{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Covid
  • #3   11. sep 2021 Jeg blev voldsomt syg af stik nr 2, så jeg vil helst ikke have nr 3.

  • #5   11. sep 2021 Selvfølgelig siger vi "ja tak", når/hvis vi bliver tilbudt det 3. stik.

    Prøv at kigge syd for grænsen, de er grønne af misundelse over, at vi har fået livet tilbage i Danmark. Men de fortæller også, at det kun er muligt fordi så mange danskere har sagt ja tak, og så fordi vores sundhedsvæsen ligger i topoen smiley
    Nu må vi så bare krydse fingre for, at der ikke kommer en ny voldsom variant.


  • #6   11. sep 2021 Det 3 stik ja.

  • #7   11. sep 2021 Jeg har ikke nogen af dem.

    jeg er ikke ude blandt folk, og dem jeg evt omgås med er allerede vaccineret.

    plus min krop allerede er max stresset PGA ny medicin.

    min datter syntes vi (mig og hendes far) ikke skal vaccineres med covid før hun er 15. (Hun er 12 og igang med HPV vaccinen)

    min kæreste har fået en af de der 1 stiks, hvor han kun skal have det ene.


  • #10   11. sep 2021 Så vidt jeg har forstået, er det i første omgang ens egen læge som skal indstille en til det tredje stik





    profilbillede
  • #13   11. sep 2021 Hvis jeg blev tilbudt 3. Stik ville jeg sige ja. Men det kommer ikke til at blive relevant smiley

    Jeg synes det er meget sværere at tage stilling til børnene, end det var for os voksne. Pfizer har søgt om godkendelse af vaccine til 5-11 årige, og vil senere søge om godkendelse af vaccine til børn helt ned til 6 mdr.
    Vores børn er 4, 7 og 8 år, og selvom jeg slet ikke var i tvivl om jeg skulle vaccineres, så ved jeg godt nok ikke med børnene. En ting er at sige ja til noget på egne vegne - og leve med de konsekvenser der evt. kan komme af det. Noget helt andet er, når man tager valget på andres vegne.


  • #15   11. sep 2021 Min bror ringede den anden dag for at spørge, om vores forældre skulle have 3. stik og influenzavaccinen (det er min bror der har værgemål, men vi beslutter alt i fællesskab).

    Og selvom vi på deres vegne kunne ønske at de snart skulle herfra, så kan vi jo ikke sige nej til vaccinerne - netop fordi det potentielt kan gå ud over mange andre på plejehjemmet, og i sidste ende alle mulige andre.

    Så mine forældre blev (selvfølglig) vaccineret, og bliver jeg tilbudt den en dag, takker jeg ja uden tøven.


  • #16   11. sep 2021 Ja det ville jeg højst sandsynligt og kan godt forstå at du siger ja Anni.

    Frk. vores søn på 14 er vaccineret og det stort set lige efter HPV. Det skulle intet have at sige. Der er en gruppe på FB, hvor man kan spørge læger angående "kombinationen". Der er mange der har spurgt og entydigt svar fra alle læger er, at de kan sagtens kombineres. I teorien samme dag, men man anbefaler lige at vente 14 dage, pga evt bivirkninger ved begge vacciner. August har ikke reageret på hverken HPV- eller Pfizer vaccinen.


  • #17   11. sep 2021 Louise - HPV gives ved 12 års smiley

    Jeg har hørt at vaccinerne kan lave "ged" i menstruationscyklus og den bøvler hun allerede en del med.


  • #19   11. sep 2021 Isabelle - Hun vil gerne kunne leve et nogenlunde normalt liv uden smerter.

    Vi har fat i lægen og overvejer minipiller eller ppiller til hende pga smerter, men lægen siger hun er for ung.

    så pt må hun bare bide tænderne sammen og tage hjem fra skole når det er slemmest.


  • #21   11. sep 2021 Hvis min mor skrev om min menstruation og min cyklus på et forum, ville jeg eksplodere!!!!!!! smiley Det er altså virkellig grænseoverskridende. Stakkels pige.


  • #23   11. sep 2021 En ting er at sige ja til noget på egne vegne - og leve med de konsekvenser der evt. kan komme af det. Noget helt andet er, når man tager valget på andres vegne.

    Men man skal jo også leve med de konsekvenser der evt kommer fordi man har takket nej
    .


    Frk Jensen, aldrig i livet om jeg ville give en 12 årig pige p-piller, ville ikke engang selv tage det skidt eller give det til hunden.
    Som andre har skrevet, så er der ikke noget i vejen for at give HPV vaccinen sammen med covid vaccinen.

    Jeg kan så ikke forstå, at du godt vil give datteren HPV vaccinen, men ikke Covid ?
    Det har jo vist sig at HPV vaccinen kan give føle invaliderende bivirkninger, så hvorfor den ene, men ikke den anden ?


  • #24   11. sep 2021 Anni - Hun får heller ikke piller nu.

    HPV er en del af det normale program. det er covid ikke..

    Desuden har vi rigtig meget kræft i familien, så hvis man kan mindske sandsynligheden for at få det, gør jeg gerne det.

    Covid er ikke noget der ligger i generne..

    hendes farfar og dennes kæreste har haft det, og han har det fint med hun ikke bliver vaccineret før hun er 15.


  • #26   11. sep 2021 Isabelle - Som jeg skrev, så kan den lave rod i det. Og det har hun nok af lige nu.

  • #28   11. sep 2021 Frk. Jensen. Vores søn er 14 og han har lige fået HPV-vaccine for 2 mdr siden. Ham på 16 skal vi selv betale for.

  • #29   11. sep 2021 Hippie - Fordi at HPV er en del af det normale vaccinations program.

    Og jeg skriver ikke covid er kræftfremkaldende. Så stop bare.

    Jeg har skrevet vores grunde. Læs dem igen hvis du stadig vil vide hvorfor, de bliver ikke lavet om af en tilfældig person på et hundeforum smiley


  • #30   11. sep 2021 Louise - Okay, er det først 14 år ved drenge de får den?

  • #32   11. sep 2021 Hippie - Det er den altså nu.

    Og min pige er ikke stakkels. Hun er ikke den eneste i hendes klasse der ikke bliver vaccineret.

    Håber du har det godt, siden du har behov for at sidde og nedgøre andre der ikke deler din mening.


  • #33   11. sep 2021 Frk. Jensen nej men det er ret nyt at drenge får den tilbudt. Det var kun piger. Men der er mange fordele for drenge også. August kan få den gratis inden årsskiftet. Valdemar er for gammel.

  • #34   11. sep 2021 Enig med Isabelle, kan hellere ikke se, hvad menstruationssmerter har at gøre med Covid-vaccine, hellere ikke hvad det har at gøre med kræft ?
    Jeg har kræft, og hvis den var farlig for det, havde man nok ikke stukket mig 3 gange.


    Frk Jensen
    HPV er nu hellere ikke det "normale" program
    Om et par år, så er Covid vaccinen nok lige så normal som influenza vaccinen, sandsynligvis endnu mere udbredt.

    At datteren ikke fik p-piller skyldes da kun at i har en fornuftig læge der nægtede at udskrive dem.
    Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man kan komme i tanke om at hælde sådan noget satans stads som p-piller på et 12 års barn.
    Du vil ikke lade datteren vaccinere for covid, fordi du mener at det fremmer kræft ?
    men du ville godt hælde p-piller på hende, som blandt andet kan give kræft, samt masser af andre gener/sygdomme, det er ikke logisk.


  • #35   11. sep 2021 Louise - Okay smiley

    Måske det kommer hvor de "ældre" drenge kan få gratis?

    Jeg er jo også for gammel til HPV, men fik den da den var gratis for min årgang (86)


  • #36   11. sep 2021 Det tror jeg desværre ikke. Men have den, det skal han!

  • #38   11. sep 2021 Isabelle - Som jeg skrev, så kan den lave rod i det. Og det har hun nok af lige nu

    Altså når der alligevel er rod i det i forvejen, så kan det da være lige meget at man vaccinerer, rod er vel rod............


  • #39   11. sep 2021 Anni - jo den er.

    Det er muligt du syntes det er fint at have et barn der har så mange smerter at hun ofte må hentes fra skole af hendes far. Lægen snakkede selv om det kunne blive en mulighed senere hen. Men lige nu kunne der ikke gøres noget.

    Covid ligger ikke i generne, det gør kræft.


    profilbillede
  • #41   11. sep 2021 Og lad os lige få det slå fast med det samme: Jeg har IKKE skrevet at covid-vaccinen giver kræft, eller man har øget risiko for kræft af at få den..

  • #43   11. sep 2021 Nogle i denne tråd bør seriøst styre sig med spørgsmålene!

    Det er super flabet at nedgøre andres valg omkring deres barn, det er nu engang en forældres ret og fornemmeste opgave!

    Frk. Jensen og hendes kæreste vælger helt sikkert som de gør for at passe på deres datter, denne situation er ny for os alle. Rigtig mange børn bliver ikke vaccineret, voksne ligeså - det kan man mene om, hvad man vil, men respekteres skal det.


  • #44   11. sep 2021 Hippie - Hvorfor ikke bare læse de svar jeg HAR skrevet på hvorfor hun ikke skal have den..

    Hvorfor vil du have jeg skal skrive det samme svar igen og igen?

    Scroll op og læs hvad jeg har skrevet.


  • #45   11. sep 2021 Frk Jensen, hvad har kræft at gøre med covid-vaccine ?

    Jeg ved så sandelig godt, at kræft kan ligge i generne, men det kan man nu også få selv om man ikke genetisk disponibel.
    Jeg er den første i min familie der har kræft...

    Og endnu engang, hvad har kræft og HPV vaccine at gøre med covid-vaccinen ?


  • #48   11. sep 2021 Anni, mon ikke frk. Jensen svarer på, hvorfor HPV vaccinen er givet? Det er mit gæt. smiley

  • #50   11. sep 2021 Anni - jeg ved ikke hvad kræft har med covid-vaccinen at gøre, det er ikke mig der blander det sammen, det er Hippie.

    HPV-vaccinen er hun igang med. Og hendes krop er ved at finde ud af den.

    HPV er med til at mindske risikoen for bl.a. livmoderhalskræft.


  • #51   11. sep 2021 Hippie - Du spørger igen og igen om hvorfor hun ikke skal have den. Det har jeg skam allerede skrevet.

    Så gå tilbage og læs det istedet for.


  • #53   11. sep 2021 Skrigehunden, jeg er til dels enig med dig, men ville da gerne vide, hvorfor man vælger at give en vaccine der kan have føle bivirkninger, men ikke vil give en anden, med den begrundelse at den er kræftfremkaldende selv om det altså ikke er bevist, og at der indtil videre ikke er sket at vaccinen har givet kræft.
    Det er ikke for at nedværdige, men er i mine øjne total ulogisk, så jeg er nysgerrig på, hvorfor ?

    Og nu vil jeg køre til Vonsild og hente mit tredje stik. Hyg jer imens.


  • #54   11. sep 2021 Hippie - Jeg mener ikke den giver kræft, og har aldrig skrevet det..

    Du kan da selv gå tilbage og kigge, jeg gider ærlig talt ikke være din tjener.

    Læs dog hvad der står istedet for hvad du syntes der skal stå.


  • #55   11. sep 2021 Anni - Jeg har IKKE skrevet den er kræftfremkaldende.. Så stop det.

  • #57   11. sep 2021 Hippie - Så var svaret nok ikke så vigtigt for dig alligevel..

    Du får et virtuelt kram, du virker til at trænge til det.


  • #59   11. sep 2021 Hippie - Hun er ikke stakkels, så ville kommunen være inde over igen smiley Og det er de ikke. Og mine hjemmevejledere er også helt med på hvorfor hun ikke skal vaccineres før hun er 15. Og de har pligt til at anmelde hvis hun bliver forsømt smiley

    Så jeg ved hun har det godt.


  • #60   11. sep 2021 For pokker da, frk. Jensen har da intet skrevet om kræft og Covid vaccinen - Hippie kører tingene fuldstændigt op i en spids, sikkert en chance, hun har ventet længe på...

  • #62   11. sep 2021 Hippie - Som det ses er det ikke mig der vrøvler.

    Læs hvad der står, det er det som der menes. Jeg sidder altså ikke og skriver tingene på en kryptisk måde.. Jeg har ikke bagtanker med det jeg skriver.

    Jeg skriver det som det er.. Så ingen grund til at sidde og tro jeg mener alt muligt andet end det jeg skriver..

    Det er faktisk ret enkelt.


  • #64   11. sep 2021 3. stik bring it on ...

  • #65   11. sep 2021 Hippie - Fordi Anni spurgte om noget som jeg svarede på.

    Hvilket du jo også kan se i tråden.

    Så istedet for at sidde prøve at få mig ned med nakken, så læs tråden.


  • #66   11. sep 2021 Hippie - Hvis du læser teksten, så er det et enkelt at forstå. Det behøves der ikke ansigtsudtryk for..



  • #68   11. sep 2021 Hippie - Hvis du skriver det du mener, så fint.

    Jeg mener hvertfald det jeg skriver. Og som jeg skrev, så har jeg ingen skumle bagtanker eller noget i den retning. Har heller ingen skjult agenda.


  • #69   11. sep 2021 Frk. Jensen, jeg forstod det også som om at du mente, at covid-vaccinen var kræftfremkaldende, så jeg har åbenbart misforstået det, og giver dig hermed en undskyldning.

  • #71   11. sep 2021 Anni - Helt iorden, og tak.

  • #72   11. sep 2021 Hippie - Hvis jeg har misforstået noget du har skrevet, så prøver jeg ikke at nedgøre dig, men prøver at finde ud af hvad du mener. Hverken min datter eller jeg er stakkels. Hun har et godt liv, og jeg klare mig.

  • #73   11. sep 2021 Nu har jeg læst hele tråden igennem, og Frk Jensen har Ikke skrevet at covid-vaccinen er kræftfremkaldende.
    Endnu engang undskyld fordi jeg misforstod dig Frk. Jensen


  • #74   11. sep 2021 Anni - Alt forladt smiley

  • #76   11. sep 2021 Hippie - At sige nogens datter er stakkels, er nedgørende.

    Hun får den først når hun er 15 fordi at vi som forældre vurdere hun ikke har brug for den før der.

    Det er vi ikke de eneste forældre der mener, der er så vidt jeg har fået at vide, kun 1 i hendes klasse der er covid-vaccineret.


  • #78   11. sep 2021 Hippie - Jeg er et sikker på at både lærer, sundhedsplejerske eller mine hjemmevejledere ville anmelde det til kommunen hvis min datter bliver forsømt på nogen måde.

    Det har de nemlig pligt til.

    Og det har de ikke gjort, altså gør vi det rigtige

    At du ikke mener det samme er fint.


  • #80   11. sep 2021 Hippie - Jeg beskytter hende ved at lære hende om håndhygiejne og afstand.

    Hendes farfar og dennes kæreste har haft covid, uden hun fik det, selvom hun er der flere gange i ugen.

    Jeg er fuldt ud tryg ved min og hendes fars beslutning. Jeg ved kommunen vil være over os med det samme hvis hun er i fare pga noget vi gør (eller ikke gør)


  • #81   11. sep 2021 Slap dog af Hippie .... har du ikke vadet nok rundt i det nu ???? .

    PS: .... Normalt er det en god ide' at læse hvad der bliver skrevet .... og ikke hvad man TROR der bliver skrevet ... smiley


  • #82   11. sep 2021 Enig NITTIB

    Så er jeg landet hjem efter mit tredje stik.
    Havde ingen som helst bivirkninger de første to gange, og håber at det går lige så godt næste gang smiley


  • #83   11. sep 2021 Jeg er ret sikker på at jeg vil tage imod det 3. stik, hvis jeg bliver tilbudt det smiley

  • #84   11. sep 2021 Nå men så blev den tråd da også kørt fuldstændig op i en spids smiley

    Hvis jeg får 3. stik tilbudt, så vil jeg takke ja, hvis det er dét anbefalingen lyder på. Jeg har også min dagligdag med/hos udsatte borgere og tænker egentlig det er rimelig vigtigt for mig som personale.


  • #86   11. sep 2021 Bortset fra, at der er nogle der får et tredje stik, er der nogen der ved, efter hvor lang tid man skal genvaccineres?
    Synes ikke, at jeg har hørt noget om det.


  • #87   11. sep 2021 #85 ... Hippie ... det ved vi godt du vil ... det skrev du allerede i #11 .... "for ikke at tage det er idioti og ekstremt egoistisk . " smiley smiley smiley

  • #88   11. sep 2021 Jeg synes ikke alt andet er for dumt. Der kan jo være andre årsager til, at man ikke kan/vil vaccineres. Så jeg skal bestemt ikke være den der skyder folk ned uden noget kendskab til hvorfor de ikke bliver vaccineret.

  • #89   11. sep 2021 Hvis man tager en lille morfar, kommer man hurtigt bagud smiley

    Så det er en postgang for sent, men HPV-vaccinen giver IKKE invaliderende bivirkninger. Tiden har vist, at der ikke har været én eneste reel bivirkning, som kan henføres til HPV-vaccinen.


  • #91   11. sep 2021 Jeg siger afgjort ja til 3 stik, jeg håber så mange som overhovedet muligt siger ja til vaccinen, jeg ville ønske sygdommen kunne udryddes helt, lige som fx polio da alle fik vaccinen, men så længe nogle ikke lader sig vaccinere så lader det sig nok ikke gøre.

  • #93   11. sep 2021 Bare rolig John, det er jeg allerede..

  • #94   11. sep 2021 # 92
    John, der står jeg lidt med et ben i hver lejer.
    Jeg går ikke ind for tvsngsvaccinering, men på den anden side synes jeg, at det burde have en eller anden konsekvens for dem der nægter at blive vaccineret.


  • #97   11. sep 2021 Ja tak, også til influenzavaccine. Jeg var dårligt begyndt på arbejde igen efter sommerferien, før jeg blev smittet af en slem forkølelse/influenza af en af mine elever - det var efter kun 2 dage på den arbejdsplads (!) Nogle sender børn i skole og til fritidsaktiviteter igen trods sygdom, jeg synes det er meget dårlig stil smiley

  • #99   12. sep 2021 # 95 John, enig, og testene skal de betale af egen lomme.
    De har fået tilbudt en gratis vaccine, som de har takket nej til, så kan de i mine øjne hellere ikke forvente gratis test, som samfundet skal betale.


    Elvira, enig.



    Og ikke en eneste bivirkning af det tredje stik smiley


  • #100   12. sep 2021 Anni, bliver du testet for antistoffer? Var det ikke noget med, at folk med kræft, ikke havde samme effekt af vaccinerne? Jeg kan ikke helt huske detaljerne i den undersøgelse.

    Det kunne jo være dejligt, hvis en ekstra vaccine, kunne give jer den ønskede beskyttelse, så I ikke er så udsatte, fordi så mange vælger ikke at lade sig vaccinere smiley


  • #101   12. sep 2021 jeg må indrømme at her har jeg også ret rabiate holdninger ... der er brancher hvor jeg mener man med rette kan kræve at folk er vaccinerede, hvis ikke de med lægelige begrundelse fritages ... dybest set alle brancher hvor man har kolleger og er i kontakt med andre mennesker, kunder , klienter, patienter osv ... og ja ellers for egen lomme fremviser test 1-2 gange ugentligt .. de der står udenfor arbejdsmarkedet og får off ydelser hvori der implicit ligger de skal være til rådighed for arbejdsmarkedet, de skal vaccineres, vil de ikke det skal de skæres i ydelse, for de er jo så reelt ikke til rådighed ...

    igen altså hvis ikke der er en læge begrundelse for at man ikke kan tåle vaccinen ...

    jeg ved godt at der kommer andre vira med tiden osv, men ja den største mulighed for udryddelse er nu en gang at når der er en virksom vaccine, så tager man den ...


  • #102   12. sep 2021 hvis jeg bliver tilbudt 3. stik tager jeg gladeligt imod - de 1,5 døgn med feber overlever jeg nok. bliver min søn tilbudt 3. stik har jeg sagt han skal sige nej. 1 uge efter hvert stik har han fået så stærke smerter i alle muskler at han nærmest ikke har været i stand til at gå på toilettet, og max dosis Panodil + ibumetin har ingen effekt haft i den periode det var værst. hver gang af en varrighed på ca. en uge, og desværre ikke meget hjælp af hente, eller nysgerrighed på hvad årsag er til han har fået så stærke smerter.

  • #103   12. sep 2021 Jeg vidste slet ikke vi var begyndt.

    Hvis staten laver en indkaldelse, så kommer jeg med armen. Jeg tror på det er det bedste for alle


  • #104   12. sep 2021 Jeg har fået mine vacciner. Og til trods for mine mange diagnoser, så tager jeg også gerne det tredje, hvis det anbefales af andre end
    Mette F.


  • #107   13. sep 2021 Isabelle - efter lang tids Googlen fandt jeg dette: https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-09-12-coronaskammen-er-erstattet-med-en-grimmere-foelelse-nu-har-den-et-navn

  • #108   13. sep 2021 Hvis det bliver tilbudt vil jeg også tage 3. stik, ingen tvivl om det.
    Jeg kommer ikke så meget ud blandt mennesker, men jeg har en bror med muskelsvind, og helt generelt vil jeg gerne have den der flokimmunitet,


  • #110   13. sep 2021 #108 flokimmunitet bliver aldrig et fakta overfor en virus, der lystigt muterer.

  • #113   13. sep 2021 #111 flokimmunitet ville kræve at vaccinerne er 100 % effektive og at virus ikke ændre sig, ingen af delene er tilfældet.

  • #114   13. sep 2021 Enig med Nete, men des flere der bliver vaccineret des bedre.

  • #115   13. sep 2021 #112 og hvad mener du er forskel på mutationer og varianter? nye varianter opstår jo fordi virus muterer. ( og tilpasser sin vært) . men der findes iøvrigt mange forskellige coronavira. mange flere en to. Og også flere en to der udløser COVID sygdom.

  • #117   14. sep 2021 hvis holdningen er at man lige så godt kan lade være fordi det ikke nytter mod fremtidens ting og sager, så kommer vi helt sikkert ingen vegne andet end hurtigere mod udryddelse af mange mennesker

  • #118   14. sep 2021 Hanne hvor læser du at holdningen er at det alligevel ikke nytter? at man ikke opnår flokimmunitet er jo ikke det samme som at det ikke nytter? vaccinerne gør, at sygdomsforløb bliver mindre alvorligt såfremt man alligevel bliver smittet. Men jeg forstår man er betænkelig ved at lade sine børn vaccinere. Jo yngre jo mere alvorlige/kraftigere bivirkninger er der set på vaccinerne. Og COVID er ikke en farlig sygdom for børn. Vi går heller ikke og massevaccinere for influenza. Der bliver de sårbare grupper vaccineret.

  • #119   14. sep 2021 Skal ikke vaccineres mod covid, da jeg og hele familien har haft den og fordi at jeg ikke lader mig vaccinerer(eller tager andet medicin) mod en sygdom med så lav dødelighed(og en gennemsnitsalder på 82 år)..
    Men jeg respektere andres valg om det modsatte smiley


  • #120   14. sep 2021 jeg har netop haft en i min klinik der det sidste halve år har haft COVID 2 gange ??

  • #121   14. sep 2021 nu er der altså i år netop anbefaling om influenza vaccination til mindre/små børn ...

    og selvom der er få små der er enten døde eller blevet ret syge, så sker de alligevel ...

    2 af mine børn (voksne) har haft covid, den ene er også vaccineret efterfølgende og den anden gør det så snart en nuværende penicillin behandling er overstået ... det siges jo at de er ret godt dækket ind for fremtiden ...

    der er flere eks på at nogle har haft det 2 gange, ligeledes at vaccinerede bliver smittede (det er sket for den ene af mine svigersønner) ....
    Det er stadig Learning mens vi går med den her sygdom og dens varianter...


  • #122   14. sep 2021 Hele debatten er så gennemsyret af dobbeltmoral. Når gamle og/eller svage er i risiko for en smitsom sygdom, så kan vi på få timer lukke snart sagt alt ned, men hvis snakken derimod går i retning af bæredygtighed og miljøhensyn, som påvirker os alle, så er det sørme ikke lige så let igen. Lur mig om ikke hovedparten alle "de skræmte" er begyndt at overforbruge som før pandemien. Flyrejserne er booket.

  • #123   14. sep 2021 "Skal ikke vaccineres mod covid (...)
    Men jeg respektere andres valg om det modsatte"

    Det er jo sådan set også let nok - at andre lader sig vaccinere har som sådan ikke nogle helbredsmæssige konsekvenser for dig. Det er kun win. At andre IKKE lader sig vaccinere er til gengæld lidt en anden sag..

    Som sagt: har man en valid grund/helbredsmæssig årsag til ikke at blive vaccineret skal jeg bestemt ikke være den første der tordner frem. Men der er jo en grund til, at vi generelt bliver vaccineret, og ikke bare lader en epidemi storme løs. Det er så uendeligt let at respektere andres valg om at blive vaccineret, men det er ret svært at "respektere andres valg" om at fravælge vaccination hvis de ikke har en reel årsag. Det har jo netop konsekvenser for andre.

    Det handler ikke kun om dig, og hvad du har haft, og din situation. Det tænker jeg er ret vigtigt at huske smiley


  • #124   14. sep 2021 #123
    Jo det gør det i allerhøjeste grad, det er mit liv og så længe at vi har en overlevelsesrate på Ca. 97 procent for dem som er 80+ og den kun stiger i takt jo yngre du er, så virker strategien med at prøve på at udskamme mig for at benytte mig af mit frie valg ikke. Jeg respektere andres valg, så længe de respektere mit og den holdning har jeg også selvom ingen andre valgte at blive vaccineret. For det er jo ikke fordi at de vaccineret ikke kan smitte andre vel smiley


  • #125   14. sep 2021 Mig mig mig og endnu engang mig.
    Pyt med andre mig mig mig behøver ikke at tage hensyn, det eneste hensyn der skal tages til er mig mig mig........


  • #128   14. sep 2021 #126 Ja der er senfølger efter mange infektioner og hos covid er det Ca.1 procent..
    Ikke noget synderligt, men det kan jo aldrig bevises.

    #127 Flertallet af de 117 indlagte, hvor mange mon det er? og hvor stor en procent af de uvaccineret er på intensiv eller i respirator, aldersgr. Og hvor mange komorbiditeter har de i forvejen? Alt sammen temmelig vigtig info for at vurderer hvor meget vi skal skrue på dramaknappen. Vi jo ved at man bliver registeret om indlagt med covid hvis du har en positiv test, ligegyldigt om du er indlagt med et brækket ben eller om man reelt er syg af covid.


  • #129   14. sep 2021 Tja, mine læger på OUH siger at jeg sandsynligvis ikke vil overleve hvis jeg får corona nu.
    Men pyt, jeg er jo kun et halvgammel sølle sygt skravl som ikke gør gavn mere og som sagtens kan undværes....

    Uanset om jeg er syg eller ej, ville jeg da vaccineres, for jeg mener bestemt, at det er min pligt at tage hensyn til andre mennesker og deres helbred, selv om det åbenbart kun er en procent der får senfølger.
    Dette kan jeg gøre ved at blive vaccineret.

    Jeg ville have svært ved at se mig selv i øjnene, hvis ikke jeg var vacineret og jeg så havde smittet andre mennesker.....
    Og jeg kunne jo være så uheldig, at det lige netop var en person af de en procent jeg havde smittet.

    Men sådan ser mange andre desværre ikke på det, man tænker kun på sig selv og sine rettigheder, så pyt at man leger med andres helbred........


  • #130   14. sep 2021 #125 #129
    For hvis skyld har du taget vaccinen? Vaccinen beskytter efter sigende den som tager den(mod alvorlig sygdom og død), men ikke imod at de smitter andre uvaccineret samt vaccineret...
    Så jeg må gå ud fra at du har taget den for din egen skyld(hvilket jeg forstår), fordi at du er i risiko gr og efter eget udsagn ikke ville overleve covid....altså mig mig mig smiley


  • #131   14. sep 2021 Nej, jeg har ikke taget vaccinen for min egen skyld.
    Jeg har taget den fordi jeg mener at det er Min pligt at tage hensyn til andre mennesker og deres helbred.

    Som skrevet før, så ville jeg ikke kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg havde smittet andre mennesker fordi jeg ikke gad vise samfundssind og gøre hvad jeg kunne for at mindske chancen for evt at smitte andre.

    Og ja, man kan stadig smitte andre, men hvis man er vaccineret mindsker det altså chancen for det, og jeg har gjort mit ved at blive vaccineret.


  • #133   15. sep 2021 #131
    Sikken et godt menneske du er Anni smiley
    Men jeg vil gerne se evidensen for at du( og andre vaccineret) smitter signifikant mindre end os uvaccineret/immune..


  • #137   15. sep 2021 # 135 og 136

    Total enig Isabelle.


  • #138   15. sep 2021 Nej Moloss, jeg er ikke et specielt godt menneske, det behøver man ikke at være kun fordi man tager hensyn til andre mennesker og deres helbred, det burde være en selvfølge.


  • #139   15. sep 2021 I Danmark ser det ud til, at flertallet kan se det fornuftige i at tage imod vaccinen - det må man gå ud fra, når man ser, hvor stor en procentdel, der har sagt ja tak.

    I Danmark har vi hidtil klaret os bedre igennem pandemien end langt de fleste andre lande: vi har haft færre døde i forhold til befolkningstallet i forhold til langt de fleste andre lande. Vores sundhedssystem er ikke brændt totalt sammen.
    Sidst men ikke mindst, er vi foreløbig kommet igennem pandemien med skindet på næsen.

    Der er rigtig mange mennesker, som har været totalt udelukket fra at deltage i et normalt liv fx pga af sygdom, de kan nu stille og roligt begynde at få en normal hverdag igen, fordi de fleste af os har sagt ja tak til vaccinen.

    What's not to like?



  • #141   15. sep 2021 #135

    At du finder det smagløst og iskoldt står dig frit for, faktum er at vi alle skal dø og med en gennemsnitsalder på 82 år ville man før Corona ikke havde tillagt det anden betydning end det at det er livets gang. At du ligger ud med gamle artikler der ikke rigtig påviser noget af betydning, billeder fra Bergamo og idiotisk kommentar om at verdens leder skulle have spurgt mig osv. Fortæller mig at det er omsonst at debatterer fakta, proportioner og nuancer med dig, så jeg stopper den her.

    Jeg håber at du direkte har fortalt din kollega at du mener personen er årsag til at den gamle mand er død(velvidende at vaccineret også kan smitte asymptomatisk og alle de andre faktorer) samt gået til ledelsen med din anklage, men mon dog, du slår mig mere som den perfide type der sidder på et hunde galleri og kommer med injurierende påstande om andre uden at have skyggen af belæg for det.



  • #142   15. sep 2021 #140

    At du bliver provokeret af at jeg er immun(fakta ifølge grundlæggende biologi) og derfor ikke ønsker en eksperimentel vaccine for en sygdom med overlevelsesrate på 95 procent og derover må du selv ligge og rode med...


  • #146   15. sep 2021 #143
    Spar mig for det hykleriske bavl..
    Hver eneste dag træffer vi alle et valg der potentielt kan koste et andet menneske livet(et eller andet sted i verden), om det er via de vare vi køber, vacciner som vi rager til os på bekostning af andre landes mennesker, overforbrug af mad, går syge på arbejde, syge i offentlig transport osv osv.
    Det er super sympatisk at have denne ideologiske tilgang til corona, men det falder til jorden når man lukker øjene for de konsekvenser det har for de 95 procent andre af jordens befolkning og når man alle dage ikke har løftet et øjenbryn over dødsfald i alle andre kategorier.
    I min verden er det pladder romantisk at ingen må dø, ikke at ville erkende at det er okay at komme herfra med en gennemsnitsalder på 82 år, for det skal vi alle når livet lakker mod enden, om det er af Corona, lungebetændelse, influenza, hjertestop eller lign.

    Det tankevækkende er at vi siden maj har haft overdødelighed i DK(sammenlignet med sidste år) og det er på trods af en vaccinetilslutning på nogle og firs procent. Det er åbenbart okay at dø hvis blot man er vaccineret?


  • #147   15. sep 2021 #145
    Tvivlsomt grundlag? Siden hvornår er biologi bøgerne blevet omskrevet?

    https://forskning.no/covid19-ntb-sykdommer/smitte-kan-gi-bedre-beskyttelse-enn-vaksine/1903676


    profilbillede
  • #149   15. sep 2021 . I min verden er det pladder romantisk at ingen må dø, ikke at ville erkende at det er okay at komme herfra med en gennemsnitsalder på 82 år, for det skal vi alle når livet lakker mod enden, om det er af Corona, lungebetændelse, influenza, hjertestop eller lign.


    Sikke da noget pladder du kommer med.

    Der er ingen der påstår at ingen skal ddø.men man behøver vel ikke bidrage aktiv, fordi man ikke gider at tage hensyn.

    Og jeg kan da lige fortælle dig, at jeg ikke er bange for at dø og at jeg ønsker at leve i lasaaaang tid endnu.
    Er kræften der stadig eller kommer igen skal jeg ikke behandles igen, dette selv om jeg er mange år fra gennemsnitsalderen.

    Og sammenligne en virussygdom med ikke smittende sygdomme mm er godt nok grotesk.


  • #150   15. sep 2021 det er egentlig trist at det i dag er NOGET når man gør noget af hensyn til andre .. at man så er det gode menneske, måske det siger noget om at det er ved at være mere sjældent end normalt ...
    helt ude af kontekst har jeg det også inde på livet på arbejde, hvor der opleves en ret udbredt splittelse og deraf manglende sammenhold overfor en udsat kollega, da en del mere tænker på ikke at sætte sig selv i et dårligt lys, fremfor at stå op for en kollega ...


  • #151   15. sep 2021 #148
    Ja det samme kan vist siges blot med omvendt fortegn. "Vi asfalterer mens vi køre", ja lige præcis, underforstået at vi aner faktisk ikke særlig meget om det vi gør og om det virker. At flertallet har tiltro til denne strategi er fint med mig, dog er jeg ikke overbevist , jeg holder mig til god gammeldaws viden om T huskeceller, antistoffer osv. Samt andre( ikke mediedækket) eksperter mening på området. Det er jo med forskning som det er med mange andre ting her i livet, intet er helt sikkert og resultaterne afhænger ofte af hvad man vælger at putte ind i ligningen, så derfor må man gå med ens egen overbevisning, for man skal huske på at flertallet ikke nødvendigvis altid har ret og intet forskning giver kun ultimative sandheder.


  • #153   15. sep 2021 #149
    Anni nu vrøvler du igen, hvor sammenligner jeg virus med ikke smitsomme sygdomme?
    Jo for hvis man ikke må dø når man er 82 af en sygdomme 95 procent overlever af, hvad må man så..
    Vi alle er direkte eller indirekte skyld i andres lidelser og død, om vi ønsker det eller ej, så spar for denne selvforherligelse..


  • #155   15. sep 2021 Hippie, jeg blokerer ikke nogen, i stedet ignorerer jeg dem jeg ikke kan med total. smiley

    Og hvorfor blokere, det er der da ingen grund til.
    Hun skriver pænt og sobert, og har selvfølgelig også lov til at have sin mening selv om jeg overhovedet ikk er enig.


  • #156   15. sep 2021 #124:
    Hvorfor mener du at det "i allerhøjeste grad" kun handler om dig og din situation?

    Ikke at det er det samme, men bare for at perspektivere: du har vel, forhåbentlig, fx også vaccineret dine børn med MFR-vaccinen ikke kun for deres skyld men netop også for andres skyld?

    Kunne man ikke perspektivere denne kiggen-ud-over-egen-næsetip til den her vaccine? smiley

    Jeg tænker bare på min egen lillesøster der havde leukæmi som 2-årig, og som kunne dø af at flere og flere folk - som et alarmende antal gør nu - fravælger MFR-vaccinen bare fordi de tænker at DERES yngel da skal have "styrket immunforsvaret" eller mener det er skadeligt, unødvendigt osv osv....

    Som sagt - jeg siger ikke, at det er det samme, men det dér med at folk bare vurderer at de lige har sikret sig selv, eller at det kun handler om deres situation, det er sgu farligt.
    Jeg er ikke ude på at "udskamme" dig, men jeg er meget undrende over for at man så bastant kan melde ud at det kun handler om dig selv. Jeg kan ikke forstå, hvordan man når frem til den konklusion, uanset hvilken slags epidemi der så er tale om. Vi vaccinerer - og udrydder - jo epidemier af en grund, også selvom man mener ældre mennesker er mindre værd fordi de alligevel skal dø.


  • #159   15. sep 2021 Er man antivaxxer fordi man ikke vil have 1 enkelt vaccine, men har alle vacciner i der normale program?

  • #161   15. sep 2021 #154
    Du snakker som du har forstand, prøv at slå definitionen af antivaxx op inden du smider om dig med fine fremmede ord...

    Jeg trækker mig fra debatten, da det er er tydeligt at der herinde kun ønskes, accepteres og respektere de meninger som flertallet har, og så er grundlaget for en god debat ikke længere til stede...

    Pas godt på jer selv derude, livet er farligt smiley


    profilbillede
  • #164   15. sep 2021 Jeg er som skrevet vaccineret, men finder det ganske utiltalende den måde, som hippie'en udtaler sig(i #154). En sølle medløber er, hvad du er. Alene er du svag, men i ly af andre blomster din selvtillid. Føj for satan!

  • #166   15. sep 2021 Tænk, hvis folk dengang der var pest, polio mm havde samme indstilling til vacciner som dig Moloss, så havde vi stadig disse frygtelige sygdomme.
    Men det havde selvfølgeligt løst et andet problem vi har. Havde man ikke vaccineret sig ud af det, for så havde vi ikke et overbefolkningsproblem.


  • #167   15. sep 2021 John, bortset fra en person, så mener jeg da, at der bliver holdt en rimelig god tone.


  • #168   15. sep 2021 #163
    At flertallet er uenig har aldrig været et problem for mig, jeg opdrætter Bulldogs og har gået mod strømmen fra start af...det er måden man generelt debatterer på der er under mit niveau og derfor trækker jeg mig, da det ikke fører noget konstruktivt med sig. Så vil jeg hellere bruge min energi og sparsomme tid på min familie og mine hunde smiley


  • #170   15. sep 2021 Det ville være ret fedt, hvis man kunne lukke en tråd ved at slå "flere kommentarer fra" lige som på facebook

  • #172   15. sep 2021 Isabelle jeg siger jo ikke, at den skal lukkes, synes bare at det kunne være godt, hvis nu for eksempel en tråd løber løbsk, at man så kunne lukke den.

  • #175   15. sep 2021 Hej Mike's, lang tid siden du har været på.
    Hyggeligt at "se" dig igen. smiley


  • #177   15. sep 2021 Moloss kalder i det mindste ikke nogen for idiot, fordi de er uenige med hende.

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #178   15. sep 2021 Hmm. Er der ikke noget med at børn under 12 ikke kan vaccineres, og at denne gruppe alene kan holde virus i live og bringe smitte til næsten alle i samfundet?

    Så gør det da hverken til eller fra at der er en gruppe mennesker der ikke ønsker vaccinen.. eller?



  • #180   16. sep 2021 Når du skriver, at du foreslår, at Annie blokerer "et skvadderhoved/en idiot som Moloss" så er det svært at tolke det anderledes end at du kalder hende for en idiot.

  • #181   16. sep 2021 Jeg vil uden at blinke sige ja til stik nr. 3, hvis jeg får den tilbudt. Jeg skal ikke kunne sige hvor effektivt det er, i forhold til kun at have 2 stik, men hvis det kan være med til at holde landet bare nogenlunde åbent og hjælpe til at det ikke er mig der smitter andre, jamen så gør jeg det.
    Jeg var også i en af de første årgange der fik HPV vaccinen tilbudt, dengang satte jeg heller ikke spørgsmålstegn om hvorvidt jeg skulle have den.

    Personligt synes jeg at det er godt og sundt at være kritisk og at undersøge tingene, især hvis man er usikker. Det er bare vigtigt at være kildekritisk og samtidig huske på at vi også gør det her for andre mennesker. Ligesom at vi bare fordi vi er vaccinerede, altså stadig godt kan tage forholdsregler, bruge sprit i butikkerne osv. Der er jo ingen der har sagt at vi ikke skal fortsætte med at passe på hinanden når vi er ude blandt andre, bare fordi vi er blevet vaccineret.
    Jeg ved godt der ikke længere er krav om alle de ting, men det betyder jo ikke at vi ikke må tænke selv og passe lidt på hinanden, blive testet, blive hjemme ved symptomer osv. smiley
    Og måske er der en grund til, at vi klare os så godt i Danmark, set i forhold til andre lande, der jo altså stadig lider under nedlukninger og udbrud.
    Jeg så gerne at alle tog imod vaccinen, for jeg tror på at det har en effekt, men jeg kan og vil ikke bestemme hvad andre skal, men hvis det er personer jeg skal være sammen med, må de så også bare acceptere, at der så kommer nogle restriktioner i forhold til test, mundbind osv. for jeg tager ingen chancer.


  • #182   16. sep 2021 #179 ..... Hippie ..... Er dette også et ordsprog ???????

    #157....
    i går kl. 16:21
    Jeg er bestemt ude på at udskamme idioter som dig Moloss. Tvivl ikke på det. Jeg synes det er idioti at fravælge en vaccine fordi "du" ikke har brug for den. Se dog ud over egen næsetip!


  • #183   16. sep 2021 Jinx - der er vidst snak om at de også skal vaccineres, når de 12-15 årige er færdige

  • #184   16. sep 2021 Ordsprog er de sætninger vi bruger, når vi fx siger "den der ler sidst, ler bedst" eller "der er ingen ko på isen". At sige "X er idiot" og "bloker et skvadderhoved som X" er mig bekendt ikke med på listen over kendte danske ordsprog smiley Men nok om det..

    Moloss - wauw, du må undskylde, jeg kan slet ikke følge med på dit høje niveau.
    Jeg synes nu ellers jeg rimelig fornuftigt har prøvet at skabe et grundlag for debat. Men selvfølgelig er jeg rygende uenig med dig, og det samme er flere andre, og hvis det er svært at håndtere så kan jeg godt forstå man trækker sig fra debatten. Men at påstå at det er fordi alle andre herinde er under dit niveau, det gør skisme heller intet godt for nogen dialog. Så den gider jeg godt nok ikke have på mig smiley


  • #186   16. sep 2021 #184
    "det er måden man generelt debatterer på der er under mit niveau"
    Fünke er dit navn nævnt specifikt i den sammenhæng og hvad er det i ordret "generelt" at du ikke forstår? I en debat skal man lade være at tro at alt er møntet på ens egen lille person(medmindre at det fremgår), for der er også andre der deltager..

    Igen så er jeg fløjtende ligeglad om alle andre mener noget andet, det er jeg vant til, jeg opdrætter Bulldogs og mener at de har et kæmpe sundheds problem, det er øretævernes holdeplads kan jeg røbe..

    Det bliver sidste gang jeg kommenterer, da jeg enten er med eller ude..


  • #187   16. sep 2021 Hvordan søren skulle jeg dog vide at du mener specifikke brugere, når du skriver at det gælder helt generelt som "man" debatterer på? Og derudover ikke har ville svare mig?

    Men fair enough - jeg ved ikke lige, hvorfor bulldog-opdræt trækkes ind i den her, men vi er vist også ved vejs ende. Det virker bare ikke helt til, at du er så fløjtende ligeglad med at folk er uenige med dig, når du sådan lidt fornærmet påstår at der "kun respekteres de meninger som flertallet har". Og det er da heller ikke særlig behageligt. Men vi kunne jo også være uenige med dig, fordi.. well.. vi er uenige smiley


  • #189   13. okt 2021 Jeg fik 3 vaccination den 11 september og 1 kemo13 september i mit tilbagefald. Jeg tør ikke andet, især da denne kemo slår røde og hvide blodlegemer helt i bund. Fik influenza vaccination i torsdags og 2 kemo idag. Hmm hvilken vaccination skal jeg vælge til 3 kemo smiley smiley

  • #190   13. okt 2021 #189
    Hvis du ikke har fået den mod lungebetændelse, kunne det være et bud.
    En stivkrampevaccine er jo også altid en god ting.

    Dejligt, at du holder fanen højt, bliv ved med det. Held og lykke med din videre behandling.


  • #191   13. okt 2021 Den mod lungebetændelse fik jeg sidste år, så der går nogle år før jeg må få den. smiley

  • #192   13. okt 2021 Tine, du kan få vaccinen mod TBE - mod flåt bid. smiley

    Måske du også skulle bede om en antigen test for covid.
    Man har jo fundet ud af, at det ikke er sikker at vaccinen virker hos kræft patienter.

    Håber at det går godt med dig, og at kemoen ikke giver dig alt for mange bivirkninger.
    Hvor mange kemo er skal du igennem?


  • #193   14. okt 2021 Anni efter 3 kemo, scanning for at se om der effekt. Hvis ikke så ny plan.
    Cancerantigen tal steg desværre efter første behandling, men det er set før og så først fald efterfølgende. Jeg skulle have opstartet på et 3 stof 14 dage efter kemo, da det har god effekt på den type jeg har. Men er desværre ikke egnet, da jeg er tarm opereret og har en ny tumor siddende på tarm. Avastin har desværre en del bivirkninger på tarm. Så det er noget møg.
    Men har det forbavsende godt. Løbetræner, laver tabata og cirkeltræning 4 til 5 gange om ugen, går lange turer, taber ikke mit nye hår, som er blevet krøllet efter den første omgang gang kemo, sidste år.
    Mine blodtal helt top, så noget gør jeg rigtigt.
    Har kun haft 3 dage hvor jeg var lidt skidt og træt.
    Er ellers en hård kur for mange, med 4 uger imellem til at komme sig i.
    Igår mente de endda der var plads til mere gift i kroppen, så der var skruet lidt op for mængden.
    Men føler mig ikke syg og derfor en noget surrealistisk oplevelse at få en hård behandling som gør dig syg , når man ellers er helt i top.


  • #195   14. okt 2021 Tine, godt at du har det så godt, håber at det varer ved og at behandlingen har effekt.
    Hvad med den tumor du har på tarmen, skal/kan den opereres ?

    Jeg forstår dette med at det er surrealistisk når man har det godt og at man så skal gennem sådan en behandling, sådan havde jeg det også.

    Håber at behandlingen har god effekt, og at du denne gang bliver kræftfri i mange mange år.
    Sender dig mange "helbredende" tanker.


  • #196   14. okt 2021 John, det har nu ikke så meget med mod at gøre, man har jo ikke et valg, og vil man vælge, så er det et valg mellem pest og kolera.
    Jeg tror ikke at du vil være gået i sort, for når man står i det reagerer man nok anderledes end man tror.
    Jeg har masser af ironi og sort humor, og det var med ironi og makaber humor jeg reagerede.
    Havde man inden min diagnose spurgt mig om, hvordan jeg ville reagere, hvis jeg fik at vide at jeg havde cancer, ville jeg have sagt, at jeg nok ville gå nede med flaget.
    Jeg var selv overrasket over hvordan jeg reagerede.
    Og så er jeg ret sikker på, at humoren og ironien har gjort lettere for mig at komme igennem hele forløbet.
    Jeg synes selv at jeg har været heldig, bortset fra de tre uger hvor jeg var ved at stille træskoene har jeg været forskånet for de fleste bivirkninger.
    Jeg er endda ved at være ligeglad med den modbydelige tube jeg har i halsen. Somme tider glemmer jeg faktisk at den er der.
    Men der skal festes hvis/når jeg kommer af med den.


  • #198   14. okt 2021 John jeg ved ikke om det er modigt, men har jo stadig 98 % godt liv, så det gør at jeg må tage det hårde for at få længere tid med det gode.
    Anni tumor ved tarm meget lille, så de håber at den mindskes af behandling. Hvis ikke så må en ny plan til.
    Idag står den bare på sofa og opvartning og krydser så for at det vender om et par dage. Sjovt som både hund og kat skal ligge tæt og oven på mig hele tiden. smiley


    profilbillede
  • #200   15. okt 2021 Ok Jeanette, hvor har du set/hørt det?

  • #202   15. okt 2021 Tak, hørte det lige i nyhederne.

    Synes at det er godt med et tredje stik til alle sammen.


  • #203   15. okt 2021 Ja hvis det er dét der skal til, og det har en mærkbar positivt effekt i kampen, så er jeg absolut klar!

  • #204   19. okt 2021 er sgu ved at være mere end corona træt ... kan ikke finde ud af hvor meget man skal passe på når man er færdigvaccineret ... ud over at spritte hænder når jeg går ind og ud af butikker, samt stadig hverken giver hånd eller krammer, så tror jeg nærmest jeg agerer som før corona ...

    hvad gør I andre ....

    apropos ;
    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-10-18-storstedelen-af-coronaindlagte-er-faerdigvaccinerede


  • #205   19. okt 2021 Jeg er ikke vaccineret og jeg gør som jeg plejer. Jeg omgåes ikke med en masse forskellige mennesker

  • #206   19. okt 2021 jeg giver som skrevet ikke hånd, men det er svært ikke at være i kontakt med mange mennesker når man arbejder hhv på skoler og i daginstitutioner ...

  • #207   19. okt 2021 Det jeg gør er at spritte hænder og holde afstand.

    Jeg både giver hånd og krammer, mit liv skal ikke begrænses af angst for at få corona eller dø af det, dette selv om jeg er i risiko gruppen og sandsynligvis ikke slipper helskindet fra en omgang corona.
    For mig er livet ikke kvantitet, men kvalitet, og i min verden er det en del af kvalitet at få eller give et knus og et kram til en man holder af.

    Dertil skal siges, at det er meget begrænset med hvor mange fremmede mennesker jeg er sammen med.


  • #208   19. okt 2021 Her spritter vi også, og prøver at holde afstand.

    Når vi har gæster (den nærmeste familie), stiller vi et ekstra bord op i stuen, så halvdelen sidder i spisestuen og den anden halvdel i stuen.

    Vi skal stadig passe på, men jeg tror også at det er vigtigt, at vi prøver på at leve så normalt som muligt.


  • #209   19. okt 2021 Vi opfører os egentlig ikke anderledes en vi altid har gjort, knus og kram hører kun til i nærmeste familie, håndtryk giver vi hvis andre rækker hånden frem, men opfordre ikke til det, vi holder afstand så godt vi kan, men det er egentlig ikke anderledes end det altid har været smiley

  • #210   19. okt 2021 jeg sludrer og så lidt ... krammer børn og børnebørn ... men håndtryk har jeg faktisk vænnet mig så meget fra at jeg ikke skal tænke over ikke at stikke labben frem, det er pr automatik ...

  • #212   20. okt 2021 Jeg er også tilbage, men jeg nyder de færre kram og at kassebånds-delerne endnu ikke er tilbage og forhåbentlig ikke kommer det

  • #215   20. okt 2021 Åh, jeg savner kassebånds delerne

  • #216   20. okt 2021 Pointen er jo netop at manglende delere skal appellere til at holde afstand og vente med at lægge varene op
    Jeg værdsætter gerne at folk holder lidt helt almindelig afstand, men jeg er nu mere nervøs for snot end Corona


  • #218   25. okt 2021 sad lige og med et ½ øre hørte nyheder ...

    ca 1400 nye smittede det sidste døgn, uf ad ca 66.000 tests ... så er det jeg tænker at da vi testede på det højeste var vil oppe på ca det 3 dobbelte antal tests... altså ca 150.000, er der så måske rent faktisk ret så mange flere smittede end billedet lige viser smiley ...


  • #219   25. okt 2021 Hanne det er der sikkert +selv ved symptomer ikke sikkert folk lader sig teste, da influenza sæsoner også er gået igang, og man måske tror det er det.

  • #220   25. okt 2021 Sål lige i tv, at den er helt galt i Ishøj, og at der er lavet restriktioner.
    Fik ikke det hele med, faldt i søvn


  • #222   16. nov 2021 Jeg er for første gang sådan rigtig meget i tvivl om jeg vil have stik nr 3, HVIS jeg får det tilbudt.
    Så bare kald mig idiot og hvad der ellers skal fyge af bemærkninger, fordi man vælger at tænke lidt anderledes.

    Jeg har hørt om en som har fået sit 4.stik, og har stadig ikke dannet antistoffer. Hun har nogle sygdomme i bagagen, det tæller også.

    Jeg ved ikke om jeg har dannet antistoffer af mine de 2 første, og det kunne være så nemt at tjekke. Jeg får taget blodprøver hver eneste måned alligevel.
    Hvis det ikke virker på mig, hvorfor skal jeg så fortsætte med at tage vaccinerne, som også giver en risiko for følger for mig.

    Jeg synes det er vildt svært med de vacciner. Jeg mangler nogle svar.
    Havde den bare givet mig 100% sikkerhed for, at jeg ikke ville kunne smitte andre, så havde jeg ikke tøvet et sekund


  • #223   16. nov 2021 Jeg har lige tjekket - jeg er positiv for antistoffer. Det blev tjekket i blodbanken omkring en måned efter 2. vaccine.

    Hvis denne du har hørt om får kemo eller er i behandling med biologisk medicin, så er det jo kendt, at de kan have svært ved at "tage imod" vaccinen. Af samme grund, er det jo vigtigt, at vi andre rent faktisk sørger for at blive vaccineret. Så dem der ikke kan få vaccinen eller dem, som vaccinen ikke virker på, ikke skal udsættes, fordi vi andre ikke ser det store billede.

    Det er jo dit valg om du vil tage det 3. stik, men sørg nu for at overveje det mere grundigt smiley


  • #224   16. nov 2021 Tro mig at jeg overvejer det meget. Jeg er ikke endelig i nogen beslutning. Jeg ønsker bare at tænke mig om. Jeg synes der er så meget vi ikke ved nok om smiley
    Hvorfor fik du svar på dine antistoffer?

    Jeg er så ked af den udvikling alt det her giver. Alt det for og i mod. At nogle folk føler sig tvunget til det ene eller andet. Der opstår noget had og grimme ting mod hinanden, som jeg absolut ikke bryder mig om smiley


  • #225   16. nov 2021 Det gør alle i blodbanken - vi kan se det bagefter i vores blodprøver smiley

  • #226   16. nov 2021 Jeg fik mit 3. stik for en uge siden - jeg var på arbejde da vores beboere fik vaccinen, og så havde de lige en ekstra i overskud.

    Jeg opdagede så bagefter at det egentlig ikke var meningen jeg skulle have haft den endnu, ups.. lidt panik.. der er kun gået 3 måneder siden 2. stik; men damen hos vaccinations-hotline forsikrede mig om at det var intet problem, der skal bare gå mindst en måned - såå... I'm vaxxed bitches smiley smiley


  • #227   16. nov 2021 Staffmom, jeg oplever nu hverken had eller udskamning i min omgangskreds. Men jeg har virkelig svært ved at forstå, hvordan vil sige noget fra, som kan hjælpe andre til at leve. Og særligt hvis man ikke har haft bivirkninger af de første vacciner.

    Der er en grund til, at vi i dag ikke bekymrer os om mæslinger, kopper og polio. Fordi nogen før os tog én for holdet. Og det synes jeg vi i det mindste kan honorere, ved at forsøge at gøre vores til, at andre ikke skal udsættes for fare.

    Og det kommer fra én, som ellers ikke bekender sig til den socialistiske tankegang smiley


  • #228   17. nov 2021 A
    Jeg er helt med på hvad du skriver med at hjælpe andre, men gør jeg det? Jeg kan stadig smitte.

    Udskamning kan du læse bare i denne tråd smiley

    Jeg synes jo ikke, at smitten er blevet radikalt mindre trods de mange vacciner smiley

    Når jeg ser at der står et antal indlagte med corona tænker jeg, det er kritisk og de skal indlægges for at få den fornødne hjælp.
    Så læser jeg denne artikel, og så tænker jeg, bliver vi fyldt med misinformation?
    https://avisendanmark.dk/artikel/patienter-med-br%C3%A6kkede-ben-t%C3%A6ller-som-coronaindlagte



  • #229   17. nov 2021 Jeg hørte i TV forleden (ham gutten fra Statens Seruminstitut), at selvom vaccinerede stadig smitter, så er antallet af vira, de smitter med langt mindre end uvaccinerede, og derfor er smitten fra vaccinerede ikke så høj.

    Jeg tager helt sikkert det 3. stik, også selvom jeg blev dårlig af især det første. Men det er godt givet ud.



  • #231   17. nov 2021 Men er vaccinerne en falsk tryghed?

  • #233   17. nov 2021 Jo men smitte stiger jo i forbindelse med der er lukket mere op, trods vores vacciner smiley

  • #234   17. nov 2021 Staffordshire vaccinerne giver da ikke en falsk tryghed.
    Jo jo, man kan stadig blive smittet og smitte.
    Men forskningen har vist, at det er som Isabelle skriver, at vaccinerede ikke bærer så mange vira som uvaccinerede.
    Det gør så, at man ikke smitter helt så slem som uvaccinerede.
    Samt at vaccinerede ikke bliver helt så syg som uvaccinerede, det vil sige at hvis man er vaccineret, så er sandsynligheden for at komme i respirator eller dø af det er meget mindre.


  • #235   17. nov 2021 Tænkte bare stadig, at efter der er blevet lukket mere op, er smitten også steget og der har jo også været vaccinerede indlagt smiley

  • #236   17. nov 2021 Staffordshire - hovedparten af de indlagte og svært syge er uvaccinerede. og ja smitten stiger efter genåbningen - man er tættere sammen, og antal af podninger er aftaget ( de vil nok stige igen nu coronapas er genindført) så man kan ikke nå at bryde smittekæde, hvis man er asymptomatisk bære af virus.

  • #237   17. nov 2021 Staffordshire, det er rigtig at også vaccinerede har været indlagt, men de vaccinere de bliver ikke så syge som de uvaccinerede, selv om der altid vil være undtagelser.

    Så en udsendelse på tysk tv for et par dage siden, hvor der ifølge forskningen havde vist sig, at 2X vaccinerede havde en dækning på 64 % og 3X vaccinere havde en dækning på 86 %

    På sygehusene var der 80 % af de indlagte uvaccinerede, og 20 % var vaccineret.



  • #239   17. nov 2021 Vi kan jo kigge på Østrig, der har ikke været så stor tilslutning til vaccinen. Sygehusene er nu overfyldte.

  • #240   17. nov 2021 noget andet jeg har tænkt på med sommerens og efterårets tidlige smittetal, at da var der jo nærmest kun 1/3 til det halve det blev testede ... så måske har der længe været et mørketal

  • #241   17. nov 2021 Jeg fik indkaldelse til 3. stik for et par måneder siden .. jeg har ikke taget mig sammen til at få det, men tænker at det jo alt andet lige nok er en god ide .. måske ..

  • #244   17. nov 2021 #239 - fortsættelse:
    Hørte lige i de tyske nyheder, at man i Østrig har nedsat et udvalg, som skal afgøre, hvem der kan blive behandlet, og hvem der ikke kan blive behandlet. Godt vi er mange, der har sagt ja tak til vaccinen i Danmark.


  • #245   17. nov 2021 Lise Lotte, det har jeg også set.
    Så i dag, at der var flere sygehuse, hvor ambulancerne slet ikke prøvede at køre hen med mennesker der var kommet til skade.

    Det er frygtelig at man må tage et valg om, hvem der behandles og hvem ikke


  • #246   18. nov 2021 Håber ikke, at vi i Danmark får overfyldte sygehuse.
    Det må være forfærdeligt, at skulle tage stilling til, hvem der skal leve og hvem der skal dø.

    Jeg har tid til mit 3. stik i eftermiddag smiley


  • #247   18. nov 2021 Lise Lotte, problemet i Danmark er at der ikke er nok pleje personale, så selv en lille øgning i patienter der skal isoleres kan have stor betydning

  • #248   18. nov 2021 gad vide hvor mange dagligt smittede vi skal op på før der kommer flere restriktioner .. eller før man begynder at indføre noget effektivt der hvor smitten åbenbart næres kraftigt ..

  • #249   18. nov 2021 Jeg synes det er en god start med Corona pas på mange arbejdspladser og en del er også begyndt at aflyse julefrokosterne

  • #250   18. nov 2021 ja det er en start, men den begrænser nu ikke noget blandt de 5-12 årige som åbenbart er dem der bærer smitten voldsomt ...

  • #251   18. nov 2021 No wonder at at der “sjældent” bliver indlagt børn med corona smiley min 4 årige datter blev syg for ca. 2 uger siden, og testede positivt for corona. Hun var ret syg i 4-5 dage, og friskede så ellers op i et par dage. I søndags fik hun høj feber igen, og så er det ellers gradvist blevet værre og værre. Siden tirsdag eftermiddag har hun lagt på sofaen uden at bevæge sig ud af flækken smiley hun har fået ble på igen, selvom hun har været blefri i næsten to år, fordi hun slet ikke registrerer når hun skal tisse, og fordi det gør for ondt i hele kroppen når vi prøver at få hende op på toilet smiley hun ligger bare og hiver efter vejret og klynker konstant.
    Hverken læge eller vagtlæge vil se hende smiley jeg har kimet dem ned i et væk, men niks. De bliver ved med at sige at det snart vender, om lidt får hun det bedre. Ved 18 tiden var hendes temperatur 41,9, og det eneste vagtlægen havde at sige var, at jeg skulle tage tøjet af hende. Hun ligger kun med ble på, og har gjort det i dagevis!!! Men det troede manden ikke på smiley
    Jeg har bestemt mig for, at hvis hendes feber ikke falder og hendes vejrtrækning ikke bliver bedre inden klokken 3 i nat, ringer jeg 112. Jeg har aldrig prøvet det før, at have brug for at ringe 112, og jeg får sikkert en skideballe, når de ser at jeg jo lige har haft kontakt til vagtlægen 3 gange siden klokken 16. Men det her, det er simpelthen det mest langt ude jeg nogensinde har oplevet!


  • #252   18. nov 2021 Smitteopsporingen siger for øvrigt, at de to (uvaccinerede) storesøstre gerne må komme i skole, og at os forældre gerne må tage på arbejde smiley

  • #253   18. nov 2021 lægevagten er ikke en skid værd.

  • #254   19. nov 2021 Zoe, det gør mig ondt at høre at et lille barn har det så skidt.
    Jeg kan godt forstå at du er desperat.
    Havde det været mig, havde jeg nok ringet 112 for lang tid siden.
    Jeg krydser alt hvad krydses kan for at i får hjælp hurtig mulig og at hun hurtig blivrt rask igen


  • #255   19. nov 2021 Puha det er hårdt at stå i Zoe smiley
    Rigtig god bedring med hende. Delme ikke i orden at hun ikke kan få hjælp!! Skide lægevagter smiley


  • #256   19. nov 2021 Ja jeg er meget enig, lægevagten er til at lukke op og sk**** i....

    God bedring til din datter.


  • #257   19. nov 2021 Zoe88 - hvordan går det ned din datter ? Håber, at hun har fået det lidt bedre.



    Angående lægevagten, så har jeg gode erfaringer med dem.
    De to gange jeg har haft brug for dem, har jeg lyn hurtig fået hjælp.


    #252 - det er godt nok uhyggeligt læsning.
    Hvis det foregår sådan over det hele, så kan man jo godt forstå at smitten breder sig så meget.


  • #259   19. nov 2021 puha.. Zoe, håber snart at høre positivt ny fra dig ....det lyder som en forældres mareridt, og så at der ikke bliver taget hånd om det, hvor er det trist ...

    der er megen smitte blandt børn nu og det der med at nære kontakter bare må alt, er helt hen i vejret uanset om det er ikke vaccinerede søskende eller færdigvaccinerede voksne, det er som om det politiske system er handlingslammet, eller skræmt fra at handle eller ligeglade denne gang ...

    kom dog med forsamlingsloft, samt at nære kontakter til smittede skal blive hjemme til alle er ude over at de med alt sandsynlighed smitter ...


  • #260   19. nov 2021 Forøvrigt synes jeg din fortælling Zoe er lige til en forside, det er decideret uansvarligt at lade forældre stå alene med vurdering af et barn med over 41 i feber uden barnet er tilset af en læge, det uanset årsagen

  • #262   19. nov 2021 Håber på en positiv udate fra dig, Zoe. Det er virkelig bekymrende, at de ikke vil hjælpe, når feberen er så høj og hendes almentilstand er som den er. Hvad pokker skal vi så bruge dem til?

    Håber I har fået hjælp på en eller anden måde eller at hun er begyndt at få det bedre af sig selv.


  • #263   19. nov 2021 Vi blev hentet af ambulance ved 1 tiden i nat, og allerede i ambulancen fik hun noget medicin i en maske, som hjalp lidt, og det hun får her på sygehuset har god effekt. Hun har drukket kakao og juice i lange baner, og hun er frisket rigtig meget op. Pyh, hvor er jeg lettet over at hun har det bedre!


  • #265   19. nov 2021 Det er virkelig dejligt at høre smiley

  • #266   19. nov 2021 Zoe
    Godt at høre i kom af sted, og hun er frisket op. Det er grotesk at de ikke har villet se hende, over 40 i feber er da livstruende?


  • #267   19. nov 2021 dejlig update ... man nåede da lige at få sug i maven ...

    men stadig hvor er det op til indlæggelse en uartig og dårlig behandling af vagtlæge ...

    blev i hentet efter endnu en kontakt til vagtlæge, eller ringede du simpelthen 112 ?


  • #268   19. nov 2021 Puha, det var en dejlig opdatering.
    Har tænkt så meget på jer.
    Fortsat god bedring tll din datter


  • #269   20. nov 2021 Hvor er jeg glad for at jeg kunne læse opdateringen samtidig med din første kommentar. Hun har uden tvivl været rigtig dehydreret samtidig, og gør situationen endnu værre. Dejlig med positiv update. Rigtig god bedring med og til din datter smiley

  • #270   26. nov 2021 Altså ... jeg synes folk er "sære" for ikke rent ud sagt at sige latterlige ...

    tror de først mundbindet beskytter 8det det nu gør hvis det gør) når det er blevet en regel at bruge smiley
    Jeg skulle fx til en kontrol på hospital i går, så ganske få med mundbind ... lægen jeg kom ind til sagde "nå du har taget mundbind på" øh ja svarede jeg, mest af hensyn til jer der sidder overfor mange patienter dagen igennem med samtaler af 15-20 minutters varighed ...
    Måtte også ud og handle lidt (sender ellers helst manden smiley ) ... igen var jeg næsten den eneste, og vi havde jo hørt det var på vej, og at smittetal og indlæggelser er høje, hvorfor så vente ...

    Og nu til BF ... forstår ikke at reglen om mundbind i detailhandlen ikke skal gælde fra i dag, når nu det er så tydeligt at folk skal dikteres ...

    ja undskyld jeg forstår det ikke, kom dog i gang med de hensyn, både til sig selv, men ikke mindst til andre ...


  • #272   26. nov 2021 Isabelle, ja det gør de jo venter .... MEN altså tror de smitten venter, den logik giver simpelthen ingen mening i mit hoved ...

    og nu en ny variant, jeg havde ellers fornyligt tænkt der havde været ro på "ny variant/mutations meldinger" længe ... nu kommer den så åbenbart, og efter første forlydender kan vi nærmest starte forfra med et vaccine kapløb, det er sgu skræmmende...


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #273   26. nov 2021 Jeg sidder stadigvæk og undre mig over at forældre til børn der HAR corona ikke skal i isolation hvis de er vaccineret, de skal møde på arbejde som normalt og ikke engang testes.

    Folk der er vaccineret har automatisk fripas til alt og det er da også super, men det giver jo slet ingen mening nu når man ved at vi kan bringe smitte videre som vaccineret. Er målet at alle vaccineret går rundt og smitter hinanden?...... jeg er forvirret.



  • #275   26. nov 2021 Hos min læge har det hele tiden været mundbind, også hos de speciallæger jeg har været hos.
    I Odense har de ikke været så streng.
    Jeg er så fritaget for mundbind på grund af tuben

    Lige som Jinx fatter jeg hellere ikke, at forældre til smittede børn lkke skal i isolation, men det kommer nok når den nye variant kommer til landet.

    Ville have været hen og kigge på Terrier udstillingen i den her weekend, men tror at jeg holder mig hjem efter at have hørt om smitten i Herning, man behøver jo ikke ligefrem udfordre skæbnen.

    Her er lidt om den nye variant.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/ny-coronavariant-v%C3%A6kker-bekymring-i-sydafrika/ar-AAR8AFN?ocid=msedgdhp&pc=U531



  • #277   26. nov 2021 @ Jinx ... det fatter jeg heller ikke ... jeg er jo på en skole, vi har podere og der testes løbende, men hvis en elev testes positiv i kviktest så skal klassen ikke, end ikke de der måske har gået tæt sammen med den smittede, og heller ikke lærerene foretage sig noget særligt før efter en positiv PCR test.... og så undrer man sig over der løber løbsk...

    @ Anni ... ej hvor sjovt, jeg havde også overvejet Bramdrupdam, det er SÅ længe siden jeg har været på terrier udstilling, men jeg bliver nu også hjemme ( tror jeg) ...

    @ Isabelle, det er ikke fordi jeg ikke forstår problematikken og ikke selv synes det er generende .. men er nu alligevel mere bekymret for at smitte eller bliver smittet ...
    Og som Jinx skriver man ved jo bare ikke hvem der bærer smitten ...

    På min mands arbejde har der lige været et værksted hvor der hen over en uge var en del smittede, stort se alle færdigvaccinerede, og flere der først fandt ud af de var smittede ved at de lod sig teste af hensyn, ikke grundet symptomer, det gør det jo bare endnu mere lumsk og endnu mere vigtigt vi er klar til at tænke selv og tage hensyn o forholdsregler før de nødvendigvis dikteres ..
    Den ene smittede er nu tilbage, vedkommende var stort set ikke syg, partneren er indlat svært syg, og et familiemedlem døde i weekenden ...

    SÅ kom nu DK inden det stikker helt af, og je IMO er Mette handlingslammet denne gang, hun tør ihvertfald ikke hvad hun turde, og det kan blive fatalt er jeg bange for ..


  • #278   26. nov 2021 Jinx ja jeg undrer mig også den anden vej; at mor eller far har Corona, men barnet stadig sendes i skole og til fritidsaktiviteter. Det har jeg oplevet et par gange nu.

  • #279   26. nov 2021 Så er den nye variant kommet til Belgien

  • #280   26. nov 2021 det er SÅ skræmmende ... det hjælper jo ikke at lukke direkte fly, så tager folk jo bare via andre lufthavne ...

    den der lyder skræmmende


  • #281   26. nov 2021 Det der er mest skræmmende er, hvis de vacciner vi har nu ikke virker

  • #283   26. nov 2021 Jeg er hellere ikke bange og har hellere ikke været det, selv om det nok ikke vil være særlig godt, hvis jeg blev smittet.
    Men selv om man ikke er bange behøver man jo ikke udfordre skæbnen og gå på hundeudstilling og unødvendigt hvor mennesker stimler sammen.


  • #284   26. nov 2021 Vi er ved at bygge hus, og bor midlertidigt til leje i et hus, hvor ejerne samt deres 3 børn er på rejse i Sydafrika. De skal efter planen komme hjem til/i løbet af januar. De kører selv dernede i en ombygget lastbil, og på turen ned fløj de via Hamborg - jeg er noget spændt på deres hjemrejse.

  • #285   26. nov 2021 det lyder ikke til de regner med at de nuværende vacc virker mod den nye variant .. så er det hele forfra mens man venter på en vacc ... jeg føler ikke angst, men er bekymret

  • #287   27. nov 2021 Præcis, Isabelle - deri ligger min primære bekymring. smiley



  • #288   27. nov 2021 https://www.seoghoer.dk/nyheder/61-flypassagerer-fra-sydafrika-testet-positive-corona

    Puha, er det ikke mange på kun 2 fly?


  • #289   27. nov 2021 jo det er ALT for mange ....faktisk 61 for mange ...

  • #290   27. nov 2021 Jo, selvfølgelig havde 0 været det bedste, men jeg tænker mere, at hvis det er den nye variant, de er smittet med, at den så må være endnu mere smitsom, end de andre varianter.

    Jeg synes faktisk, at det er lidt skræmmende.


  • #292   27. nov 2021 Seneste nyt om coronavirus https://nyheder.tv2.dk/2021-11-27-seneste-nyt-om-coronavirus

  • #293   27. nov 2021 John, hvem skriver du til der?

  • #295   27. nov 2021 Så fordi man bekymrer sig, glemmer man at leve?

  • #297   27. nov 2021 Det er da virkelig et problem, for hvis 61 har en positiv test nu, hvor mange af de andre passagerer vil så også have en positiv test om nogle dage?

  • #298   27. nov 2021 man mener den nye variant nu også er fundet i Tyskland ....

    @ John, forstår hvad du mener, men men kan godt leve med omtanke, og jeg må sige situationen taget i betragtning synes jeg der er megen manglende omtanke derude ... nye restriktioner fra Mandag, joe man må så, hvis man ser sig omkring fx i butikker osv, håbe man har husket at fortælle til smitten at den skal holde weekend fri og komme hviledagen(e) i hu !!!


  • #304   27. nov 2021 Tror i der er risiko for at fx alle skoler bliver lukket ned igen?
    Vi er i gang med skoleskift for vores piger, men vi tør ikke helt springe ud i det, hvis skolerne lukker ned smiley det vil slet ikke være godt, hvis vi skifter til januar, og skolerne så lukker, så pigerne står fanget i midten uden et sted at høre til og uden at have lært de nye klassekammerater at kende smiley


  • #305   27. nov 2021 Zoe ... det er umuligt at spå om ...
    I dag så jeg at en af de der sundhedsKloge mente at vi har bremset smitte stigningen herhjemme, da der har været ca det samme antal smittede hver dage i nogen tid ... men kommer den der nye variant ved man jo ikke hvad der sker ...
    Og min personlige holdning er at man burde lukke det meste fra midt december om forsøge at få 2-3 uger hvor der er så lidt aktivitet som overhovedet muligt ..



  • #307   27. nov 2021 Zoe, kan godt forstå dig, hvis det var mig ville jeg også vente.

    Jeg tror også at skolerne kommer til at lukke ned igen, og hvis det viser sig, at vaccinerne ikke virker på den nye variant lukker hele samfundet vel også ned igen.


  • #308   27. nov 2021 Isabelle - det er helt sikkert det rigtige for pigerne, men tidspunktet skal også være rigtigt. Jeg kan lige se for mig, at skolerne lukker ned lige præcis som vi skifter, så ungerne skal have zoom undervisning med børn de aldrig har mødt, og vi skal spørge om hjælp fra lærere vi aldrig har hilst på.
    Øv, hvor er corona bare bøvlet smiley og der bliver jo ikke meldt en dyt ud fra regeringen, før det er NU restriktionerne kommer, så har jo ingen anelse om, om den bekymring overhovedet er relevant smiley de kunne ski godt lige give en heads up om, at hvis der sker x så vil det føre til y agtigt. Måske har de besluttet at de aldrig vil lukke ned igen uanset hvad der sker.


  • #309   27. nov 2021 Annie - jeg tror også det ender med at vi venter, måske til vinterferien eller måske helt til sommerferien. Det haster jo trods alt ikke. Det er bare lidt stressende, når den nuværende skole ved at vi har besøgt andre skoler, og de vil gerne have svar på om/hvornår vi skifter (skolen er lukningstruet pga. for få elever), og den nye skole vil gerne vide hvornår pigerne skal starte.
    Bøvl bøvl bøvl…. Hvis vi havde vidst at corona ville gå amok igen her i efteråret, så havde vi ventet med hele processen


  • #310   27. nov 2021 jeg har selv skifter skole 2 gange midt på året og jeg vil klart råde til at vente til sommerferien for at de kommer ordenligt ind i klassen, både socialt og fagligt.

  • #311   28. nov 2021 Så er de første børn under 12 år vaccineret.
    Håber, at det hjælper.

    Her er der jo meldt ud, at de tror, at de er ved at knække kurven.
    Derimod er det rigtig slemt i Tyskland, der taler de om at de nok bliver nød til at lukke helt ned inden jul.
    Så lige på tysk tv, at de har haft 77.000 smittede på et døgn.
    Det kniber med sengepladser på hospitalerne og de indlagte bliver fløjet til de forskellige delstater og nogle til Italien.


  • #312   28. nov 2021 Ja vores 11-årige har lige fået invitation.
    Jeg håber virkelig at det er rigtigt. Jeg kan se at tallene er faldet i Guldborgsund de sidste 3-4 dage, efter det var steget voldsomt i nogle uger. Håber virkelig at det er udtryk for at kurven er knækket.


  • #315   28. nov 2021 Nej man behøver ikke, men det er ret forvirrende da lærene ikke lære i samme tempo.. altså kan det være man misser noget og bliver undervist i det samme 2 gange istedet for

  • #316   28. nov 2021 ja det er svært at gøre alle tilpasse ... og ens livsanskuelse er nok også en del af hvordan man ser situationen ... jeg fx er ked af at Mette er helt stille og lader sig kue af økonomi blå blok og deres vælgere ... og det er IKKE fordi jeg ikke ved man vil stille ? men hvis ikke der er arbejde og omsætning hvordan skal det hele så betales ... men vi kom igennem sidst, og jeg ønsker en nedlukning ... mit yderste argument er, hvis ikke der er befolkning og mennesker tilbage hvad skal vi så med omsætning, og vækst ...

    Som udgangspunkt mener jeg nattelivet skal lukke igen, og alle større arrangementer .. restaurantionsbr skal igen have mere afstand mlm siddende og så må vi blive bedre til fx at købe take away for at få dem igennem endnu en vinter ... skoler skal lukke hurtigere ned, og er en positiv skal nære kontakter hjem til 2 negative tests kan vises, både klassekammerater, lærere og forældre .. i det hele taget skal folk fra smittede husstande ikke gå på arbejde og på uddannelse osv ...

    i dag er jeg også negativ og træt .. egentlig også lidt ked af det, får det en ende ..
    Kan huske da det startede, der kom der passager frem fra en eller anden bog skrevet for længe siden ... at de ville komme en pandemi som denne, at den ville komme pludseligt, og forsvinde lige så pludseligt, men så vidt jeg husker var "slut" scenariet 2024. eller 2025 ....


  • #318   28. nov 2021 Men de underviser ikke i det på samme tidspunkt..

    Lad os sige at de skal igennem noget omkring de nordiske guder og noget omkring guldfisken glimmer

    så kan det være nogle lære vælger at lære om guderne først, mens andre starter med Guldfisken Glimmer.

    så hvis man flytter skole midt på året, så kan det være man lære om Guldfisken Glimmer 2 gange, men får ikke lært det om de nordiske guder.


  • #319   28. nov 2021 #316 .... Den bog du skriver om er skrevet i 83 .... og der bliver forudsagt at pandemien ville komme pludseligt ... og den ville stoppe = pist være væk ... lige så pludseligt i slutningen at 2021 ---> begyndelsen af 2022 .... og ville aldrig komme igen ...

    Hmmm slutningen af 2021 .... så skal pandemien dælme skynde sig at " forsvinde = pist væk " ... smiley


  • #320   28. nov 2021 De mener at kurven er knækket, det lyder meget godt, og jeg håber, at det er rigtig, og at den nye variant vælter det hele.

    Angående skift af skole midt i et år er da ganske fint, hvis ikke der er en pandemi.
    Jeg forstår godt Zoe's betænkeligheder, for det er nok ikke sjovt at starte i ny skole, som måske lukkes ned og evt. fjernundervisning med lærere man ikke kender.


  • #321   28. nov 2021 @ Nittib ... dejligt det var så tæt på, synes det var længere væk ...vi kan da håbe Omikron er det sidste store bøvs fra pandemien ... synes jeg en gang læste "jo flere mutationer en variant har, jo mere "udvandede" er de" .... altså kan man håbe det er det der er ved at ske og det hele er ovre start 2022 ... desto mere grund til ikke at risikere for mange syge og unødigt døde ... lige om lidt er der en juletid hvor samfundsaktivitet naturligt mindskes da uddannelser, skoler og arbejdspladser lukker ned, så lad os da lukke så meget som muligt og få lidt mere styr på det ...

    så lige juletræstænding i nyheder fra Rådhuspladsen i Kbhv ... min intelligens rækker ikke til at forstå folk ... i klumper, ingen mundbind, masser af børn der jo siges at bære smitte ... apropos tråden om at bo på landet ... lige nu ville jeg gerne bo i det mørke vestjylland ..


  • #322   28. nov 2021 [i]. synes jeg en gang læste "jo flere mutationer en variant har, jo mere "udvandede" er de" .../i]

    Den tror jeg så ikke på.
    Prøv at se på influenza, den er aldrig blevet udvandet, og corona minder jo en del om influenza.
    Jeg tror mere på, at der vil komme nye varianter hele tiden, og at vores kroppe på et eller andet tidspunkt har vænnet os til coronaen akkurat som vores kroppe har vænnet os til influenzaen


  • #323   28. nov 2021 om det bliver den ene eller anden ting der sker er jeg ligeglad med bare man kan leve mere normalt ... men forudsigelsen sagde jo den forsvandt .... såååå deeet ....

  • #324   28. nov 2021 Hanne, Vanga, en gammel blind kone er også kommet med en masse spådomme.
    Hendes spådomme er indtil nu gået i opfyldelse, og meget om det hun siger om fremtiden kan godt virke logisk.

    https://deldette.dk/post/2027,1,i-henhold-til-en-sandsigerske-som-indtil-dato-har-leveret-fejlfrie-forudsigelser-vil-der-udbryde-krig-til-naeste-r-og-det-er-kun-begyndelsen-p-hendes-frygtelige-benbaring.html?utm_source=Facebook


  • #325   29. nov 2021 Jeg tror ikke på at coronaen forsvinder foreløbig. Det er vores nye form for influenza. Så vi må justere og lære at leve med den.
    Vaccinerne kan forhåbentlig holde virussen lidt i skak.


  • #327   29. nov 2021 Glimmer bør vel staves med stort? Det er navnet på guldfisken?

  • #329   29. nov 2021 Og så er der dem som ER smittet, som er bedøvende ligeglade med om de smitter andre.
    Utrolig at man kan finde på at forlade sin isolation og springe på et fly med masser af andre mennesker.
    Håber at de får en ordentlig straf
    Jeg er overbevist om, at der er en del andre smittede, som stadig handler ind mm.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/hollandsk-politi-anholder-par-p%C3%A5-flugt-fra-coronakarant%C3%A6ne/ar-AARep63?ocid=msedgdhp&pc=U531


  • #330   29. nov 2021 Enig med AG, men vaccinationerne bliver vel også bedre efterhånden som der bliver forsket i corona.

  • #331   29. nov 2021 Indtil nu har vi ellers været forskånet for nedlukkede institutioner og des lige…lige indtil i morges.

    1/2 time efter at jeg havde afleveret Mink i dagpleje, blev jeg ringet op. Frygtede straks et uheld og besøg på skadestue…det var så
    lidt i den anden grøft.

    Manden havde netop fået svar på hans PCR test…han arbejder i skiftehold med 9 fridage i træk, og skulle så på arbejde i dag. Han var over weekenden blevet skidt og havde både pga arbejde og pga symptomer fået en test..,som så var positiv smiley smiley

    Heldigvis har jeg en meget forstående leder, så Mini og jeg har holdt en uplanlagte fridag. Hun underholdte flere podere ved Kviktest centeret og har holdt mormor på stikken mens jeg havde et enkelt Skype møde smiley

    I morgen kommer mormor igen og ons-fredag står den på gæstedagpleje smiley

    Både dagplejemor og manden er færdig vaccineret og jeg har fået 3. stik for lidt over 1 uge siden smiley Satser på vi går fri…


  • #332   29. nov 2021 Linda
    Næ hør hov, det er faktisk ikke lovligt at have mink!!!! smiley

    1/2 time efter at jeg havde afleveret Mink i dagpleje, blev jeg ringet op.


  • #333   29. nov 2021 Ahahahaha! MINI smiley


  • #334   1. dec 2021 jeg er hEKT uforstående over at nære kontakter ikke skal hjem, blive hjemme til negative test på 6. dagen ...

    i en af de institutioner jeg kommer i er der i dag et barn hjemme der er positiv, men alle de ansatte der havde med vedkommende at gøre i går, fx sad ved siden af under spisning mm, de skal bare lade sig teste, men de må blive på arbejde ...
    det giver simpelthen ikke mening ifht at bryde smitte


  • #335   1. dec 2021 Jeg forstår den heller ikke Hanne. Har hørt om flere smittes, hvor familien godt på tage på arbejde og skole osv smiley

  • #336   1. dec 2021 ork ja... vi kan have en smittet elev i en klasse, mens vedkommendes bror eller søster går i en anden klasse, de må gerne komme i skole mens de venter på test svar, og far og mor må gerne gå på job, hvis de er færdigvaccinerede ... jo jo vi har vist lært at vaccinerede og bærer smitte ..

  • #337   1. dec 2021 Smitten stopper jo aldrig smiley

  • #338   1. dec 2021 Pfizer og andre store vaccine udbyder tjener ca. 6500 i sekundet. Det er 561.600.000 i døgnet.
    Nå det vat lidt OT. Men tænk hvilke svimmelende tal det bliver for en uge, en måned og 1 år.


  • #339   1. dec 2021 Hvis ikke de tjene på det, så ville de heller ikke bruge svimlende beløb på at udvikle vaccinerne på få måneder.
    Jeg personligt har det helt fint med, at medicinalindustrien tjener penge på det.


  • #340   1. dec 2021 Det man hører, at det er de uvaccinerede der smitter. I dag er der mere end 5000 smittede. 88 % er vaccineret. Hørte jeg Brostrøm sige på pressemødet.
    Hvordan hænger det sammen med, at vi fra at ingen var vaccineret i starten af corana til nu, hvor endnu flere er smittet. Dengang var vi alle uvaccinerede der smittede.
    Jeg har bare svær ved at se logikken.


  • #341   1. dec 2021 jeg hørte ikke ordentligt efter ,,, har bare læst at både vaccinerede og uvaccinerede smitter og bliver smittet , men de vaccinerede bærer mindre smitte og bliver mindre syge ...



  • #342   1. dec 2021 #339
    Også jeg smiley

    Men det er sgu mange penge.


  • #343   1. dec 2021 Den variant vi døjer med nu er langt mere smitsom end den vi havde for 1,5 år siden. Derfor er smittepresset så højt nu.
    Hvis ingen var vaccineret, fik vi vist ryddet kraftigt ud i befolkningen.
    Pt ved man heller ikke hvor effektiv vaccinen er mod omikron varianten.
    Det er ok medicinalindustrien tjener men alt med måde.


  • #344   2. dec 2021 AG
    Som jeg forstod på dem den anden dag på pressemødet, så lød den nye variant indtil nu, til at være med mildere symptomer?


  • #345   2. dec 2021 @AG, nemlig alt med måde, er også sikker på de er grådige ..

    @ Staff mom ... ja der har været skrevet og de sagde også på pressemødet at meldinger fra Sydafrika viste andre, og måske mildere symptomer ...samtidig sagde han undrende at dødstallet i Sydafrika pt var højt ....


  • #347   2. dec 2021 det er træls ... men jeg må så igen sige der godt nok er nogle der rent ud sagt er idioter... de sagde i nyhederne at en af deltagerne for nyligt havde været i Sydafrika ... så bliv dog for H hjemme til minimum 3 negative tests med nogle dages mlm rum ...

  • #349   2. dec 2021 nogle steder vil de have 3 negative PCR test. ved min datters skole vil de kun have 2

  • #350   2. dec 2021 Men vi kan jo ikke alle nå at få tre test negative før vi kan være i samfundet.

    Jeg er vaccineret, jeg spritter, jeg holder afstand og det sociale er et minimum.

    Jeg har alligevel formået i en random test i dag at teste positiv for Corona med ikke ét eneste symptom og ikke den fjerneste idé om hvornår jeg skulle kunne have været smittet. Pt håber jeg bare det er en falsk positiv Corona test mens jeg venter på svar på PCR.

    Det er bare en virkelig lumsk sygdom.


  • #351   2. dec 2021 mener de der lander fra fra lufthavne der er på obs liste skulle lade sig teste ved ankomst, på 4. og 6. dag ... det var bare det jeg tænkte på i fht at have været i Sydafrika ...

    med den kendte variant hedder det vist stadig 4. og 6. dag hvis man tror man har været i nærheden af smitte ...

    ved folk der ikke har været i risiko for smitte anbefaler man vist bare 1-2 tests om ugen ..


  • #352   2. dec 2021 Jeg er lidt presset over, at de igår sagde, at man ikke skal tage PCR, med mindre man har en grund til det. Jeg KAN ikke hurtigtesten. Jeg har fået den lavet et par gange, og går helt i flitsbue af den. Jeg forsøger at trække mig væk, og tårerne sprøjter ud af mine øjne, uden at jeg kan stoppe det bagefter. Jeg nyser og nyser i timevis.

    Er der nogen der har prøvet hjemmetests? Er det samme koncept som hurtigtest, og lige så ubehageligt?

    Ved PCR er jeg iskold. Hvis Søren kommer forbi den her tråd, så bliver jeg skuffet, hvis han ikke kommenterer på dét med manglede gagrefleks i halsen smiley


  • #353   2. dec 2021 Jeg tror, at du håber, at 1-2 tests hver uge anbefales for alle uanset vaccination og ingen mistanker.
    Jeg har aldrig hørt om det.

    Jeg kender også kun to der testes hver uge efter de er vaccineret, og de er begge ansat i et job med mange uvaccinerede børn.


  • #354   2. dec 2021 Så ramte corona min familie. Min stedfar indlagt og i koma. Han blev udskrevet fra hospital for 10 dage siden og sendt på genoptrænings center. Blev indlagt igår. Ingen har tænkt på at sørge for han fik 3 vaccine i alt det her indlæggelse. Læger er ikke optimistisk.
    Søster og mor har fået lov at besøge ham, men noget af et dilemma, da de også er meget omkring mig, der jo har kræft og får kemo.


  • #355   2. dec 2021 Tine h

    Åh det er jeg ked af at læse smiley smiley smiley


  • #356   2. dec 2021 A - Jeg har prøvet hjemmetest og den kviktest med en "kort" vatpind og de var ret ens, forskellen var bare at ved hjemmetest må man selv kører pinden rundt.

  • #357   2. dec 2021 @ A Bom ... tror såmænd ikke systemet bliver mere belastet af at du tager en PCR ...

    jeg tester på arbejde da der er en poder ... og af og til tager jeg en pcr hvis jeg fx synes jeg har symptomer, hidtil har det bare været alm forkølelse eller hoste..

    Min man tester 1 x ugentligt da han er på den stor arbejdsplads hvor der har været jævnlig smitte ...

    @ Tine H ... øv øv håber alt falder ud på bedste måde .


  • #358   2. dec 2021 Tine: fingre er krydset for alt det bedste

  • #359   2. dec 2021 Åh Tine, hvor er det hårdt for jer smiley Jeg håber virkelig at du kommer igennem det her smiley

    Tak Hanne og Frk Jensen, så tror jeg ikke at jeg kan klare en hjemmetest smiley Jeg må tage PCR en gang om ugen - det er vel bedre at være en del af den belastning, der er på dén del, end ikke at blive testet.


  • #360   2. dec 2021 A vi bytter. Jeg tager dine kviktest og du tager mine PCR smiley

  • #361   2. dec 2021 Hun sagde 'manglede gagrefleks'.
    Trådens foreløbigt bedste one-liner.
    Dejligt med en kommentar, der ikke signalerer bimlende dødsangst smiley

    Og, selv tak! smiley


  • #362   2. dec 2021 Ziva, det er en aftale smiley

    Det er helt skørt, at jeg ikke kan de kviktests, og min eneste logiske forklaring er, at jeg har noget støvallergi, og dagligt får binyrebark i næsen. Men jeg bliver sgu helt flov over mig selv, når jeg får sådan én lavet, for jeg er virkelig en dramaqueen smiley Jeg ligner én der stortuder bagefter, og der går vel 10-15 minutter før jeg kan få det under kontrol smiley


  • #363   2. dec 2021 Søren, jeg elsker dig en lille smule smiley

  • #364   2. dec 2021 A - i lige måde.
    Skal jeg rydde en sektion i pladereolen, så du kan have Karnov stående fremme? smiley


  • #366   2. dec 2021 Isabelle, jeg har en fordel når jeg får en pcr test
    Jeg tager bare inder tuben ud og så er det ind i tuben med vatpinden. smiley


  • #368   2. dec 2021 A: det har taget alt selvbeherskelse at få en PCR test i dag og ikke i refleks trække hovedet væk. Jeg er så ufatteligt angst for at få noget i halsen

    Næsen - ingen problemer. Den prikker bare lidt og nogle af dem kilder lidt.
    I starten kunne de også godt drille den venstre tårekanal lidt, men jo ikke anderledes end når man går med hundene langs vandet at det nogle gange trækker koldt i øjet og det kan løbe lidt.

    Årh Søren du er den bedste smiley

    Anni det er et godt perspektiv. Godt du har en fordel, lyder som en nemmere måde at blive testet på


  • #369   2. dec 2021 Tine H
    Min svigerfar var også indlagt og lagt i kunstig koma, i 8+ uger. Han kom ud 3 mdr efter indlæggelse og har det godt i dag. Min svigerfar har i forvejen KOL. Hans læge sagde til ham, at han ikke ville overleve at blive smittet med covid, så der tog han fus på lægen. God bedring herfra til din svigerfar..


  • #370   3. dec 2021 A jeg er sikker på det er din allergi der er skyld i at du ikke kan kviktest.

    Jeg kan heller ikke.... Mine øjne render og jeg nyser og som et kuriosum pis-bløder jeg i 5 minutter bagefter....

    Min egen læge har sagt at jeg skal undgå kviktest, da jeg grundet min allergi (og mangeårige brug af næsespray med antihistaminer) har "narkoman-næse"

    Mine slimhinder er simpelthen så sarte i min næse at uanset hvor forsigtigt de poder der, så kan de slet ikke bruge testen for der er blod i HVER gang....

    Så jeg "nøjes" også med PCR testene.


  • #371   4. dec 2021 min mor har lige forlangt at jeg (ikke vaccineret) og min kæreste (fuld vaccineret) skal have lavet kviktest inden vi kommer hjem til dem..

    Vores datter må slippe fordi hun lige har haft Corona..


  • #372   4. dec 2021 #371 fornuftig mor du har

  • #373   4. dec 2021 Bodil - Ved ikke hvor fornuftigt det er at skulle stå i lang kø med folk der muligvis er smittet, og så bliver smittet af dem..

    der er kun 1 teststed her i byen og der er nok mange der skal testes for at komme hjem til familien..

    jeg har dårligere helbred end min mor (både min mor og hendes mand er fuld vaccineret)


  • #374   4. dec 2021 Synes nu også at din mor er fornuftig Frk Jensen, og når du har dårlig helbred, så kan jeg ikke forstå at du ikke bliver vaccineret.
    Vær glad for at du ikke bor i Tyskland og Østrig. Der må uvaccinerede kun til købmanden, apoteket og lægen




  • #375   4. dec 2021 Anni - Jeg er ikke vaccineret da jeg ikke aner hvordan den vil reagere sammen med alt mit medicin. Jeg er ikke ude blandt folk alligevel

  • #376   4. dec 2021 Ok Frk. Jensen, men det ved din læge jo.
    Så vidt jeg har forstået, så er det igen hindring at man får medicin.
    Jeg spiser 21 tabletter, samt 12 dråber hver dag uden at der har været problemer de tre gange jeg har fået vaccinen.


  • #377   4. dec 2021 Min gamle far har fået konstateret leddegigt og i behandling. Læste lige at det ikke harmonere med levende vacciner. Er pfizer det?

  • #378   4. dec 2021 Staffordshire, ingen af de europæiske covid vacciner er levende.

    profilbillede
  • #379   4. dec 2021 Tusind tak Anni. Jeg kunne ikke lige overskue at Google det selv.

    Han har også fået alle 3 vacciner, men det var først nu jeg læste det, da jeg var inde og læse op på leddegigt og medicin, fordi han er i så mange smerter smiley

    Så tak


  • #381   5. dec 2021 Jeg får kemo og medicin for stofskifte, kalkstofskifte, mm og antihormon. Så er nu oppe på 18 pille dagligt. Ingen bekymring angående medicin og vaccination. 3 stik fik jeg 2 døgn før kemobehandling. Tværtimod var det klart det jeg blev anbefalet og var ikke selv i tvivl.

  • #382   5. dec 2021 Tine, håber at du har det godt, og at kemoen ikke har været alt for slem.

  • #383   5. dec 2021 jeg får medicin for hjerte, stofskifte (2 slags), diabetes (3 slags), blodtryk, og muskelafslappende som smertestillende ... jeg er også vaccineret og ingen har nævnt noget om forbehold for vaccine.

    er lidt spændt på i morgen, der indføres stikprøver for coronapas eller tests på min arbejdsplads, hvilket vil sige alle Aarhus Kommunes arbejdspladser ... jeg ved der er ikke vaccinerede, og kvik test gælder jo kun 48 timer, så det bliver da en stress faktor tænker jeg ... og hvis ikke man kan fremvise hvad man skal, så er jeg spændt på om man sendes hjem for egen regning til negativ test kan fremvises ...


  • #384   5. dec 2021 Anni jeg har lige været til samtale eftervscanning. Kemoen virker ikke, så skal selvfølgelig ikke fortsætte. Jeg blev endda skruet op i gift, da jeg ikke havde så store bivirkninger. Havde ellers hørt at bivirkninger var rigtig slemme på denne kemo blanding. Men jeg løber og træner cirkeltræning udendørs 5 gange om ugen. De mener bivirkningerne er få pga min træning. Har kun været lagt ned 3 til 4 dage i hver omgang.
    Fredags blev jeg så startet op på antihormon i høj dosis. Så vil det vise sig de næste 3 md om det virker. Ellers skal jeg på andet antihormon præparat. Det vi håber er det kan blive stabilt og holde sig i ro i meget laaaaaaaang tid


  • #385   5. dec 2021 Hanne - Jeg arbejder i en statslig styrelse og her er i torsdags indført krav om Coronapas. Her er det ledelsen, der en gang ugentligt tjekker det. Alle skal fremvise det hver gang. Dem der af den ene eller anden årsag er hjemme, skal fremvise det på Skype.

    Er man ikke vaccineret, kan man registrere ens testtider som arbejdstid.

    Ønsker man ikke at fremvise kan det få ansættelses mæssige konsekvenser. Der kan ikke fraviges fra reglen…og dog. Hvis man får slettet sit pas, som man gør, hvis man ikke er vaccineret og så tester positiv, så kan der efterfølgende fraviges fra reglen, da man ikke vil kun fremvise en negativ test før længe efter ens positive test…lidt kringlet forklaret smiley

    Jeg ved dog ikke, hvad der sker, hvis man ikke kan fremvise et gyldigt pas og det er fordi man ikke vil testes.

    Jeg får også medicin dagligt grundet kronisk sygdom. Her er 3. stik allerede i hus og har været det i godt 14. dage. Hverken min læge eller den afdeling, jeg er tilknyttet på hospitalet, har udtrykt den mindste bekymring. De har tværtimod været hurtigt ude af starthullerne og jeg var således allerede færdigvaccineret med 2. stik slut marts smiley


  • #386   5. dec 2021 Åh Tine, det er jeg ked af at høre.
    Men krydser alt hvad krydses kan for at de får det i ro i meget lang tid.



  • #387   5. dec 2021 Øv Tine, håber de snart finder det der lige hjælper dig ..

    @ Linda .. nu er det indenfor skole og dagsinstitutionsområdet ... jeg er administrativ, men der er jo mange lærere, pædagoger og medhjælpere ... nøj hvor synes jeg det er uretfærdigt at man som selvvalgt ikke vaccineret kan reg arbejdstid ved tests, mens ens kolleger må dække ind hvis det er i arbejdstiden eller når man i givet fald skal afspadsere evt over arbejde... synes godt nok også det er uretfærdigt hvis de selvvalgte ikke vaccinerede kan blive hjemme med løn, hvis ikke lige de kan få testtider så de kan holde aktive tests hele tiden .. mens de vaccinerede kolleger må taget slæbet ...
    der skal nok blive konflikter ud af det her ... som administrativ kan vi godt passe vores arbejde rettet ind efter testtider, men dem der underviser og passer børn kan jo ikke skubbe deres arbejde rundt, så det er der så andre der hænger på ...


  • #389   7. dec 2021 #388 ... Så passer det måske alligevel , det der blev skrevet i den omtalte bog ( skrevet i 83 ...... som jeg skrev højere oppe ... = ( svar til Hanne i # 319 )
    .....................................................................
    #316 .... Den bog du skriver om er skrevet i 83 .... og der bliver forudsagt at pandemien ville komme pludseligt ... og den ville stoppe = pist være væk ... lige så pludseligt i slutningen at 2021 ---> begyndelsen af 2022 .... og ville aldrig komme igen ...
    .............................................................................................................................................


  • #390   7. dec 2021 jeg er træt af region midt .. da vaccinerne startede op var de også mega langsomme ... nu sagde Brostrøm i går at de anbefalede 5½ mdr mlm stik 2 og 3, det har jeg gået, det 16.12 er det ½ år siden ... ringede til region midt som sagde de ikke kunne sige hvornår de sender invitationer ud til næste aldersgruppe, pt vaccinerer de stadig de + 65 årige .. jeg er 61 så kan da sagtens se at jeg ikke når at blive det indenfor ½ år efter 2. stik ....

  • #391   7. dec 2021 Der er også kun få dage til, jeg er 5,5 måned fra 2. stik.
    Jeg er heller ikke indkaldt til det tredje endnu smiley


  • #392   7. dec 2021 Jeg fik 2. stik 10 august fordi min aldersgruppe blev rosinen i pølseenden, så hvis jeg får 3. stik inden februar skal jeg være glad smiley

  • #393   7. dec 2021 Som jeg har forstået det, kan man tidligst få det 3. stik 5 måneder og 14 dage efter 2. stik.

    Det er ikke så længe siden, at man tidligst kunne få det 3. stik 6 måneder og 14 dage efter 2. stik.


  • #394   7. dec 2021 Jeg fik 2 stik i juli og 3 i september.
    Måske fordi jeg er kræftpacient


  • #395   7. dec 2021 så skete det ... min datter sendte et link om pop up vaccine steder uden tidsbestilling, så ringede jeg til corona hotline for vaccine hjælp og spurgte om de måtte give 3. stik før man havde indkaldelse hvis altså intervallet på de 5.5 måned var overholdt .. det måtte de godt. så endelig en fordel af at bo tæt på City Vest = Gellerup parken .. de havde pop up i dag 15-20 så både manden og jeg fik 3. stik, der var INGEN kø som i absolut ingen ..

  • #396   8. dec 2021 Stedfar klarede det ikke . Så han er nu en del af corona statistikken. Ja der var underliggende sygdomme, og han havde nok ikke klaret mange år endnu, men vi kunne have sluppet for dødsfald i december samt 2 dage før søsters fødselsdag. Det er hendes far. smiley

  • #397   8. dec 2021 Kondolerer for jeres store tab

  • #398   8. dec 2021 Kondolerer Tine.

  • #399   8. dec 2021 kondolerer .. uanset man ved nogle ikke har mange år endnu, så er der ligesom aldrig det rette tidspunkt ...

  • #400   8. dec 2021 uhh de der journalister ... de vil vide hvorfor der strammes når nu selv med høje smittetal, så er indlæggelserne ikke fulgt med ... nåë nej hvor mange gange er det sagt at indlæggelser ofte kommer med 1-2 ugers forsinkelse ifht smitte ...



  • #402   8. dec 2021 kan ikke lade være at tænke at hvis de havde sagt at alle i en husstand med en i aktiv smitte skulle blive hjemme til vedkommende var symptomfri og de andre havde negative tests, så var det måske ikke gået så galt med så høje smittetal som vi ser nu ...

  • #403   8. dec 2021 Kondolerer Tine smiley

  • #404   9. dec 2021 Det gør mig meget ondt Tine. En hård jul smiley

  • #405   9. dec 2021 Hanne nej det var det ikke, men det er en meget svær balancegang mellem erhvervslivet og hjemsendelse.

    Danmark har gjort det rigtig godt, men vi har flere fattige og vores inflation stiger.

    Problemet er jo at hjemsendelser kan lægge rigtig mange virksomhederne ned, for at undgå stadig forholdsvis lave smittetal.

    Personligt og meget kynisk, tror jeg, at den generelle livskvalitet i Danmark har bedre af at passe på økonomi.
    Det betyder rigtig meget og de danske forældre er i forvejen presset over at de mister fri og feriedage på at skulle være sammen med deres børn.

    Så ja hun kunne have sænket snittetallet ved at isolere flere, men jeg synes det var det rigtige.

    Hun laver jo er smart trick nu at ramme hvor smitten er højest ved at give alle børnene fri fra skole både frø jul og efter nytår, så de kan nå at blive testet og vise symptomer både inden juleaften og efter festen til nytår.

    Med de små børns vaccination, booster vaccination og lidt samfundssind, så tror jeg faktisk på at det bliver rigtig godt i 2022


  • #406   9. dec 2021 Tanker til jer alle, Tine smiley

  • #407   9. dec 2021 smiley

  • #408   9. dec 2021 Kondolerer Tine smiley

  • #409   10. dec 2021 Hanne, du skal åbenbart bare booke tid til vaccine.

    profilbillede
Kommentér på:
Covid

Annonce