3.289 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Utæt hjerteklap, erfaring? Utæt hjerteklap, erfaring?

Jeg har i dag været ved dyrlægen med Bella (snart 9 år), han fandt ud af at hun har en utæt hjerteklap, jeg har godt kunne mærke der var noget med hende, da det er som om hun trækker vejret noget tungere end hun plejer, dyrlægen sagde at hun måske godt kunne leve nogle år med det, jeg tør ikke tro på det. Men jeg vil høre om nogen har oplevet dette, og kan fortælle mig hvordan det gik/går??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt hjerteklap, erfaring?
  • #1   25. jan 2011 Mange hunde lever rigtig længe med en utæt hjerteklap. Hvis du går til en dyrlæge med colour-doppler scanner, kan du få scannet hjertet og se, hvor meget blod, der løber den forkerte vej. Så ved du lidt mere om status.

Man hanhund har haft mislyd siden han var 3½ og han er nu 6. Jeg mæsker intet på ham, men lyden bliver langsomt værre. Er da ret sikker på, at jeg har ham 2-5 år endnu, men ved det jo ikke.

Man kan med god succes medicinere hunde med hjerteproblemer.

• #2   25. jan 2011 Maj britt.. Hvad med for stort hjerte,forsnærvring af hovedpulsåren, oveni de utætte klapper,samt for højt tryk i lungerne,hvilket man ikke kan forklare hvorfor ??

• #3   25. jan 2011 Stine. hvad mener du?

• #4   25. jan 2011 Birgitte.. Undskyld jeg lige lånte din tråd.. men det er hvad jeg står med pt og ved at maj britt har en del forstand på hjertelidelser.. Derfor mit lille tillægs spørgsmål til dit

• #5   25. jan 2011 det er helt iorden, jeg forstod det bare ikke lige smiley

• #6   25. jan 2011 Birgitte.. Burde osse ha forklaret mig smiley

• #7   25. jan 2011 noah fik da han var 3 år erklæret en mislyd ved hjertet, og det kommer sigg af en en utæt hjerteklap... han er idag 11 og selvfølgelig er det blevet lidt værre gennem tiden, men han kan stadig tage nogle hvalpe-tonse-ture, og stadig løbe ved siden af cyklen, så han fejler ikke noget synderligt på trods af hans hjerte...

og ja stine han kan os bruges som sutsko... ha ha

• #8   25. jan 2011 tak for svar, vi må se hvad tiden bringer, vi prøver ihvertfald at skåne hende....

• #9   25. jan 2011 Min cavalier Gizmo har utæt hjerteklap, for stort hjerte og en forsnævring af hovedpulsåren alt dette fik han konstateret som 7 årig og det første år mærkede jeg intet på ham, men så gik han i hjertesvigt og blev med det samme sat på medicin, det tog dog noget tid at finde den rigtige dosis og han er nu i kronisk hjertesvigt, udover at han hoster en del når han ligger på maven fordi han forstørrede hjerte trykker på luftrøret så mærker jeg ikke andet på ham end at han hurtigere bliver træt nu og derfor skal have kortere ture.

Men jeg ved også godt at chancen for at han klare en varm sommer mere er meget lille.

Men Stine det var netop Jørgen og Lisbeth fra KVL der fik styr på Gizmo`s hjerte, så det er godt du skal derind.

• #10   25. jan 2011 nadja.. har været derinde og kunne ikke få et tydeligt svar på,hvad løsningen var,da der er parasit inde over og hun bare ikke reagerer some en typisk hjerte hund.. Dde er mere nervøse for trykket i lungerne med kan ikke sige hvad det skyldes. Så kom forvirret og gik forvirret

• #11   25. jan 2011 Stine da Gizmo blev indlagt i juni måned havde han også for højt tryk i både hjerte og lunger men det har vi fået ned med medicin, så det nu kun er lettere forhøjet.

• #12   25. jan 2011 Hmm.. De kom ikke med forslag til medicin..

• #13   25. jan 2011 Vil hoppe i kassen og få det hele vendt med egen dyrlæge imorgen.. Hun er trods alt kun 2 år og hun skal kunne være med,når vi andre kører.. Tak for de positive meldinger

• #14   25. jan 2011 Da vi var til sundheds tjek sidste år med vores schæfer som nu er 10 fandt de også ud af han havde utæt hjerteklap dyrlægen sagde at så god form som han er i burde det ikke få betydning og han skulle nok leve uden problemer. og vi har da heller ikke mærket det mindste til det heldigvis smiley

• #15   25. jan 2011 Ja den må du vist hellere lige tage med din egen dyrlæge...

• #17   26. jan 2011 Stine: Der kan jeg ikke hjælpe dig :o) Hvis ikke Jørgen og Lisbet kan komme med en god forklaring, vil jeg ikke engang forsøge!

Men som Nadja skriver, kan cavalierene ofte medicineres ret succesfuldt.

Og til t.s.: Rigtig mange hunde får med alderen en mislyd på hjertet, men som hos Trine K, er det de færreste, der mærker noget til det.

Kommentér på:
Utæt hjerteklap, erfaring?

Annonce