{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den bedste hunderace??
  • #1   26. jul 2009 hehe alle hunderacer er søde og sjove på hver sin måde smiley det er vist umuligt at skrive race på smiley :P

    Bull terrier: den er altid glad, kan altid få en til at grine / smile med sine fjolletheder

    Dogo argentino: god som dagen er lang, elsker at møzze og gå lange ture smiley


  • #2   26. jul 2009 Det er vel den vi hver især har....

  • #3   26. jul 2009 Den der passer i sind til mig er jo ikke nødvendigvis en der passer i sind til andre smiley

    Men for mig vil det være en labrador smiley


  • #4   26. jul 2009 jeg mener, kom med jeres bud, på hvad i synes er den bedste race.. for ja vi mener jo alle noget forskelligt,, men jeg synes det er dejligt at blive klogere på hvor andre mener, hvem ved måske bliver en af disse racer min næste hund smiley

  • #5   26. jul 2009 Chihuahua, cocker spaniel og mops :))

  • #6   26. jul 2009 Jeg mener Dværgschnauzer og Puddel, fordi de er altid glade og legesyge.
    De er gode familiehunde og fæller næsten ikke. De lever længe og er sunde hunder med få sygdommer som HD, øjensygdommer osv.


  • #7   26. jul 2009 for mig er det en bullterrie og dobermann

  • #8   26. jul 2009 Ja så siger jeg en dansk/svensk gårdhund, en dejlig nem hund. Som er meget lærenem og meget arbejdsvillig, nem at ha med rundt. Går godt i spænd med stortset alle hunde, men vi ville da også være sære hvis vi ku li alle.
    Det er samtidigt en meget klog hund, som også godt ka lave en masse sjov, så man ligger flad af grin. Men en hund der passer rigtigt godt ind i vores hverdag og temperment.
    Jeg siger en gang dansk/svensk gårdhund, altid dansk/svensk gårdhund.


  • #9   26. jul 2009 For mig er der mange racer, men specielt olde english bulldog, Amerikansk cocker, Cane Corso, Eng. Mastiff, Bull mastiff og Bull terrieren.

  • #10   26. jul 2009 Islandsk fårehund eller Japansk spids

  • #11   26. jul 2009 jeg er enig Annelise.
    vi vil jo nok stemme på den/de hund/hunde vi hver især har der hjemme.
    så min stemme vil jo selvfølgelig gå til amstaff'en (amerikansk staffordshire terrier).
    jeg overtog min den første "brugt" i en alder af 15mdr, og har ALDRIG fortrudt det.
    tværtimod er "familien" vokset med en amstaff mere, og jeg kan da absolut IKKE udelukke at familien med tiden vil vokse med fkere amstaff's.
    hvis jeg skulle "stemme" på en race jeg ikke selv har, vil min stemme gå til staff'en (staffordshire bull terrier'en), som minder meget om amstaff'en bare lidt mindre.

    grunden til mit valg er deres supergode sind samt deres vilje til at ville lære & "please" deres ejere.


  • #12   26. jul 2009 Mit bud er en dværgschnauzer. Man vil have en lille følgesvend der vil elske dig overalt på jorden. Dog er det også en vovse der kræver aktivering og pelspleje - men hvis er har mod på dette. Vil man aldrig fortryde det - man får simpelthen en dejlig vovse.

  • #13   26. jul 2009 iben os en dejlig hund har haft sådan en orker ikke det pels sjo så ingen collie til mig smiley

    men bestemt en hund jeg vil anbefale meget trofast

    ja elsker jo mine tøser på hver deres måde men er vild med dne hvide schæfer smiley


  • #14   26. jul 2009 Min blanding af Kees og Golden er noget nær alt hvad jeg kan ønske mig af en hund. Tror jeg vil finde en ægte Keeshond super både af sind, og udseende (smuk, selvstændig men samtidig lærevillig, social og sjov) Jeg er ikke til hunde som er "pleasere" for enhver pris. Hellere lidt frække og nogen der har sin egen vilje.

  • #15   26. jul 2009 hehe jeg er typen jeg kan li alle hunde smiley altså alle hunde er søde dejlige og charmerende på hver sin måde smiley men jeg er også mest til moloss typerne, og helst de helt store men den er fyren ikke helt med på (hehe jeg fik ham heldigvis narret lidt med pablo :P)

  • #16   26. jul 2009 Der er jo lig så mange meninger som der er mennesker ,men spørg du mig er det
    newfoundland den passer lige til vores familie


  • #17   26. jul 2009 Grand Danois: Lille hund i en stor krop. Elsker børn. Bedste familie hund. Har sin egen mening. Til at stole på. God som dagen er lang. Rigtig skødehund.
    Ku' skrive meget mere smiley


  • #18   26. jul 2009 Vil sige dem jeg selv har; Chow Chow og Papillon .. Men jeg "kender" jo heller ikke alle andre racer smiley

  • #19   26. jul 2009 For os er det helt klart Rottweileren...
    En intelligent, kontaktsøgende og en hund med sin egen mening... For os er det vigtigt at hunden ikk "pleaser"
    Rotten er en super skøn familie/brugs/kramme/lege-hund


  • #20   26. jul 2009 Jeg vil sige den australske terrier... en lille hund med et kæmpe ego, charmerende sød, sjov, legesyg, god til børn... men den kræver osse at man er bestemt, gider gi den nogle udfordringer, nogle gode lange ture og en masse oplevelser... det er ikke bare en 15 min 3x om dagen - hund...

    Jeg har tidligere haft store hunde, men tabte helt mit hjerte til den lille tæppetisser, da jeg fik Emma for over 10 år siden....


  • #21   26. jul 2009 der er da ik noget sjover at se på ind når min stor Rottwailer og ene Jack Russell Terrie leger :o)

  • #22   26. jul 2009 Mange tak Jeanett - Ja vi har jo hver vores prioriteter;-)

    Har haft en bordercollie/tervueren blanding. Han var næsten for nem at træne, men super dygtig og han skulle næsten kun høre en kommando 2 gange før han havde lært det. Han var selvfølgelig mega aktiv og skulle stimuleres meget, men på en måde syntes jeg han var lidt for "nem" (jeg har aldrig gået til træning på hold med henblik på konkurrencer, for det er mit sind ikke til - for ellers ville han sikkert have kunnet nå langt)

    -------------

    Jeg drømmer også om at få et par mutter eller lign, hvis jeg engang flytter på landet. Elsker den naturlige "vildhed" der er i de arktiske slædehunde, som kan være de dejligste hyggebamser, men stadig med så meget oprindeligt instinkt. Har mødt masser af slædehunde i Grønland og faldt pladask for dem. Men det kræver plads, engagement og at man er indstillet på at det ikke er sofahunde eller top lydighedshunde man anskaffer sig. De giver til gengæld nogle andre oplevelser smiley


  • #23   26. jul 2009 Helt klart en Australian Silky Terrier - den har det hele.

    Sød, sjov, legesyg, stædig, charme, børnevenlig, flot.


  • #24   26. jul 2009 Rottweileren. Dejlig glad og selvsikker hund.
    Og Bullmastffen bliver helt sikkert den næste hund, jeg skal have.

    Kan egentlg godt lide en hund, jeg ikke skal bukke mig ned for at klappe/ae på hovedet GG


  • #25   26. jul 2009 Amerikansk bulldog helt sikkert. Jeg har kun haft gode oplevelser med den race, den vil gøre alt for en:) ellers er jeg meget vild med muskelhunde, fordi de alle er meget forskellige af sind og udseende.

  • #26   27. jul 2009 jeg har den sødeste,sjoveste og dejligste familiehund herhjemme smiley :)
    jeg taler selvfølig om en dansk/svensk gaardhund,for dem der er uvidene om hvad jeg snakker om,hehe.


  • #27   27. jul 2009 Det må være en border collie...:) ihverrtfald for mig:)

  • #28   27. jul 2009 den sødeste, sjoveste og dejligste hunderace tro jeg er Västgötaspids.
    eller finskhyrde hund men det er nok for man selv har en


  • #29   27. jul 2009 chihuahua eller mops de er søde sjove og en dejlig hund

  • #30   27. jul 2009 Man elsker vel mest den race man selv har,for os er cavalier king charles passende,men overvejer lidt som næste race en Japanese Chin,har tidligere haft Hovawart,Chowchow og Karelsk bjørnehund,men vi er gået død på de større racer,vil hellere have "pleasere",det passer os rigtig godt nu.

  • #31   27. jul 2009 selvfølegelig gør man det meeen men kender jo også sin hunds races fejler f.eks en lhasa apso er ikke en udadvendt hund over for alle mennesker og er en smule resaveret over for fremmed mennesker men jeg elsker da min lhasa af hele mit hjerte men vil da ikke skrive hende på listen da hun dels er reseveret kræver masser af pelspleje og hun er speciel

    min cairn terrier er da også en skøn hund men det cairn er meget sin egen og har sine helt egen holdninger til tilværelsen pluds det er en hund der kræver meget aktivering i hovedet ham vil jeg da heller ikke skrive på

    men tilgengæld har jeg 4 chihuahua de er så sjove søde kælende tror alle mennesker der der for dem og laver så meget åndsvage ting man kan grine af det er en nem hund at aktivere og en glad hund

    vi har haft mops men da min cairn terrier bare ikke kunne lade ham være så måtte han i pleje ved min veninde og der bor han nu men det er virkelig en sjov skør dejlig nem hund og ham savner vi sindsygt meget og skulle vi ha en anden race en dem vi har ja så blev det uden tvivl en mops igen

    men det jeg mener er at selv om man elsker sin/sine hunde ud over aller kanter og de er det dejligste i verden ved man jo godt om det er en hund som egner sig til børn eller ej eller om den egner sig til hårdt aktiviteter eller er mere dovne m.m. det samme gælder med sjove søde og dejligste smiler sødt

    kh sanne


  • #32   27. jul 2009 malinois rigtig sød familie hund er meget velopdragen og er altid glad alt i alt en dejlig putte hund he he

  • #33   27. jul 2009 Det må da være en Cavalier King Charles Spaniel ;o) ihvertfal hvis man spørg mig hehe...
    men ak de fleste hunde er jo voldsomt søde smiley


  • #34   27. jul 2009 Jeg har ikk selv en, men jeg ville mene en bullterrier, da den er så sindssygt fjollet og en rigtig klovn. Og så er den god til børn (: .
    Har selv en amstaff på 1 år, og skal hente nr. 2 på onsdag .

    Alle mener vel at ens egen hunds race er den bedste, men en er helt skudt i bullterrierens personlighed, men den kræver bare for meget i forhold til hvad jeg kan. Der passer amstaff'en bedre til de krav mig og min kæreste stiller til en hund, og hvad vi kan tilbyde (: .


  • #35   27. jul 2009 Hunden skal passe til ejeren, så det er der mange meninger om smiley Den hund der passer til den ene passer ikke nødvendigvis til den anden. Selv synes jeg at mine springere er fantastiske, men det kommer an på hvad man er til.. smiley

  • #36   29. jul 2009 Jeg ville mene at det er Japansk spids, har aldrig været så glad for en race som jeg er for den..

    Men ja vi vil mene noget forskelligt.....


  • #37   1. aug 2009 Og så bør det jo lige tilføjes, at man ikke kender en race før man har haft mere end en af racen.. For noget ligger til racen, andet til det enkelte individ.. Jeg har haft 3 springer spaniels og hvis jeg troede at springere typisk var som min første, så tog jeg fejl på flere punkter...

Kommentér på:
den bedste hunderace??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce