At klage over mad? At klage over mad?
Idag var jeg på cafe med min veninde. Jeg bestiller noget med krappe og får så kylling i stedet, jeg fortæller at jeg havde bestemt krappe og de tager det med ud i køkkent igen, efter lidt tid kommer de tilbage med det rigtige og vi begynder at spise. Da jeg kommer længer ned i maden finder jeg så kyllinge stykker i min mad!!
Går op og brokker mig og jeg for så at vide at der er fordi kokken bare har fjernet kyllingen fra maden og lagt krappe på. Det synes jeg sku ikke er iorden og hvis han endelig skal lave det nummer så gør det dog så kunderne ikke opdager det !! - Hvad havde han gjort hvis det var omvendt og jeg ikke kunne tåle skaldyr?
Brokker i jer hvis maden ikke er iorden, eller er i til den side hvor i synes det er pinligt?
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
Har selv været tjener, og ved hvor mange ting man skal finde rundt i. Men når kokken laver fejl, så får han det så sjældent at vide - det er altid tjeneren der får skæld ud og (jeg) man tør måske ikke altid lige sige noget til kokken (fordi han som i mit tilfælde - var et dumt s....)
hvis det så ikke handler om mad, eller noget hvor jeg ikke selv har erfaring. så brokker jeg mig aldrig - synes det pinligt... jeg skal altid være 100 på jeg har ret før jeg siger noget som helst :b
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
Har engang brokket mig til Mc Donalds fordi jeg ingen pomfritsovs havde fået med og det er bare det vigtigste. Jeg fik en helt ny omgang mad næste gang jeg kom der op
aug 2008
Følgere: 1085 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Dog kan jeg ved nogle ting godt se forbi det. F.eks. nogle steder hvor man bestiller en sandwich og man beder dem om ikke at putte tomat i (selvom menuen siger det), i sådan et tilfælde kan jeg altså godt overleve selv at pille det fra hvis de glemmer det, da det ikke "ødelægger" maden.
jan 2011
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
Men at brokke sig over pomfritsovs, det synes jeg måske lige er hys nok
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Og jeg er en skaldyrsallergiker og jeg havde sagsøgt dem hvis jeg havde bedt om kylling og der var kommet krabbe på og jeg havde sendt det tilbage og kokken havde gjort som ved dig. Det er noget svineri...
jan 2011
- Anika jeg synes også det var lidt klamt og maden smagte i det hele taget dårligt.
jan 2011
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Er min mad ikke som forventet, så siger jeg det, og beder om at få fejlen udbedret.
Et eksempel er at jeg altid bestiller burger uden løg og ketchup på cafeer. Er der løg i alligevel, piller jeg dem blot fra. Er der derimod ketchup i (som er umuligt at fjerne) så beder jeg om en ny. Selvom det er dyrt for dem.
ligeledes vil jeg ikke have kold mad, og mad som smager dårligt, eller ikke er tilberedt ordentligt.
Men er det bare lidt småting, f.eks noget som er saltet for meget eller for lidt, så kommenterer jeg det ikke. Det kommer an på om det har betydning for hvorvidt maden kan spises..
jan 2011
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Men jeg gør opmærksom på hvis der er noget der ikke er som jeg synes det skal være.
feks engang vi var på en cafe/pizza/burgerbar og min pizza var fin ovenpå, men fuldstændig sort forkullet under bunden.
Jeg stoppede en tjener, der var på vej forbi vores bord, og spurgte med et smil om pizzaerne plejede at være så sorte under bunden.
Det promte svar var " NEJ.. det der er ikke i orden.. Du får en ny. Vil du have noget at drikke imens du venter.. på husets regning.
Jeg synes det er lidt ærgeligt hvis man vælger at brokke sig over noget, når alle formegentlig får en bedre oplevelse af at man bare gør opmærksom på en fejl.
Jeg har aldrig oplevet uvilje når jeg som kunde sagt noget.. men jeg synes heller ikke jeg har brokket mig.
Eller har vi bare forskellig opfattelse af ordet "brok" ?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
På macD eller lign. kunne jeg ikke finde på at brokke, jeg tjekker dog altid om jeg har fået det bestilte og hvis det ikke er der, ja så beder jeg om det. Det ser jeg ikke som brok.
En alm. restaurant som f.eks. Jensens bøfhus der skal der noget til før jeg klager. F.eks. hvis jeg er sikker på at jeg har fået noget forkert, f.eks. hvis jeg får kylling istedet for bøf. Jeg klager ikke over at min røde bøf er medium el. hvad de nu kan finde på. Og jeg brokker mig heller ikke over på kineseren at min indbagte reje er kedelig.
Men jeg må indrømme at hvis det er på de lidt pænere restauranter, så forventer jeg sgu en hvis standard. Jeg kan f.eks. blive sindsygt negativ når jeg går på A hereford beefstouf ved Tivoli når vores bøffer er gennemstegt, der er plastik i salaten og en elastik i min dessert, eller som en anden gang hvor de valgte at give os allesammen en t-bone selvom min mor havde bestilt noget andet, og Gud hjælpe mig om de ikke afkrævede pris for T-bonen selvom hun havde bestilt noget billigere(jeg mener jo det havde kostet dem mere hvis hun havde krævet at få det rigtige), og oven i det lagde nabobordets dessert på vores regning. Det er bare ikke i orden. Men vi har så ikke spist der siden, så det kan de jo have rettet op på (det var min favorit restaurant før i tiden)
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Og andre kan jo se anderledes på ordet brok igen, så det er et relevant spørgsmål du stiller.
jan 2011
- Havde jeg haft en restaurant så havde jeg uden kunden spurgte givet gratis dessert, kaffe eller andet hvis jeg havde lavet en fejl. Det kan ikke passe man nogen steder skal hæve stemmen for at få sine penge retur eller andet. Og Ida, godt jeg ikke var med på den restaurant tur. Jeg havde forlanget hele menuen gratis og en gratis tur i tivoli
jan 2011
Og mad jeg bestiller om det er Mac D eller en dyr så forventer jeg at få det der er bestilt, eftersom det er mig der betaler... Men ja brok er et stort ord...
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 269
jan 2011
jan 2012
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
beder jeg om en rød bøf er det fordi jeg vil have en rød bøf, ikke en gennemstegt eller rå, som jeg har prøvet , hvor tjeneren prøvede at bilde mig ind den var rød
uanset hvad betaler man for noget, man klager jo osse over hvis man har købt et tv og det så ikke er det rigtige man får
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
Er tingene ikke ok, så siger jeg det nogle gange og andre gange ikke.. kommer an på humøret ... måske lader jeg bare være med at komme der igen.
jan 2011
jan 2012
Kristine: Ja selvfølgelig skal der rettes op på det! Havde meget da jeg var helt ny, med at rode rundt i nuggets menuérne!
jan 2011
- Er der fejl i maden er det jo desværre ikke altid dem på fronten der kan gøre for fejlen med mindre man har glemt at skrive uden løg osv
jan 2012
Ja, jeg havde en dame i går, der skulle have wrap uden noget dressing - 2 gange måtte hun komme op igen, fordi køkkenet blev ved med at lave forkert. Hun var så meget forstående
At klage over mad?