1.502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

At klage over mad? At klage over mad?

Idag var jeg på cafe med min veninde. Jeg bestiller noget med krappe og får så kylling i stedet, jeg fortæller at jeg havde bestemt krappe og de tager det med ud i køkkent igen, efter lidt tid kommer de tilbage med det rigtige og vi begynder at spise. Da jeg kommer længer ned i maden finder jeg så kyllinge stykker i min mad!!
Går op og brokker mig og jeg for så at vide at der er fordi kokken bare har fjernet kyllingen fra maden og lagt krappe på. Det synes jeg sku ikke er iorden og hvis han endelig skal lave det nummer så gør det dog så kunderne ikke opdager det !! - Hvad havde han gjort hvis det var omvendt og jeg ikke kunne tåle skaldyr?

Brokker i jer hvis maden ikke er iorden, eller er i til den side hvor i synes det er pinligt? smiley


 
Belugahval forskrækker lille dreng
Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At klage over mad?
  • #1   22. jun 2012 Hvis jeg eftertrykkeligt siger til tjeneren at det skal være en bestemt slags sovs, eller kartoffel. så gør jeg dem opmærksom på fejlen, og hvis de så gør som ved dig, så brokker jeg mig.

    Har selv været tjener, og ved hvor mange ting man skal finde rundt i. Men når kokken laver fejl, så får han det så sjældent at vide - det er altid tjeneren der får skæld ud og (jeg) man tør måske ikke altid lige sige noget til kokken (fordi han som i mit tilfælde - var et dumt s....)

    hvis det så ikke handler om mad, eller noget hvor jeg ikke selv har erfaring. så brokker jeg mig aldrig - synes det pinligt... jeg skal altid være 100 på jeg har ret før jeg siger noget som helst :b


  • #2   22. jun 2012 Heh' jeg må indrømme at der ikke skal meget til før jeg brokker mig, når jeg er ude at spise så skal det bare være iorden, man kan godt lave fejl men når man så ikke får rettet op på det anden gang så vil jeg have mine penge tilbage.

    Har engang brokket mig til Mc Donalds fordi jeg ingen pomfritsovs havde fået med og det er bare det vigtigste. Jeg fik en helt ny omgang mad næste gang jeg kom der op smiley


  • #3   22. jun 2012 Jeg klager gerne hvis jeg ikke får det jeg bestiller - som du selv siger, man kan jo ligeså godt være allergisk.

    Dog kan jeg ved nogle ting godt se forbi det. F.eks. nogle steder hvor man bestiller en sandwich og man beder dem om ikke at putte tomat i (selvom menuen siger det), i sådan et tilfælde kan jeg altså godt overleve selv at pille det fra hvis de glemmer det, da det ikke "ødelægger" maden.


  • #4   22. jun 2012 Jeg sagde det også pænt til tjeneren og han gik så ud til kokken, hvorefter han siger, jamen det bare fordi kokken tog det forkerte af og lagde det rigtige på. (Min kartoffel var helt kold da jeg fik den tilbage). & så tror han alt er i skønneste orden. Så blev min stemme altså lige en tand højer og jeg forlangte altså mine penge retur. Men jeg fortalte os tjeneren at jeg godt vidste det ikke var hans skyld og han gav mig også pengene tilbage smiley

  • #5   22. jun 2012 Jeg ville så nok også have brokket mig lidt.

    Men at brokke sig over pomfritsovs, det synes jeg måske lige er hys nok smiley Herregud hvis de har glemt at putte det i, kan man bare venligt minde dem om det. Jeg behøver ikke få en hel ny omgang pga. det.


  • #6   22. jun 2012 Jeg klager hvis jeg ikke får det jeg beder om, eller hvis der er noget med i jeg har frabedt, hvis det ikke smager som det skal.

    Og jeg er en skaldyrsallergiker og jeg havde sagsøgt dem hvis jeg havde bedt om kylling og der var kommet krabbe på og jeg havde sendt det tilbage og kokken havde gjort som ved dig. Det er noget svineri...


  • #7   22. jun 2012 Jeg bad så ikke om en ny omgang, men de tilbød det selv smiley ' Jeg kunne jo ikke køre tilbage efter det så var min mad jo blevet kold smiley - Men det kommer helt an på hvad mit humør er i smiley

    - Anika jeg synes også det var lidt klamt og maden smagte i det hele taget dårligt.


  • #8   22. jun 2012 Uhh at det så heller ikke smagte som det skulle, så var jeg blevet rigtig gal, og smidt nogen gloser de kunne forstå... !!!

  • #9   22. jun 2012 Jeg synes "brokke" er så meget sagt.

    Er min mad ikke som forventet, så siger jeg det, og beder om at få fejlen udbedret.

    Et eksempel er at jeg altid bestiller burger uden løg og ketchup på cafeer. Er der løg i alligevel, piller jeg dem blot fra. Er der derimod ketchup i (som er umuligt at fjerne) så beder jeg om en ny. Selvom det er dyrt for dem.

    ligeledes vil jeg ikke have kold mad, og mad som smager dårligt, eller ikke er tilberedt ordentligt.

    Men er det bare lidt småting, f.eks noget som er saltet for meget eller for lidt, så kommenterer jeg det ikke. Det kommer an på om det har betydning for hvorvidt maden kan spises..


  • #10   22. jun 2012 På Mac D beder jeg altid om at de ikke putter pickles i, kommer de i alligevel så er det en bytter, tager man den ud kan msn stadig smage den.

  • #11   22. jun 2012 jeg ved ikke om jeg ligefrem brokker mig..
    Men jeg gør opmærksom på hvis der er noget der ikke er som jeg synes det skal være.
    feks engang vi var på en cafe/pizza/burgerbar og min pizza var fin ovenpå, men fuldstændig sort forkullet under bunden.
    Jeg stoppede en tjener, der var på vej forbi vores bord, og spurgte med et smil om pizzaerne plejede at være så sorte under bunden.
    Det promte svar var " NEJ.. det der er ikke i orden.. Du får en ny. Vil du have noget at drikke imens du venter.. på husets regning.

    Jeg synes det er lidt ærgeligt hvis man vælger at brokke sig over noget, når alle formegentlig får en bedre oplevelse af at man bare gør opmærksom på en fejl.
    Jeg har aldrig oplevet uvilje når jeg som kunde sagt noget.. men jeg synes heller ikke jeg har brokket mig.

    Eller har vi bare forskellig opfattelse af ordet "brok" ?


  • #12   22. jun 2012 Det kommer i allerhøjeste grad an på hvor det er jeg spiser..
    På macD eller lign. kunne jeg ikke finde på at brokke, jeg tjekker dog altid om jeg har fået det bestilte og hvis det ikke er der, ja så beder jeg om det. Det ser jeg ikke som brok.
    En alm. restaurant som f.eks. Jensens bøfhus der skal der noget til før jeg klager. F.eks. hvis jeg er sikker på at jeg har fået noget forkert, f.eks. hvis jeg får kylling istedet for bøf. Jeg klager ikke over at min røde bøf er medium el. hvad de nu kan finde på. Og jeg brokker mig heller ikke over på kineseren at min indbagte reje er kedelig.
    Men jeg må indrømme at hvis det er på de lidt pænere restauranter, så forventer jeg sgu en hvis standard. Jeg kan f.eks. blive sindsygt negativ når jeg går på A hereford beefstouf ved Tivoli når vores bøffer er gennemstegt, der er plastik i salaten og en elastik i min dessert, eller som en anden gang hvor de valgte at give os allesammen en t-bone selvom min mor havde bestilt noget andet, og Gud hjælpe mig om de ikke afkrævede pris for T-bonen selvom hun havde bestilt noget billigere(jeg mener jo det havde kostet dem mere hvis hun havde krævet at få det rigtige), og oven i det lagde nabobordets dessert på vores regning. Det er bare ikke i orden. Men vi har så ikke spist der siden, så det kan de jo have rettet op på (det var min favorit restaurant før i tiden)


  • #13   22. jun 2012 Ib: Når jeg tænker brok så tænker jeg at gøre opmærksom på ting. Det er ikke nødvendigvis at man viser tydeligt at man er utilfreds, altså taler uhensigtsmæssigt. For har da aldrig synes jeg har været ubehagelig når jeg har været ude, men jeg kan godt blive irriteret hvis det er nok gange de kvajer sig.. Og ja alle begår fejl, men der er forskel på at lave fejl, og så blive ved og ved og ved med at lave fejl.

    Og andre kan jo se anderledes på ordet brok igen, så det er et relevant spørgsmål du stiller.


  • #14   22. jun 2012 Jeg taler også for det meste altid pænt, så brok er ikke groft ment smiley

    - Havde jeg haft en restaurant så havde jeg uden kunden spurgte givet gratis dessert, kaffe eller andet hvis jeg havde lavet en fejl. Det kan ikke passe man nogen steder skal hæve stemmen for at få sine penge retur eller andet. Og Ida, godt jeg ikke var med på den restaurant tur. Jeg havde forlanget hele menuen gratis og en gratis tur i tivoli smiley


  • #15   22. jun 2012 TRaler osse pænt med mindre det er en sådan fejl der kan gøre mig så syg at jeg ikke kan fungere ordentlig i 1 uge minimum... Og skaldyr foreks tåler jeg bare ikke så havde jeg både talt meget højt og meget hårdt, hvis jeg kunne nå det...
    Og mad jeg bestiller om det er Mac D eller en dyr så forventer jeg at få det der er bestilt, eftersom det er mig der betaler... Men ja brok er et stort ord... smiley


  • #16   22. jun 2012 Nu står jeg på den anden side af kassen på mcD og til alle: Hav en god portion tålmodighed! smiley Vi er der for at gøre vores arbejde ordentligt, og selvfølgelig skal i sige til hvis i får noget forkert. Men på mcD kan du lave 204 forskellige kombinationer af mad, og på vores skærm som vi står og trykker på, er der kun forkortelser + at vi er underlagt tidspress for at få maden frem inden for 3 minutter. Så efter 2 timer, kan du være temmelig ør og kommer der så 4 i samme flok og siger: To spicy chicken - menu (stor menu?) og så skal jeg havde... (hvad skal du havde at drikke til din menu?) og så skal vi havde 4 cheese - uden ost (haha den har jeg kun hørt 6 gange indtil nu) og 3 af dem er uden pickles... osv osv osv. Så kan det gå galt til tider, selvom vi prøver alt hvad vi kan. Og mange gange skal vi kende burgere udelukkende på papirfarve/kasse (der er 17 forskellige farver/kasser) så der er meget at huske! smiley

  • #17   22. jun 2012 Ud af de nok 300 gange jeg har været på Mac D har jeg fået forkert 2 gange. Og sagde det på en sød sjov måde så ham i kassen var ved at brække sig af grin. Så Jow i er gode på Mac D.

  • #18   22. jun 2012 Anika: Takker for rosen smiley De kunder der kan få en til at grine, er guld værd! Når du har kørt 2-6 timer kan pomfritterne begynde at hvirke interessante og du kan høre på bippet, hvor lang tid der er til at de er færdige, så er det fantastisk med et break, og et godt grin! smiley

  • #19   22. jun 2012 jeg siger til hvis maden ikke er som den skal være når jeg er ude og spise

    beder jeg om en rød bøf er det fordi jeg vil have en rød bøf, ikke en gennemstegt eller rå, som jeg har prøvet , hvor tjeneren prøvede at bilde mig ind den var rød

    uanset hvad betaler man for noget, man klager jo osse over hvis man har købt et tv og det så ikke er det rigtige man får


  • #20   23. jun 2012 Hente aldrig ved McDrive... det er sikkert som amen i kirken, at der mangler noget eller jeg har fået noget forkert... jeg jeg tramper altid ind og henter smiley og så holder jeg øje med at det hele kommer med. De har jo netop skærmen, fordi de ikke skal huske, men bare kan tjekke om alt er med. Folk der arbejder hos McDonald er jo ikke de eneste der skal huske noget eller arbejder under pres...
    Er tingene ikke ok, så siger jeg det nogle gange og andre gange ikke.. kommer an på humøret ... måske lader jeg bare være med at komme der igen.


  • #21   23. jun 2012 Jeg har også stået bag den anden ende af kasse hos McD. Der er et utroligt stort pres, men laver man en fejl så må man også rette op på den smiley

  • #22   23. jun 2012 Platugler: Det svære er heller ikke at tjekke om tingene er med, det svære er at huske alle de forkortelser der står på vores skærm smiley

    Kristine: Ja selvfølgelig skal der rettes op på det! Havde meget da jeg var helt ny, med at rode rundt i nuggets menuérne! smiley


  • #23   23. jun 2012 Jeg synes ikke det var det på skærmen der var svæt. Men jeg tror bare man i alt stressen glemte nogle ting og det er skide træls. Men det skete ikke så tit ved os vi tjekkede tit 2 gange smiley

    - Er der fejl i maden er det jo desværre ikke altid dem på fronten der kan gøre for fejlen med mindre man har glemt at skrive uden løg osv smiley


  • #24   24. jun 2012 Jeg har det mest med skærmen at huske hvad de forskellige står for, og så dobbelt-tjekke at det er det rigtige man giver! smiley

    Ja, jeg havde en dame i går, der skulle have wrap uden noget dressing - 2 gange måtte hun komme op igen, fordi køkkenet blev ved med at lave forkert. Hun var så meget forstående smiley


Kommentér på:
At klage over mad?

Annonce