{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Covid
  • #410   10. dec 2021 fik 3. stik i tirsdag smiley

  • #411   10. dec 2021 Vi er blevet sendt hjem igen. Eller altså, dem af os, der kan løse vores opgaver hjemmefra, og det kan jeg jo egentlig godt. Jeg nåede lige at runde et lille, mørkt hul da vi fik beskeden. Men så kom jeg i tanke om, at jeg får lov at være hjemme hos min gamle pige lidt længere smiley



  • #412   10. dec 2021 lige som sidst på det område jeg er på, er de enormt langsomme til at sende hjem, selvom vi ikke alle nødvendigvis skal sidde der hver dag ... vi er nogle stk på deltid, men på dage hvor vi er der alle er vi 5 på et lille kontor, de fleste dage er vi 4 .... men sådan var det også sidst ... vi har end ikke fået af vide at nogen skal arbejde hjemmefra fra torsdag i næste uge, og der er der altså ikke mange børn tilbage på skolen, kun specialklasser ...

  • #413   10. dec 2021 Vi er ikke sendt hjem, men må max have et fremmøde på 50% i enheden…med mindre man sidder med arbejde af “kritisk” karakter, for så er man undtaget 50% reglen.

    Det gør jeg, men mine kolleger og jeg kan godt varetage vores arbejde hjemmefra. Meget kan klares over Skype, men ikke alt.

    50% reglen gør det noget svært at navigere i og egentligt havde jeg hellere set, at vi blev sendt hjem til hjemmearbejde. Nemmere at forholde sig til.


  • #415   11. dec 2021 Min kæreste siger at det hotel han arbejder på (Natportier) overvejer at lukke ned fra D. 17. og kører uden personale (tror han mener nat-personale)

  • #416   11. dec 2021 3 stik den 29/12

  • #417   11. dec 2021 Alle der ikke arbejder direkte i produktionen, må kun fremmøde efter aftale med chefen.
    Det er ikke mig, så jeg er heldigvis hjemme hos hundene resten af året og formodentlig en god del af foråret smiley

    Der er krav om coronapas og IT har udviklet et lille program til hr, der random trækker navne ud hver dag, der skal sende coronapas til dem. Det vil få følger for din ansættelse, hvis du ikke kan levere.

    A Tak for tippet med 3. Stik. Det vil jeg gerne have hurtigt


  • #419   23. dec 2021 Jeg havde læst et eller andet sted at, det var specielt vaccinerede og i forvejen syge, der blev smittet med omikron

  • #421   23. dec 2021 John, det kan jeg godt forstå.
    Jeg ville hellere ikke.


  • #422   23. dec 2021 næh... men hvad med på arbejdspladsen, der kan man jo arbejde med uvaccinerede uden at vide det

  • #423   23. dec 2021 Hanne, der er tyskerne godt nok hårde.
    Ikke vaccinerede har ingen rettigheder, der har man de flest steder lavet ekstra pladser, kantiner og toiletter til dem.

    Holland lukkede helt ned for en uges tid. Der er det kun supermerkeder og apoteker er har åbent.
    Garanteret en del der ikke har nået at købe julegaver


  • #425   23. dec 2021 Min datter og jeg er ikke vaccineret. Hun har lige haft covid, så har antistofferne i sig..

    Jeg bruger nogle af de hjemmetest datteren fik af skolen og som hun ikke selv kan bruge..

    Jeg har ikke covid, og regner med også lige at snuppe en test imorgen inden vi kører hjem til min mor..

    Min kæreste er vaccineret og var på et testcenter igår og han er også negativ

    Så vi tager med god samvittighed hjem til min mor.

    Vaccinerede kan også smitte, derfor blev min kæreste også testet.



    profilbillede
  • #430   23. dec 2021 #429 ... john ..... Jamen John dog .... du er da vist ved at gå helt i panik .... rolig nu. ... smiley ... smiley

  • #432   23. dec 2021 jeg forstår måske ikke helt det med det er de uvaccinerede der dør, samtidig der også siges det stadig er de ældre, jeg troede bestemt de fleste ældre var vaccinerede ...

    jeg har læst ned i artiklen, men stadig mener min hjerne :
    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/halvdelen-af-coronapatienter-p%C3%A5-intensiv-er-uvaccinerede/ar-AAS5Isf?ocid=msedgntp

    at så er den anden halvdel vaccinerede ...


  • #434   23. dec 2021 næh, det eneste efterhånden der er garanti for, er fraværet af garantier smiley

    God Jul alligevel, eller på trods ....


  • #435   24. dec 2021 Dagens test er selvfølgelig også negativ.

    Så er hverken gravid eller smittet smiley


    profilbillede
  • #437   24. dec 2021 Fordi den anden var det og har ikke været nogen steder smiley

    Jeg har dårlige ben, så er mest hjemme.

    og er steriliseret så er med sikkerhed ikke gravid smiley


  • #438   27. dec 2021 så har manden været nærkontakt smiley ... ham han har arbejdet sammen med i dag er testet positiv ved kviktest på vej hjem fra arbejde smiley (kollegaens datter havde ringet og sagt hun var skidt tilpas, derfor tog kollega test) ...

    der er ok plads på job, men de har trods alt været sammen henover 6 timer ... så nu venter vi hvad/om der sker noget de kommende dage .. og tester det vi kan ...

    desværre betyder det også No Go til at se vores nye barnebarn der er godt 24 timer gammel ...


  • #439   27. dec 2021 Hanne, først et stort tillykke med barnebarnet.
    Hvor er det ærgerligt i ikke kan se barnebarnet.
    I må nøjes med billeder og videoer de næste dage.
    Og pøj pøj, krydser hvad krydses kan for at i ikke er smittet.


  • #440   27. dec 2021 tak tak ... jeg har det efterhånden sådan, at de fleste mener jo nærmest vi alle skal smittes, så hellere nu end senere .. hellere nu hvor 3. stik måske er på toppen af sin effektivitet, så kan man måske nøjes med et mildt forløb ....

  • #441   27. dec 2021 Hanne, enig, men det er stadig synd at i ikke kan besøge jeres nye barnebarn.


  • #443   28. dec 2021 Isabelle, jeg er til dels enig.
    Jeg så i tv i aften, at dem der er vaccineret for tredje gang ikke bliver så syge og ikke smitter lige så meget, men at de får lige så mange følgevirkninger som dem der ikke er vaccineret.
    Det er ikke coronaen man skal være nervøs for, men følgevirkningerne som det kan tage et helt år at komme af med igen, og nogle kommer slet ikke af med dem.


  • #444   28. dec 2021 Der er jo ingen der ved, om der er folk, der ikke slipper af med deres senfølger. Det er knap 2 år siden corona landede, og 2 år er ikke nok til at sige “kronisk”.

    Dén del af corona er jeg nu ikke bange for. Jeg har stået med “senfølger”, og ved at det kan være et langt, sejt træk, men det handler om at sætte det ene ben foran det andet og så ellers fortsætte. Træthed og hjernetåge er et vilkår ved mange sygdomme, og jeg har svært ved at tro, at det ikke forsvinder med tiden ved corona. Mig bekendt er det kun ved kemo- og stråleskader, at det er permanent, men det er der også en god grund til.

    Jeg landede i sommerhuset i går, og fik ondt i halsen næsten det øjeblik jeg stod ud af bilen smiley Men det viser sig at være held i uheld, for hernede kan man få PCR-tests uden ventetid. Det er også særdeles nemt at holde sig fra andre mennesker hernede, så i virkeligheden er det ret heldigt at jeg er taget herned smiley


  • #446   28. dec 2021 Isabelle det kan jeg også få af forkølelse.
    Men nå dét er sagt, så kender jeg flere der har haft alle symptomer på Corvid, og nogle har endda været så dårlige, så de selv overvejede indlæggelse. Alle tests (pcr) har været negative til trods for kollagers og familiemedlemmers positive tests. Virkelig underligt. Spekulerer på om man kan danne for få antistoffer grundet vaccinerne til, at testene kan måle dem...


  • #448   28. dec 2021 Louise, det er jo ikke antistoffer, man testes for i PCR og lyntest. Det er aktiv virus, og den er til stede, uanset om der er antistoffer eller ej.

    Men folk kan jo godt få influenza, og influenza kan også være styg.


  • #449   28. dec 2021 Nej det er det ikke. I know. Det var bare lige dét jeg kom i tanke om at skrive.

    Det er bare påfaldende at det er samme sygdomsforløb som kollegaer og familiemedlemmer, som har testet positiv.


  • #451   29. dec 2021 Nu er jeg en af de “undværlige DJØF’ere”, og jeg er ret sikker på at min tid og mine kompetencer er bedre brugt til dét jeg er ansat til, frem for at passe vores ældre medborgere smiley Faktisk er jeg ret sikker på, at vores ældre medborgere som minimum har fortjent folk, der ikke væmmes ved arbejdet med at passe dem smiley

    Jeg sidder og venter på svar på en test (har ondt i halsen), og når den (forhåbentlig) kommer tilbage negativ, er planen en tur forbi mine forældres plejehjem, både for at hilse på dem, men også for at gøre rent hos dem hver især, og på den måde forhåbentlig frigøre lidt tid hos personalet til de mere borgernære funktioner.

    Tænk hvis alle bare bidrog med det de kan, i stedet for at udskamme og blive udskammet, for at have valgt eller ikke have valgt en bestemt uddannelsesretning smiley


  • #454   29. dec 2021 Sådan som sundhedspersonalet omtaler andre - både andre uddannelsesgrupper og ufaglærte, skal de nok ikke regne med at hente hjælp udefra.

  • #455   29. dec 2021 Isabelle, det kommer bag på mig, at du ikke ved, at kontekst e3r væsentligt for forståelsen. Du skriver:

    Kan man eventuelt sende nogle af de mange mange undværlige DJØF'ere ud og hjælpe med at passe fx vores ældre medborgere?


    Det er, i mine øjne, temmelig anderledes, end at fyre nogle administrative, for at bruge pengene på at ansætte i borgernære funktioner. Og hvordan skal fyrede Djøf’erer hjælpe på, at så mange af de ansatte i borgernære funktioner er smittede? Uanset hvor mange penge der er, gør det jo ikke andre raske.

    Det er lidt at sammenligne æbler og pærer smiley Eller har jeg overset noget, Isabelle?


  • #460   29. dec 2021 Isabelle - Du er ellers glimrende til at citere artikler, så mon ikke du selv er stødt på den nedgørelse. Hvis ikke du er stødt på det, så må du besidde en helt særlig evne til at selektere.





  • #461   29. dec 2021 Får I notifikationer?


  • #463   29. dec 2021 Når nu det her "tivoli" er overstået, mon så ikke det er tid til at renovere det offentlige velfærdssystem? Egentligt ville jeg have anvendt flere "gåseøjne" (ups), men der må jo være en grænse.
    Det er vist almindeligt kendt og anerkendt, at der efterhånden findes en allerhelvedes masse bullshitjobs i både den offentlige og private sektor. Den private må selv udrede egne problemer, men den offentliges . . . . det er sgu også dit og mit problem.
    Jeg tror faktisk, at emnet kan bære en særskilt tråd, så . . Selv vil jeg ikke starte et emne for så at være mere eller mindre passiv. Min datter er flyttet, og min udsøgte ekspertise er efterspurgt. Ellers lækkert nok med lidt ferie - eller smiley


  • #464   29. dec 2021 Jeg forstår stadig ikke, Isabelle. Mener du, at hvis flere i borgernære funktioner smittes, og der fortsat er pres på sundhedsvæsnet, så skal de “undværlige DJØF’ere” gøre …… hvad?

    Hvis nu de fleste skoler og daginstitutioner lukkes ned, skal vi så ikke bare smide alle pædagoger ud og “passe de gamle”? De er jo vant til at tørre røv, og om den røv er 1 år eller 90 år, er vel ligemeget? Eller er det kun DJØF’ere der skal skifte kurs?

    Sådan fra mit helt eget perspektiv, ser jeg ikke en særlig stor kvalitet i den pleje, som folk, der ikke har hjertet med i faget, yder. Og jeg kan afsløre, at hvis jeg skulle stå for personlige pleje af ældre, ville det i bedste fald foregå med en haveslange. Jeg vil ikke skifte ble på en baby, og jeg vil for pokkerme heller ikke skifte ble på en ældre. Både børn og ældre fortjener bedre end mig som plejer smiley


  • #466   29. dec 2021 Lad os nu lige blive enige om, at et samfund bla bygger på samarbejde, hvor man byder ind med det, man er god til. I krisetider kan tingene ændre sig, men der er vi vist ikke - skønt Mette og kumpanerne forsøger at tegne det billede.
    Lev med det!


  • #467   29. dec 2021 med ovenstående siger du så selv nej tak til passe og pleje og tørring af din egen r**hvis du skulle være så uheldig at blive møg hamrende syg ??

    Må man kun få det, man selv vil give? For så er jeg virkelig fucked! Jeg er pisse god til at styre juraen omkring udsatte børn og unge, herunder at hjælpe børn til et bedre hjem i en udsat familie, eller til at anbringe børn, når forholdene i hjemmet ikke kan forsvares. Men jeg har ikke selv børn, så jeg kommer aldrig til at få hjælp til børn, eller få fjernet et barn. Super logik, John smiley

    Du har, så vidt jeg husker, arbejdet som fængselsbetjent. Vil det sige, at du kun må tage imod hjælp, der omfatter indespærring? Quid pro quo all the way?


  • #470   29. dec 2021 Jamen, det er jo dejligt, at der er folk som dig, John. Jeg kunne ikke. Punktum. Og så er det rigtig dejligt at jeg kan have et arbejde og betale en bunke i skat, så jeg lige præcis kan slippe for at vaske røv, men alligevel bidrager til den fælles pose penge, så andre kan få løn for de opgaver, som jeg ikke vil tage.

    Jeg er egentlig ikke helt sikker på hvor du vil hen?


  • #471   29. dec 2021 #461
    Rikke, nej, jeg får ikke notifikationer...

    Så det bliver sgu lidt langhåret at følge med her.
    Ville faktisk have budt ind med et indlæg, men nåede at opdage at A med... havde fået skrevet (næsten) det jeg ville have gjort.


  • #472   29. dec 2021 Tror du seriøst ikke, at sosu'er på plejehjem laver andet end at vaske rumper?
    Hvor er det trist - og i DEN grad at underkende det fag

    Hvordan i alverden udleder du det? smiley Jeg har KÆMPE respekt for de mennesker, der arbejder i plejesektoren. Men det er ikke for mig. Hvorfor er det pludselig et tabu?

    Nå - men til dit spørgsmål: Djøf'erne kunne, som alle de andre ufaglærte (jeg er én af dem) hjælpe til med at sørge for mad og drikke til de ældre, hjælpe dem i bad, i seng, i tøjet. Tale med dem og hjælpe dem med fjernsynet, radioen, telefonen - orienteringen i deres lille og (for de dementes vedkommende) meget forvirrende verden.


    Og DJØF’ere bliver på magisk vis ikke smittet med corona? smiley Og bare for sjov - ville du tage over på mit arbejde, hvis jeg tog over på dit? Eller går det kun den ene vej?


  • #473   29. dec 2021 https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vanvittig-smitte-rekord-over-23.000-smittede/9062286

    jeg får lettere spat når de skriver det høje smittetal kan skyldes en højere testaktivitet efter jul .... de er vel for fanden smittede uanset om de var testede eller ej !!

    mht DJØF´ere .... så er der 100% mange DJØF ansatte med relevante og meningsfyldte ansættelser ... det fjerner ikke det faktum at mange ude på offentlige arbejdspladser føler, om det er med rette eller ej ved jeg ikke, men føler der sidder for mange planlæggere som udtænker ændringer og retningslinier der ikke fungerer i virkelighedens verden ..
    det er faktisk ikke ordentligt at pege på nogen faggruppe, men det er en mangeårig fejlreklame eller hvad man nu skal kalde det, samt en manglende status opgradering mellem akademiske uddannelser og jobs, og så fx job i sundhedssektoren, og håndværker jobs ...


  • #474   29. dec 2021 En af datterens kammerater har også fået det nu.. Heldigvis også "bare" som forkølelse.

    Min kæreste er blevet poder for carelink. Det er et nyt, men han sagde igår at der var mange positive der hvor han var (kan ikke huske om han var her i byen eller i Kolding, idag er han i Christiansfeld)


  • #476   29. dec 2021 Tak Dorte smiley
    Det er virkelig irriterende, for jeg glemmer ofte at tjekke tråde, hvis jeg endelig deltager, og ja - man kommer hurtigt bagud med svar smiley

    Isabelle
    Nu har du jo selv lige præsteret at nedgøre djøfferne - om end du ikke vil stå ved det.
    Det er ikke mit job at overbevise dig om noget. Jeg kan se, hvad der skrives rundt omkring, det kan du også, hvis du vil. Jeg kender et par stykker, der egentlig havde tænkt at melde sig til at give en hånd med, men som nu har trukket sig grundet uddannede SOSU'eres knap så pæne skriverier om at kun DE kan dit og dat.
    De må jo føle sig truet af at helt alm. mennesker kan gå ind og udføre deres arbejde.
    Jeg var i sundhedssektoren i 10 år, så jeg ved godt, hvad jobbet indebærer, og det er altså ikke raketvidenskab. Det der kræver mest, er, at holde al den sladder ud.




  • #477   29. dec 2021 Når man læser her i tråden forstår man egentlig godt at krig og ufred opstår.
    Fakta er at der mangler hjælp i sundhedssystemet, der er rigtig mange ansatte i kommuner, stat m.m som helt ærligtikke laver noget som ikke kan undværes, fx alle de personer som sidder ved et skrivebord og “planlægger” hvem hjemmeplejen skal besøge og i hvilken rækkefølge, hvorefter dersom ved hvad det handler om, bytter indbyrdes så det bliver logisk!
    Eller ca halvdelen på det kontor i kommunen hvor jeg var ansat! Ok så kunne de ikke nå at holde fødselsdag for samtlige ansatte og måtte nok springe over nogle af de mange lange kaffepauser, jeg har rigtig svært ved at tro at det kun er i min kommune den slags foregår!
    Jeg har ingen ide om lige jer her inde har nok at lave, men der er helt sikker rigtig mange i landet, som har mest travlt med at fortælle hvor travlt de har!


  • #478   29. dec 2021 23.228 smittede i dag
    Det går da helt agurk efter nytår smiley


  • #479   29. dec 2021 smiley

  • #482   29. dec 2021 Isabelle:
    "Du kan ikke lide mig"
    Så kan niveauet vist ikke komme længere ned smiley
    Lad mig gøre opmærksom på, at det var dig, der henvendte dig til mig - ikke omvendt. Mit svar var efter Johns indlæg #454





  • #483   29. dec 2021 Isabelle - der er snart ikke den ting, du ikke føler dig stødt over. Du hakker løs på andre faggrupper, det er åbenbart helt i orden. De er jo uundværlige ....

    Du er simpelthen så dobbeltmoralsk, at det er til at kaste op over. Du har liket Bodils indlæg, hvor hun beskylder kontorfolket for at gøre det samme.


  • #486   29. dec 2021 Isabelle: Den stakkels sundhedssektor som endelig er sluppet for skrækkelige mig, kontaktede mig for små 14 dage siden, og spurgte, om jeg kunne lokkes til at arbejde.
    Det må bestemt være fordi, de er så desperate at de tager selv de frygteligste gamle medarbejdere smiley


  • #487   29. dec 2021 Stop nu for pokker, det bliver sku til en børnehave tråd nu!
    Vi er da voksne mennesker de fleste af os!


  • #488   29. dec 2021 Lige netop i kommunerne, er det ikke Djøfferne der fylder. Vi er knap 80 ansatte i min afdeling. 1 ægte Djøffer (mig, hvis nogen skulle være i tvivl), 1 snylte-Djøffer (gul AC’er), 12-15 HK’ere og resten socialrådgivere. Og det er et generelt billede for de kommunale forvaltninger, som arbejder med udføreropgaver eller borgernære funktioner. Det er ganske rigtigt at der tit er mange ledere og mellemledere - de er bare ikke Djøffere smiley Så lige her er det ikke juristerne og økonomerne man skal være efter.

    Jeg vil lade det være op til panelet herind og pege på, hvilke kontoruddannede, socialrådgivere, sygeplejersker og social- og sundhedsassistenter der så ikke er kompetente ledere smiley Dét skal nok blive sjovt at følge smiley


  • #490   29. dec 2021 Hvad er en AC'er?

  • #491   29. dec 2021 Jeg får notifikationer smiley

  • #492   29. dec 2021 Det gør jeg også Annie, og det vælter ind smiley

  • #495   29. dec 2021 Lige under der hvor man skriver er der en "knap" til at få notifikationer

    profilbillede
  • #497   29. dec 2021 Ha ha John, håber at du har en god tålmodighed, for coronaen forsvinder nok aldrig.

  • #498   29. dec 2021 Så lige på teks tv - ja ja, jeg bruger stadig teks tv - At Belgiens regering havde lukket teatre, biografer sportscentre med mere, og at regeringen var trukket i retten på grund af lukninger, og tabte i retten.



  • #499   29. dec 2021 Jeg har valgt mit job - og fravalgt andre - på baggrund af visse arbejdsopgaver. Bl.a. har jeg ikke lyst til personlig pleje. Jeg dur simpelthen ikke til det. Jeg har så heller ikke lyst til at trække tænder ud på folk, eller stå og skære i en hund og sy den sammen igen. Jeg tror jeg ville besvime inden for det første minut. Betyder det så, at jeg frasiger mig at få tandlægehjælp? At jeg siger nej tak til at få min hund opereret?

    Vi varetager alle det job, vi er gode til, og som vi er uddannede til. Det er sørme da en underlig logik, at man skal sige ja tak til alverdens opgaver for at være værdig nok til at modtage selvsamme ydelse smiley

    Det er jo lige præcis derfor vi har forskellige interesser og forskellige kompetencer. Så vi kan bidrage til samfundet hvor vi hver især gør gavn.
    Hvorfor er plejefaget anderledes? Er det myten om at det kan alle gøre?

    Nej, jeg er vældig glad for at vi kan modtage hjælp fra hinanden fordi vi alle bidrager uanset fag. Men hvis du, John, har en anden holdning, så træder du vel bare i karakter næste gang du skal have ordnet noget hos tandlægen smiley


  • #501   29. dec 2021 Sørgeligt, at der igen er en tråd der er blevet ødelagt af personfnidder. smiley


  • #502   29. dec 2021 obs så er der lavet en fortsætter covid tråd .. fordi denne er lang ....

  • #503   29. dec 2021 #502, ja en tråd der starter med person fnidder! Ikke nogen god måde at starte ny tråd på!

  • #505   29. dec 2021 nå ok ... jeg tænkte den bare som en fortsættelse da denne er lang og langsom ..

  • #506   29. dec 2021 Anni: det er da ærgerligt hvis du føler din tråd er gået i fnidder. Men så er det jo heldigt at du kan rette op på balancen ved at synes godt om et indlæg fra mesteren i personfnidder, der hånende snakker om "hende den røde" og "ghetto kvinden".

    Ja, der er nok bare meget jeg ikke forstår.. smiley


  • #507   29. dec 2021 jeg har tabt tråden smiley smiley smiley

  • #509   29. dec 2021 Lav en ny Covid-tråd Nytårsaften ... og kald den .... COVID 2022 .
    Så kan vi lave en ny i 2023 ... og en ny i 2024 ... og en ny I 2025 ... smiley



  • #510   29. dec 2021 Bodil, det er nok fordi jeg for første gang i alle de mange år jeg har været her har blokeret en person for at få stoppet fnidder.
    Det har vedkommende nok ærgret sig så meget over at vedkommende har overtaget min tråd og blokeret mig så fnidderen kan fortsætte.
    Ih guder, hvor er det latterligt.


  • #511   29. dec 2021 Hann, det kan jeg godt forstå, men tror ikke, at du skal være irriteret over det.
    Det eneste du er gået glip af er fnidder


  • #512   29. dec 2021 Nå, men nu virker mine notifikationer, i hvert fald for nu, så ved I det smiley

    Hvis man blokerer en person, så kan personen vel ikke deltage i tråden?


  • #513   29. dec 2021

    Det er rigtig Rikke, nok derfor vedkommende har lavet en "fortsættelse" til min tråd.

    Jeg har fået notifikationer hele dagen.


  • #514   29. dec 2021 Vil bare lige oplyse om, at Covid - fortsættelsen IKKE er en fortsættelse af min covid tråd

  • #516   29. dec 2021 Nåh for dælen.
    Jeg deltager kun sjældent herinde efterhånden, så jeg er ikke så opdateret på hvem der toppes med hvem.

    Jeg tænker ofte på, hvordan det går med dig, Anni, jeg har overvejet flere gange at skrive en pb til dig igen, men vil ikke trænge mig på, du har jo nok at tænke på. Så jeg logger ind fra tid til anden, og ser, hvad du selv skriver i trådene smiley

    EDIT (en af de vigtige rettelser smiley :
    Fårk...jeg får sgu kun notifikationer nogen gange smiley


  • #517   29. dec 2021 John, det kunne jeg, men gider ikke det der barnagtige pjat og fnider.

  • #518   29. dec 2021 Rikke, jeg har det sådanset godt.
    Lige for tiden er jeg kræftfri, men har stadig tuben og en hævet lymfeknude.
    Jeg har desværre fået ondt i halsen igen, samt synkebesvær og fejlsynk, hvilket jeg ikke har haft før.
    Lige før jul kunne jeg pludselig tale lidt, det er dejlig, så behøver jeg ikke at have papir og pen med rundt.
    Den der kikkertslange man får gennem næsen kan ikke komme lang nok ned, så skulle have været indlagt til operation forrige mandag, men det blev aflyst og jeg skal i stedet for indlægges til operation i halsen på mandag.
    Jeg er spændt på, hvad de finder længere ned i halsen, for de kan hellere ikke forstå, hvorfor jeg ikke kan undvære tuben.
    Jeg kan ånde ind uden tuben, men ikke ånde ud.
    Tak fordi du spurgte smiley
    Jeg kan lave en ny tråd når jeg er blevet opereret.


  • #519   30. dec 2021 Godt du har det godt, som omstændighederne nu engang er smiley
    Vi krydser alt, hvad krydses kan for den kommende operation. smiley


  • #521   31. dec 2021 Jeg blev PCR testet i går (det er det eneste lægen godtager, hvis jeg skal derind pga. mine lunger) og der var ret kort svartid taget i betragtning, af at mange nok fik taget en test for at holde nytår. Blev testet kl. 13.49 i går og fik svar i morges kl. 06. Så det var da ret tjept.

  • #522   31. dec 2021 Jeg skal indlægges på mandag og skal have en pcr test i morgen.
    Der var/er masser af tider i morgen i Kolding.
    Tror der er mange der sover længe eller tilbringer dagen på sofaen siden der er så mange ledige tider.


  • #524   31. dec 2021 synes også det er et dilemma ... vil egentlig også gerne have det (hvis det altså alligevel er uundgåeligt) ... men på den anden side er det ikke hensigtsmæssigt at skulle være i isolation, men på den anden side hvornår er det det smiley

  • #525   31. dec 2021 Det er efterhånden lidt svært at navigere i.
    Min mand har Lewy Body og Parkinson, og den 23. blev jeg ringet op fra hans dagtilbud, de havde en, der var testet positiv. Alle "nisserne" var blevet testet, men alle med negativt resultat. Jeg skulle så sørge for, at min mand fik en hurtigtest den 27. Den var så heldigvis også negativ.

    Men da jeg blev ringet op den 23., spurgte jeg, om jeg skulle hente ham. Næ, nej, han ville blive kørt hjem som normalt.
    Dvs man tager grupper på 8-10 personer, blander dem alt efter hvor de bor, smider dem i busserne og kører dem hjem - min mand sidder typisk 1.5 time i bussen!

    Vi skulle heller ikke isolere os fra han kom hjem og til han var blevet testet om mandagen!

    Nu har vi flere i familien, som bestemt ikke skal smittes (hvis det er muligt), så jeg valgte, at vi blev hjemme og ikke modtog besøg fra torsdag til mandag (faktisk har vi ikke set nogen før i dag).
    Det var da træls, ikke at kunne deltage i julehalløj med den nærmeste familie, men jeg ville ikke risikere at bringe smitten videre.


  • #526   31. dec 2021 synes også isolationsanbefalingerne er ALT for vage ... min mand arbejdede mandag 6 timer med en kollega der testede sig på vej hjem med positiv test, da min mand er 3. gangs vacc måtte han reelt gå på arbejde dagen efter, han valgte så at tage afspadsering resten af ugen og har testet sig hver dag, incl pcr på 4. dagen, heldigvis negativ, så han har lige i dag set sit nye barnebarn for første gang ..

    Min søn var onsdag sammen med en kammerat hele dagen/aften, ca 12 timer, kammeraten fik Positiv svar på test torsdag morgen (han var og er helt symptomfri) ville bare teste inden nytårsaften ... men dag min søn ikke bor sammen med vedkommende eller har sovet sammen med vedkommende, så er han ikke nær kontakt så dybest set skal han heller ikke isolere sig, dette har han dog valgt at gøre netop for ikke at udsætte andre for smitte hvis nu han ender med en positiv test en af de kommende dage ...

    ja jeg synes de nuværende regler for isolering er for svage ... så godt der er nogle der tager forholdsregler der er mere hensynsfulde ...


  • #527   31. dec 2021 Isabelle, tak, og tillykke med sønnen, jeg skal være der kl 6,30, så mon ikke jeg kan være sikker på, at jeg ikke bliver sendt hjem igen.
    Jeg har hele vejen igennem levet som altid, eller det vil sige at der har været den periode, hvor jeg var i daglig behandling har jeg ikke haft et liv, ej hellere ikke et par måneder efter.
    Det eneste jeg gør er at spritte og holde afstand.
    Jeg ser stadig familie og venner som altid, og jeg giver og modtager også kram.
    Så synes da bestemt at du skal deltage i din søns fødselsdag.


  • #528   31. dec 2021 Lise Lotte, jeg fatter hellere ikke dette med at man stuves sammen når man har smittede i familien. Men jeg tror, at noget af det skyldes, at man ikke er helt så bange for det mere som man har været i begyndelsen, samt at de fleste er vaccineret

    Jeg kan se det hos mig selv.
    Da jeg startede l mit kræftforløb måtte der kun være en person i flextaxaen.
    Der var en anden fra Kolding, som mødte i Odense et kvarter efter mig.
    Vi ville godt køre i samme taxa, for det andet var total resursespild, men det måtte vi ikke.

    Det samme gælder med den der MRSA jeg har raget til mig.
    Jeg kan huske da det i sin tid kom frem var det jo verdens undergang og man stod faktisk allerede med at ben i graven.
    Når jeg er indlagt, så er jeg i isolation-kæmpe isolationsskilt på døren (godt nok, så har jeg enestue)
    Men jeg sidder i venteværelser, og kører flere i flextaxa. Det er jo hellere ikke logisk.
    I dag siger lægerne, at man bare skal fortsætte sit liv, med kys og kram. Og hvis ikke man er generet af det, så bliver man ikke behandlet, og hvis man har et fremmedlegeme i sig, som mig med tuben eller kunstig hofte mm, så kan man slet ikke behandles, da behandlingen så ikke hjælper..



  • #529   31. dec 2021 Hanne, håber ikke, at din søn er smittet, men det er nok sådan som jeg skrev til Lise Lotte, nu hvor de fleste er vaccineret og man efterhånden har erfaringer med det, så er man nok ikke mere så nervøs.
    De sidste par dage har de talt om at de vil ændre isolationsreglerne, blandt andet, at de vil nedsætte isolationen til 5 dage.


  • #530   31. dec 2021 Held og lykke med på mandag Anni smiley
    Det er godt nok tidligt, men så må du jo ligge først I køen smiley


  • #531   31. dec 2021 De sidste par dage har det været meget om covid i tvv.
    De siger, at man er godt beskyttet hvis man har fået tredje stik, men at effekten aftager efter 10-12 uger.
    Jeg fik mit tredje stik den 11 september, ifølge det, så er min beskyttelse jo ikke så godt mere.
    Gad vide, om jeg får et fjerde stik i nærmeste fremtid, da jeg også er i højrisiko gruppen ?
    Det må jeg lige tage en snak med lægen om på mandag.


  • #533   31. dec 2021 Tak Lise lotte, bortset fra at jeg nok ikke får sovet inden, da jeg er natteravn, så er jeg glad for at det er så tidlig, for så bliver jeg nok ikke sendt hjem igen fordi de ikke kan nå mig. smiley

  • #534   31. dec 2021 Isabelle, jeg mener hellere ikke, at man ikke skal tage det seriøs, og hvis jeg havde et job som dig, med mennesker i risiko gruppen, ville jeg nok også "tænke" mere over det.
    Men jeg mener stadig, at vi alle sammen skal leve vores liv frem for at være bange og lukke sig ind.
    Det det fandens kræft hat lavet et ordentligt indhug i min livskvalitet, så coronaen skal ikke tage det sidste fra mig.
    Jeg er også ret sikker på, at vi på et eller andet tidspunkt bliver smittet alle sammen.
    Jeg tror at vi aldrig kommer af med det igen, men at det bliver vores "nye influenza"
    Og at vi lærer at leve med det.


  • #536   31. dec 2021 Jeg droppede fitnesscenteret op til jul for at passe på mine svigerforældre og forældre, men jeg genoptager det med største glæde igen i det nye år.

    Jeg lever med mange restriktioner, som aflyste min 30 års x 2 gange og bliver nu aldrig afholdt, aflyste fester, færre sammenkomster og meget sjældent fysisk fremmøde på arbejdet. Jeg undgår i stor udstrækning at skulle kramme.

    Men jeg trives fantastisk med disse restriktioner. Jeg har sjældent haft så meget overskud og haft det så godt mentalt.
    Jeg får så vanvittigt meget ros på arbejdet, for jeg får lavet en helt masse. Elsker at hvis det en dag kludrer for mig, så i stedet for at kæmpe mod strømmen, så går hundene og jeg bare en ekstra middagstur og får lidt frisk luft til hjernen.

    Jeg forstår godt at corona er noget skidt, men ud fra et egoistisk synspunkt - eller et "glasset er halvt fyldt" så er der kommet så mange vidunderlige ting ud af corona. Det har simpelthen været den bedste gave og gjort så utrolig meget godt.

    Jeg kan også godt se på børnene i familien hvordan nogle har mistrivsel ved at være hjemme, men jeg håber, at der også er fokus på de børn, der er blomstret helt vildt op under corona. Nu hvor der er stilhed til fordybelse og færre forstyrrelser. Hvordan psyken arbejder bedre alene hjemme på værelset.

    Mennesker er helt sikkert en social flok, men nogle af os har enormt svært ved at navigere i de sociale regler og bruger vanvittigt mange psykiske kræfter på blot at gennemskue sladderen ved kaffemaskinen.

    3. Stik er nu booket.


  • #537   31. dec 2021 Ziva, ærgerlig med de 30 års fester
    Jeg trives også rigtig godt med coronaen.
    Det var allerbedst ved den første nedlukningen.
    Der var billig benzin, altid ledige p-pladser, god plads i butikkerne og på vejene.
    Jeg er enspænder, jeg behøver ikke at være sammen med mennesker hele tiden, og jeg er så kedeligt at jeg hellere ikke gider fester, dem har jeg fået rigelig af i mine unge dage.
    En af bagdelen ved coronaen er, at folk pludselig har fået øjnene op for naturen. Der er kommet masser af trafik i skovene og over markerne.
    Det er ret træls, speciel når jeg bliver belært om, at man gerne må have løse hunde i private skove.



  • #538   31. dec 2021 Anni tak, men ikke meget ærgerligt. Jeg sparede 10.000 kr, et hav af bekymringer, planlægning mm - men det var da lidt ærgerligt når nu invitationerne var udsendt og var begyndt at glæde mig til grillet pattegris.

    Hundene og jeg deler en Carlsberg Nordic - mine fester har været vildere, men aldrig rigtig vilde. Har forsøgt, men jeg forstod aldrig helt hvordan man gjorde.

    Ja! Puha der er mange på stierne og det er jo umuligt af få en sheltertur i fred.
    Jeg var i Herlufsholm skoven i dag, men normalt undgår jeg den ellers, for der er alt for mange mennesker, så man kan knap høre sine egne tanker for al deres snak.

    Kan godt mærke, at jeg ville ønske jeg boede endnu længere ude på landet.
    Campingvognen hjælper dog en hel del på det. Gennemsnitsalderen er en god del over 60, og mængden af gæster, der har fysik til de små snoede stier er meget få.

    Ja men vel kun ejerens egne hunde, i egen skov?


  • #539   1. jan 2022 Jeg er så heldig at jeg har et par gårde, hvor jeg må gå og træne alt det jeg vil.
    En på 1200 ha, og to på 3-400 ha. der er både skov og små søer.
    Det er fordelen ved at have arbejdet på landet
    Inden corona mødte man næsten ingen mennesker, nu render der en del med løse hunde


  • #541   1. jan 2022 Åh ja, de der mountainbikeere dem hader jeg.
    De drøner bare derud af, og det er de færreste der sætter farten ned og tager hensyn.
    Jeg er blevet kørt ned en gang.


  • #542   1. jan 2022 Jeg er heller ikke fan af mountainbikere, i grusgravene her hos os, kører de meget stærkt, og uden at tage hensyn til andre. De har åbenbart ikke en ringeklokke, eller også gider de ikke bruge den.
    Vi skal være her allesammen, men det kræver jo så, at vi tager hensyn til hinanden.
    Det skal dog siges, at jeg ganske få gange også har mødt mountainbikere, der tager farten af og giver lyd.

    Jeg har lige så lidt forståelse for hundeejere, som mener at deres hunde skal skide midt på stierne (og andre steder i naturen), uden at ejeren bekymrer sig om at samle op.


  • #545   1. jan 2022 Anni, jeg har det lidt som dig, specielt den første nedlukning, jeg har det fint med at være og arbejde hjemme, og så se mine børn og børnebørn i egen bobbel ... større fødselsdage, bryllupper, diverse sammenkomster, det var så dejligt befriende ikke at mørke presset til at deltage ...

    Min søn er smittet, og har det ikke mega godt, han fik invit til 3. stik i går, men det nåede han jo ikke ... mega ondt i hovedet, ondt i hals og ben og feber ... vennen der smittede har kun let forkølelse ... håber han slipper med et par dage ...

    åh hvor kunne jeg godt bruge nogle ugers nedlukning, er træt af at skulle møde ind på en skole hvor man nu i nogen udstrækning skal til at stole på at børnene er selvtestede hjemmefra ...


  • #547   1. jan 2022 synes det er med moutainbikere som med så meget andet .. de der viser hensyn så vi alle kan være der, og så de, nok få, der fører sig frem på bedste egoistiske måde og ødelægger det for de andre, og os andre ... jeg er også rimelig træt af dem, men har simpelthen på ture både med hunde, og med barnebarn oplevet flere der kører hensynsløst ...

  • #551   1. jan 2022 Rigtig god bedring til sønnen Hanne!

  • #552   1. jan 2022 har i set denne ... ved ikke om det er god eller dårlig humor ... det er vist høh høh høh ...

    "Hej hvor kan man få en øl?" Om' i' Kron'


  • #557   7. jan 2022 Isabelle det er jo svært. Synes slut 2021 at medierne fortalte at der var rigtig mange tilfælde af RS. Det giver jo ikke sjældent respirationsproblemer hos de små, og det kræver indlæggelse. Måske det stadig florerer.

  • #558   7. jan 2022 Tråden er ved at være lang og langsom, så den fortsætter her, med blandt andet NITTIB's forslag om at kalde den covid 2020

    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1248492-covid_2___covid_2022


Kommentér på:
Covid

Annonce