4.799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Colalight, pepsi max eller cola zero?? Colalight, pepsi max eller cola zero??

Nu vil jeg gerne i form og tabe mig og tabe mig ca 5 kg. men jeg har engang hørt at det skulle være ligeså usundt at drikke alm cola som alle ligth produkterne? er der nogen der kan hjælpe?? og hvilken en af dem er det "sundeste" valg?
Tak på forhånd:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Colalight, pepsi max eller cola zero??
  • #1   2. mar 2010 Ingen af dem er sunde - men mht. kalorier er de lige gode, da de stort set har NUL kalorier allesammen. smiley Men man får så stadig tilsætningsstofferne, farvestofferne osv.

• #2   2. mar 2010 --->>> ....hold dig fra dem alle.....gør som hundene.....drik vand.... smiley

• #4   2. mar 2010 Jeg tror ikke der er et "sundt" valg, når det gælder det dejlige bobblevand, men min kæreste har fortalt om en kolega der tabte sig 1 1/2 kg på 14 dage ved KUN at skifte alm cola ud med light produkter, og ingen anden kostændring. Hun drak vist nok også 2L alm cola på en dag. Om pepsi max er bedre cola zero (eller cola light for den sags skyld) det skal jeg ikke kunne sige :o)

• #5   2. mar 2010 intet af set er sundt, men min diætist jeg går hos i forbindelse med sygdom siger jeg skal holde mig til light hvis jeg endelig skal drikke noget.. men vand er det bedste:) men skal du have cola så drik et glas i weekenden og hold dig til det

• #6   2. mar 2010 janni N- Alt frugt og grønt kan kommes i vand for at give det smag. Vi bruger agurk, appelsin eller melon, MUMS :o) Men den klassiske citronskive andre citrusfrugter er også et hit her hjemme

• #7   2. mar 2010 Det er mest en smagssag hvilken man er til. Sunde det er de ikke, der er et sødemiddel i istedet for sukker og den er ikke sund. Jeg drikker selv pepsi max når jeg skal have en. ikke pga af den er sukker fri men for jeg bedst kan lide den.. Drik vand det er sundest smiley

• #8   2. mar 2010 Tror ALDRIG jeg stopper med at drikke cola.. og jeg drikker pepsi max:o) mmm det bedste.. hehe

• #9   2. mar 2010 *elsker min prinsesse*- Nej jeg tror heller ikke jeg stopper med at drikke COCA cola ;o). Skal dog en gang imellem holde mig selv i ørene for ikke at drikke for meget af den dejlige, søe læskedrik hihihi :o)

• #10   2. mar 2010 Det er fint de siger det er, light Zero Max osv, men du får ingen mæthedsfornemmelse af nogle light sodavand, og derfor vil du ha større trang til mad og mere sukker.Så hvad er egentlig bedst i længden bedøm selv !?

• #11   2. mar 2010 Jeg sidder og kigger på flasken nu, og overvejer om jeg skal ned og hente en til eller om den kan holde til imorgn... Haha... kææft et misbrug:-) but I like:o)

• #12   2. mar 2010 ´Har selv PT tabt mig 29 kg så er ret stolt smiley

• #13   2. mar 2010 Så hellere et par isterninger og en citronskive smiley

• #14   2. mar 2010 Alle former for light er ski.. giftige da de indeholder Aspartam / Nutrasweet, - som er gift for vores krop

Gravide har fået syge børn af dette stof.
    Børn er blevet syge -
    Folk er blevet blinde etc etc

Google det - og undersøg det nærmere - så indtager du det aldrig mere hvis du vil dig selv det bedste -

På mange produkter undlader de at skrive ordene -
    De skriver blot at produktet indeholder en phenylalanine kilde, - og tror at de kan narre forbrugerne på den måde, -

Stoffet burde gøres ulovligt, sammen emd tusinde andre stoffer de vælter ud over forbrugerne - som blindt sluger deres gift...

Prøv at google alle ordene - der findes også grupper på facebook der kan lære dig om dette mareridt -

• #15   2. mar 2010 Hehe nææ... Kan godt leve med det:o)

• #16   2. mar 2010 * Elsker min prinsesse*- Sidder med en kold dåse cola lige nu, og når den er tom, så der stadig en ramme i køleren, og en ramme på gulvet, klar til at komme i køleren hihi :o)

janni N- Man smager det ikke så meget men det giver afligeveld et friskt pift til vandet. Jeg sagde ikke noget til kærsten den første gang. Jeg serverede det bare i et glas, direkte fra kanden, og serverede det for ham med et smil, men han var godt nok noget skeptisk da han så kanden i køleren haha :o) Åh de mænder

• #17   2. mar 2010 Lever med hunde ! - interessant! smiley Vil selv google det lidt senere. Lyder som noget man godt kunne se i Kontant

• #18   2. mar 2010 Der er lavet undersøgelser der peger på at man spiser mere ved næste måltid, efter man har indtaget sukkerfri produkter.

• #19   2. mar 2010 Michelle: hehe, tror sku os det er min største udgift..:o)

• #20   2. mar 2010 Kan kun advare mod cola. Det ødelægger tænderne. Mine er hvert fald total skadet og kommer til at koste mange penge at få ordnet. Det tog kun få års afhængighed af cola, før tænderne var smadret.

Jeg stoppede med at drikke cola for 3 måneder siden og var før dybt afhængig. Det er ikke svært at stoppe smiley

• #21   2. mar 2010 *Elsker min prinsesse*- Ja næst efter hunden og begge katte, så er det nok også min største udgift haha

• #22   2. mar 2010 ..::~T I N N A~::..- Jeg ved jeg ikke er afhængig. Jeg kan godt lide en tår cola når jeg kan mærker at jeg er total gået sukkerkold, men det er langt fra hver dag jeg drikker det (eller det er meget i perioder). Ofte vælger jeg at tage en banan i stedet for da de indeholder meget sukker (af den sunde slags), men vi har altid cola i hjemmet til når vi får gæster :o). Har dog haft en kammerat der var afhængig. Da han skulle "afgiftes", reagerede lige så slemt som når jeg ikke får min smøg (bliver tvær, irreteret, svær omgængelig mm.). :o)

• #23   2. mar 2010 Michelle - det er ikke noget der hedder "sukker af den sunde slags". Sukker er sukker. Det er stadig meget bedre med en banan end cola, men du skal endelig ikke narre dig selv omkring at frugtsukker er "sundt sukker".

• #24   2. mar 2010 Michelle: Jeg var afhængig. Drak mindst 1½ L om dagen og fik jeg ikke min cola sov jeg. Var død og kunne intet. Blev også sur og irreteret.

Det tog mig 1 måneds tid før det var helt væk og fik kaffe til at hjælpe - det er jeg heldigvis ikke blevet afhængig af og colatrangen er væk.

Jeg synes bare man skal passe på. Mine tænder burde være et skræk-eksempel for alle. De er virkelig ikke kønne. Syren har ætset meget af dem væk.

• #25   2. mar 2010 *Rilou*- Det gør jeg skam heller ikke, men går ud fra i ved hvad jeg mener når jeg skriver sådan :o). (Jeg har kurser inden for den slags, så ved godt hvad et sundt valg er. Derfor vælger jeg også bananen når jeg er gået helt kold, da den lynhurtigt får BS op igen), men tak for rådet :o)

• #26   2. mar 2010 Tian- Nej det er ikke morsomt med sådan en afhængighed (tænker igen på min kammerat). Og du må ikke misforstå mig, selv om du siger at dine tænder burde være et skræk-eksempel, så vil jeg altså ikke lave om på mit indtag af Cola, fordi jeg ved at alt skal indtages med måde, også Cola :o).

Men jeg er self. ked af at høre det er gået sådan for dig med dine tænder smiley

• #27   2. mar 2010 Michelle, cool. Dejligt med en "kindred spirit" smiley Du skal bare huske på at det langtfra er alle herinde der har været på kurser om ernæring, og det ville være ærgeligt hvis din kommentar fik nogle mennesker til at tro, at der findes "sundt sukker" smiley

• #28   2. mar 2010 *Rilou*- Modtaget og noteret :o)

• #29   2. mar 2010 Lever med hunde ! :
    Hvorfor er det så at diætister anbefaler Pepsi Max til diabetikere ??
    Kan du give et svar på det ???

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #30   2. mar 2010 Lever med hunde - du skal læse de rigtige links. Find Fødevarestyrelsens. Det er ALDRIG bevist, at det er farligt. Du tager ikke skade af Aspartam. Ej heller alm mennesker ;O)

Og nej, man spiser ikke mere ved næste måltid *lol* Dét var da noget af en påstand *haha* Hvad skulle diabetikere så sige, de anbefales light og må ikke spise mere af den grund. Sikke nogle neuroser, som kunne komme ud af det *lol*

Alle; blot husk - aldrig påstå noget, som ikke kan dokumenteres, der sidder svage sjæle alle steder, som kan føle sig anstødt...

• #31   2. mar 2010 B!B! ; Så ere det jo hvem man tror på, - i denne her verden bliver offentlige myndigheder betalt for at holde kæft for at industrien kan gøre som det passer dem -
    Det er vist gang på gang -
    Og det er det jeg ved / tror på foregår med de stoffer der puttes i vores mad, -

Men den diskussion skal vi ikke tage her, - ;O)

Ha en dejlig dag -

Og til jer andre - læs hvad der er om problematikken - ikke kun omkring dette stof, men fødevare diskussionen generelt - og dan jeres eget indtryk...
    Jeg ved qua mit arbejde hvad disse stoffer gør ved mennesker, - og det er ikek småting...

;O)

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #32   2. mar 2010 Ja, men kan man læse og er på autoriteternes side, så finder man ud af, at de frelste sider tager fejl.

Men ok, man kan jo også dø af for meget chokolade ;O)

• #33   3. mar 2010 B!B! ;

;O)

Kommentér på:
Colalight, pepsi max eller cola zero??

Annonce