2.834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Sure papegøjeavlere... Sure papegøjeavlere...

Jeg vil meget gerne høre pro og con for hvorvidt i mener at voliere fugle har det bedre end "burfugle"/selvskabsfugle.

Er nemlig i den situation at jeg godt vil have mig en Rustkappet Caiqie, og satte derfor en annonce ind et sted , og endte med at modtage en ordentlig overhaling af sure opstød fordi jeg ønskede den skulle være selvskabsfugl.

Så ud med det , hvorfor mener i der kommer sådan responds ,og hvorfor mener i der er pinsom forskel for dyret ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sure papegøjeavlere...
  • #1   28. nov 2011 Hvad betyder selskabsfugl i denne forbindelse?

• #2   28. nov 2011 det komme an på hvad du mener med 'bur' - hvis buret er stort nok, ville jeg ikke være betænkelig, mine svigerforældre havde en jaco, den havde et stuevoliere det fungerede fint, men papegøjer er meget afhængig af kontakt og jeg mener også de har krav på at have forhold så de ikke bare skal sidde på en pind og kun kan baske med vingerne smiley

• #4   28. nov 2011 frankly nu er der jo mange der også har andre dyr herinde og når det er i offtopic såååå

• #7   28. nov 2011 Somregel når folk anskaffer sig en selvskabs fugl vil de jo gerne have den ud af buret dagligt.. smiley

Jeg har selv kun haft fugle i voliere udendørs, men de fik da ikke nær så meget kontakt som hvis jeg havde haft dem i bur indedøre.. smiley

Så jeg kan ikk se hvorfor der skulle være et problem i at man havde en papegøje i et bur, så længe det er stort nok til at den kan bevæge sig "frit" og man tager den ud dagligt og håndtere den smiley

• #8   28. nov 2011 I min verden skal en papegøje opholde sig minimalt i et bur...... de er meget sociale...

• #9   28. nov 2011 Der er en pasningsvejledning her:
    http://www.fugleforum.dk/forum/index.php?autocom=ibwiki&cmd=article&id=59

Der lyder som om den godt kan være i bur men skal have god plads at røre sig på.

Dengang jeg selv havde nymfeparakitter (2 stk) levede de som fritflyvende i hjemmet, med et lille bur til mad og bad. Der var rugekasse ovenpå et skab, hvor der også var en masse avis til klatterne, og de fløj ellers rundt i hele hytten.

Jeg ved ikke hvor optimalt det i virkeligheden var, men de havde det da vist meget godt. smiley

• #11   28. nov 2011 "Deres flokmentalitet gør også, at der bliver kaldt sammen, hvis der en der forlader området - og deres høje kald går gennem marv og ben."

... Det der siger mig dog at det er en volierefugl der nok helst ikke skal være for afhænging af mennesker. Dine naboer vil hade dig for skrigeri hver gang i forlader hjemmer.

• #16   28. nov 2011 Vil du holde den alene? Ingen fugle burde holdes alene hvis du spørger mig smiley de er sociale og har brug for artsfæller.

• #19   28. nov 2011 ... gad vide hvordan Ara smager?

• #20   28. nov 2011 Tak alle sammen , er glad for der var så meget responds også selv om det IKKE handlede om hunde her inde i OFF Topic.
    Jeg har læst en hel del op på lige netop denne art , og har mødt dem IRL også. Har set OG hørt hvad de kan præstere. Ang. at have kun en fugl, ja så ser jeg også helst at det bliver til et par men hvis man køber som unge så vil oplæring være en hel del svære da den anden part vil deltage på en knap så hjælpsom måde. Derfor var planen at skaffe en mage efterfølgende. Og ang. bur så ville den/ de også få hele huset at flyve i når de var blevet tamme og trygge nok.
    Og ja jalousi/territorial adfærd er bestemt et punkt de har sig.
    Ang. om de kan med en samojede - så kan jeg kun sige ja, da min samojede kan med alt og alle, dvs jeg har endnu ikke mødt hverken kanin, kat eller skade, krage som han ikke bare har ignoreret.
    Jeg har desuden forsøgt at genmæle til " de sure avlere" men til ingen nytte, der er ingen gensidig respekt for egne meninger desværre.
    Derfor jeg ville vende det, og måske få en større indsigt i hvad " det normale menneske" mente om sagerne. Og deraf træffe min beslutning.

• #21   28. nov 2011 En Caique er bare ikke en normal fugl.
    For hvilken anden fugl kan finde på at ligge og sove på ryggen i en hængekøje beregnet til fritter?
    Eller få lov at tage bad i en tallerken i køkkenvasken, og sprøjte HELE køkkenet til?
    Eller blive vildt glad over at se Melodi Grand Prix? Alt imens den pludrer og danser til alle numrene.

Elelr sagt lidt kortere, så er en Caique en utrolig sjov fugl. Kan absolut ikke se noget galt i at holde den som burfugl, hvis bare den får opmærksomhed og er ude HVER dag.

• #23   28. nov 2011 Susanne
    TS skriver jo faktisk også at hun vil anskaffe nr 2 fugl, når den første har lært lidt god opførsel.

Jeg kender jo så en Caique der holdes som burfugl uden kontakt til andre fugle. Til gengæld får han masser at opmærksomhed fra ejerne og næsten alle der kommer i huset. Der er absolut intet i hans opførsel som tyder på en fugl der mistrives

• #24   28. nov 2011 Ja stinne, de er nok en af verdens sjoveste fugle

Kommentér på:
Sure papegøjeavlere...

Annonce