Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Navlebrok
  • #1   30. jan 2009 Jeg ved at det kan vokse og kræve operation.. Men hos nogle går det væk af sig selv..
    Tror ikke det er arveligt, men er ikke 100% sikker..

• #2   30. jan 2009 Det er arveligt.

Det kan forsvinde af sig selv, men nogle kræver operation

• #3   30. jan 2009 Har det betydning i en udstilling??

• #5   30. jan 2009 Navlebrok er arveligt - basta.

• #6   30. jan 2009 I tilfælde at en hvalp har en lille micro udposning på navlen hvormeget nedslag skal der så være i prisen?

• #7   30. jan 2009 Ifølge DKK er der en "prisliste" over nedslag i prisen på en hvalp med navlebrok. Kan ikke huske hvad det er, men spørg evt. dem.

Husk at den ikke må bruges til avl.

• #8   30. jan 2009 Hmmm blev ikke så meget klogere... Har været inde på dyredoktor og DKK og finder ikke rigtig svar på mine spørgsmål.... Håbede i evt kunne hjælpe mig - men er stadigvæk ikke klogere...

Må ringe til min dyrlæge og få svar samt DKK - men tak til jer som har skrevet smiley

• #9   30. jan 2009 Laban har en meget lille navle brok, den er blevet mindre og går sikkert helet væk. :o) De kan få Navlebrok hvis man løfter på dem når de er helt små.

hvis man sælger hvalpe der har det, skal man gå ned i pris da det en fejl..

• #10   30. jan 2009 jeanette S

Hvor meget ned i pris??

Har netop bestilt en hvalp jeg skal hente som har en micro lille udposning... vi taler om en lille perle/ært...

• #12   30. jan 2009 vil ikke sige noget klog om dette, da jeg ikke har så meget forstand på det. ved bare de kan få det hvis man løfter på dem når de for små.

Det jo også kun hvis det er en stor navlebrok, så kan det kræve operation, og den skal opdrætteren betale. els. få skrevent en købskontrakt at du skal have lov til at vende til bage hvis dette bliver et problem.

Syntes du skal få svar på dine spørgsmål først. og så tage stilling til om du så vil have hvalpen.

Købte selv Laban fordi jeg forelsket mig i ham, også selv om alle alarm klokker ringede at jeg ikke skulle købe ham.

• #13   30. jan 2009 He he

Det er på et shih tzu hvalp - min nye lille prinsesse...
    Hun blir jo temmelig langhåret så regner ikke med det blir et problem...

Men vil gerne udstille hende - og hvad siger så en dommer til det??? Kan det trække ned i bedømmelse? Og hvis der skal være et nedslag hvor meget skal jeg så sige??
    Skal hente hende i næste uge...

• #14   30. jan 2009 jeanette S
    Har det helt på samme måde som du havde det med Laban - også derfor jeg lige vender det med jer smiley

Opdrætteren er super sød og der er ingen problemer i det hvis der kommer operation på tale...
    Men som sagt er den micro lille.... så tænkte om i viste hvad en dommer evt vil sige til det....Nu hvor udstilling er det jeg gerne vil...

• #15   30. jan 2009 det er altså ikke nødvendigvis arveligt ... det kan lige så godt skyldes at tæven har været meget igang med at slikke hvalpens navlestren og så evt har rykket meget i den - det kan give navlebrok.
    Det giver kun nedslag i prisen, hvis det kræver operation.

ang udstilling, så mærker sommeren ikke efter det , så er det ikke så tydelige at det springe ham i øjene, når han kigger på hunden, så betyder det intet

• #16   30. jan 2009 hvis det er din schæfer, så betyder det intet - det opdager dommeren slet ikke i alt den pels

• #17   30. jan 2009 Super - nu har jeg fået svar som jeg søgte smiley

• #18   31. jan 2009 Vi havde et foredrag i raceklubben med en meget kendt og dygtig dyrlæge, og da der kom spørgsmål om navlebrok ansporet ved fødslen blev der slået en hvid pil igennem at det kunne opstå ved fødslen. Da nogle så sagde at det havde deres dyrlæger skam sagt at det var muligt, tja, så måtte vedkommende sige, at det var pga. manglende viden at de sagde sådan.

• #19   31. jan 2009 En af dem må så ikke være så dygtig - det er min konklusion.

• #20   2. feb 2009 jeg ville aldrig vælge en hund fra i avl, pga navlebrok ... vi skal passe på at vi ikke bilder os selv ind at alle hunde skal være fejlfri. Det vil bare resultere i at genpuljen bliver så begrænset, at vi får problemer med sygomme/skavanker, som er meget værre en et sølle navlebrok, som let kan ordnes. Det er nuengang værre hvis hunden har HD, Spondylose eller en hjertelidelse, bare for at næve de problemer min race døjer med. Så det vægte meget højre end en navlebrok i min verden.

Kommentér på:
Navlebrok

Annonce