{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.043 visninger | Oprettet:

Min kæreste er luddoven.. {{forumTopicSubject}}

Hvor tåbeligt dette indlæg end måtte være, så er jeg simpelthen nødt til at dele mine frustrationer med jer kære hg'er.. Min kæreste og jeg har været sammen i knap og nap 3 år efterhånden.. Vi fandt hinanden i gymnasiet og det var kærlighed ved første blik.. Åååh ja ;-).. Nå men.. Tiden gik.. Han gik i 3g. jeg i 2.g og vi ønskede at flytte sammen.. Det gjorde vi den 15 marts 2011 5 dage før vores 1 års dag.. Det hele var fantastisk og det er det da også stadig - tildels..... Vi er nu begge blevet færdige på gymnasiet - jeg i sommers og han forrige sommer.. Jeg har sabbatår og prøver desperat at finde ud af hvad jeg vil her i livet.. Han er i gang med it-supporter og startede sidste oktober/november... Nu lægger landet sådan at jeg udmærket godt er klar over, at de fleste mænd er dovne.. Det er jo mandfolk vi snakker om *GG*.. Meen.. Min er altså en helt særlig af slagsen. Efter han flyttede hjemmefra og sammen med mig er det kun gået en vej og det er ned ad bakke.. Han kommer fra et hjem hvor man laver sine lektier og passer sin skole. Man gør hvad der bliver sagt! Hans forældre har altid været meget påpasselige mec at han passede sin skole osv. Og det gjorde han så længde han boede hjemme, men nu hvor han bor ude gør han lige hvad der passer ham. De sidste måneder af gymnasiet sked han højt og flot på (undskyld sproget).. Lavede ikke sine ting og mødte for det meste heller ikke op - nu bestemte han jo selv. Jeg tog lidt let på det - det var jo hans eget ansvar. Men nu kører han samme stil med sin uddannelse.. Han møder sjældent op, laver ikke sine ting og er generelt bare total umotiveret.. Jeg får det rigtig dårligt på hans vegne. Forstår ikke at man kan tage så let på tingene.. Omvendt har jeg heller ikke så meget at sige.. Har sabbatår og aner ikke hvad jeg vil.. Hvad skal jeg som kæreste til denne luddovne mand gøre? Jeg tror vitterligt der er noget galt oven i hovedet på ham. Han forstår ikke man skal videre i livet.. At man ikke bare kan skide det hele et stykke og forvente at alting går i orden af sig selv.. Han vil ikke i gang med at søge praktikplads og eksamen - hvad er det?

Hvad gør jeg?! Jeg er indehaver af 1. stks kæreste der for det første ikke gider hjælpe med noget som helst herhjemme rent rengøringsmæssigt.. Han gider ikke passe sin uddannelse og han har absolut ikke det der minder om fremtidsplaner.. Han fylder altså 23.. Er det mig der er "sippet?"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kæreste er luddoven..
  • #1   23. nov 2012 Køb en stor kost

  • #2   23. nov 2012 Og hvad gør jeg med den? Slår ham med den? smiley

  • #3   23. nov 2012 For at starte et sted....
    Lad være med at vaske hans tøj.... når han ikke har mere rent... lærer han at vaske selv....
    Når du handler ind.... så køb kun det du selv skal bruge... så lærer han at handle ind.
    Lav kun mad til dig selv...... så lærer han både at købe ind og lave mad , når han bliver sulten.....:D

    Det kan du starte med....... og hvis han undrer sig eller brokker sig..... så sig du ikke er hans mor.... og han må lære at klare sig ... og hjælpe til... og passe sin " skole ".........:D


  • #4   23. nov 2012 Uh har ingen gode råd !

    jeg går rundt og undskylder for ikke at tage opvask og lave maden - og kæresten siger "JAMEN SKAT , jeg kan jo godt lide det - jeg hygger mig med min radio og min opvask".... nå ja... okay..... jamen så går jeg da bare ind og åbner en dåsebajer, putter hånden i buksekanten og ser noget fodbold........


  • #5   23. nov 2012 hahahaha Freja smiley

    Sådan er det også her nogle gange smiley


  • #6   23. nov 2012 Åh hvor frustrerende!
    Nittibs forslag lyder meget godt synes jeg! smiley
    Jeg håber du kan få ham til at indse at det at leve sammen med en kæreste ikke = ferie hvor man kan gøre hvad man mest har lyst til smiley


  • #7   23. nov 2012 Enig med NITTIB, du er ikke hans mor.
    F&Z Ej det er f.... sårn det skal være.....hvor finder man sådan et mandfolk henne? smiley


  • #8   23. nov 2012 Lobar - Det er lidt æærhm , skørt at føle sig som det "ekstra hjul" eller hvordan mna nu siger, Der er ikke rigtig behov for mig *G*
    men så løber jeg frem og tilbage og dækker bord og gør det hyggeligt smiley haha Totalt fjollet og ligegyldigt men det betyder vel også lidt smiley


  • #9   23. nov 2012 La vær - PAS ! Jeg fik min forærende af svigermor her på HG sååååå..... smiley

  • #10   23. nov 2012 Nåh ja det er da rigtigt, det er utroligt hvad man finde her på hg, har hun produceret flere, eller må jeg til at holde lidt bedre øje med NIITIB's annoncer smiley

  • #11   23. nov 2012 Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg at jeg ville bo 1 måned eller sådan hjemme og så måtte han SELV stå til ansvar for husholdning og skole - så kunne han måske lære lidt?

    Jeg bliver stik hamrende tosset hvis jeg "bliver taget for givet" med det huslige arbejde smiley
    Men han ved udmærket godt at han ikke skal komme med spydige kommentarer mht. vasketøj, rengøring osv smiley

    Har du forklaret din kæreste hvordan du har det med ham? De fleste drenge kommer jo fra et hjem hvor de ikke har skulle løfte en finger og egentlig "bare" passe deres skole. Tog en alvorssnak med min kæreste om at være mere fælles om tingene og nu laver han faktisk tit mad og handler ind. Så tror du måske en samtale vil hjælpe? Ellers lav børnepsykologi og lav et skema han kan følge, lyder lidt tosset men det virker! Mandag: Støvsugning (kæresten), opvask (dig) osv osv. Det kan også godt hjælpe smiley


  • #12   23. nov 2012 F&Z: Jeg HADER at vaske op, så det får han gerne lov til og så sidder jeg foran com imens smiley
    Jeg drikker øl og han drikker drinks..altid sjovt når man er i byen og tjeneren jo mener det er mig der skal ha drinken hvor vi så mi fortælle at det er manden smiley haha

    TS: Har du fortalt alt dette til ham?
    Hvis ikke, så start lige med det.. Her bad jeg manden vaske tøj..han blandede alt muligt sammen og jeg brokkede mig..lidt tid efter siger jeg at han gerne må tage en vask af og til, men han vil ikke da jeg brokkede mig sidst, men hans arbejdstøj trængte jo... så sagde jeg at jeg sku nok lade være med at brokke mig (efter at have vist ham hvilket rum pulveret skulle i)... da maskinen er færdig går jeg ud for at hente det og tage det i tumbleren da jeg ser.... han har KUN puttet sit arbejdstøj i..... så fra nu af er det MIG der vasker smiley


  • #13   23. nov 2012 kvinder er ikke anderledes smiley heldigvis er det så slut nu med min smiley men det var værre end dit eksempel.. =) og lige meget hvad jeg gjorde så hjalp det ikke.. men igen, mange faktorer som spiller ind jo smiley

  • #15   23. nov 2012 Det har intet med køn at gøre. Det er en del af det med at blive voksen og det bliver han ikke hvis du insistere på at overtage hans mors rolle. Lad være med at vaske hans tøj, købe ind osv. Så må han lære det.

    Jeg var nok flyttet, men jeg er også en gammel sur dame på 30 smiley


  • #16   23. nov 2012 Sabina: sådan har min kæreste også været, det tog en enkelt snak hvor jeg virkelig fortalte ham hvordan jeg havde det, og vi blev enige om, at jeg bare skulle fortælle ham, når der var noget han skulle gøre herhjemme, og det har jeg udnyttet fuldt ud - jeg er blevet helt fri for at gøre rent på badeværelset og han tager for det meste også opvasken, vasker tøj og handler ind - det er sgu dejligt!

    Nogengange skal man bare lade tårerne løbe, så får de øjnene op smiley


  • #18   23. nov 2012 Måske du skulle foreslå din kæreste at stoppe med at læse og tage et sabbatår... Lyder som om han trænger til at tænke tingene igennem og få sat dem i oerspektiv...!

    En god alvorlig samtale hvor du, åbent og ærligt, fortæller om dine bekymringer og hvor han kan gøre det samme ville måske være på sin plads...
    Når man holder på sådanne ting bliver de bare værre og værre og du skal ikke tie "bare fordi" du ikke fundet ud a hvad du vil med DIT liv... Han er nok i samme situation men har svært ved at sige det og er i stedet gået i stå smiley


  • #20   23. nov 2012 Tag en snak og fortæl hvordan du har det! Det gør ingen gavn at gå at holde det for sig selv og blive indenbrændt. Hvis han ikke fatter til at hjælpe der hjemme, må i lave et skema for hvem der gør hvad, hvornår.

  • #21   23. nov 2012 Har været der ! smiley .. Haah . Min kæreste er også dovn .. Startet da hans arbejdtsplads efter 4 år lige pludselig ikk havde noget og lave ( Autolakker) . Så de sad tit bare og snakket gad han ik så han kom hjem efter 3-4 mdr , var han jo meget hjemme klart hvem gider sidde og kigge .. Han bliver så fyret der gå så et halvt år .. Jeg KOSTET rundt med ham lige ud sagt fordi han sov længe ødelægge mine vander (Førtidspensionst) . Så blev jeg så træt af han ikk ville noget andet ind sove til kl 12- 14 .. Og lave ikk en skid .. Den ene dag fik jeg bare nok . Gik ind og sagde til ham SÅ ER det fandme op søster .. Du har valget mellem og blive liggene så pakker du dit lort nå du vågner ellers er det op og finde dig et arbejde og du hjælper her hjemme IND til du for et arbejde ..

    har aldrig nogenside set en komme så hurtigt om af sengen haaahaa..


  • #22   23. nov 2012 for mig at se laver han jo endeligt mere end du gør, godt nok synes du ikke han passer sin uddannelse men han er dog kommet videre. men det kan jo være den slet ikke er ham, måske er han ved at få en depression, ellers er han bare et andet sted i sit liv end du gerne vil have ham til.
    men derfor kan i jo godt sidde jer ned og snakke om hvem der skal lave hvad af det huslige så ingen af jer føler jer udnyttet, men tror altså ikke du for noget godt ud af at ville ændre og lave om på din kæreste, det kommer der kun konflikter ud af,


  • #23   23. nov 2012 suzy .. Var han heller ikk i starten og er ikk mere .. Men kan godt se nå man er blevet fyrret og man har været van til i 4 mdr ca og ikk lave noget og så bagefter gå arbejdst løs i lang tid så går det ned af ..
    men han ved jeg mener nå jeg for mit flip med der skal ske noget SÅ skal der ske noget ! smiley ..
    For har let ved at blive dovn . klart har gået hjemme i 6 år snart , så der skal ikk noget til så ødelægger man mine rytmer .. smiley og tag lang tid og vende sig til det .. smiley


  • #24   23. nov 2012 Står med præsict det samme smiley min kæreste har gået hjemme det sidste halvandet år, imens jeg er igang med PAU uddannelsen. Selvom jeg kommet sent hjem hver dag, er det stadig mig der står for alt rengøringen , madlavning , handle ind osv. Han er 24 år, og sidder bare og spiller computer dagen lang.. Har opgivet at prøve at få ham igang med uddannelse eller at hjælpe til smiley jeg lader ham bare sejle i sin egen lille sø nu:)

  • #25   23. nov 2012 Om jeg fatter jer, der mod jeres vilje står for det hele. Jeg kan godt se, det er svært at lade være med at gøre rent, hvis man har meget forskellige tærskler for, hvornår der trænger, men hvis min kæreste ikke løftede en finger med noget som helst herhjemme ville han da lynhurtigt hverken få vasket tøj eller serveret mad. De to ting kan man uden problemer lade være med at gøre for ham

  • #26   23. nov 2012 marianne ..
    Der er jo nogen som ikk tør og sige det .. smiley


  • #27   23. nov 2012 Marianne, jeg giver dig helt ret i det med rengøringen. Der er jo nemlig, forskelligt syn på, hvornår der trænger til at blive støvsuget osv.
    De første 4 år jeg boede med min kæreste, var vi vidt uenige om, hvor ofte der skulle gøres rent, da jeg var mere rengøringsfreek (der så også hurtigt rodet ud på 55 kvm). Efter vi flyttede i noget større, og fået hund, er jeg blevet lidt mere loose på det område. Jeg er glad for, jeg har indset, jeg ikke behøver gøre så meget rent. Og vi er blevet rigtig gode til at skiftes og hjælpe hinanden. Det gælder også om at gå på kompromis, hvis man ikke er enige om, hvordan og hvorledes plotteren i hjemmet skal håndtere.


  • #28   23. nov 2012 Vibse
    Så synes jeg, der er noget HELT andet og mere alvorligt galt i forholdet end, at den ene part er doven. Et forhold, hvor man ikke tør sige, at man ikke har lyst til at stå for det hele eller stoppe med at lave nogle af tingene, er ikke et forhold, som nogen som helst bør være i


  • #29   23. nov 2012 hov her kommer der så lige en mands mening smiley
    fatter ikke hvorfor nogle mænd er "bange for/gider ikke" lave huslig arbejde ???
    bliver deres ting imellem benene mindre NEJ smiley
    kom igang drenge smiley


  • #30   23. nov 2012 Er ik sådan selv .. Så kan ikk svar på det .. Men ved bare der nogen som ikk tør sige noget .. De en skam

  • #31   23. nov 2012 TS
    Jeg spørger bare stille og roligt, men har du overvejet at han måske er lidt syg? Altså en mindre depresssion eller noget i den stil?

    Jeg synes nemlig at genkende det med "dovenskab", for det havde jeg selv og har stadig i perioder.
    Så har du snakket med ham om det? Kunne være det var en god ide at gøre noget NU fremfor senere.


  • #34   23. nov 2012 Dovenskab kan være enormt frustererende!
    Men jeg har forstået ret, så går du hjemme og han i skole?
    Da jeg efter uddannelse ikke havde job gik jeg hjemme og min kæreste arbejdede, så var det mig der sørgede for alt rengøring, tøjvask. Det havde jeg jo tid til når jeg gik hjemme smiley Så det ville jeg altså ikke forlange at han hjalp til med.

    Men prøv og tag en snak med ham omkring hans dovenskab i skolen. Man får sig ikke en god uddannelse hvis ikke man dukker op. Måske er han ked af at gå der og evt. skal prøve andet?


  • #35   23. nov 2012 Jeg tror ikke alle mænd er dovne, men at vi kvinder( specielt min generetion, ) vil være perfekte ( de unge er nok ) vi skal være den perfekte mor, have det perfekte hjem, det perfekte job osv og derfor har vi enormt svært ved at slippe kontrollen.
    Mange mænd er opdraget af sådanne mødre og når de flytter sammen med kæresten så overtager hun specielt i starten, det er jo så dejligt og nu skal vi lege far , mor og børn smiley ( indtil hun bliver træt af det) deres mors rolle, så vi vænder dem til at vi gør alt.
    Jeg ville tage en snak med ham og hjælper det ikke , brug rådet du har fået af NITTIB uandet hvad så holder det ikke i længden hvis han ikke hjælper til hjemme.
    At han evt skulle have en depression, tror jeg ikke ( dog uden at være læge) han er nok mere gået i stå og behøver et spark i bagen, sidder man hele dagen uden at gøre noget så bliver energien mindre og mindre, letter man numsen og gør noget så får man mere energi og større selv tilfredsstillelse. Good luck


  • #36   23. nov 2012 Hold da op, tak for alle svarene! smiley
    Nu lægger landet således at jeg har taget snakken med ham et utal af gange, og jeg lover jer der er trillet tårer.. Det virker da også! - blot kun i et par dage.. Når jeg lægger kortene på bordet er han enig med mig og kan godt selv se den er helt gal.. Han bliver ked af det og gal på sig selv, men i sidste ende sker der ikke rigtig noget.. Jeg har overvejet at flytte ud for en måned eller to og simpelthen bare lade det hele stå til, men så langt ud er jeg ikke nået endnu. Jeg tror jeg vil følge jer andres råd med simpelthen at lade være med at servicere ham med mad, tøj osv. for nej jeg er sku ikke hans mor!

    Jeg går selv hjemme ja, men jeg arbejder også indimellem. De dage hvor jeg arbejder og først er sent hjemme ville det jo være drømmescenariet at have en mand der gad handle ind, lave mad, rydde lidt op osv. Men nej.. Det er svært for jeg elsker ham på alle andre punkter, men hans dovenskab ødelægger bare vores forhold..


  • #37   23. nov 2012 Sabina, det lyder som en fornuftig plan - men vær stærk, det kan være at du bukker under for det rod og skidt (som med rimelig sikkerhed) vil vælte frem i løbet af den periode hvor du giver ham den kolde skulder så at sige - ellers må du bare besøge familie og venner noget oftere i den periode, så du ikke behøver at se på det hele tiden smiley

  • #38   23. nov 2012 Har du overvejet at i flytter hver for sig igen? Altså mere end 1 måned eller 2. Der er jo ingen der siger i ikke skal være kærester. Men efter min mening er det utroligt sundt at prøve at bo alene, sådan rigtig.
    Mange piger har tendens til at søge trygheden i tosomheden så meget at de aldrig prøver at stå på egne ben og fyrene lære aldrig at klare det huslige, for det har deres mor gjort for dem og deres kæreste fortsætter. Og ja, det er meget generaliserende, men jeg har bare set det ske SÅ mange gange.


  • Susanne B
    Susanne B Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #39   6. apr 2015 Dovenskab er ikke en sygdom! Din kæreste gør bare fuldstændig, hvad der passer ham og det slipper han jo åbenbart afsted med. Jeg synes afgjort ikke, at du skal " lære" ham noget som helst vedr. tøjvask, indkøb m.m. Han er sgu da voksen! Synes han lyder som én der ikke er værd at samle på. Hvis han allerede nu er på den måde, så forstil dig lige, at du skulle stifte familie med sådan en klaphat, det ville være stressende, frustrerende og håbløst, Find en kæreste der er mindre doven og egoistisk, det er mit bedste råd!

  • #40   6. apr 2015 håber da der er sket noget siden
    tråden er 2 år gammel smiley


Kommentér på:
Min kæreste er luddoven..

Annonce