{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må dit barn blive passet af..
  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #1   8. jul 2011 Ja, det må mine børn godt...når jeg engang får nogle, og jeg ville fravælge pasning af den grund.

• #2   8. jul 2011 har ingen børn.. men ville ikke se noget problem i at lade mit barn (kommende) blive passet hos homoseksuelle... nogle af mine bedste venner er homoseksuelle..

• #3   8. jul 2011 Har ikk børn og skal heller ikk have, men skulle jeg så ja, det måtte de helt klart gerne.
    Da jeg var lille havde vi ung pige i huset til at passe mig og min søster, og hun var lesbisk, og det har jeg da vidst ikk taget skade af. smiley

Hun har i øvrigt selv 2 børn nu, som hun er hammer god til smiley

• #4   8. jul 2011 ja self må min søn blive passet af en homosexuel min kusine er det og nogen af dem jeg gik i skole med også og de er da mennesker ligesom alle os andre så helt sikkert

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #6   8. jul 2011 Hov hov hov, jeg må lige rette mig selv...jeg ville IKKE fravælge pasning af den grund!

• #7   8. jul 2011 selvfølgelig må min datter det.

• #8   8. jul 2011 Har godt nok ikke børn, men ja, det måtte de gerne. Jeg tror ikke engang, jeg ville tænke over, at det var noget, jeg skulle tage stilling til.

Jeg har svært ved at forestille mig, det er noget, folk går op i. Da jeg gik på seminariet, vil jeg tro 1/3 af de mandlige studerende var homoseksuelle, så man kan nok hurtigt få et problem med at få passet sit barn, hvis det er noget, man ville fravælge smiley

• #9   8. jul 2011 Det var godt nok med MEGET blandede følelser, at jeg læste TS' indlæg...

Jeg er homoseksuel, hvilket på INGEN måde kan sidestilles med pædofili!!!

Jeg bliver ked af det, når folk (sikkert af uvidenhed) har disse tanker... Samtidig kan jeg da godt forstå, at folk kan have disse tanker, men ethvert fornuftigt menneske, ville da komme på andre tanker ret hurtigt....

Jeg er skolelærer, har været pigefodboldtræner i mange år og inden det, var jeg pædagogmedhjælper på en døgninstitution. I al den tid har jeg sørget for, at passe rigtig godt på mig selv. Eks. gik jeg ALDRIG ind til foldboldpigerne, når de klædte om. Jeg turde simpelthen ikke risikere, at en af dem blev sur over et eller andet, og derfor beskylde mig for alt muligt... Så et eller andet sted kan man vende TS' spørgsmål om. Tør man, som homoseksuel, passe andres børn?

Jeg TØR godt, for jeg kan slet ikke lade være... Og jeg er god til det!

• #10   8. jul 2011 Trine
    Hvem har talt om pædofili? Ja det er der selvfølgelig mange, der har, men da ikke i denne tråd

• #11   8. jul 2011 Marianne: Hvilke andre årsager skulle der være til spørgsmålet?...;0)

• #12   8. jul 2011 Ellers har jeg da misforstået det godt og grundigt, men det må TS jo afklare...;0)

• #13   8. jul 2011 Trine
    Måske var TS selv homoseksuel der gik med tanker om at blive dagplejer og ville undersøge, om det er noget, der kunne gå hen og blive et problem. Der findes jo f.ks. folk der mener, at homoseksuelle ikke skal kunne adoptere, så måske var det en generel holdning, at man ikke kan være god til børn, hvis man er homoseksuel.

For en del år siden har jeg også mødt holdningen, at homoseksualitet kunne smitte af. Altså hvis en lesbisk kvinde fik et barn, ville barnet med stor sandsynlighed også blive homoseksuel, da det var præget til det. Det kunne være et spørgsmål om, hvorvidt den holdnng stadig eksisterede og folk ville fravælge dagplejen af frygt for, at deres barn blev "smittet"

• #14   8. jul 2011 Marianne: Jeg fortstår slet ikke TS' indlæg som, at hun er af den overbevisning, at homoseksuelle er pædofile.... Jeg reagerer på en af de mulige årsager til, at folk skulle fravælge en homoseksuel dagplejer...

• #15   8. jul 2011 Det var da frygteligt snæversynet hvis man sulle fravælge en dagplejer/pædagog/lærer pga dennes seksuelle orientering.
    Og det er da slet ikke en indstilling at sende videre til sine børn..

• #16   8. jul 2011 Trine
    Men der har jo i denne tråd endnu ikke været en eneste, der har ytret, at de ville fravælge, hverken af den eller andre grunde. heller ingen, der så meget som ar antydet, at homoseksualitet skulle være lig med pædofili.

Jeg arbejder selv med børn og ja, pædofili og mulige anklager herom ER da et spøgelse, der lurer. Jeg tager selv mine forholdsregler for at beskytte mig selv mod at havne i en ulykkelig situation, men det er heldigvis ikke noget, jeg går og tænker meget over i det daglige. Da hysteriet var på sit højeste, tog jeg stilling til, at jeg vil stadig kunne kramme børnene, tage dem på skødet når de er kede af det osv, ellers ville jeg simpelthen miste kvalitet i mit arbejde.

Jeg synes, man som voksen, der omgås andre menneskers børn, skal passe på med ikke at falde i den anden side af pædofili-grøften og se/høre antydninger, beskyldninger og anklager alle steder

• #17   8. jul 2011 Marianne: Jeg tror du misforstår mine indlæg...;0)

• #18   8. jul 2011 Seksualitet kan da på ingen måde afgøre om en måtte passe mit barn eller ej, det hele afhænger da af om personen er god til at håndtere børn.

Gad vide om det så også kunne spille ind, hvilken tro´s retning en person har ?

• #19   8. jul 2011 Selvfølgelig og nej!

• #20   8. jul 2011 Trine, jeg forstår godt du tager dine forholdsregler...

Det gør jeg også, specilet efter vadstrupgård sagen, nu er jeg så ikke homoseksuel , men der var lige efter den sag en heksejagt

• #21   8. jul 2011 Kan ikke se noget problem i om de som passer mit barn er homoseksuel eller ej... Det forandrer i mine øjne ingenting, de gør det sgu nok lige så godt som alle andre

• #22   8. jul 2011 Jeg kan slet ikke forstaa at man i dagens verden stadig laver det til et "de" om mennesker pga hvem de vaelger at leve sammen med eller af andre grunde.

Bliver rent faktisk lidt harm paa vegne af forskellige "grupper"

• #23   8. jul 2011 Trine L
    Velkommen i klubben.
    Er bøsse - og har en datter fra et tidligere forhold.

Jeg har tidligere arbejdet med børn, men jeg har hele tiden været åben omkring min seksualitet og pointeret, at jeg allerhelst ville undgå at blive sat i en situation, hvor det muligvis kunne misforståes.
    F.eks, jeg har hele tiden nægtet at tørre røv på børnene, når de havde skidt. Det ville jeg bare ikke.
    Jeg har osse været træner i diverse sportsforeninger og i FDF ( som åben bøsse) og har aldrig haft problemer.

Jeg ville hellere end gerne lade mit barn passe af en homoseksuel.

Men jeg forstår godt Trine L´s holdning. Jeg gik heller aldrig ind til de drenge, jeg trænede ( heller ikke pigerne naturligvis) netop af samme årsag.
    Som bøsse så er det desværre noget nemmere at blive beskyldt for at være pædofil, så jeg har hele tiden undgået situationer, der kunne misforståes.
    Grotesk at det skal være sådan. Bare fordi man er homoseksuel, så er man ikke pædofil, men det er der nogle uoplyste bonderøve, der desværre mener...

• #25   8. jul 2011 Har ingen børn endnu, men jeg er enig med René:

Seksualitet kan da på ingen måde afgøre om en måtte passe mit barn eller ej, det hele afhænger da af om personen er god til at håndtere børn.

• #26   8. jul 2011 Sys Ærligtalt at det er meget ærgeligt at i som homoseksuelle føler det som Trine siger at hvis hun havde set hendes fodbold piger nøgen at folk måske vil se skævt på det bare fordi hun er til piger.. Min datters gudfar som også selv er far godt nok til en dreng.. Og som er hetro må da hellere end gerne både skifte, bade og passe Josephine..

• #27   8. jul 2011 TS er åben homoseksuel.

Jeg er pædagog og heteroseksuel. Jeg kan da ikke se at jeg skulle være hverken bedre eller værre egnet som pædagog end en homoseksuel?

Hvis de bare er dygtige nok så kan de være blå, hvide, brune, grønne, homoseksuelle, mænd kvinder eller what ever.

• #28   8. jul 2011 Jeg har en homoseksuel veninde der er pædagog. Ved da der ingen problemer er, altså folk er ikke "bange" for at hun passer deres børn

• #29   8. jul 2011 det ville overhovedet ikke påvirke mit valg af dagplejer/institution, selvfølgelig må homoseksuelle passe mine børn, det må hetroseksuelle også

• #30   8. jul 2011 Nej... For ham der blev sigtet for pædofili i vores datters vuggestue, var bøsse, så nu kan jeg slet ikke have det....

• #31   8. jul 2011 Christina J
    Trist, synes jeg.
    Men derfor er der ingen grund til at skære alle bøsser over en kam

• #32   8. jul 2011 Christina kan som sådan godt forstå dig..
    Men pædofili og seksualitet har jo ikke noget med hinanden at gøre!
    Der er jo tonsvis af pædofile der er hetroseksuelle.

Så er der jo ingen der kan passe din datter for der er også fædre der kan finde på det!

• #33   8. jul 2011 En persons seksualitet er på ingen måder afgørende for hvordan vedkomne passer børn.

Folk som tror dette sidder fast i en midelalderlig tankegang - Intet mindre !!

Så ja jeg ville uden tvivl lade en homoseksuel passe både mit barn og hunde smiley Og jeg ville heller intet problem have med og lade en homoseksuel passe mig den dag jeg bliver så gammel at jeg ikke længere selv kan.

• #34   8. jul 2011 Christina, så hvis det var en hetro, så ville du heller ikke kunne have det ?

Blev han dømt , ham der var sigtet ?

• #35   8. jul 2011 Ja selvfølgelig!
    Folks seksualitet, trosretning eller lignende har da intet at gøre med hvor gode de er til deres arbejde eller ej..

Jeg blir trist når jeg ser det ene nej der er her i tråden, for selvom det er forståeligt at man frygter det lidt efter sådan en episode..
    Så bunder det jo ud i snæversyn og et eller andet sted uvidenhed..

At een bøsse har vist pædofile sider er ikke ensbetydende med at alle bøsser gør det..
    Hvad så ikke med alle de hetro'er som er blevet meldt for pædofili?

• #36   8. jul 2011 Det ville da slet ikke være med i mine tanker, omkring om personen var kompetent til at tage sig godt af mit barn.

• #38   8. jul 2011 nu har jeg ingen børn, men når jeg engang får nogle kan jeg slet ikke se problemet i at de bliver passet af en homoseksuel. Vi er alle mennesker og hvorfor skulle en person ikke kunne passe børn ligeså godt bare fordi de har en anderledes seksualitet end jeg selv har. Så længe mine børn bliver passet godt på er det vel ligegyldigt om personen der passer dem, forelsker sig i sit eget køn eller det modsatte

• #39   8. jul 2011 Jeg kan overhovedet ikke se hvordan det ville være relevant for mig, når mit barn skal passes. Så nej det ville absolut ingen betydning have for mig.

• #40   8. jul 2011 Rikke: Jeg er helt med på, at TS selv er "medlem af klubben"... Deraf mit indlæg kl. 7.20.44...;0)

• #41   8. jul 2011 Christina J: Må hetroseksuelle så heller ikke, for de kan lige så vel være pædofile!!

• #42   8. jul 2011 jeg er fuldstændig ligeglad om de er homo'er, hetero eller bi.. for deres seksualitet har intet med deres job at gøre.. jeg har selv arbejdet i både børnehave og privat dagpleje, så jeg ved at man skiller privatliv og arbejde rigtig meget, selvom andre ikke føler at man gør det..

børnene kan få det ligeså godt hos en bøsse, lesbisk, som hos en hetero..

• #43   8. jul 2011 så vidt jeg er orienteret, så er det de færreste bøsser, der har lyst til at pille ved små piger ( og ja, det er afskyeligt bare at tænke en sådan tanke...bvadr.... )

Personligt ( og tror mange deler min holdning) så er jeg ved at brække mig bare ved tanken...

Men jeg forstår godt at der er nogen, der vægrer sig ved at lade en homoseksuel passe deres barn. Desværre bunder det - som mange andre siger - i uvidenhed og fordomme, som vi desværre nok aldrig kommer til livs... for tænk nu hvis det kunne smitte?????

• #44   8. jul 2011 jeg tænker hverken i seksualitet eller trosretning når der er nogen der ska passe min datter.
    der er så mange super dejlige pædagoger oppe i hendes børnehave og jeg aner da ikk hva de er til og gider da heller ikk at snage. de er gode til at se efter min datter og det er det der tæller. man er da ualmindeligt snæversynet hvis det er det man kigger på når man vælger pasning til sit barn.

• #45   8. jul 2011 Christina: Blev han dømt? En ting er, at blive sigtet. En anden ting er, om man er skyldig....

• #46   8. jul 2011 Har ingen problemer med at folk er bøsser lesbiske eller bi.. De må gerne passe mit barn og de er osse velkommen i mit hjem,til hver en tid smiley

Ser på personen og hvordan de tar hånd om mit barn smiley

• #47   8. jul 2011 Ja da, hvis jeg havde børn :o) Og håber på at vi i dag er nået til ikke at diskriminere på baggrund af seksualitet etc.

Har arbejdet med børn og blev da ikke i den forbindelse bedt om at svare på hvorvidt jeg var til mænd, kvinder eller begge da dette intet har at gøre med min evne til at drage omsorg for børn ...

Er meget åbensindet og ret ligeglad med folks seksualitet så længe dette holdes privat hvad enten man er til kvinder, mænd eller begge dele :o)

Er nu i en branche hvor alle mænd formodes homoseksuelle bare fordi de har valgt faget. Og er virkelig træt af det stigma

Har desværre mødt flere pædofile i mit liv og alle var nogle forfærdelige møgsvin !!
    Det betyder intet om de var til mænd eller kvinder, de var til børn og de udnyttede og mishandlede og ødelagde børn, deri bestod deres svineri ...

• #48   8. jul 2011 Hvor mange af jer der svarer har børn???? Jeg gad faktisk ikke at svare herinde i tråden for tænkte nok at folk ville køre det helt op... Jeg har venner/familie som er homoseksuelle og har også passet et par personer der er, det er ikke noget problem men vi har været udsat for det værste forældre kan blive udsat for, af en homoseksuel og ja man tager sine forholdsregler efter sådan et forløb, der er ikke gået et år siden det er sket, jeg skriver ikke at det aldrig ville kunne lade sig gøre men at som tingene er nu så ville ikke kunne klare at skulle tage stilling til det nu....Derfor nej...

• #49   8. jul 2011 Christina: Jeg spørger igen... Blev han dømt, eller blot sigtet?

• #50   8. jul 2011 tjah, jeg kan da godt se, at pga en mands utilgivelige dumme svinestreg ( som jeg slet ikke forstår eller billiger) så skal jeg sammenlignes med en pædofil....
    Underligt, men sådan er det vel at være bøsse i dagens DK

• #51   8. jul 2011 Det kommer godt nok an på hvordan personen er, er det en bøsse som er totalt pige agtig så nej & omvendt en kvinde som opførte sig som en mand så også nej. Jeg vil gerne have at mine børn lærer at kvinder gør sådan og mænd gør sådan & jeg ville ikke forvirre dem og det ville de nok blive når de bliver passet i 7-8timer som dagen. Men er det en som opføre sig helt normal og lever efter sit eget køn, men bare har en lyst til det samme køn, så gør det mig intet smiley - der skal være plads til alle forskelligeheder ..
    Vil lige påpege jeg ikke har noget imod bøsser der er pigeagtige, de skal bare ikke passe mine børn smiley

• #52   8. jul 2011 Christina: Jeg forstår udemærket din beslutning. Man tænker ikke rationelt i sådan en situation. Og du har lov til din holdning og har god grund til at mistro og hade alt hvad du forbinder med det monster som har forgrebet sig på børn.

Som sagt er det ikke rationelt men synes virkelig at det er forståeligt og synes ikke det er fair at banke dig i hovedet for din holdning.

• #53   8. jul 2011 christina - din usikkerhed og vrede bunder jo ikke i hvad en homoseksuel har gjort, men hvad et menneske har gjort..
    Du har bare ikke kunnet finde forklaringen på hvorfor personen har gjort som der er blevet gjort, og det eneste du kan skyde skylden på er seksualiteten..
    man skal være vred på det individuelle menneske, ikke på det som mennesket er en del af..

• #54   8. jul 2011 Kristine: Det var dog enormt gammeldags holdning at have til kønsroller!!

• #55   8. jul 2011 Men under alle omstændigheder, så gør min seksualitet, at jeg fravælger mine drømmestillinger - netop af den årsag, at jeg vil ikke sættes i en sådan bås eller risikere at blive beskyldt for noget så afskyeligt som pædofili.

Kender en mand ( hetero), der blev beskyldt for at have pillet ved sin kones brors piger... Politi og hele skidtet kom på sagen, han blev sigtet.... Efter 3 mdr sag kom det frem at børnene havde løjet - fordi de havde en veninde, der havde været udsat for pædofilt overgreb og hun fik en masse opmærksomhed og materielle ting og sager.... og det ville de osse have. Disse piger var 13 år, vil jeg lige indskyde. Og pardon for lille OT

• #56   8. jul 2011 Jeg vil gerne sige det samme som Sanne M til Christina.
    Det er jo det samme som hvis en amstaff bider din hund, så vil du også se forkert på alle amtaffer du ikke kender (gå en "lille" bue udenom) & det er vel heller ikke fair da du skal se på den enkelte hund og ejer & ikke alle de andre.

• #57   8. jul 2011 Hvorfor er det dog gammeldags?

• #58   8. jul 2011 Kristine J
    Så er det vel heller ikke iorden at lesbiske får lov at få børn??? Uden en far???

• #59   8. jul 2011 Jeg er nok ikke lige den rette at spørger om dette, for jeg har faktisk en lidt underlig holdning til det som jeg heller ikke helt selv kan finde ende i. Jeg sys et eller andet sted det er forkert, da de ikke får en "far" ' men igen ved jeg godt at deres liv kan være meget bedre end nogle af de børn som har en mor & far. Så jeg er faktisk både for og imod.

• #60   8. jul 2011 Jeg kender flere homosexuelle mennesker og de må hjertens gerne passe min datter.

kan slet ikke se hvor problemet skulle være i det.

• #61   8. jul 2011 Kristine T - du modsiger dig selv fuldstændig..

• #62   8. jul 2011 Ok, moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt....

Personligt har jeg intet imod det, synes bare det er unfair, at der er forskel på bøsser og lesbiske hvad det angår... Lesbiske kan få børn af naturlig vej og blive insimineret ( stav), det kan bøsser ikke ( DOH)
    Men bøsser må ikke adoptere, så vidt jeg ved. Under alle omstændigheder, så er det bestemt ikke velset i dagens DK

• #63   8. jul 2011 Kristine: Igen har du også lov til din holdning. Mener som sådan ikke den er gammeldags men synes du undervurderer børn lidt med din holdning.
    For et barn som har gode rollemodeller i sit liv betyder seksuel orientering som regel ikke det store.
    Børn er ikke fordomsfulde før de lærer dette af deres forældre eller egne erfaringer ...

Men på den anden side mangler mange børn og unge rollemodeller og der kan du have ret i at det kan være problematisk og forvirrende hvis de ikke har disse i deres liv og derfor kun har den/dem der passer dem, at identificere sig med.

Så vil pigen kunne have svært ved at vide hvad det indebærer at være feminin og drengen hvad der ligger i at være maskulin ...

• #64   8. jul 2011 Ja Kristine modsiger sig selv men sådan er det jo at være ambivalent :o)

Det kan vi alle være på så mange områder og hvorfor er det ikke i orden her at være det?

• #65   8. jul 2011 heino - jeg sys det er helt iorden at barnet får 2 fædre i stedet for en mor og en far..

mange forældre (hetero) idag kan ikke tage vare på deres børn, bare se på brønderslev sagen og alle de andre lign. sager her i dagens danmark..

måske børnene kunne få et meeeeget bedre liv hos to fædre.. smiley nogle bøssepar ønsker sig jo børn mere end noget andet.. så hvorfor ikke lade dem! smiley

Ja tak til børn og bøsser!! smiley

• #66   8. jul 2011 Det er aldrig nemt at skille sig ud fra mængden..
    Især hvis det ikke er selvvalgt.

• #67   8. jul 2011 hmm jeg har lidt med lesbiske eller bøsser der får børn er lidt ligesom enlige der har børn.. feks mig selv.. min datter ser ikk noget til sin far så derfor får hun jo ikk den der naturlige faderrolle hjemmefra.. ligesom et barn af lesbiske ikk ville.. men de får da så rigeligt af indtryk fra børnehaver, venner til forældre osv.. ser virkelig intet problem i det..
    håber i ka forstå det, det lød så godt inde i hovedet, men ser lidt forvirrende ud her på skrift;-) hehe

• #68   8. jul 2011 Molly ja det gør jeg, men jeg skrev os at jeg ikke selv kunne finde en ende i det. Men ja jeg har min holdning, men har heller ikke børn endnu, måske det ændre sig, måske ikke.

Må Gustav fra for lækker til love godt passe jeres børn (som dagpleje mor) ?

• #69   8. jul 2011 Christina- jeg har en datter, gudskelov har hun ikke været udsat for sådan noget!( 7,9,13)
    Som jeg også skriver kan jeg som sådan godt forstå dig.
    Desværre tror jeg ikke du havde set sådan på det hvis det havde været en hetroseksuel. Men det kan jeg ikke vide...
    Håber ikke det gik ud over din datter men derfor er det stadig traumatisk. Håber virkelig han får en hård straf!!

Heino- fordi han var bøsse vil jeg da stadig ikke lade ham passe min datter. Er man pædofil er det mig underordenet om de er bøsser lesbiske osv. De skal bare holde sig langt væk.

• #70   8. jul 2011 gustav er jo pisse uansvarlig og kan dårligt passe på sig selv..

Men hvis gustav nu var ansvarlig og havde styr på sit liv og kunne lægge sit privatliv til side når han arbejdede, så ja.. ! gu fanden måtte han passe mine børn

• #71   8. jul 2011 Kristine: Fordi jeg mener ikke at der er i dag er faste mønstre for hvad en kvinde kan/skal eller en mand for den sags skyld. Jeg har da også veninder, som ikke er lesbiske, som er meget "drenget", skal min datter så heller ikke omgåes dem? Mit barn skal lære at der skal være plads til alle!

I forhold til at bøsser ikke kan adoptere, som en kammerat der er bøsse sagde til mig: "Er det da bedre at de bliver r..... i Thailand af klamme turister?"
    Et barn har behov for mennesker der elsker dem betingelsesløst, om det så er bøsser, lesbiske eller hetro, er i min verden. Det handler om at give børn omsorg og kærlighed.

• #72   8. jul 2011 VIl lige sige at jeg tænker mere i dagpleje. Var det i børnehaven så betød det ikke så meget for der er mit barn gammel nok til selv at udtrykke sig og til at forstå hvad der er rigtigt og forkert. Ikke at det er forkert at være bøsse, men at han ved hvordan piger opføre sig og hvordan drenge gør.

• #73   8. jul 2011 altså lige Gustav bringer mit pis i kog. Jeg kan simpelthen ikke udstå ham.
    MEN hvis han var dagplejer og dygtig til sit arbejde, så så jeg ingen problemer i at han skulle passe min datter ( dengang hun var lille)

Men han er altså lige lidt for meget for min smag, men det har intet at gøre med at han er bøsse, det er den måde han er på.
    Jeg ville sgu da heller ikke lade en uansvarlig pige på 5 år passe min datter ( da hun var lille). Ja, jeg sammenligner Gustav med en 5 årig pige... For det er hvad han er i min bog. Pga den måde han er på...
    Igen, ville heller ikke lade Shitney Lee passe mit barn, eller Amalie for den sags skyld. De kan ikke tage vare på andre end sig selv

• #74   8. jul 2011 Kristine T - gud hvor jeg glæder mig til du får børn.. du får VIRKELIG svært ved at styre dine holdninger

• #75   8. jul 2011 Jeanette
    Bare fordi man er bøsse, er man så automatisk pædofil??? Nej vel

• #76   8. jul 2011 kristine- nej Gustav må ikke men det er fordi han er for latterligt! Og umoden!!!

• #77   8. jul 2011 Heino - Nej lige præcis..
    jeg er drøn ligeglad med hvem der skal passe mit barn, så længe personen er ansvarlig og kan passe mit barn på dets premisser og tage vare på barnet og sig selv for den sags skyld..

ansvarlighed gør meget i den her verden.. og så længe man har den rette indstilling til det man vil lave som erhverv, så er det ligegyldigt om man er bøsse, lesbisk, bi eller hetero..

• #78   8. jul 2011 Hold da op, jeg blev næsten helt forskrækket over at læse spørgsmålet.

Det er en ting, jeg aldrig nogensinde har overvejet som værende et issue overhovedet..

Men jeg har så heller ingen børn...

Nå - men jeg er hamrende ligeglad med andres seksualitet. Jeg skal ikke være i deres soveværelse.

Jeg har et sæt meget gode venner, der er lesbiske, og til dem ville jeg overlade mit kæreste eje uden at tøve et splitsekund.

Kristine er du nervøs for, at dit barn får en "forstyrret" kønsidentitet, hvis en del af dets verden er præget af feminine mænd og/eller maskuline kvinder?

• #79   8. jul 2011 Kristine T - gud hvor jeg glæder mig til du får børn.. du får VIRKELIG svært ved at styre dine holdninger. Du har hørt om en af mine holdninger, lad nu hver og døm folk du ikke kender !!

- Det var jo ogaå det jeg sagde det kommer an på hvordan personen er. Jeg sagde intet om at homoseksuelle ikke måtte passe mine børn.

• #80   8. jul 2011 Heino- nej bestemt ikke der mente jeg lige mht. Til ham i christinas indlæg...
    Fordi du skrev at det var de færreste bøsser der havde lyst til at pille ved små piger.
    Tænker bare at det måske ikke lige er gået ud over en pige netop fordi han er bøsse.. Men er han pædofil så skal han ikke i nærheden af min datter.. Heller ikke selv om han kun lader det gå ud over drengebørn.

Forstår du hvad jeg mener?

• #81   8. jul 2011 Min datter er anbragt i familiepleje af mange årsager.

Vi har en god veninde, der så sagde til mig: "Hvorfor får I hende ikke hjem til Jer og bo??" Som jeg svarede, fordi det er vort samfund ikke klar til. Barnet vil jo blive mobbet, holdt udenfor osv fordi det bor ved 2 mænd. Havde det været 2 damer, så havde det nok ikke gjort så meget...
    Og undskyld piger, at jeg skriver dette, men I råber på ligestilling i samfundet. Her er der da 1 punkt, hvor I er lysår foran mænd.
    2 piger sammen ses ikke i samme grad som væmmeligt som 2 mænd sammen...
    Hurra for vort dejlige fordomsfulde samfund...
    Og undskyld igen piger, det var IKKE for at træde Jer over tæerne...

• #82   8. jul 2011 jo jo, er helt med Jeanette *SS*

• #83   8. jul 2011 Kristine er du nervøs for, at dit barn får en "forstyrret" kønsidentitet, hvis en del af dets verden er præget af feminine mænd og/eller maskuline kvinder?

Ja det kan man faktisk godt sige jeg ville være, måske er det forkert, men jeg er også kun 20år og jeg skal ikke have børn lige pt så jeg har masser af tid til at få mere viden inde for dette emne.

• #84   8. jul 2011 Heino- som jeg også skrev
    Er man pædofil er det mig underordenet om de er bøsser lesbiske osv. De skal bare holde sig langt væk.

• #85   8. jul 2011 Gustav ?? er det ham der var i Århus for at finde en date i et bestemt mærke tøj som jeg ikke lige kan huske hvad hedder ?
    Og så gik han helt i selvsving da han spottede en fyr i køen med det rigtige tøjmærke ..

HAN må under ingen omstændigheder passe mit barn

• #86   8. jul 2011 Tina
    det lyder som ham

• #87   8. jul 2011 Heino- sorry men har intet imod folks seksuallitet! Håber du forstår det

• #88   8. jul 2011 Jeanette
    Igen, helt enig.

• #89   8. jul 2011 TIna det mærke hedder: Burberry smiley

• #90   8. jul 2011 Ja! Alle de bøsser og lesbiske jeg nogensinde har mødt har været de mest fantastiske mennesker... De har bare "noget" vi andre ikke har.. Synes jeg.. Jeg ville føle mig heldig smiley

jeg synes det er så trist at jer der er homoseksuelle skal tænke SÅ meget over alt i gør kan misforståes.. Jeg kan godt forstå i gør det, men øv hvor er det bare trist at man ikke kan være sig selv...

• #91   8. jul 2011 Heino : Uden at det skal gå hen og blive .. lummert.. så optræder der vist ofte 2 piger sammen i "voksenfilm" der henvender sig til hetero mænd..
    På en eller anden måde er det åbenbart mere accepteret at piger er sammen end at mænd er det.

jeg synes det er synd for de mandepar, der ønsker sig et barn, men du har ret i at som tingene ser ud i DK nu ( og nok i det meste af verden) så vil det barn ikke få det nemt ved at vokse op med 2 fædre..
    Fædrene er helt sikkert fantastiske forældre, men omverden... den er styg

• #92   8. jul 2011 Kristine : Ja.. Burberry :o)
    Tak ( det irriterede mig jeg ikke kunne huske det )

• #93   8. jul 2011 nemlig Tina
    Hovedet på sømmet der...

Og om jeg fatter det...

• #94   8. jul 2011 Gustav måtte ikke. Ikke fordi han er homoseksuel, men fordi han er en dør.

Seksualiteten er fuldstændigt underordnet, det er vedkommendes pædagogiske evner der tæller her.

Pædofili er noget helt andet. Det er en sindssygdom opstået fordi vedkommende selv er blevet misbrugt (i langt de fleste tilfælde). Det er SLET ikke det samme som din og min seksualitet, og er i øvrigt også uafhægigt af om vedkommende er til den ene eller den anden side.

Heino
    Det stammer nok også lidt tilbage fra dronning Victoria. Hun gjorde homoseksualitet forbudt i england, men kun for mænd, for hun troede ganske enkelt ikke på at kvinder også kunne være homoseksuelle.

Der har ikke været den samme stigmatisering forbundet med kvindelig homoseksualitet gennem tiderne. Ikke at jeg vil påstå at der SLET ikke er stigmatisering, men det er på en måde mere OK for kvinder end for mænd. Mon ikke også at det hænger sammen med at mænd er bange for at blive voldtaget af andre mænd, mens to kvinder er en fantasi.

• #95   8. jul 2011 Kristine T; Hvad så hvis den hetro dagplejepædagog kun går i cowboybukser, og hellere vil lege ude med børnene i mudderet, skal barnet så heller ikke derhen?

Og nej Gustav fra "for lækker til love" må ikke passe min datter, men det er som andre nævner grundet uansvarlighed. Jeg kan nævne mange der ikke må passe min datter, men det er ikke grundet deres seksualitet. Hvad der foregår i soveværelset kommer ikke mig ved.

• #96   8. jul 2011 "Sjovt" at det lige var i England, at det ligesom startede - med forskellen. For i dag, hvis du går hånd i hånd med en anden mand i London, så er der INGEN der ser skævt til en.
    I København risikerer du liv og lemmer ved at gøre det. Men ikke i London... ikke til hvad jeg ved af. Jeg er ihvertfald ikke blevet udsat for noget derovre de gange vi har været der...

Men trist at det er sådan... Og ja, mænd frygter mulivis voldtægt af andre mænd, men det forklarer ikke hvorfor der er nogle kvinder ( jeg siger ikke her), der har svært ved at klare bøsser...

• #97   8. jul 2011 Jeg er selv nyuddannet lærer, og skal derfor arbejde med børn. Jeg er hetro, men uanset om jeg var til kvinder eller mænd, kan jeg på ingen måder se hvordan min seksuelle overbevisning skulle kunne påvirke eleverne. jeg har ikke tænkt mig at prædike hverken religion eller seksualitet overfor dem, men vil derimod forsøge at få dem så fordomsfrie som overhovedet muligt over for alle mulige ting de måtte møde i dagens samfund.

Nu er jeg selv en meget kreativ person, som lige så gerne går i gang med hammer og sav, som jeg sidder og laver perler. Som barn foretrak jeg at være med min far i garagen, og havde mit eget værktøj, men ser mig ikke som mindre værd som kvinde af den grund. Så det med kønsrollerne rører mig heller ikke det mindste.

Selvfølgelig må mine kommende børn blive passet af homoseksuelle, både i dagpleje, børnehave og i skolen. Jeg er faktisk ked af at jeg ikke selv har nogle homoseksuelle venner og veninder, da jeg synes det kunne være utroligt spændende at få indblik i den del også, netop også i forbindelse med mit erhverv. På samme måde som jeg er ked af ikke at have nogle med en anden religion. Kendskab er jo mange gange vejen til accept og jeg synes det er godt at have alle nuancer med.

• #98   8. jul 2011 Jeg er helt enig i at omverden er hård ved børnene af homoseksuelle forældre, desværre. Men for mange af de børn der ikke bliver adopteret, er alternativet meget værre!!!

• #99   8. jul 2011 Gustav burde forbydes, iføres en 2 meter lang Line og mundkurv til han er moden nok til at omgåes folk med respekt!

• #100   8. jul 2011 Charlotte jo det matte vedkommene godt, da det ikke er det jeg mener, jeg tror ikke du har fået mig. Jeg tænker på folk som ham gustav, den måde han taler på og opføre sig må ikke passe mine børn.

• #101   8. jul 2011 Jeanette
    LOL..... synes meget godt om

• #102   8. jul 2011 Charlotte : Joo..
    hvis du mener i forhold til det jeg skrev, så var det også fordi Heino her fortæller at hans barn er i pleje istedet for at bo ved ham.
    Jeg tilkendegiver blot at jeg respekterer hans beslutning om ikke at forsøge at få sit barn hjem

• #103   8. jul 2011 Jeg blev ofte passet af min mors ven anders der var homoseksuel..
    De havde gået i folkeskole og gymnasiet sammen..

Han var det mest interessante menneskesom jeg husker det, han havde været guide, boet i holland, egypten, singapore og jeg kunne blive ved..

Men jeg opdagede først i en alder af 12 at han var homosexuel smiley

• #104   8. jul 2011 Har ikke lige læst alt igennem...

Men gud hvor jeg synes det er en mærkelig tråd?? Hvad er der lige ved en homoseksuel der gør at et barn ikke skulle måtte blive passet af "sådan en" Det lyder jo nærmest som om de skulle være kriminelle.. Kan slet ikke forstå sådan et spørgsmål kommer på tale...

Havde jeg børn så måtte de da klart blive passet af en homoseksuel, kan virkelig ikke se et problem i det.... De er vel normale menneske som alle os andre;o) Gud det er mærkeligt hvis nogen ikke vil have det...

Så længe de er dygtige til deres arbejde ville jeg godt nok være FLØJTENDE ligeglad med det.....;o)

• #105   8. jul 2011 Tina: Nej nej, den var ikke til dig, bare en generel bemærkning i forhold til at samfundet er hårdt ved børnene.
    Jeg kender ikke årsagen til at Heinos barn er i pleje, men tænker at der er en rigtig god grund til det, og alt respekt for det.

• #106   8. jul 2011 Charlotte: Når nu vi snakker adoption.
    Er det ikke utroligt at et velfungerende dansk par med eget hus og 2 faste indkomster mm.. dejlige kærlige mennesker.. kan stå på venteliste til et barn i så mange år at de falder for aldersgrænsen..
    Især når der er så mange børn der desperat mangler forældre.

DET synes jeg er grotesk

• #107   8. jul 2011 Tina: Der er rigtig mange ting omkring adoption, som jeg syntes er fuldstændigt groteske. Jeg er helt forstående overfor at man skal gennem nogle test osv. for at sikre sig at man kan overtage et barn, der meget vel kan være skadet for livet. Men om forældrene er overvægtige, ryger osv., syntes jeg faktisk ikke er relevant.
    Igen når man tænker på alternativet for ALLE de børn, så fatter jeg hat af det. Og som du skriver, hvordan kan det være rigtigt med så mange triste børneskæbner rundt omkring i verden, at folk skal vente så længe. Det er IKKE okay.

• #108   8. jul 2011 Er bedøvende ligeglad - men jeg har oplevet det, hvor det blev til et problem. -Det var ikke forældrene, der gik i selvsving - det var børnene, da de fandt ud af det. De andre kollegaer var ikke gode til at snakke med børnene om dette... Ikke fordi jeg tror de havde noget mod homoseksualitet eller denne person, men blot fordi de ikke vidste hvordan de skulle tackle det... - her snakker vi i øvrigt teenagere, og ikke små børn!

• #109   8. jul 2011 Rie
    De unge mennesker får jo deres "input" et eller andet sted fra. De lærer ikke pr automatik at "det er forkert", så mon ikke det stammer fra forældrene??

• #110   8. jul 2011 Ja mit barn må gerne blive passet af en homoseksuel (hvis jeg havde et barn).
    Min far sprang ud som homoseksuel for 3-4 år siden, og det var virkelig svært for mig at acceptere. Jeg troede selv at jeg var meget åben over for sådanne ting, men der lærte jeg godt nok noget om mig selv, for jeg havde VIRKELIG svært ved at acceptere det, og det er faktisk først nu her, at jeg er begyndt at være åben omkring det overfor venner og bekendte.
    Jeg var selv meget fordomsfuld, og det ønsker jeg på ingen måde at mine børn kommer til at være, så derfor er en homoseksuel hjertens velkommen til at passe mine børn!

• #111   8. jul 2011 Heino; Klart er det da forældrene, der har været med til at præge de kære unge, men forældrene satte efterfølgende heller ikke hælene i - det var ungerne!

• #112   8. jul 2011 Line J
    RESPEKT til din far. Hvis du vidste hvor svært det har været for ham ( men det ved du jo godt)

Rie
    Ja, men jeg tror ikke ungerne villet have sat hælene i, hvis de fra helt små havde været opdraget med at det var "normalt". Det kan jeg da se med mine egne nevøer og min egen datter for den sags skyld. De har alle dage været vant til at jeg var bøsse og sådan var det bare...
    De er end ikke blevet drillet med det, for de har jo bare været ligeglade med hvad andre mener.

• #113   8. jul 2011 Vildt.. Jeg var slet ikke klar over at nogen kunne stille spørgsmålet i Dagens Danmark.. Jeg er for naiv og håber at alle andre har det som jeg selv hihi..

Jeg tager det som en selvfølge at de der skal passe mine børn er folk som enten er uddannet, familie eller venner til os. Jeg er fløjtende ligeglad med om folk er til mænd, kvinder eller blå rummænd eller rumdamer.. Jeg er selv heterosexuel og hvis nogen i nærheden skulle finde ud af at deres sexualitet er en anden så fint med mig, bare de er glade.

Det er tæller er om det er gode kærlige rare mennesker som vil mine børn det bedste. (og selvf. at det er mennesker der er i stand til at tage sig af mine børn.)

Hvis vi snakker om mine egne børn er min holdning fuldstændigt den samme. "- Om du elsker mænd eller kvinder når du bliver voksen er jeg fuldstændigt lige glad med. "Jeg håber bare du finder en at elske som elsker dig tilbage :-))"

Det er desværre "lettere" at være heterosexuel (det burde være ens) men fuldstændig ligegyldigt for mig om man er det ene eller det andet..

• #114   8. jul 2011 Sys det er meget for dårligt at et bøsse par ikke kan adoptere, hvis grunden er at de får et forkert syn på tilværelsen! De bøsser der er, er jo ikke fordi deres forældre var to mænd!! Og alligevel hvad så hvis et bøsse par fik en søn der blev bøsse? Er det fordi vi er bange for at mennesket vil uddø hvis der kommer for mange!!??

• #115   8. jul 2011 Der har været mulighed for homoseksuelle mænd at adoptere siden 09. Brug google..

• #116   8. jul 2011 Par selvfølgelig...

• #117   8. jul 2011 Der er ingen tvivl om at børn jo er præget hjemmefra i forhold til accept af bøsser/lesbiske. Kommer lige med en sjov historie fra min egen barndom, min onkel er bøsse, han og hans kæreste opdrættede hunde og havde en stor stjerne ved mig.
    Jeg har været en seks år og var på besøg ved min kusine, der er lige så gammel. Jeg går og fortæller om mine to onkler og hun spørger så "er din onkel bøsse?" hvilket jeg ikke helt forstår og spørger hvad hun mener, og hun siger jo så at de er mænd og bor sammen, mit svar er "nej nej, de er bare kærester"!

• #118   8. jul 2011 Problemt for bøsser med at adoptere, ligger i dag i de lande der adopteres fra, det accepteres ikke i de lande at børnene adopteres af bøsser. Så syntes landene åbenbart at det er bedre at børnene, lider hele deres barndom på et børnehjem.

• #119   8. jul 2011 Heino - det ved jeg skam godt. Men jeg kan sgu love dig for at det også har været svært for os andre og ikke kun ham.

• #120   8. jul 2011 Så giver det jo ingen mening....

• #121   8. jul 2011 Christina - det mente jeg nok

• #122   8. jul 2011 Heino må man spørge hvor længe du har " været" bøsse

• #123   8. jul 2011 charlotte: ej hvor var det en sød en.. "nej de er bare kærester"... hehe..
    børn kommer med nogle herlige kommentarer nogen gange..

ja jeg har os hørt at problemet ikk ligger herhjemme men fra de lande børnene kommer fra.. ved ikk om det er rigtigt, men er det jeg har hørt

• #124   8. jul 2011 Okay forkerte ". " smiley

Men altså har du altid været det?

• #126   8. jul 2011 Ville ikke have noget imod at mine fremtidige unger blev passet af homoseksuelle. =)

• #127   8. jul 2011 Jeanette
    Selfølgelig må du spørge
    Jeg har været åben bøsse - overfor venner og familie siden jeg var 26, inden da vidste jeg det godt, men troede fejlagtigt at jeg kunne lyve overfor mig selv og leve det liv, som samfundets normer i det mørke vestjylland påduttede mig - og mine jævnaldrende.

I det samfund, jeg kommer fra, har jeg kendskab til en fyr og en pige, der sidenhen er sprunget ud. Der er da nok flere, men vi er 3, der er undsluppet byen og sprang ud.
    Men svært var det alligevel...

Men hvor længe jeg har været bøsse, tjah, jeg vil jo nok sige 37 år... Men kun åben siden jeg var 26, tror jeg...

Line J
    Jeg er helt klar over at det osse var svært for Jer andre... Kan ikke forestille mig hvordan det må have været...

Og ja, det har været muligt at adoptere ( har jeg googlet nu), men det hjælper lige fedt, når det er som Charlotte siger...
    Og selvom det så ikke var sådan, så ville barnet desværre være meget udsat i dagens DK... Det tro jeg ihvertfald på

• #128   8. jul 2011 Hold da op - havde slet ikke regnet med så mange svar smiley

Som nogen af jer rigtigt har gættet, er vi et lesbisk par, og overvejer begge pædagogiske uddannelser.
    Derfor kom vi i aftes til at snakke om det overhovedet var realistisk at blive evt dagplejer, for ville folk vælge en lesbisk dagplejer fra hvis der var mulighed for en hetero dagplejer?

Én ting er risikoen for snæversynede menneskers sammenligning af homoseksualitet og pædofili..
    Men en anden ting er også om folk frygter at deres børn skal blive påvirket af den "alternative livsform"

Derfor ville vi lige stikke en finger i jorden for at få en fornemmelse af hvad folks holdninger er. Om ikke andet så her inde smiley

Vi har haft forskellige oplevelser af hvor fordomsfulde folk kan være.
    Jeg (M) har oplevet både at blive råbt efter på gaden mange gange, truet, ja sågar sparket i en bus, blot fordi jeg holdt en anden pige i hånden.
    Det skal lige siges at jeg aldrig bevist har "provokeret" eller lignende.

(S overtager tastaturet) Jeg har ikke rigtig oplevet nogen tage afstand fra mig pga min seksualitet ud over et par familiemedlemmer der lige skulle sluge den, men ud over det har jeg hverken i job (ikke børnerelateret) eller sammen med en kæreste i offentligheden været ude for diskrimination.
    Men jeg er så vokset op med en mor der var dagplejer (og hetero).
    Som lille var jeg med hende ude når hun var i legestue og til gymnastik med børnene, og selvom der i dag er flere mandlige dagplejer end dengang er det stadig et meget kvinde domineret job, så jeg tror ikke børnene vil forstå at vi er kærester og dermed kopiere det..

Det var ud fra disse oplevelser diskussionen og grundlaget til dette emne blev startet smiley

• #129   8. jul 2011 Heino- tak for dit svar.. Men selv om du har levet i benægtelse meget af dit liv og bare fulgt med strømmen så har du da fået noget godt ud af det:) ( gætter mig til St din datter er lavet på gammel dags maner:0)
    Men der er super dejligt at høre at du har fundet dig selv;)

• #130   8. jul 2011 jeg er ret sikker på børn ikk vil kopiere det.. det er jo ikk fordi i vil stå og kysse og gramse helt vildt foran børnene og når de er i den alder er det ikk så meget det de kopiere.. det ville mere være i børnehave alderen (min datter er kommet hjem og sagt at hun har kysset med daniel og det var sjovt og hyggeligt og nu er de kærester... og hun er 3 år.. hehe)
    jeg ville overhovedet ikk vælge fra ud fra seksualiteten.. jeg tror faktisk at det er ret sundt for børn at finde ud af fra helt små at mennesker er forskellige på alle mulige forskellige måder.. seksualitet, tro, meninger you name it..

• #131   8. jul 2011 Selvfølgelig må mit barn blive passet af en homo (mand/kvinde).....

De er mennesker som alle os andre smiley

• #132   8. jul 2011 Nu er jeg Bi .. og hvis jeg skulle passe børn ville jeg da blive noget foraget over at forældrene ikke vil lade deres børn blive passet af mig . blot fordi jeg er til begge køn. Så dømmer de jo ikke mig personligt men på hvilken "kæreste af køn jeg har"

Mine børn må blive passet af dem

• #133   8. jul 2011 Dont talk down... Nu må du i hvert fald ikke passe Ginga min stakkels neutraliserede hun vil jo blive helt forvirret;0)

Sagt med alt mulig kærlighed<3

• #134   8. jul 2011 Jeanette årh nej dog smiley

• #135   8. jul 2011 * Rainbow *

Jeg har ikke børn endnu, men regner med at få det i fremtiden.
    Jeg har aldrig tænkt over dit spørgsmål, men ser ikke noget problem i at mit kommende barn skulle blive passet af en homoseksuel, det ville jeg havde det helt fint med.

• #136   8. jul 2011 Men du må gerne passe min datter;0P

• #137   8. jul 2011 Nå der er løbet en del vand i åen siden i morges, kan jeg se smiley

Trine L (Hvis du stadig er med)
    Det kan da godt være, jeg misforstår noget. Jeg forstod bare ikke, du startede med at få det dårligt over mulige anklager om pædofili, når den slet ikke havde været oppe at vende. Det var faktisk dig selv, der bragte pædofili ind i tråden

• #138   9. jul 2011 Marianne: Jeg mener netop ikke, at jeg får det dårligt af alle mulige anklager...

Jeg beskriver hvordan jeg, som homoseksuel, beskytter mig selv mod evt. anklager...

• #139   9. jul 2011 Beanmor- kan godt se at børnene sikkert ville sys han var sjov.. Men tror ikke han er i stand til at passe et barn- at any age!! Hvis han var det måtte han stadig ikke passe min Jose da jeg si
    Simpelthen ikke kan li ham;)

• #140   9. jul 2011 Trine L
    Nej ok ikke få det dårligt, men blive ked af det så. Det var jo det, du skrev. At du blev ked af det, når folk fik de tanker. Jeg tror måske, vi bare i DEN grad taler forbi hinanden smiley

• #141   9. jul 2011 Selvfølgelig bliver jeg ked af, at der findes mennesker i dette land, som sidestiller homoseksualitet med pædofili... Det er dog ikke ensbetydende med, at jeg ser det "omvendte pædofilispøgelse" overalt...;o)

Men jeg tror du har ret i, at vi taler forbi hinanden...;o)

• #142   9. jul 2011 selvfølgelig måtte mine børn blive passet af homoseksuelle... det ser jeg ikke noget problem i (men nej IKKE Gustav)
    for mig kommer det nok mere an på personen, og dennes evner til at passe børn smiley

Jeg ville stejle langt mere, hvis vi taler religion....
    fx Jehovas vidner skulle ikke passe mine børn.... men der er vi jo ovre i noget helt andet, hvor jeg ikke ønsker at mine børn skal præges mht religion... det skal de selv finde ud af, når de er gamle nok til at tage stilling til det.... smiley

• #143   9. jul 2011 Hov glemte lige.....

Heino - al respekt til dit valg og dit syn på det med din datter, for du har helt ret er jeg ret sikker på....!
    meget uselvisk.... smiley

• #144   9. jul 2011 Tine: Vi har faktisk haft en lærer ansat på skolen, som var Jehovas Vidne... Hun var en fantastisk lærer, som eleverne var meget glade for. Hun forholdte sig neutralt til hendes egen tro, når hun var på arbejde og kunne sagtens undervise ungerne i eks. kristendom...;o)

• #145   9. jul 2011 Jeg ville være meget mere bekymret, hvis mine unger skulle undervises af en politiker... Eks. Pia Kjærsgård... GYYYS!!!

Men hun ville helt klart få chancen. Og hvis hun så ikke kunne finde ud af, at lade være med at pådutte ungerne hendes egen holdning, så var det slut....;o)

Men selvfølgelig lader man ikke sine børn passe af nogle, man er bange for forulemper dem...

• #146   9. jul 2011 Trine - der taler vi vel også større børn? der selv er i stand til at sige til/fra?

har det på samme måde med muslimer.... (altså de mere ekstreme af dem) mine børn skal ikke lære, at svinekød er no-go, at en hund er et beskidt dyr osv.. og de skal bestemt heller ikke præges af deres kønsroller.... smiley

og man er vel ikke kun bange for at de forulemper dem..? der er vel mange ting der spiller ind?
    for mig kan du nok se, at jeg ikke bryder mig om, at mine børn bliver præget mht religion fx smiley

• #147   9. jul 2011 Religion er ekstremt følsomt synes jeg. Hvis mit barn blev udsat for en lærer/pædagog, som fortalte, at tingene var på en bestemt måde, ville jeg have lyst til at finde en anden skole/institution. jeg er ikke selv religiøs, men er faktisk i tvivl om, hvad jeg kan tillade mig. Når børnene f.eks. fortæller mig noget om Gud som om det var et faktum, har jeg nogle gange sagt, at ja, det er der rigtig mange mennesker, der tror på. eg har meget svært ved at sige, at det decideret er rigtigt.

Mit barns lærer/pædagog måtte også gerne i et eller andet omfang fortælle, hvad de tror på, så længe det var klart, at det var deres TRO og ikke fakta.

Hvordan foregår kristendomsundervisning egentlig efterhånden? Får børnene at vide, at sådan er det, eller at det er der nogle mennesker, der tror på?

• #148   9. jul 2011 Marianne: Faget "Kristendom" i den danske folkeskole burde egentlig døbes om til livsoplysning (Det hedder det på seminariet)... Eleverne får at vide, hvad folkekirken i DK står for, men får også kendskab til andre religioner....

• #149   9. jul 2011 Tine: Politikere kan da også undervise små børn...;o) Jeg har flere seminariekammerater, som er blevet lokalpolitikere....

• #150   9. jul 2011 Trine
    Det glæder mig :). Da jeg gik i skole, fik vi kristendomsundervisning som om det var fakta og først i de større klasser, begyndte man at høre om andre religioner

• #151   9. jul 2011 Sange på andre sprog kunne bestemt ikke hidse mig op, så længe de ikke kommer hjem og erklærer, at Gud, Allah eller andre af sådanne typer, er stor. Jeg kan huske i skolen, at vi lærte Mester Jacob på omkring ti sprog - det syntes jeg da var sjovt.

På mit arbejde har vi en svensk medhjælper og børnene spørger tit selv om forskellige sange også findes på svensk og vil så gerne lære dem, hvis de gør. Det synes jeg ikke er, at pådutte andre noget, men en udvidelse af børnenes horisont smiley

• #152   9. jul 2011 Marianne: Meget enig...

• #153   9. jul 2011 Jeg har ikke læst tråden - den er lang. Men vil lige gå den igennem bagefter, der er sikkert noget der skal kommenteres på..

Jeg ville ikke have nogle kvaler.
    Min frisør er homoseksuel, og det kribler i fingrene på hende, for at få lov at se og holde min søn når han engang kommer til verden.
    Hun elsker børn, og jeg er sikker på at hun er lige så god og omsorgsfuld som alle andre.

Jeg kan ikke rigtig forstå at man har nogle forbehold?

Men, jeg håber også lidt på at jeg kan finde en mandlig dagplejer, når det bliver aktuelt. Det tror jeg ville være rigtig godt for en dreng med stort set kun kvinder omkring sig - selvom det måske er lidt utraditionelt!.

• #154   9. jul 2011 Rainbow,
    til jeres overvejelser om hvorvidt nogle forældre ville fravælge jer, fordi I er lesbiske, så må svaret være ja. Det vil der helt sikkert være nogle der gør..

Det er de samme folk som tror at den unge mand der arbejder i vuggestuen, forulemper børnene, og som også tror at voldtægtsforbrydere ligger på lur bag buske i enhver park..

Det vil I ikke kunne undgå.
    Årsagerne bag er mange, og meget forskellige, men fordommene er der.
    Min frisør er som jeg nævnte lesbisk (ja, jeg kender ikke mange homoseksuelle, så hun er en af dem jeg nævner smiley ) og min venindes mor stoppede i sin tid med at komme der "for tænk hvis Rita forelsker sig i mig?".. Hun glemte dog at Rita havde haft fast kæreste på i over 15 år, og at man i øvrigt ikke kaster sig over ALLE, blot for man er homoseksuel.. De fleste folk har dog et filter alligevel..

I ville være velkomne til at passe min søn - men jeg kan ikke garantere for at naboen har det på samme måde smiley

I øvrigt så tror jeg at det er et langt større problem for mænd, der vælger at arbejde med børn. Uanset deres seksuelle tendenser..

---

I øvrigt, til snakken i tråden, og folk der er påpasselige i institutioner: Jeg ville ikke have nogle kvaler ved at en homoseksuel mand skiftede ble på min søn. Det er jo det samme som når en heteroseksuel kvinde gør det? Og der er INTET seksuelt i det, så længe den voksne person er normal og velfungerende.

Jeg synes man skal passe på ikke at blive ANTI-overgrebs-agtig. Det kan hurtigt blive for meget, hvis man f.eks ikke tør kramme et barn, af frygt for at blive anklaget for at kramme lidt for meget..

• #155   9. jul 2011 Jeg undrer mig godt nok over at en bruger, bliver sur over at barnet lærer en sang på hebræisk..

Især når man har en reference i sit navn, til en forholdsvis religiøs person.
    Hvad sprog blev biblen skrevet på?

Da jeg var barn, synes jeg ofte vi lærte afrikanske sange - det var sjovt og eksotisk, og åbnede op for kultur fra et helt andet land.
    Hvorfor så ikke hebræisk?

• #156   9. jul 2011 Nu har jeg bosat mig i en lille forstadsby, hvor størstedelen af beboerne er gennemsnitsfamilien, og hvor jeg desværre tror at der ikke er plads til de store forskelligheder, altså i byen. Jeg ville hilse velkommen til en arabisk, muslim der var lærer i skolen f.eks. Jeg ønsker at mit barn skal have respekt for de mange forskellige måder at leve på, lærer at forstå der ikke findes en facitliste eller en rigtig måde at leve på. Og i min verden kommer forståelsen ved at blive mødt med forskellige mennesker livet igennem.
    Jeg ville håbe at en lærer fra et andet land ville fortælle histoirer og lærer hende sange, som er en del af dem. Der er jo en kæmpe forskel på at fortælle og give videre og så at pådutte børnene.

• #157   9. jul 2011 Charlotte,
    jeg er så enig!.. Det er samme vinkel jeg ser tingene fra.

Da jeg gik i fritidsklub, var den en ung pakistansk mand ansat.
    Han var født og opvokset i Danmark, men var af pakistansk oprindelse, så han havde selvfølgelig nogle tilhørsforhold derfra.

Vi havde såden "klub" hvor vi sad i mørket og fortalte gyserhistorier. Og han havde bare SÅ mange gode gamle sagn og legender fra Pakistan.
    Det var virkelig fantastisk at få lov at høre og være med der.
    Hvert land har jo sine sagn og skræmmehistorier til små børn - og de er alle værd at høre på, og spændende endda!

• #158   9. jul 2011 Bedste: Det er jo bevist at jo tidligere børn bliver introduceret for fremmede sprog, desto nemmere er det for dem at lære. I dag er det meget almindeligt at de forskellige børneprogrammer lærer børnene fremmedsprog, ved at bruge f.eks. engelske udtryk Handy Mandy, Dora the explorer, kinesisk Ni Hao Khai Lan, dette blot for at nævne eks.
    Min søster er vokset op med at se Sesam Strasse på tysk, fordi der dengang ikke var andre kanaler, så der er jo ikke engang noget nyt i det.

• #159   9. jul 2011 Og vil selvfølgelig gerne lige tilføje at jeg ikke ønsker at en evt. pædagog decideret skulle lære børnene at snakke flydende arabisk, men at de lærer sange og ord, vil slet ikke kunne hidse mig op.
    Vi var sidste år på ferie i Grækenland og Egypten og inden vi tog hjemmefra lærte vi Anabell, 2 år, enkelte sætninger og ord. Og hendes sprog her ingen skade taget, hun får tilgengæld altid ros for hendes store ordforråd og evne til at tale og sætte sætninger sammen.

• #160   9. jul 2011 Bedste
    Nu lød det ikke som om der var tale om at droppe dansk og lære et andet sprog i stedet. Da jeg arbejdede i børnehave, var Happy Birthday To You en del af repetoiret ved børnenes fødselsdag. Ville du have klaget over det også?

• #161   10. jul 2011 Ja da hvad skulle jeg være bange for? de ville omvende mine børn til at være homoseksuelle ARJ VEL!....... smiley min moster er homoseksuel og hun er da verdens bedste moster og kender da også mange som er bøsser de er da ligesom alle os andre hverken mere eller mindre .....de tænder bare på deres eget køn.. vi lever i år 2011 det kan ikke komme bag på nogle mere!

• #162   10. jul 2011 Mon dog, at et barn vil få sprogproblemer af, at lære en hebraisk sang i børnehaven?

I så fald, så har de fleste af os et problem - hvem har da ikke sunget Frère Jacques i børnehave og skole...

Jeg har oplevet et barn være dobbelt halvsproget. Det vil sige, at han faktisk hverken mestrede det ene eller det andet sprog.
    Jeg har oplevet mange børn mestre to sprog fra de er ganske små. Men denne ene dreng var opvokset med to modersmål, og det gik bare ikke.
    Han kunne ikke gøre sig forståelig på nogen af sprogene..

MEN - det er et ekstrem. At lære børnesange på andet end dansk har ikke noget der ligner den slags konsekvenser, tværtimod pirrer det sprogindlæringen ganske positivt...

• #163   10. jul 2011 Bedste
    Jamen de lærte jo en sang på engelsk før de havde helt styr på det danske sprog. Det skulle jo ikke være ok ifølge dig?

• #164   10. jul 2011 *CH*,
    og det er jo som du selv nævner, noget der hører sjældenhederne til.

De fleste børn der opvokser med to sprog vil være lidt længere tid om at lære at tale rent - dog har de en klar fordel senere i livet, da de har langt nemmere ved at lære fremmedsprog!..

• #165   10. jul 2011 Rainbow: har aldrig nogensinde hørt nogen sammenkæde homoseksualitet og pædofili.Er det dit ramme alvor at du har mødt sådan en fordom ?.

• #166   10. jul 2011 Lars,
    jeg tros desværre det er en meget udbredt fordom - især når det gælder mænd..

Folk har desværre en tendens til at tro at homoseksuelle tænder på ALLE.

Ligesom når folk ikke vil bade i omklædningsrum med homoseksuelle.. De glemmer af og til at blot fordi man er tiltrukket af eget køn, er det ikke lig med at man ikke har et filter..

• #167   10. jul 2011 Jeg ved så heldigvis ikke hvem de "folk" er.Selvfølgelig tænder man sgu da ikke på alle , om man er homoseksuel eller hetereo.Det ville jo være ulideligt :-).Det må være nogen meget små hjerner der sammenkæder homoseksualitet og pædofili...vorherrebevares.De må se at tjekke kalenderen og se at der står 2011 og ikke 1811.Er rystet...

• #168   10. jul 2011 Anja - hmm.... der er jeg så nok lidt strid... for VED jeg at en eller anden kvinde er homo/biseksuel.... så har jeg absolut ikke lyst til at bade i omklædningsrum med dem......!!

--vil mene at det er en HEL anden snak end homoseksuelle og børn, når vi snakker dele baderum...

(skal så lige siges at jeg for så vidt muligt undgår den slags "fællesbade" i forvejen... men med en der var homo/biseksuel, ville jeg nægte blankt)

• #169   10. jul 2011 T&M,
    hvor mange gange har du været i svømmehallen eller i træningscentret?..

Der er helt sikkert også homoseksuelle der.. Så længe folk ikke står og glor mig ned, har jeg intet problem med det.

Jeg gik f.eks i folkeskole med en pige, som dog først sprang ud efter vi gik ud af skolen. Men der var ingen tvivl om hendes seksualitet, hverken fra hendes eller vores side, og det har nu aldrig generet mig..

• #170   10. jul 2011 tm :hvorfor er det et problem...fatter det ikke.

• #171   10. jul 2011 Lars - så du ville være ligeglad med at bade sammen med en homoseksuel mand? Gustav fx?

Anja - ikke ret ofte ;o) som sagt undgår jeg det helst uanset hvad smiley
    og prøv at vende den en gang... ville du være ligeglad med at bade med mænd også? bare de ikke gloede dig ned?

• #172   10. jul 2011 Bedste
    "Mine" børn kunne ikke sangen på dansk først. Jeg tror slet ikke, den findes på dansk :). Mht anvendelighed tror jeg ikke den er så stor uanset sproget så længe vi taler Lille Peter Edderkop og fødselsdagssange smiley

• #173   10. jul 2011 T&M Hysted: Er faktisk enig, jeg kunne heller ikke bade med andre kvinder, hvis jeg vidste at de var lesbiske. Jeg bader heller aldrig med mænd, selvom jeg udemærket er klar over at de ikke tænder på mig.
    Skal så tilføjes at jeg i forvejen er MEGET blufærdig.

• #174   10. jul 2011 T&M,
    jeg har ikke lyst til at se en nøgen mand.. I og for sig kunne jeg godt bade med nogle, hvis jeg ikke følte mig begloet. Men jeg har simpelthen ikke lyst til at glo på dinglende tissemænd!

• #175   10. jul 2011 Ja, man skulle da nødig blive FOR tværkulturel..... Sådan ligefrem at synge udenlandske sange....

Jeg kan ikke lade være med at tænke på det ansvar der ligger som forældre, hvis man skal bedømme, hvad der er relevante sprog for ens barn at blive præsenteret for...

Som det er nu, er kinesisk et sprog, som bliver fuldstændig uundværligt at kunne i fremtiden... Hvem så det komme da vi var børn?

Nå - når alt kommer til alt, så er sprog for børn altså bare en samling lyde indtil de får regulær undervisning i det, eller bliver præsenteret for at skulle kommunikere ved hjælp af det på jævnlig basis.

En sang i ny og næ på arabisk, hebræisk, kantonesisk eller mexicansk gør INTET ved hverken deres kultur, sproglige udvikling eller ved deres modersmål....
    Maximalt kunne det give en smule nysgerrighed og rummelighed overfor andre kulturer....

• #176   10. jul 2011 Anja - nu ikke så sart altså.... ;o) dinglende tissemænd eller dinglende babser? kartoffel/kartoffel :oP

men rart at der er andre der ser på det, på samme måde som jeg....
    jeg sidestiller nok en lesbisk kvinde med en mand lige på det punkt.... og det er irrelevant om hun skulle tænde på mig eller ej....

• #177   10. jul 2011 Meget enig både til CH og T&M Hysted :o))

• #178   10. jul 2011 hysted: sjovt du hiver gustav op af hatten.Det ville da rage mig en papand.Jeg er nemlig ikke homofobisk.

• #179   10. jul 2011 Lars - jeg er bestemt heller ikke homofobisk....

jeg bryder mig bare ikke om at være nøgen sammen med hverken mænd, eller lesbiske kvinder....

og det kan jeg ikke se noget galt i...?

• #180   10. jul 2011 og jeg hev Gustav op af hatten, da han har været nævnt tidligere....

• #181   10. jul 2011 Jeg har arbejdet i en SFO. Der var ikke mange børn med anden etnisk baggrund end dansk.

Men en enkelt var der i den nye gruppe og hun er en skøøøønt pige. Hun fandt sammen med en pige med dansk etnisk baggrund. Sidstnævnte piges mor var HENRYKT og udtrykte til os (personalet) at hun var LYKKELIG for at ehndes datter havde lært den anden pige at kende og at de oven i købet ville lege sammen hjemme. For som huns agde "Min datter har godt af at finde ud af at der er andre måder at leve på end den, som vi lever på".

Ikke dermed være sagt at hun ønskede at hendes datter skal "adoptere" en anden religion/måde at leve på. Men at hun lærer tidligt at der ER andre måder at leve på og at disse personer, der lever på denne måde, også er gode mennesker.

Og så tilføjede hun "og så kunne det da være lidt sjovt hvis hun også lærte lidt at sproget".

Se, DET er overskud og et ønske om det bedste for ens barn!!

• #183   10. jul 2011 Ja, personligt kan jeg se flere negative konsekvenser ved hyppig børneleg end at lære børnesange på fremmedsprog - hvis det altså er sprogudvikling og kulturforståelse, man er nervøs for..

For mig er begge et kæmpe gode for børn... Men det er der jo delte meninger om det gode ved kulturmødet.

• #184   10. jul 2011 Ok, så får i lige den der med fællesbade fra den anden side af andedammen...;0)

Jeg går helst ikke i omklædningsrum med andre kvinder, netop for, ikke at gøre andre kvinder forlegne... Jeg kunne aldrig drømme om, at kigge efter andre kvinder i den sammenhæng og er jeg i en situation, hvor jeg ikke kan undgå det, vil man se mig kigge ned i jorden eller på væggen....

Fordi jeg er homoseksuel tænder jeg bestemt ikke på alle kvinder og på en tur i svømmehallen, kunne jeg lige så godt klæde om med mændene, som med kvinderne. De tænder mig lige så lidt!

Til Jer, som ikke vil klæde om med lesbiske. Hvor ofte tror I ikke, at der har været en i omklædningen, som bare ikke skilter med det?

• #185   10. jul 2011 Hvis der er NOGET der udvikler sprog, så er det når børn leger.

Der kan undervisning ikke være med overhovedet...

• #186   10. jul 2011 Bedste & Mother,
    så foreslog du dem, at de også lærte "Lille Peter Edderkop" på dansk, så det på den måde var i orden, at de sang den på hebræisk?

• #187   10. jul 2011 Med hensyn til omklædning med lesbiske..

Jeg er så blufærdig at jeg ikke vil klæde om med nogen. Selv ved lægen er jeg helt færdig over at skulle afklæde mig, selvom det er delvist...

MEN - jeg har ingen ekstra forbehold overfor lesbiske kvinder end jeg har i forhold til alle andre.

Lesbiske er ikke sådan nogle omvandrende sexmonstre, ser ser et potentielt offer i hver en kvinde.

• #188   10. jul 2011 Bedste
    jeg synes altså, det er nogle underlige holdninger omkring det sprog der og lille peter eddekop, men CH er meget hurtigere til at skrive det, jeg mener, end jeg er :D, så jeg vil ikke sidde og gentage

• #189   10. jul 2011 Jeg er fløjtende ligeglad med om de kvinder, som er i svømmehallen, er lesbiske. Intet kunne røre mig mindre.

• #190   10. jul 2011 Bedste
    Ja det er det da, jeg synes bare det er ærgerligt, da jeg tro den slags holdninger af og til kan være med til at "fremmede" bliver ved med at føle sig fremmede og uvelkomne her i landet.

Mht badning og nøgenhed er jeg altså på sippeholdet. Ville ikke bryde mig om at bade med en lesbisk kvinde med mindre hun var familie eller god veninde. Ikke af frygt for at blive lagt an på, det kan man jo afvise, men jeg ville ikke synes, det var rart, at hun potentielt kunne se på min krop som en mand ville kunne.

Hvis jeg ikke vidste, hun var lesbisk, jamen så kunne det jo være ligemeget

• #191   10. jul 2011 Fortæl mig ikke, at heteroseksuelle kvinder ikke tjekker og bliver tjekket ud i fællesbade...

• #192   10. jul 2011 Der skulle stå "tjekker og bliver tjekket ud af hinanden i fællesbade"

• #193   10. jul 2011 Jeg tjekker ikke. Jeg har travlt nok med ikke at få sæbe i øjnene!

• #194   10. jul 2011 CH
    Præcis min tanke!
    Selv mange heteroseksuelle kvinder kigger da på andre kvinders krop i enten misundelse eller væmmelse når man bader sådan et sted..
    Kunne virkelig ikke røre mig mindre om det er en lesbisk jeg står ved siden af i svømmehallens omklædningsrum eller en "straight"

Og sådan generelt til tråden...
    Jeg forstår ikke man er så "bange" overfor det man ikke er vant til, om det så er lesbiske, bøsser eller en børnesang der blir sunget på et andet sprog..
    Og synes virkelig det er ærgeligt at opleve sådan en form for uvidenhed og dermed frygt i 2011..

Der er da ikke noget at sige til at indvandrere, homoseksuelle osv osv føler der blir set ned på dem, når man kigger på nogle af de holdninger der kommer frem her i tråden!

• #195   10. jul 2011 CH
    Jeg tjekker godt nok heller ikke andre. Men bryder mig nu i det hele taget ikke meget om fællesbade andet end med folk, jeg kender ret godt. Det hjælper sikkert heller ikke på det smiley

• #196   10. jul 2011 Henriette: Du har fuldstændig ret...;0)

• #197   10. jul 2011 Marianne: Sådan kan homoseksuelle også have det...

• #198   10. jul 2011 Trine
    Ja det vil jeg tro, alle mennesker kan :). Og så er der dem, hvor man bare ville ønske, de var liiiidt mere blufærdige smiley

• #199   10. jul 2011 Marianne: Ja, det er lige med, at finde en middelvej...;0)

• #200   10. jul 2011 Trine
    Haha, ja det kan være lidt svært. Har jeg set nogle gange smiley

• #201   10. jul 2011 Ej en medløber: ? Hvad svarer du på?

• #202   10. jul 2011 Aarrrhh...selvfølgelig...;0)

• #203   11. jul 2011 Trine - som jeg også har skrevet før, undgår jeg for så vidt muligt fællesbade generelt... smiley hader den slags og kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har været i et sådant smiley

og som jeg skrev i det første indlæg om emnet, ville jeg nægte, hvis jeg VED at vedkommende er homoseksuel ;o)
    hvad jeg ikke ved, har jeg ikke ondt af ;o)

• #204   11. jul 2011 hysted:Hvis du ikke vil bade sammen med en kvinde , fordi du ved hun er lesbisk,som du skrev i et tidligere indlæg , vil jeg altså stadig påstå at det er homofobisk. At du ikke bryder dig om fællesbade er da helt ok , men forstår så ikke hvorfor du nævner situationen med en imaginær lesbisk kvinde.Dit valg dine normer :-).

• #205   11. jul 2011 Jeg har det nøjagtig som T&M Hysted, hvis jeg vidste vedkommende var lesbisk. Jeg er ikke homofobisk af den årsag, jeg er heller ikke hetrofobisk fordi jeg ikke vil bade med mænd.

• #206   11. jul 2011 jeg gentager bare de sidste 4 ord.bad sikkert...

• #207   13. jul 2011 Bare en tanke. Der er kun 6 mio mennesker der taler dansk. Hvad skal vores børn bruge det til? Var det ikke bedre at vi gik over til engelsk eller kinesisk... ooh, eller russisk?

Ift bad har jeg ingen problemer medmindre personen er en perv der overbeglor eller lægger an på mig. Om det er en mand eller en kvinde er også ligemeget. Heldigvis er de fleste mennesker i stand til at passe sig selv i de der fællesbade, så det er ikke rigtigt noget problem.

• #208   13. jul 2011 Jeg bader jo heller ikke med mænd, og det er da langt fra alle mænd der tænder på mig. Og hvis jeg ikke vidste at vedkommende var lesbisk ville det jo ikke gøre nogen forskel, hvad man ikke ved har man ikke ondt af.

• #209   13. jul 2011 Min datter BLIVER faktisk "passet" af en lesbisk... dvs., en pædagogmedhjælper i SFO'en - hun er bare alle tiders, og jeg har et fantastisk samarbejde med hende. Rent faktisk gik der over ½ år, inden jeg fandt ud af det, men det har ikke ændret mit syn på hende overhovedet...! Heller ikke selvom min datter er handicappet og ikke selv ville kunne fortælle mig, at der var noget galt. Jeg er helt tryg ved, at hun skifter hende og på den led er "tæt" hende.

Jeg har aldrig været særlig blufærdig, så hvis der er nogen, hetro'er eller homo'er, der smugkigger i et omklædningsrum, så generer det ikke mig...

Mht. religion, så ønsker jeg heller ikke, at mine børn skal præges for meget af en trosretning, som ligger for langt fra min egen, men da min søn gik i SFO, var der en muslimsk mand - og han var efter min søns udsagn "HERRE-FED" *G*

• #210   13. jul 2011 Charlotte og Lars: Er helt enig at børnene heller ikke skal præges til en anden trosretning, men det bliver man jo så heller ikke ved at omgåes mennesker med andre kulturer og religioner. Til gengæld skal mine børn informeres om de forskellige måder at leve på.

• #211   13. jul 2011 Mit gamle arbejde var der 3 "bøsser" og en lesbisk. Det var et fritidshjem og alle blev da behandle ens, og tror mere børnene synes om den, for de gav den maks gas når de var på arbejdet

• #212   13. jul 2011 Bedste

Det er ikke noget jeg vil begynde at argumentere så voldsomt meget for da det egentligt ikke er noget jeg går op i, men hvis vi kun vil lære børn noget de kan bruge til noget i verdenen, så giver det ikke mening at vi lærer dem så ekslusivt et sprog. Det ville give langt bedre mening at lære dem engelsk, kinesisk eller noget lignende.

Det skal ikke forstås sådan at jeg har noget imod dansk, men jeg kan ikke bedre argumentere for dansk undervisning end så mange andre sprog - andet end at det er landets officielle sprog, men sådan noget er jeg ikke særligt øm over for.

Mit modersmål er engelsk (hvilket vist kan ses i nogle af de udtryk/ord jeg bruger) og jeg kunne tale flydende fransk og en smule kinesisk (cantonese) da jeg flyttede hertil som 10/11-årig. Det kan jeg ikke mere da min skole prioriterede at jeg lærte dansk. Og helt ærligt, hvad kan jeg bruge det til den dag jeg sætter mine ben udenfor DK's grænser?

• #213   13. jul 2011 Haha.. jeg har faktisk også et større problem med fanatisk religiøse mennesker end jeg har med homoseksuelle. Jeg respekterer til hver en tid folks ret til at tro det de vil (om det er rumvæsner eller usynlige venner), så længe der er respekt for at jeg er agnostisk og ikke tæller religiøse skrifter som bevismateriale. Den respekt skal også gælde over for evt afkom.

Jeg har ikke usynlige venner, og jeg vil sætte stor pris på at mine børn ikke får dem påduttet af andre mennesker. De kan selv læse sig til hvad de forskellige religioner gå ud på og drage deres egne slutninger, når de er gamle nok.

• #214   17. jul 2011 Der er ingen af os der kan lide fællesbade, og det har ikke noget at gøre med at vi er lesbiske..
    Jeg kan ikke lide det fordi jeg føler folk dømmer mig, ser ned på mit useende..
    Det kommer fra folkeskolens omklædning efter gymnastik og de andre børns pegen og kritiseren.. hvilket stadigt genere mig.. min niece er kommet i en alder hvor hun ser og tænker over nogle ting, hun lige skal lære at man ikke siger offentligt..

• #215   3. aug 2011 Ingen børn her, men kan virkelig ikke se hvad folks seksuletet har med have med børn at gøre. Og min verden folk der har noget i mod det, ved ikke særlig meget om homoseksuelle

Kommentér på:
Må dit barn blive passet af..

Annonce