ofte mobbet til hvalpe- og unghunde træning, fordi de ikke troede på, at han kunne løbe...lige indtil de kunne høre godstoget komme buldrende smiley


  • #10   9. jan 2019 Conor kan overraskende nok håndtere ganske voldsom leg uden at brænde sammen. Der var dog en irsk setter, der prøvede at humpe ham. Så falder hammeren. Landshund eller ej smiley

  • #11   9. jan 2019 Altså en vestgota er jo en spids med hår på brystet og kun et gear: fremad. I hvert fald dem jeg har kendt. Jeg har kun mødt ganske få corgier, så gør ikke sige, om de er mere eller mindre adrætte, men den svenske oplever jeg i hvert fald ikke som en hund der har problemer med at hænge på, når andre leger - korte ben er ingen hindring.
    Men de er jo også normalt lidt lettere end corgien.


Kommentér på:
Corgi eller Västgötaspids

Annonce