{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Covid
  • #1   11. sep Alle beboerne på "mit" plejehjem fik 3. stik i går. Jeg kan ikke helt finde ud af, om hvem udover ældre der vil få tilbudt stikket.

Jeg kan virkelig godt forstå, at du siger ja tak, Anni.

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 3 Svar: 2.107
    #2   11. sep Sundhedspersonale skal også have 3. stik , er der talt om

Jeg forstår godt du tager imod 3. stik

Selv er jeg itvivl , men det ender nok alligevel jeg tager imod

Hvis jeg bliver tilbudt det

• #3   11. sep Jeg blev voldsomt syg af stik nr 2, så jeg vil helst ikke have nr 3.

• #4   11. sep Hvis det er det der skal til , så ja selvfølgelig.

• #5   11. sep Selvfølgelig siger vi "ja tak", når/hvis vi bliver tilbudt det 3. stik.

Prøv at kigge syd for grænsen, de er grønne af misundelse over, at vi har fået livet tilbage i Danmark. Men de fortæller også, at det kun er muligt fordi så mange danskere har sagt ja tak, og så fordi vores sundhedsvæsen ligger i topoen smiley
    Nu må vi så bare krydse fingre for, at der ikke kommer en ny voldsom variant.

• #6   11. sep Det 3 stik ja.

• #7   11. sep Jeg har ikke nogen af dem.

jeg er ikke ude blandt folk, og dem jeg evt omgås med er allerede vaccineret.

plus min krop allerede er max stresset PGA ny medicin.

min datter syntes vi (mig og hendes far) ikke skal vaccineres med covid før hun er 15. (Hun er 12 og igang med HPV vaccinen)

min kæreste har fået en af de der 1 stiks, hvor han kun skal have det ene.

• #10   11. sep Så vidt jeg har forstået, er det i første omgang ens egen læge som skal indstille en til det tredje stik

profilbillede
  • #11   11. sep Selvfølgelig tager jeg tredje stik. Ligesom jeg tog første og andet. Det siger da sig selv. Ikke at tage det er idioti samt ekstremt egoistisk!

• #12   11. sep #11
    Foruden egoistisks vil jeg tilføje ekstremt ubegavet, og elementært dumhed i øvrigt.

• #13   11. sep Hvis jeg blev tilbudt 3. Stik ville jeg sige ja. Men det kommer ikke til at blive relevant smiley

Jeg synes det er meget sværere at tage stilling til børnene, end det var for os voksne. Pfizer har søgt om godkendelse af vaccine til 5-11 årige, og vil senere søge om godkendelse af vaccine til børn helt ned til 6 mdr.
    Vores børn er 4, 7 og 8 år, og selvom jeg slet ikke var i tvivl om jeg skulle vaccineres, så ved jeg godt nok ikke med børnene. En ting er at sige ja til noget på egne vegne - og leve med de konsekvenser der evt. kan komme af det. Noget helt andet er, når man tager valget på andres vegne.

• #14   11. sep For en gangs skyld er jeg enig med dig John smiley

• #15   11. sep Min bror ringede den anden dag for at spørge, om vores forældre skulle have 3. stik og influenzavaccinen (det er min bror der har værgemål, men vi beslutter alt i fællesskab).

Og selvom vi på deres vegne kunne ønske at de snart skulle herfra, så kan vi jo ikke sige nej til vaccinerne - netop fordi det potentielt kan gå ud over mange andre på plejehjemmet, og i sidste ende alle mulige andre.

Så mine forældre blev (selvfølglig) vaccineret, og bliver jeg tilbudt den en dag, takker jeg ja uden tøven.

• #16   11. sep Ja det ville jeg højst sandsynligt og kan godt forstå at du siger ja Anni.

Frk. vores søn på 14 er vaccineret og det stort set lige efter HPV. Det skulle intet have at sige. Der er en gruppe på FB, hvor man kan spørge læger angående "kombinationen". Der er mange der har spurgt og entydigt svar fra alle læger er, at de kan sagtens kombineres. I teorien samme dag, men man anbefaler lige at vente 14 dage, pga evt bivirkninger ved begge vacciner. August har ikke reageret på hverken HPV- eller Pfizer vaccinen.

• #17   11. sep Louise - HPV gives ved 12 års smiley

Jeg har hørt at vaccinerne kan lave "ged" i menstruationscyklus og den bøvler hun allerede en del med.

• #18   11. sep Jeg tror, det er en del værre at have Covid19 end rod i menstruationscyklus.

• #19   11. sep Isabelle - Hun vil gerne kunne leve et nogenlunde normalt liv uden smerter.

Vi har fat i lægen og overvejer minipiller eller ppiller til hende pga smerter, men lægen siger hun er for ung.

så pt må hun bare bide tænderne sammen og tage hjem fra skole når det er slemmest.

• #20   11. sep Der er jeg enig med ISabelle. Det er altså værre at få covid end at have "lidt rod med sin menses". Tro mig. Jeg har menstruationssmerter, som er ret grove og min menses er all over the place, men det skal altså ikke forhindre mig i at få en covid vaccine.

Min menstruation har ALLE DAGE været ekstremt uregelmæssig samt jeg har store smerter. MEN det er altså blevet lidt bedre med alderen smiley

Ikke at lade sine børn få den vaccine er egoistisk i mine øjne. Hvorfor ikke dække dem ind, når man kan?

• #21   11. sep Hvis min mor skrev om min menstruation og min cyklus på et forum, ville jeg eksplodere!!!!!!! smiley Det er altså virkellig grænseoverskridende. Stakkels pige.

• #22   11. sep Det må jeg give A ret i. Det synes jeg faktisk ikke er okay heller...
    Men altså min mor havde også kunne finde på at gøre sådan noget...

• #23   11. sep En ting er at sige ja til noget på egne vegne - og leve med de konsekvenser der evt. kan komme af det. Noget helt andet er, når man tager valget på andres vegne.

Men man skal jo også leve med de konsekvenser der evt kommer fordi man har takket nej
    .

Frk Jensen, aldrig i livet om jeg ville give en 12 årig pige p-piller, ville ikke engang selv tage det skidt eller give det til hunden.
    Som andre har skrevet, så er der ikke noget i vejen for at give HPV vaccinen sammen med covid vaccinen.

Jeg kan så ikke forstå, at du godt vil give datteren HPV vaccinen, men ikke Covid ?
    Det har jo vist sig at HPV vaccinen kan give føle invaliderende bivirkninger, så hvorfor den ene, men ikke den anden ?

• #24   11. sep Anni - Hun får heller ikke piller nu.

HPV er en del af det normale program. det er covid ikke..

Desuden har vi rigtig meget kræft i familien, så hvis man kan mindske sandsynligheden for at få det, gør jeg gerne det.

Covid er ikke noget der ligger i generne..

hendes farfar og dennes kæreste har haft det, og han har det fint med hun ikke bliver vaccineret før hun er 15.

• #25   11. sep Stærke menstruationssmerter kan være invaliderende, når de er der - men jeg kan ikke helt se, hvad det har med Covid-vaccinen at gøre.
    Zoneterapi kan i øvrigt hjælpe på din datters smerter.

• #26   11. sep Isabelle - Som jeg skrev, så kan den lave rod i det. Og det har hun nok af lige nu.

• #27   11. sep Men HPV kan jo også have alvorlige bivirkninger, så igen: Hvorfor det ene men ikke det andet? Covid vaccinen er jo ikke kræftfremkaldende, eller øger risikoen for kræft smiley

#26 NU er det altså ikke for evigt, at den laver rod i det. Det er måske et par uger, så skulle det være normalt igen smiley
    Er det i øvrigt ikke "win-win" at give covid vaccinen mens der alligevel er rod i pigens mens?

• #28   11. sep Frk. Jensen. Vores søn er 14 og han har lige fået HPV-vaccine for 2 mdr siden. Ham på 16 skal vi selv betale for.

• #29   11. sep Hippie - Fordi at HPV er en del af det normale vaccinations program.

Og jeg skriver ikke covid er kræftfremkaldende. Så stop bare.

Jeg har skrevet vores grunde. Læs dem igen hvis du stadig vil vide hvorfor, de bliver ikke lavet om af en tilfældig person på et hundeforum smiley

• #30   11. sep Louise - Okay, er det først 14 år ved drenge de får den?

• #31   11. sep Frk. Jensen: Men da jeg var teenager, så var det altså ikke en del af det "normale program". Jeg fik den sgu alligevel, fordi mine forældre ville passe på mig. Desuden forstår jeg ikke, at din eneste grund til ikke at give covid vaccine er, at det roder med ens menses. Det er da godt nok den tammeste grund jeg nogensinde har mødt. Stakkels pige smiley

• #32   11. sep Hippie - Det er den altså nu.

Og min pige er ikke stakkels. Hun er ikke den eneste i hendes klasse der ikke bliver vaccineret.

Håber du har det godt, siden du har behov for at sidde og nedgøre andre der ikke deler din mening.

• #33   11. sep Frk. Jensen nej men det er ret nyt at drenge får den tilbudt. Det var kun piger. Men der er mange fordele for drenge også. August kan få den gratis inden årsskiftet. Valdemar er for gammel.

• #34   11. sep Enig med Isabelle, kan hellere ikke se, hvad menstruationssmerter har at gøre med Covid-vaccine, hellere ikke hvad det har at gøre med kræft ?
    Jeg har kræft, og hvis den var farlig for det, havde man nok ikke stukket mig 3 gange.

Frk Jensen
    HPV er nu hellere ikke det "normale" program
    Om et par år, så er Covid vaccinen nok lige så normal som influenza vaccinen, sandsynligvis endnu mere udbredt.

At datteren ikke fik p-piller skyldes da kun at i har en fornuftig læge der nægtede at udskrive dem.
    Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man kan komme i tanke om at hælde sådan noget satans stads som p-piller på et 12 års barn.
    Du vil ikke lade datteren vaccinere for covid, fordi du mener at det fremmer kræft ?
    men du ville godt hælde p-piller på hende, som blandt andet kan give kræft, samt masser af andre gener/sygdomme, det er ikke logisk.

• #35   11. sep Louise - Okay smiley

Måske det kommer hvor de "ældre" drenge kan få gratis?

Jeg er jo også for gammel til HPV, men fik den da den var gratis for min årgang (86)

• #36   11. sep Det tror jeg desværre ikke. Men have den, det skal han!

• #37   11. sep Jeg kan kun sige mig enig med Anni, og vente på, at Frk. Jensen rent faktisk besvare ens spørgsmål. Så jeg spørger Frk. Jensen igen:

"Er "rod i menses" din eneste grund til at din datter ikke skal have covid vaccine?"

• #38   11. sep Isabelle - Som jeg skrev, så kan den lave rod i det. Og det har hun nok af lige nu

Altså når der alligevel er rod i det i forvejen, så kan det da være lige meget at man vaccinerer, rod er vel rod............

• #39   11. sep Anni - jo den er.

Det er muligt du syntes det er fint at have et barn der har så mange smerter at hun ofte må hentes fra skole af hendes far. Lægen snakkede selv om det kunne blive en mulighed senere hen. Men lige nu kunne der ikke gøres noget.

Covid ligger ikke i generne, det gør kræft.

profilbillede
  • #40   11. sep Hvorfor kan du ikke bare svare på mit spørgsmål Frk. Jensen? Er det virkelig din eneste grund til ikke at give den?

• #41   11. sep Og lad os lige få det slå fast med det samme: Jeg har IKKE skrevet at covid-vaccinen giver kræft, eller man har øget risiko for kræft af at få den..

• #42   11. sep Men hvorfor skriver du så pludselig om kræft herinde? Det er der altså ingen der har nævnt, så hvordan er det relevant?

• #43   11. sep Nogle i denne tråd bør seriøst styre sig med spørgsmålene!

Det er super flabet at nedgøre andres valg omkring deres barn, det er nu engang en forældres ret og fornemmeste opgave!

Frk. Jensen og hendes kæreste vælger helt sikkert som de gør for at passe på deres datter, denne situation er ny for os alle. Rigtig mange børn bliver ikke vaccineret, voksne ligeså - det kan man mene om, hvad man vil, men respekteres skal det.

• #44   11. sep Hippie - Hvorfor ikke bare læse de svar jeg HAR skrevet på hvorfor hun ikke skal have den..

Hvorfor vil du have jeg skal skrive det samme svar igen og igen?

Scroll op og læs hvad jeg har skrevet.

• #45   11. sep Frk Jensen, hvad har kræft at gøre med covid-vaccine ?

Jeg ved så sandelig godt, at kræft kan ligge i generne, men det kan man nu også få selv om man ikke genetisk disponibel.
    Jeg er den første i min familie der har kræft...

Og endnu engang, hvad har kræft og HPV vaccine at gøre med covid-vaccinen ?

• #46   11. sep Men kære Skrigehunden, det er jo idioti ikke at ville passe på sine medmennesker, ved ikke at blive vaccineret.

• #47   11. sep Covid er kommet for at blive, specielt fordi tosserne ikke lader sig vaccinere må vi andre gøre det igen og igen osv.
    Desværre kan vi blive smittet af tosserne trods vores vaccinationer.

• #48   11. sep Anni, mon ikke frk. Jensen svarer på, hvorfor HPV vaccinen er givet? Det er mit gæt. smiley

• #49   11. sep Frk. Jensen: Hvor har du svaret på mit spørgsmål? Hvilket #? Kan du svare på det? Så skal jeg gerne se, om mit spørgsmål er blevet besvaret eller ej.

• #50   11. sep Anni - jeg ved ikke hvad kræft har med covid-vaccinen at gøre, det er ikke mig der blander det sammen, det er Hippie.

HPV-vaccinen er hun igang med. Og hendes krop er ved at finde ud af den.

HPV er med til at mindske risikoen for bl.a. livmoderhalskræft.

• #51   11. sep Hippie - Du spørger igen og igen om hvorfor hun ikke skal have den. Det har jeg skam allerede skrevet.

Så gå tilbage og læs det istedet for.

• #52   11. sep Frk. Jensen: Hvis du er så sikker på, at du har besvaret mit spørgsmål, så fortæl mig dog hvor du har svaret det hende? Skriv et # + et nummer, så kigger jeg der.

Jeg blander kun kræft og covid vaccine sammen, fordi du skriver om kræft herinde, selvom det ikke har noget som helst med emnet at gøre. Derfor gik jeg ud fra, at du mente at covidvaccinen kunne give kræft smiley

• #53   11. sep Skrigehunden, jeg er til dels enig med dig, men ville da gerne vide, hvorfor man vælger at give en vaccine der kan have føle bivirkninger, men ikke vil give en anden, med den begrundelse at den er kræftfremkaldende selv om det altså ikke er bevist, og at der indtil videre ikke er sket at vaccinen har givet kræft.
    Det er ikke for at nedværdige, men er i mine øjne total ulogisk, så jeg er nysgerrig på, hvorfor ?

Og nu vil jeg køre til Vonsild og hente mit tredje stik. Hyg jer imens.

• #54   11. sep Hippie - Jeg mener ikke den giver kræft, og har aldrig skrevet det..

Du kan da selv gå tilbage og kigge, jeg gider ærlig talt ikke være din tjener.

Læs dog hvad der står istedet for hvad du syntes der skal stå.

• #55   11. sep Anni - Jeg har IKKE skrevet den er kræftfremkaldende.. Så stop det.

• #56   11. sep Jeg gider altså ikke bruge tid på at læse tilbage, for du har sgu skrevet så meget vrøvl, at det står ud af ørene. Stakkels din pige, at du ikke ønsker at passe på hende.

• #57   11. sep Hippie - Så var svaret nok ikke så vigtigt for dig alligevel..

Du får et virtuelt kram, du virker til at trænge til det.

• #58   11. sep Frk. Jensen: Og kram til din stakkels datter. Jeg håber da virkelig ikke, at hun får en grim omgang covid, nu du ikke ønsker at vaccinere hende smiley

• #59   11. sep Hippie - Hun er ikke stakkels, så ville kommunen være inde over igen smiley Og det er de ikke. Og mine hjemmevejledere er også helt med på hvorfor hun ikke skal vaccineres før hun er 15. Og de har pligt til at anmelde hvis hun bliver forsømt smiley

Så jeg ved hun har det godt.

• #60   11. sep For pokker da, frk. Jensen har da intet skrevet om kræft og Covid vaccinen - Hippie kører tingene fuldstændigt op i en spids, sikkert en chance, hun har ventet længe på...

• #61   11. sep Skrigehunden: Altså... det er sgu nemt at misforstå Frk. Jensen, når hun siger så meget vrøvl på daglig basis. Men jeg har trukket i land overfor det med kræft vs. covid. Det var sådan jeg tolkede det, men det var ikke sådan det var ment. Fair nok smiley

• #62   11. sep Hippie - Som det ses er det ikke mig der vrøvler.

Læs hvad der står, det er det som der menes. Jeg sidder altså ikke og skriver tingene på en kryptisk måde.. Jeg har ikke bagtanker med det jeg skriver.

Jeg skriver det som det er.. Så ingen grund til at sidde og tro jeg mener alt muligt andet end det jeg skriver..

Det er faktisk ret enkelt.

• #63   11. sep Frk. Jensen: Men hvorfor i alverden begynder du så at skrive om kræft i en tråd om covid vaccine? Det er det jeg ikke forstår smiley

Desuden er det ret almindelig kendt, at ting på skrift kan være svære at forstå for det almindelige menneske, fordi der mangler tone samt ansigtsudtryk. Det er nemt at misforstå ting på skrift, så nej, så simpelt er det altså ikke smiley

• #64   11. sep 3. stik bring it on ...

• #65   11. sep Hippie - Fordi Anni spurgte om noget som jeg svarede på.

Hvilket du jo også kan se i tråden.

Så istedet for at sidde prøve at få mig ned med nakken, så læs tråden.

• #66   11. sep Hippie - Hvis du læser teksten, så er det et enkelt at forstå. Det behøves der ikke ansigtsudtryk for..

• #67   11. sep Frk. Jensen: Så hvis jeg skriver noget, så forstår du det 100%? Fedt! Så behøver vi aldrig mere at misforstå hinanden!

• #68   11. sep Hippie - Hvis du skriver det du mener, så fint.

Jeg mener hvertfald det jeg skriver. Og som jeg skrev, så har jeg ingen skumle bagtanker eller noget i den retning. Har heller ingen skjult agenda.

• #69   11. sep Frk. Jensen, jeg forstod det også som om at du mente, at covid-vaccinen var kræftfremkaldende, så jeg har åbenbart misforstået det, og giver dig hermed en undskyldning.

• #70   11. sep Frk. Jensen: Husk det næste gang du misforstår noget jeg skriver. For så er det nemlig din skyld alene smiley

Anni: Godt, så er jeg ikke den eneste smiley

• #71   11. sep Anni - Helt iorden, og tak.

• #72   11. sep Hippie - Hvis jeg har misforstået noget du har skrevet, så prøver jeg ikke at nedgøre dig, men prøver at finde ud af hvad du mener. Hverken min datter eller jeg er stakkels. Hun har et godt liv, og jeg klare mig.

• #73   11. sep Nu har jeg læst hele tråden igennem, og Frk Jensen har Ikke skrevet at covid-vaccinen er kræftfremkaldende.
    Endnu engang undskyld fordi jeg misforstod dig Frk. Jensen

• #74   11. sep Anni - Alt forladt smiley

• #75   11. sep Frk. Jensen: Jeg prøver skam ikke at nedgøre dig, det klare du fint selv. Og slet ikke pga. det med kræften.

Jeg siger blot, at jeg synes det er synd for din datter, at du ikke ønsker at passe på hende ved at give hende covid vaccinen. Og hvis du gerne vil give hende, når hun er 15, hvorfor så ikke gøre det nu, hvor hun har brug for den?

• #76   11. sep Hippie - At sige nogens datter er stakkels, er nedgørende.

Hun får den først når hun er 15 fordi at vi som forældre vurdere hun ikke har brug for den før der.

Det er vi ikke de eneste forældre der mener, der er så vidt jeg har fået at vide, kun 1 i hendes klasse der er covid-vaccineret.

• #77   11. sep Frk. Jensen: Jeg er reelt bekymret for din datter, det er derfor jeg skriver stakkels. Fordi jeg synes det er synd, at hun ikke skal beskyttes. Du har jo ikke lavet den vurdering i samråd med en læge (går jeg ud fra), og du ved næppe ret meget om, hvem der er i risiko ved covid.

Bare fordi de andre forældre giver deres børn lov til at lege på motorvejen, så behøver du altså ikke også at gøre det. Det bliver ikke en klogere beslutning af den grund smiley

• #78   11. sep Hippie - Jeg er et sikker på at både lærer, sundhedsplejerske eller mine hjemmevejledere ville anmelde det til kommunen hvis min datter bliver forsømt på nogen måde.

Det har de nemlig pligt til.

Og det har de ikke gjort, altså gør vi det rigtige

At du ikke mener det samme er fint.

• #79   11. sep Frk. Jensen: JEg siger ikke, at du forsømmer din datter. Det har jeg aldrig sagt. Jeg siger bare, at JEG SYNES man skal beskytte sine børn så godt som muligt mod sygdom. Ingen kan jo vide, hvor alvorligt et sygeforløb man får, når man får covid smiley

• #80   11. sep Hippie - Jeg beskytter hende ved at lære hende om håndhygiejne og afstand.

Hendes farfar og dennes kæreste har haft covid, uden hun fik det, selvom hun er der flere gange i ugen.

Jeg er fuldt ud tryg ved min og hendes fars beslutning. Jeg ved kommunen vil være over os med det samme hvis hun er i fare pga noget vi gør (eller ikke gør)

• #81   11. sep Slap dog af Hippie .... har du ikke vadet nok rundt i det nu ???? .

PS: .... Normalt er det en god ide' at læse hvad der bliver skrevet .... og ikke hvad man TROR der bliver skrevet ... smiley

• #82   11. sep Enig NITTIB

Så er jeg landet hjem efter mit tredje stik.
    Havde ingen som helst bivirkninger de første to gange, og håber at det går lige så godt næste gang smiley

• #83   11. sep Jeg er ret sikker på at jeg vil tage imod det 3. stik, hvis jeg bliver tilbudt det smiley

• #84   11. sep Nå men så blev den tråd da også kørt fuldstændig op i en spids smiley

Hvis jeg får 3. stik tilbudt, så vil jeg takke ja, hvis det er dét anbefalingen lyder på. Jeg har også min dagligdag med/hos udsatte borgere og tænker egentlig det er rimelig vigtigt for mig som personale.

• #85   11. sep Ja jeg ville da også tage stikket. Alt andet er for dumt smiley

• #86   11. sep Bortset fra, at der er nogle der får et tredje stik, er der nogen der ved, efter hvor lang tid man skal genvaccineres?
    Synes ikke, at jeg har hørt noget om det.

• #87   11. sep #85 ... Hippie ... det ved vi godt du vil ... det skrev du allerede i #11 .... "for ikke at tage det er idioti og ekstremt egoistisk . " smiley smiley smiley

• #88   11. sep Jeg synes ikke alt andet er for dumt. Der kan jo være andre årsager til, at man ikke kan/vil vaccineres. Så jeg skal bestemt ikke være den der skyder folk ned uden noget kendskab til hvorfor de ikke bliver vaccineret.

• #89   11. sep Hvis man tager en lille morfar, kommer man hurtigt bagud smiley

Så det er en postgang for sent, men HPV-vaccinen giver IKKE invaliderende bivirkninger. Tiden har vist, at der ikke har været én eneste reel bivirkning, som kan henføres til HPV-vaccinen.

• #90   11. sep Nittib: utroligt nok havde jeg glemt, at jeg allerede havde svaret på spørgsmålet xD

• #91   11. sep Jeg siger afgjort ja til 3 stik, jeg håber så mange som overhovedet muligt siger ja til vaccinen, jeg ville ønske sygdommen kunne udryddes helt, lige som fx polio da alle fik vaccinen, men så længe nogle ikke lader sig vaccinere så lader det sig nok ikke gøre.

• #92   11. sep Det er et spørgsmål om at yde sit bidrag til flokimmuniteten, og stå sammen om kampen mod virussen.

Er man ikke indstillet på det af ulogiske årsager, bør man efter min mening betragtes som pariaer.

• #93   11. sep Bare rolig John, det er jeg allerede..

• #94   11. sep # 92
    John, der står jeg lidt med et ben i hver lejer.
    Jeg går ikke ind for tvsngsvaccinering, men på den anden side synes jeg, at det burde have en eller anden konsekvens for dem der nægter at blive vaccineret.

• #95   11. sep Øhm jeg går da heller ikke ind for tvang.
    De skal blot stilles udenfor.
    Evt ved at vise test en gang om ugen.
    Arbejdsgiverne skal kræve test fra dem af hensyn til de andre medarbejdere.

Som en der har mistet til covid har jeg ikke ønske om at have noget med de fjolser at gøre.

• #96   11. sep Jeg siger selvfølgelig ja tak til 3. stik hvis jeg bliver tilbudt det. Jeg synes man skylder samfundet det, så vi hurtigst muligt kan komme tilbage til normalen eller noget der ligner, og undgå at flere menneskeliv skal mistes til folks egoisme. Som Bodil siger, polio og mange andre sygdomme er helt eller delvist udryddet af vacciner til en sådan grad at vi ikke behøver bekymre os om det i Vesten, men alligevel tvivler folk... Jeg forstår det ikke. Se bare de steder rundt omkring hvor f.eks. mæslinger pludselig kommer tilbage fordi folk ikke vaccinerer deres børn, det er sgu trist.

Jeg kan forstå at man genovervejer eller takker nej hvis man har fået voldsomme bivirkninger ved de første stik, men det er jo et fåtal der sådan helt reelt er blevet syge. Takker man nej uden god grund, så må man også acceptere mulige konsekvenser ved det, f.eks. at man ikke kan deltage i samfundet på lige fod med vaccinerede, gå med maske mv. for at beskytte andre.

• #97   11. sep Ja tak, også til influenzavaccine. Jeg var dårligt begyndt på arbejde igen efter sommerferien, før jeg blev smittet af en slem forkølelse/influenza af en af mine elever - det var efter kun 2 dage på den arbejdsplads (!) Nogle sender børn i skole og til fritidsaktiviteter igen trods sygdom, jeg synes det er meget dårlig stil smiley

• #98   12. sep Nu er der kommet et navn på min følelse. 'Vaxenfreude'.

Må indrømme at jeg desværre tænker sådan ind i mellem, og det er jo knapt så flatterende.

• #99   12. sep # 95 John, enig, og testene skal de betale af egen lomme.
    De har fået tilbudt en gratis vaccine, som de har takket nej til, så kan de i mine øjne hellere ikke forvente gratis test, som samfundet skal betale.

Elvira, enig.

Og ikke en eneste bivirkning af det tredje stik smiley

• #100   12. sep Anni, bliver du testet for antistoffer? Var det ikke noget med, at folk med kræft, ikke havde samme effekt af vaccinerne? Jeg kan ikke helt huske detaljerne i den undersøgelse.

Det kunne jo være dejligt, hvis en ekstra vaccine, kunne give jer den ønskede beskyttelse, så I ikke er så udsatte, fordi så mange vælger ikke at lade sig vaccinere smiley

• #101   12. sep jeg må indrømme at her har jeg også ret rabiate holdninger ... der er brancher hvor jeg mener man med rette kan kræve at folk er vaccinerede, hvis ikke de med lægelige begrundelse fritages ... dybest set alle brancher hvor man har kolleger og er i kontakt med andre mennesker, kunder , klienter, patienter osv ... og ja ellers for egen lomme fremviser test 1-2 gange ugentligt .. de der står udenfor arbejdsmarkedet og får off ydelser hvori der implicit ligger de skal være til rådighed for arbejdsmarkedet, de skal vaccineres, vil de ikke det skal de skæres i ydelse, for de er jo så reelt ikke til rådighed ...

igen altså hvis ikke der er en læge begrundelse for at man ikke kan tåle vaccinen ...

jeg ved godt at der kommer andre vira med tiden osv, men ja den største mulighed for udryddelse er nu en gang at når der er en virksom vaccine, så tager man den ...

• #102   12. sep hvis jeg bliver tilbudt 3. stik tager jeg gladeligt imod - de 1,5 døgn med feber overlever jeg nok. bliver min søn tilbudt 3. stik har jeg sagt han skal sige nej. 1 uge efter hvert stik har han fået så stærke smerter i alle muskler at han nærmest ikke har været i stand til at gå på toilettet, og max dosis Panodil + ibumetin har ingen effekt haft i den periode det var værst. hver gang af en varrighed på ca. en uge, og desværre ikke meget hjælp af hente, eller nysgerrighed på hvad årsag er til han har fået så stærke smerter.

• #103   12. sep Jeg vidste slet ikke vi var begyndt.

Hvis staten laver en indkaldelse, så kommer jeg med armen. Jeg tror på det er det bedste for alle

• #104   12. sep Jeg har fået mine vacciner. Og til trods for mine mange diagnoser, så tager jeg også gerne det tredje, hvis det anbefales af andre end
    Mette F.

• #105   12. sep "Vaxenfreude"

- Og det betyder?

Freude betyder glæde, men vaxen?

• #108   13. sep Hvis det bliver tilbudt vil jeg også tage 3. stik, ingen tvivl om det.
    Jeg kommer ikke så meget ud blandt mennesker, men jeg har en bror med muskelsvind, og helt generelt vil jeg gerne have den der flokimmunitet,

• #109   13. sep Tak for at finde forklaring til mig, Frk. Jensen smiley

• #110   13. sep #108 flokimmunitet bliver aldrig et fakta overfor en virus, der lystigt muterer.

• #111   13. sep #110 Og slet ikke hvis alle ikke lader sig vaccinere...

• #112   13. sep Mutationer er ikke farlige, det er derimod varianter.
    Der findes to varianter af coronavirus, og den mest smitsomme er mest udbredt har jeg læst mig til smiley

• #113   13. sep #111 flokimmunitet ville kræve at vaccinerne er 100 % effektive og at virus ikke ændre sig, ingen af delene er tilfældet.

• #114   13. sep Enig med Nete, men des flere der bliver vaccineret des bedre.

• #115   13. sep #112 og hvad mener du er forskel på mutationer og varianter? nye varianter opstår jo fordi virus muterer. ( og tilpasser sin vært) . men der findes iøvrigt mange forskellige coronavira. mange flere en to. Og også flere en to der udløser COVID sygdom.

• #117   14. sep hvis holdningen er at man lige så godt kan lade være fordi det ikke nytter mod fremtidens ting og sager, så kommer vi helt sikkert ingen vegne andet end hurtigere mod udryddelse af mange mennesker

• #118   14. sep Hanne hvor læser du at holdningen er at det alligevel ikke nytter? at man ikke opnår flokimmunitet er jo ikke det samme som at det ikke nytter? vaccinerne gør, at sygdomsforløb bliver mindre alvorligt såfremt man alligevel bliver smittet. Men jeg forstår man er betænkelig ved at lade sine børn vaccinere. Jo yngre jo mere alvorlige/kraftigere bivirkninger er der set på vaccinerne. Og COVID er ikke en farlig sygdom for børn. Vi går heller ikke og massevaccinere for influenza. Der bliver de sårbare grupper vaccineret.

• #119   14. sep Skal ikke vaccineres mod covid, da jeg og hele familien har haft den og fordi at jeg ikke lader mig vaccinerer(eller tager andet medicin) mod en sygdom med så lav dødelighed(og en gennemsnitsalder på 82 år)..
    Men jeg respektere andres valg om det modsatte smiley

• #120   14. sep jeg har netop haft en i min klinik der det sidste halve år har haft COVID 2 gange ??

• #121   14. sep nu er der altså i år netop anbefaling om influenza vaccination til mindre/små børn ...

og selvom der er få små der er enten døde eller blevet ret syge, så sker de alligevel ...

2 af mine børn (voksne) har haft covid, den ene er også vaccineret efterfølgende og den anden gør det så snart en nuværende penicillin behandling er overstået ... det siges jo at de er ret godt dækket ind for fremtiden ...

der er flere eks på at nogle har haft det 2 gange, ligeledes at vaccinerede bliver smittede (det er sket for den ene af mine svigersønner) ....
    Det er stadig Learning mens vi går med den her sygdom og dens varianter...

• #122   14. sep Hele debatten er så gennemsyret af dobbeltmoral. Når gamle og/eller svage er i risiko for en smitsom sygdom, så kan vi på få timer lukke snart sagt alt ned, men hvis snakken derimod går i retning af bæredygtighed og miljøhensyn, som påvirker os alle, så er det sørme ikke lige så let igen. Lur mig om ikke hovedparten alle "de skræmte" er begyndt at overforbruge som før pandemien. Flyrejserne er booket.

• #123   14. sep "Skal ikke vaccineres mod covid (...)
    Men jeg respektere andres valg om det modsatte"

Det er jo sådan set også let nok - at andre lader sig vaccinere har som sådan ikke nogle helbredsmæssige konsekvenser for dig. Det er kun win. At andre IKKE lader sig vaccinere er til gengæld lidt en anden sag..

Som sagt: har man en valid grund/helbredsmæssig årsag til ikke at blive vaccineret skal jeg bestemt ikke være den første der tordner frem. Men der er jo en grund til, at vi generelt bliver vaccineret, og ikke bare lader en epidemi storme løs. Det er så uendeligt let at respektere andres valg om at blive vaccineret, men det er ret svært at "respektere andres valg" om at fravælge vaccination hvis de ikke har en reel årsag. Det har jo netop konsekvenser for andre.

Det handler ikke kun om dig, og hvad du har haft, og din situation. Det tænker jeg er ret vigtigt at huske smiley

• #124   14. sep #123
    Jo det gør det i allerhøjeste grad, det er mit liv og så længe at vi har en overlevelsesrate på Ca. 97 procent for dem som er 80+ og den kun stiger i takt jo yngre du er, så virker strategien med at prøve på at udskamme mig for at benytte mig af mit frie valg ikke. Jeg respektere andres valg, så længe de respektere mit og den holdning har jeg også selvom ingen andre valgte at blive vaccineret. For det er jo ikke fordi at de vaccineret ikke kan smitte andre vel smiley

• #125   14. sep Mig mig mig og endnu engang mig.
    Pyt med andre mig mig mig behøver ikke at tage hensyn, det eneste hensyn der skal tages til er mig mig mig........

• #126   14. sep Husk lige senfølgerne - der er værst for og oftest forekommende blandt de yngre, Moloss.

Hvad tror du, der ville være sket, hvis ingen ønskede vaccine?

• #127   14. sep Min svoger er læge og beretter at størstedelen af indlagte er ikke vaccinerede.
    Det fortæller mig noget om hvem der belaster sygehusene. smiley

• #128   14. sep #126 Ja der er senfølger efter mange infektioner og hos covid er det Ca.1 procent..
    Ikke noget synderligt, men det kan jo aldrig bevises.

#127 Flertallet af de 117 indlagte, hvor mange mon det er? og hvor stor en procent af de uvaccineret er på intensiv eller i respirator, aldersgr. Og hvor mange komorbiditeter har de i forvejen? Alt sammen temmelig vigtig info for at vurderer hvor meget vi skal skrue på dramaknappen. Vi jo ved at man bliver registeret om indlagt med covid hvis du har en positiv test, ligegyldigt om du er indlagt med et brækket ben eller om man reelt er syg af covid.

• #129   14. sep Tja, mine læger på OUH siger at jeg sandsynligvis ikke vil overleve hvis jeg får corona nu.
    Men pyt, jeg er jo kun et halvgammel sølle sygt skravl som ikke gør gavn mere og som sagtens kan undværes....

Uanset om jeg er syg eller ej, ville jeg da vaccineres, for jeg mener bestemt, at det er min pligt at tage hensyn til andre mennesker og deres helbred, selv om det åbenbart kun er en procent der får senfølger.
    Dette kan jeg gøre ved at blive vaccineret.

Jeg ville have svært ved at se mig selv i øjnene, hvis ikke jeg var vacineret og jeg så havde smittet andre mennesker.....
    Og jeg kunne jo være så uheldig, at det lige netop var en person af de en procent jeg havde smittet.

Men sådan ser mange andre desværre ikke på det, man tænker kun på sig selv og sine rettigheder, så pyt at man leger med andres helbred........

• #130   14. sep #125 #129
    For hvis skyld har du taget vaccinen? Vaccinen beskytter efter sigende den som tager den(mod alvorlig sygdom og død), men ikke imod at de smitter andre uvaccineret samt vaccineret...
    Så jeg må gå ud fra at du har taget den for din egen skyld(hvilket jeg forstår), fordi at du er i risiko gr og efter eget udsagn ikke ville overleve covid....altså mig mig mig smiley

• #131   14. sep Nej, jeg har ikke taget vaccinen for min egen skyld.
    Jeg har taget den fordi jeg mener at det er Min pligt at tage hensyn til andre mennesker og deres helbred.

Som skrevet før, så ville jeg ikke kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg havde smittet andre mennesker fordi jeg ikke gad vise samfundssind og gøre hvad jeg kunne for at mindske chancen for evt at smitte andre.

Og ja, man kan stadig smitte andre, men hvis man er vaccineret mindsker det altså chancen for det, og jeg har gjort mit ved at blive vaccineret.

• #133   15. sep #131
    Sikken et godt menneske du er Anni smiley
    Men jeg vil gerne se evidensen for at du( og andre vaccineret) smitter signifikant mindre end os uvaccineret/immune..

• #134   15. sep #133
    https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2021.26.31.2100640

Der findes flere lignende studier (se bl.a. google scholar), men dette er ganske nyt. Jeg har slet ingen tvivl om at om ganske kort tid, når der er endnu mere tilgængelig data om fuldt vaccinerede populationer, at vi vil se endnu mere evidens for at vaccinerne virker effektivt mod smittespredning smiley

• #135   15. sep Verdens ledere skulle have lyttet til dig, Moloss. Tænk, hvad der kunne være sparet, hvis intet havde været lukket ned og ingen penge var brugt på vaccine. OK - måske skulle man have bygget nogle flere krematorier og indsat militæret som i Bergamo til at køre lig væk - men kun måske. Vi VED jo ikke, om de bare var uheldige i Bergamo, resten af Norditalien, visse steder i Indien og de andre steder, hvor mennesker døde i tusindvis på et enkelt døgn smiley
    Pyt i øvrigt - de var jo mest de gamle - inkl. den glade og, før smitten, så friske gamle mand, der døde af Covid fornylig på "mit" plejehjem (hvor en ikke-vaccineret ansat tilfældigvis havde været smittet kort tid før). Han skulle jo alligevel herfra indenfor en overskuelig årrække, så hvad faen.

At tale om at "skrue på dramaknappen" finder jeg altså smagløst og iskoldt overfor de millioner af berørte.

PS.
    "så længe at vi har en overlevelsesrate på Ca. 97 procent for dem som er 80+"

"dødeligheden for coronasmittede på 70 år eller ældre lyder på hele 5,4 %."

https://www.denoffentlige.dk/nyt-dansk-studie-viser-saa-stor-er-risikoen-doe-af-coronavirus

profilbillede
  • #136   15. sep "Men jeg vil gerne se evidensen for at du( og andre vaccineret) smitter signifikant mindre end os uvaccineret/immune.."

"SSI’s tal viser også, at der er fundet 4.592 covid-19 tilfælde, efter at en person er vaccineret anden gang. Det svarer til 2,8% af det totale antal covid-19 infektioner."

Klokken ER mange (kan ikke sove - æv), men ovenstående indebærer vel at 97,2% af det totale antal infektioner kommer fra ikke (fuldt) vaccinerede?

og

”Sandsynligheden for at få en gennembrudsinfektion er meget lille, mindre end 2 ud af 1000 fuldt vaccinerede er påvist smittet med covid-19 efter at være fuldt beskyttet af et vaccinationsprogram” siger Tyra Grove Krause, konstitueret faglig direktør på Statens Serum Institut."

• #137   15. sep # 135 og 136

Total enig Isabelle.

• #138   15. sep Nej Moloss, jeg er ikke et specielt godt menneske, det behøver man ikke at være kun fordi man tager hensyn til andre mennesker og deres helbred, det burde være en selvfølge.

• #139   15. sep I Danmark ser det ud til, at flertallet kan se det fornuftige i at tage imod vaccinen - det må man gå ud fra, når man ser, hvor stor en procentdel, der har sagt ja tak.

I Danmark har vi hidtil klaret os bedre igennem pandemien end langt de fleste andre lande: vi har haft færre døde i forhold til befolkningstallet i forhold til langt de fleste andre lande. Vores sundhedssystem er ikke brændt totalt sammen.
    Sidst men ikke mindst, er vi foreløbig kommet igennem pandemien med skindet på næsen.

Der er rigtig mange mennesker, som har været totalt udelukket fra at deltage i et normalt liv fx pga af sygdom, de kan nu stille og roligt begynde at få en normal hverdag igen, fordi de fleste af os har sagt ja tak til vaccinen.

What's not to like?

• #140   15. sep Kæft hvor er du provokerende Moloss. Så tag dog at tage hensyn til andre mennesker, og få den vaccine!

• #141   15. sep #135

At du finder det smagløst og iskoldt står dig frit for, faktum er at vi alle skal dø og med en gennemsnitsalder på 82 år ville man før Corona ikke havde tillagt det anden betydning end det at det er livets gang. At du ligger ud med gamle artikler der ikke rigtig påviser noget af betydning, billeder fra Bergamo og idiotisk kommentar om at verdens leder skulle have spurgt mig osv. Fortæller mig at det er omsonst at debatterer fakta, proportioner og nuancer med dig, så jeg stopper den her.

Jeg håber at du direkte har fortalt din kollega at du mener personen er årsag til at den gamle mand er død(velvidende at vaccineret også kan smitte asymptomatisk og alle de andre faktorer) samt gået til ledelsen med din anklage, men mon dog, du slår mig mere som den perfide type der sidder på et hunde galleri og kommer med injurierende påstande om andre uden at have skyggen af belæg for det.

• #142   15. sep #140

At du bliver provokeret af at jeg er immun(fakta ifølge grundlæggende biologi) og derfor ikke ønsker en eksperimentel vaccine for en sygdom med overlevelsesrate på 95 procent og derover må du selv ligge og rode med...

• #143   15. sep Moloss: men kan du virkelig leve med dig selv, hvis du får corona og smitter en som er svag? Som går hen og dør af det? Man kan jo sagtens få corona mere end en gang...

Jeg synes det er decideret usmageligt, at man ikke ønsker at passe på andre mennesker...

• #144   15. sep Det nytter næppe noget at diskutere med folk der vælger vaccinen fra på tvivlsomme grundlag... De har allerede vist, at de ikke forstår hvordan vaccinen fungerer og nægter at læse relevante studier på området, som viser at de har taget fejl. Trist, men trods alt er størstedelen af Danmarks befolkning da fornuftig og har fået vaccinen.

• #145   15. sep Elvira: Mod idioter kæmper selv guderne forgæves smiley

• #146   15. sep #143
    Spar mig for det hykleriske bavl..
    Hver eneste dag træffer vi alle et valg der potentielt kan koste et andet menneske livet(et eller andet sted i verden), om det er via de vare vi køber, vacciner som vi rager til os på bekostning af andre landes mennesker, overforbrug af mad, går syge på arbejde, syge i offentlig transport osv osv.
    Det er super sympatisk at have denne ideologiske tilgang til corona, men det falder til jorden når man lukker øjene for de konsekvenser det har for de 95 procent andre af jordens befolkning og når man alle dage ikke har løftet et øjenbryn over dødsfald i alle andre kategorier.
    I min verden er det pladder romantisk at ingen må dø, ikke at ville erkende at det er okay at komme herfra med en gennemsnitsalder på 82 år, for det skal vi alle når livet lakker mod enden, om det er af Corona, lungebetændelse, influenza, hjertestop eller lign.

Det tankevækkende er at vi siden maj har haft overdødelighed i DK(sammenlignet med sidste år) og det er på trods af en vaccinetilslutning på nogle og firs procent. Det er åbenbart okay at dø hvis blot man er vaccineret?

• #147   15. sep #145
    Tvivlsomt grundlag? Siden hvornår er biologi bøgerne blevet omskrevet?

https://forskning.no/covid19-ntb-sykdommer/smitte-kan-gi-bedre-beskyttelse-enn-vaksine/1903676

profilbillede
  • #148   15. sep Når man laver research er man dog altid nødt til at kigge flere studier igennem, for at få et mere nuanceret billede af situationen, og pt. er der ganske enkelt ikke nok data til at kunne konkludere noget specifikt. Det studie du linker til viser ganske rigtigt at naturlig infektion er effektiv mod reinfektion - men er det nok til at konkludere noget? Nej, og det er de følgende studier sådan set heller ikke. Hvordan situationen er i Israel eller USA kan ikke direkte sammenlignes med situationen herhjemme, men når professionelle (som har uddannelse i feltet og har arbejdet med sygdomme og epidemier i mange år) anbefaler vaccine til de der allerede har været smittet, så synes jeg det er sund fornuft at lytte til dem. Om ikke andet så fungerer vaccinationen som et boost til de antistoffer man allerede har, hvis man har været smittet. Hvis der var mangel på vaccinationer ville det selvfølgelig være bedst at fokusere på at vaccinere dem der ikke allerede havde været smittet, men det er jo ikke tilfældet her i landet.

"Although laboratory evidence suggests that antibody responses following COVID-19 vaccination provide better neutralization of some circulating variants than does natural infection (1,2), few real-world epidemiologic studies exist to support the benefit of vaccination for previously infected persons."
    "Kentucky residents with previous infections who were unvaccinated had 2.34 times the odds of reinfection (OR = 2.34; 95% CI = 1.58–3.47) compared with those who were fully vaccinated; partial vaccination was not significantly associated with reinfection (OR = 1.56; 95% CI = 0.81–3.01)."
    https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm?s_cid=mm7032e1_w

"Thus, whether re-infection results from the insufficient efficacy of natural immunity or from its too high specificity regarding SARS-CoV-2 genomic mutations is a difficult question. More studies are needed on re-infected patients in association with co-morbidities, viral strains and clinical out-come. However, it seems that the second episode is likely more severe as reported in dengue. These features should be kept in mind in monitoring the vaccination efficacy and its adverse events."
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8250303

"Does immunity protect an individual from disease on reinfection? The answer is not necessarily, because patients from Nevada and Ecuador had worse disease outcomes at reinfection than at first infection."
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33058796/

"Sundhedsstyrelsen antager som beskrevet oven for immunitet som følge af infektion på op til 12 måneder. Sundhedsstyrelsen anbefaler dog at alle bliver vaccineret, da der kan være stor individuel variation i immuniteten hos den enkelte."
    https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2021/Immunitet-efter-vaccination-mod-COVID-19-og-infektion-med-COVID-19

• #149   15. sep . I min verden er det pladder romantisk at ingen må dø, ikke at ville erkende at det er okay at komme herfra med en gennemsnitsalder på 82 år, for det skal vi alle når livet lakker mod enden, om det er af Corona, lungebetændelse, influenza, hjertestop eller lign.

Sikke da noget pladder du kommer med.

Der er ingen der påstår at ingen skal ddø.men man behøver vel ikke bidrage aktiv, fordi man ikke gider at tage hensyn.

Og jeg kan da lige fortælle dig, at jeg ikke er bange for at dø og at jeg ønsker at leve i lasaaaang tid endnu.
    Er kræften der stadig eller kommer igen skal jeg ikke behandles igen, dette selv om jeg er mange år fra gennemsnitsalderen.

Og sammenligne en virussygdom med ikke smittende sygdomme mm er godt nok grotesk.

• #150   15. sep det er egentlig trist at det i dag er NOGET når man gør noget af hensyn til andre .. at man så er det gode menneske, måske det siger noget om at det er ved at være mere sjældent end normalt ...
    helt ude af kontekst har jeg det også inde på livet på arbejde, hvor der opleves en ret udbredt splittelse og deraf manglende sammenhold overfor en udsat kollega, da en del mere tænker på ikke at sætte sig selv i et dårligt lys, fremfor at stå op for en kollega ...

• #151   15. sep #148
    Ja det samme kan vist siges blot med omvendt fortegn. "Vi asfalterer mens vi køre", ja lige præcis, underforstået at vi aner faktisk ikke særlig meget om det vi gør og om det virker. At flertallet har tiltro til denne strategi er fint med mig, dog er jeg ikke overbevist , jeg holder mig til god gammeldaws viden om T huskeceller, antistoffer osv. Samt andre( ikke mediedækket) eksperter mening på området. Det er jo med forskning som det er med mange andre ting her i livet, intet er helt sikkert og resultaterne afhænger ofte af hvad man vælger at putte ind i ligningen, så derfor må man gå med ens egen overbevisning, for man skal huske på at flertallet ikke nødvendigvis altid har ret og intet forskning giver kun ultimative sandheder.

• #152   15. sep De fleste studier viser jo netop at vaccinen beskytter godt, og yderligere dækker folk der allerede har været smittet, samt at vaccinen sænker smittespredning betydeligt. Anbefalingen er pt. at man skal vaccineres, også selvom man har været smittet, og i min optik er det dumt ikke at følge dette. Men jeg tror vi bevæger os over i noget antivaxx med de der "ikke mediedækkede eksperter", og det gider jeg ikke bruge min tid på smiley

• #153   15. sep #149
    Anni nu vrøvler du igen, hvor sammenligner jeg virus med ikke smitsomme sygdomme?
    Jo for hvis man ikke må dø når man er 82 af en sygdomme 95 procent overlever af, hvad må man så..
    Vi alle er direkte eller indirekte skyld i andres lidelser og død, om vi ønsker det eller ej, så spar for denne selvforherligelse..

• #154   15. sep Moloss: Det er tydeligt, at du er en del af antivaxx bevægelsen. Men igen, mod idioter kæmper selv guderne forgæves.

Anni: Jeg foreslår at du blokerer et skvadderhoved/en idiot som Moloss, for han/hun biddrager ikke med noget positivt eller endda konstruktivt til tråden.

• #155   15. sep Hippie, jeg blokerer ikke nogen, i stedet ignorerer jeg dem jeg ikke kan med total. smiley

Og hvorfor blokere, det er der da ingen grund til.
    Hun skriver pænt og sobert, og har selvfølgelig også lov til at have sin mening selv om jeg overhovedet ikk er enig.

• #156   15. sep #124:
    Hvorfor mener du at det "i allerhøjeste grad" kun handler om dig og din situation?

Ikke at det er det samme, men bare for at perspektivere: du har vel, forhåbentlig, fx også vaccineret dine børn med MFR-vaccinen ikke kun for deres skyld men netop også for andres skyld?

Kunne man ikke perspektivere denne kiggen-ud-over-egen-næsetip til den her vaccine? smiley

Jeg tænker bare på min egen lillesøster der havde leukæmi som 2-årig, og som kunne dø af at flere og flere folk - som et alarmende antal gør nu - fravælger MFR-vaccinen bare fordi de tænker at DERES yngel da skal have "styrket immunforsvaret" eller mener det er skadeligt, unødvendigt osv osv....

Som sagt - jeg siger ikke, at det er det samme, men det dér med at folk bare vurderer at de lige har sikret sig selv, eller at det kun handler om deres situation, det er sgu farligt.
    Jeg er ikke ude på at "udskamme" dig, men jeg er meget undrende over for at man så bastant kan melde ud at det kun handler om dig selv. Jeg kan ikke forstå, hvordan man når frem til den konklusion, uanset hvilken slags epidemi der så er tale om. Vi vaccinerer - og udrydder - jo epidemier af en grund, også selvom man mener ældre mennesker er mindre værd fordi de alligevel skal dø.

• #157   15. sep Jeg er bestemt ude på at udskamme idioter som dig Moloss. Tvivl ikke på det. Jeg synes det er idioti at fravælge en vaccine fordi "du" ikke har brug for den. Se dog ud over egen næsetip!

• #158   15. sep "faktum er at vi alle skal dø og med en gennemsnitsalder på 82 år ville man før Corona ikke havde tillagt det anden betydning end det at det er livets gang."

DERFOR bragte jeg billedet fra Bergamo. Et sådant er vist ikke set før Corona, men jeg er i øvrigt ret sikker på, at billedet af militærkøretøjer, der kører lig væk, ville have vakt opsigt også uden Corona.

"Jeg håber at du direkte har fortalt din kollega at du mener personen er årsag til at den gamle mand er død"
    Det har jeg ikke, for tro er ikke lig med fakta - og jeg skrev vist ikke, at jeg VED, at den uvaccinerede kollega har smittet den gamle mand, vel?

"samt gået til ledelsen med din anklage"
    Vi er flere, der har talt med ledelsen om vores utryghed ved uvaccinerede kolleger.

"men mon dog, du slår mig mere som den perfide type der sidder på et hunde galleri og kommer med injurierende påstande om andre uden at have skyggen af belæg for det."

OK. Det må du så tænke og tro.

• #159   15. sep Er man antivaxxer fordi man ikke vil have 1 enkelt vaccine, men har alle vacciner i der normale program?

• #160   15. sep Frk. Jensen: Nej det er man ikke, men Moloss lyder ikke ligefrem som om at h*n bryder sig om vacciner generelt. Det ville undre mig MEGET hvis h*n fik de andre vacciner også.

• #161   15. sep #154
    Du snakker som du har forstand, prøv at slå definitionen af antivaxx op inden du smider om dig med fine fremmede ord...

Jeg trækker mig fra debatten, da det er er tydeligt at der herinde kun ønskes, accepteres og respektere de meninger som flertallet har, og så er grundlaget for en god debat ikke længere til stede...

Pas godt på jer selv derude, livet er farligt smiley

profilbillede
  • #162   15. sep "At du ligger ud med gamle artikler der ikke rigtig påviser noget af betydning"

Mener du dermed, at det ikke har nogen betydning, hvor meget vaccinerede smitter i forhold til ikke-vaccinerede?

Er en artikel med seneste redigering august 21 gammel i dine øjne, Moloss?

• #163   15. sep "Jeg trækker mig fra debatten, da det er er tydeligt at der herinde kun ønskes, accepteres og respektere de meninger som flertallet har, og så er grundlaget for en god debat ikke længere til stede..."

Alternativt er flertallet bare hamrende uenig med dig, Moloss - og det ER råt at være uenig med flertallet, så jeg kan egentlig godt forstå, at du trækker dig.
    Jeg håber, du husker, at det ikke handler om dig som person, men om dit valg i lige dette ( meget ømfindtlige) spørgsmål.

• #164   15. sep Jeg er som skrevet vaccineret, men finder det ganske utiltalende den måde, som hippie'en udtaler sig(i #154). En sølle medløber er, hvad du er. Alene er du svag, men i ly af andre blomster din selvtillid. Føj for satan!

• #165   15. sep Det er vist godt at Personen fra ghettoen eller den røde ikke holder øje mere.
    Tråden har udviklet sig en anelse i den gale retning. ??

• #166   15. sep Tænk, hvis folk dengang der var pest, polio mm havde samme indstilling til vacciner som dig Moloss, så havde vi stadig disse frygtelige sygdomme.
    Men det havde selvfølgeligt løst et andet problem vi har. Havde man ikke vaccineret sig ud af det, for så havde vi ikke et overbefolkningsproblem.

• #167   15. sep John, bortset fra en person, så mener jeg da, at der bliver holdt en rimelig god tone.

• #168   15. sep #163
    At flertallet er uenig har aldrig været et problem for mig, jeg opdrætter Bulldogs og har gået mod strømmen fra start af...det er måden man generelt debatterer på der er under mit niveau og derfor trækker jeg mig, da det ikke fører noget konstruktivt med sig. Så vil jeg hellere bruge min energi og sparsomme tid på min familie og mine hunde smiley

• #169   15. sep OK, Moloss. Man er aldrig forpligtet til at gå under niveau smiley

• #170   15. sep Det ville være ret fedt, hvis man kunne lukke en tråd ved at slå "flere kommentarer fra" lige som på facebook

• #171   15. sep Hvorfor skal tråden lukkes?

• #172   15. sep Isabelle jeg siger jo ikke, at den skal lukkes, synes bare at det kunne være godt, hvis nu for eksempel en tråd løber løbsk, at man så kunne lukke den.

• #173   15. sep Takker ja til stik nr 3 hvis jeg får budet.
    Ingen af os her hjemme været syge af corona eller været syge af hverken stik nr 1 eller 2.

• #174   15. sep OK, Anni. Så misforstod jeg smiley

• #175   15. sep Hej Mike's, lang tid siden du har været på.
    Hyggeligt at "se" dig igen. smiley

• #176   15. sep Synes nu ikke at min opførsel er værre end Moloss mig-mig-mig fis...

• #177   15. sep Moloss kalder i det mindste ikke nogen for idiot, fordi de er uenige med hende.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Hunde: 1 Svar: 132
    #178   15. sep Hmm. Er der ikke noget med at børn under 12 ikke kan vaccineres, og at denne gruppe alene kan holde virus i live og bringe smitte til næsten alle i samfundet?

Så gør det da hverken til eller fra at der er en gruppe mennesker der ikke ønsker vaccinen.. eller?

• #179   15. sep Therese: Jeg bruger et ordsprog. Jeg kalder ikke nogen for idiot.

• #180   16. sep Når du skriver, at du foreslår, at Annie blokerer "et skvadderhoved/en idiot som Moloss" så er det svært at tolke det anderledes end at du kalder hende for en idiot.

• #181   16. sep Jeg vil uden at blinke sige ja til stik nr. 3, hvis jeg får den tilbudt. Jeg skal ikke kunne sige hvor effektivt det er, i forhold til kun at have 2 stik, men hvis det kan være med til at holde landet bare nogenlunde åbent og hjælpe til at det ikke er mig der smitter andre, jamen så gør jeg det.
    Jeg var også i en af de første årgange der fik HPV vaccinen tilbudt, dengang satte jeg heller ikke spørgsmålstegn om hvorvidt jeg skulle have den.

Personligt synes jeg at det er godt og sundt at være kritisk og at undersøge tingene, især hvis man er usikker. Det er bare vigtigt at være kildekritisk og samtidig huske på at vi også gør det her for andre mennesker. Ligesom at vi bare fordi vi er vaccinerede, altså stadig godt kan tage forholdsregler, bruge sprit i butikkerne osv. Der er jo ingen der har sagt at vi ikke skal fortsætte med at passe på hinanden når vi er ude blandt andre, bare fordi vi er blevet vaccineret.
    Jeg ved godt der ikke længere er krav om alle de ting, men det betyder jo ikke at vi ikke må tænke selv og passe lidt på hinanden, blive testet, blive hjemme ved symptomer osv. smiley
    Og måske er der en grund til, at vi klare os så godt i Danmark, set i forhold til andre lande, der jo altså stadig lider under nedlukninger og udbrud.
    Jeg så gerne at alle tog imod vaccinen, for jeg tror på at det har en effekt, men jeg kan og vil ikke bestemme hvad andre skal, men hvis det er personer jeg skal være sammen med, må de så også bare acceptere, at der så kommer nogle restriktioner i forhold til test, mundbind osv. for jeg tager ingen chancer.

• #182   16. sep #179 ..... Hippie ..... Er dette også et ordsprog ???????

#157....
    i går kl. 16:21
    Jeg er bestemt ude på at udskamme idioter som dig Moloss. Tvivl ikke på det. Jeg synes det er idioti at fravælge en vaccine fordi "du" ikke har brug for den. Se dog ud over egen næsetip!

• #183   16. sep Jinx - der er vidst snak om at de også skal vaccineres, når de 12-15 årige er færdige