662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Anni
Anni
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556

Terasse/fliserenser Terasse/fliserenser

Er der nogen som har erfaring med sådan en ?
Er de effektive og og kan de fjerne mos og flisepest effektivt ?
Jeg har overvejet at købe sådan en, men efterhånden har jeg så meget til at ligge, som ikke rigtig virker efter hensigten, og behøver ikke mere af den slags. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Terasse/fliserenser
  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 262
    #1   9. mar 2024 Jeg har faktisk en næsten magen til
    https://www.gloriagarten.de/da/hus-og-have/brushsystem/product/multibrush-speedcontrol-plus/sku/000298.0000/?cHash=87ae3eef68896fc0165ed20ad44d3b50

jeg valgte m/ ledning og både med flise børste og fuge stål børste.
    Nej den fjerner ikke flisepest, men rengøre fliserne -
    -fuge børsten gør et godt stykke arbejde, men de slides så køb et par ekstra.

Jeg købte den med hensyn til min dårlige ryg, da man jo ikke skal løfte den.

• #2   9. mar 2024 Tak for svar Hamma, tager den mos og grønne belægninger ?

• #3   9. mar 2024 hvad koster den ?

• #4   9. mar 2024 Sådan en Ryobi koster 1295 kr.
    Men der findes jo flere mærker til forskellige priser.
    Kan se på nettet at en Falke koster 648 kr Inc. 3 børster.
    Jeg er til Ryobi, og alt det havegrej/værktøj jeg har er Ryobi.

• #5   9. mar 2024 ok, alt kommer jo også an på hvad man er til af arbejde og hvad man har af penge, meeen ..

for godt 35 år siden købte vi nuværende hus, rækkehus, der var græs for og bag. det var træls .. pengene var små og på et tidspunkt var der andre herude der skulle lægge ny terrasse, de havde en del 40x40 fliser som man kunne få for at pille dem op og tage dem med, altså var de brugte da vi lagde dem i vores forhave, så de er MINDST 40 år gamle ..

Jeg kan ikke huske hvornår, men det er mindst 5, nok nærmere 6-7 år siden var de så grimme af tiden, biler der havde holdt der osv at vi overvejede at ligge nye på de ca 60 kvm, men stadig det ville koste kassen .. så en reklame for Nanostone med god rabat og tænkte rensning skulle prøves, tror vi dengang gav ca 3600 kr. Der var flisepest, alger, oliepletter og ja alt muligt, de blev som nye ... virkelig, vi har så valgt en ordning hvor de 1 x årligt kommer og behandler mod alger ..
    I år synes vi de er blevet trælse at se på igen, men som sagt har det holdt i mange mange år uden vi har knoklet på nogen måde .. så i år får vi dem bundrenset igen og så lagt Nanoantialge behandling på bagefter ..
    I år skal vi give 48oo for behandlingen og efterbehandlingen ..

forhaven vender forøvrigt mod nord så den er meget udsat ... sidste år var de stadig rigtig pæne, men vi har både fået nyt tag, og senere skiftet vinduer og så har vi bygget carport og malet, og så alt det vand der er kommet, tror det er derfor de ser trælse ud igen, og det er mest tæt på huset hvor de trænger nu ..

• #6   9. mar 2024 Jeg tror ikke, at det er på grund af vand at fliserne ser trælse ud. Tror at det er på grund af noget i luften, for det bliver lige så grøn selv om det er tørke.
    Jeg har boet her i 30 år, og de første mindst 15 år har jeg aldrig renset fliser. Nu bliver de grønne på rekord tid, og efter at jeg er blevet syg kan jeg ikke så godt stå timevis og rense dem.
    Jeg fik renset dem professionelt for 8 år siden, det holdt kun i 3 år.
    Fik samtidig renset taget, og det ser stadig rigtig fint ud.

Men tænkte, at hvis nu den der terasserenser var effektiv, så kunne jeg jo jå ud og tage et lille stykke ad gangen.

• #7   9. mar 2024 nej det er møg hårdt det der selv rens ... og så er det spørgsmålet om man egentlig gør dem mere modtagelige .. højtryksrenseren var jo hip nogle år, men nu ved man den ødelægger mere end den gavner ..

min tidsregning går ofte efter før corona nedlukning og efter, og det var vel foråret 20 der var den første store, så mit bud er at vores har holdt minimum 6 år, så er jeg tilbage ved foråret 18 der er der andre ting der siger mig det heller ikke var, så mit bud er det har holdt pænt mindst 7-8 år ...

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 262
    #8   11. mar 2024 Ja, Anni det synes jeg den gør, jeg er ret hysterisk vedr. synet af alger på mine fliser,

Først rensede jeg med Fugerenseren, (den er god)
    gør jeg stadig hvis der steder med mos.

Mener jeg det første år kørte 2 gange, først for at "vaske" dem, og så gav jeg en omgang med det billige fliserens fra H.N.

Nu får de kun en gang, med opblandet algefjerner

Husk at tage gummistøvlerne på smiley

• #9   11. mar 2024 Tak forsvar Hama, så må jeg nok hellere investere i sådan en. smiley

Kommentér på:
Terasse/fliserenser

Annonce