Mærkværdig afføring Mærkværdig afføring
Hej I kloge hundeelskere
Vores hund har de seneste dage haft disse afføringer med en masse små kerner i, som minder aller mest om kiwifrø.
Her i dag opdager jeg så lignende små sorte “kerner” i hendes vandskål og forsøgte at studere det uden at komme et svar nærmere andet end det sorte “knaser” når man ødelægger det mellem to negle.
Hun er ellers som vanlig, velbefindende, energisk, spiser og drikker som vanligt.
Har nogle af Jer oplevet noget lignende hos Jeres hunde og kan gøre mig klogere på hvad det mon kan være?
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
Det ligner lidt sådan et hjemmelavet knækbrød med en masse kerner i, bare pølseformet ??
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.319
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.372
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Ellers gå en tut gennem haven og se om i har et eller andet der står med frø lige nu .
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.197
som de andre siger, har i måske noget i haven hun går og spiser af ?
ellers ville mit næste gæt være de der bitte små "tordenfluer" - det virker bare lidt voldsomt at have så mange i afføringen dog tænker jeg
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
En, som ikke er her på HG mere er faldet over din tråd. Hun ved en hel del om hundetarme, og jeg har lovet at kopiere hendes svar her:
"Prøv at lægge noget af det mellem to stykker køkkenrulle, og se om de efterlader en rødlig farve, når de knuses eller får lov at ligge der lidt tid.
Hvis det efterlader et rødligt skær, kan det være tørret blod. Hvis det er, skal du til dyrlæge. Det kan være loppeekskrementer. Hvis du ikke havde nævnt vandskålen, ville buddet have været fordøjet blod fra den øvre mave-tarmkanal, det ligner også kaffegrums"
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
Mærkværdig afføring