1.144 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

dyrlægeskift/"fodtøj "fugtigt vejr/en laaang histo dyrlægeskift/"fodtøj "fugtigt vejr/en laaang histo

Min mopse Verner,lider tit og ofte af en byld på forpoterne,men KUN i fugtigt vejr.Så jeg ikke blot ovejer,MEN agter at købe "fodtøj"til ham,her til vinter.Der bruges meget vejsalt her hvor vi bor.Vores park (ligesom som andre steder)har været MEGET oversvømmet med kloakvand og mudder.Det sætter sig lige i fodrevnerne(og dem er der en del af)på forpoterne..Så behandlingen,hedder:hvergang lufteturen er slut,vaske poterne med sæbespånevand,derefter renses med brinteoverilteopløsning,og morgen/aften smøre jeg hans poter med kopattesalve(bruger det selv,til en dårlig hud)og hvorfor ved jeg ikke,ja-så for at tørre de byller lidt ind,så af og til kartoffelmel.
Det er af og til en hård omgang,men Verner accepterer det,og ved jeg hjælper ham.
Nå nu kommer så mit spørgsmål.
Jeg har INGEN penge haft i denne måned,(verner og mig har "levet" af min dejlige købmand) .
Men forleden dag kunne jeg ikke klare at se på han poter mere.
Verner og mig "følges" ad,min hudsygdom,har jeg ikke haft råd til at behandle i denne måned,og Verners poter har været slemme,så vi har faktisk levet i sengen i 1 1/2 uge.Jeg har båret ham op og ned af trapperne i den tid,3 gange om dagen.Jeg har grædt,når jeg så på ham.
Så jeg tog mig sammen og ringede til "min" dyrlæge,spurgte om jeg skyldte noget(for en øjenoperation,for 1 år siden,pris 3.200.-),nej det gjorde jeg ikke,fortalte om min situation,pengemangel.Hun var helt kold.Hun kunne IKKE hjælpe,når jeg ikke kunne betale for evt.medicin.Og jeg VED at,en smule cortesioncrem(som jeg selv bruger,men p.g.a. pengemangel ikke har p.t.)ville kunne hjælpe i løbet af et par dage.Niks der VAR INTET AT GØRE.
Jeg HAR næsten fået bugt med to bylder,han har ihvertfald INGEN smerter.Og nu keder han sig,og vil igen være aktiv,og tro at parken er hans.
MEN sko køber jeg nu til ham,men hvor,og kan jeg gøre det på nettet ???.
Ja-jeg skifter dyrlæge,til min gamle dyrlæge som jeg har haft siden 1991,og hvorfor jeg skiftede,ved jeg ikke helt,men en gang imellem tænker jeg mig ikke om.Hos min gamle dyrlæge har jeg ALTID kunne afdrage(men der har jeg også lagt en "bondegård").
Jo-familie og venner har hjulpet mig økonomisk i laaang tid,men lige p.t.,synes jeg ikke jeg kan trække flere "veksler" på deres bekostning,og nu er det snart den 1/11.

Undskyld det lange indlæg,men uanset hvad køber jeg sko til Mopsen(og han skal fandme gå med dem,vi starte i stuen,som tilvænning).
og så skifter jeg til min gamle dyrlæge,der heller IKKE tjener tykt på at sælge div.hundebeklædning,som lyserødt,og armytøj.De er KUN dyrlæger,og man kan allerhøjst købe en ny hundesnor.

Ja-nu fik jeg lidt "grædeluft".

hilsen
vibeke.

Er det tilrådeligt at,købe hundesko på nettet,og en helt neutral varm regnfrakke,UDEN det koster en formue ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyrlægeskift/"fodtøj "fugtigt vejr/en laaang histo
  • #1   20. okt 2011 Nej hvor er det bare en træls situation.

her er der Pawz hundesko på tilbud, hvis det var noget.

(link fjernet)

Der er også tilbud på Hurtta regndækkener og vinterdækkener, men de koster stadig en del

• #2   20. okt 2011 kære tina

tak for dit svar.

jeg går promte ind og ser på hunde sko,og "frakker".

Ja-mig og min mops følges ad,i "lyst og i nød",vi ligner hinanden,DOG ikke i udseendet..
    mange hilsner vibeke

• #3   20. okt 2011 Det var så lidt.
    Håber du finder noget du kan bruge og som kan hjælpe din lille mops.

Nu du er derinde, så prøv og se på det her krokodille salve / olie også
    (link fjernet)

• #4   20. okt 2011 hej tina

har set krokodilleolie,går ind og nærlæser.

Tror nok jeg kan finde lidt billigere hunde"tøj" til Verner i nærheden.

Men skoene køber jeg så afgjort,her til den første.Og sikkert også krokodilleolie.
    endnu en gang tak.

hilsen vibeke

• #6   20. okt 2011 pia k

Heller ikke jeg går ind for hundetøj.
    Men jeg synes ikke Verner unødigt skal lide med "vinterpoter",og han skal heller ikke fryse.
    Men jeg giver dig ret,unødigt hundetøj er faktisk synd .
    hilsen
    vibeke

Kommentér på:
dyrlægeskift/"fodtøj "fugtigt vejr/en laaang histo

Annonce