2.222 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Oxbow kaninfoder hvor og hvordan? Oxbow kaninfoder hvor og hvordan?

Jeg vil rigtig gerne give min kanin Oxbow, men jeg har en udfordring.

Hvis jeg køber hjem fra amazon.co.uk, hvor jeg har fundet det til en billigere pris end hos k9gaarden.dk, skal jeg betale det tredobbelte i fragt, og det gør jeg simpelthen ikke.

Køber jeg fra Sverige, koster foderet det dobbelte af fra amazon, men igen her koster det mere end produktet at få det fragtet hjem.

Tilbage er der så 2 muligheder:

Hele udfordringen ligger i, at min kanin kun er 6 måneder, og derfor skal hun jo have junior-foder, og det har de ikke hos k9gaarden.

Mulighed nummer 1: Kan jeg give hende voksenfoder, selvom hun er så ung? Hos Burges Excell, som hun får nu, har hun hele tiden fået voksenfoder, fordi jeg ikke kunne købe juniorfoder, men først helt rent fra de 16 uger+, som der står på pakken.

Mulighed 2: Jeg skal til Sverige i morgen med noget familie, men jeg ved ikke hvor i Sverige, og jeg er nok noget afhængig af at blive kørt rundt, hvis jeg skal finde en forhandler, og det tror jeg ikke, hun går med til. Dog er der så her en lille chance for at finde juniorfoderet, men ved det ikke med sikkerhed endnu...

Hvad mener I?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oxbow kaninfoder hvor og hvordan?
  • #1   31. jul 2013 Hold da op det er et dyrt kaninfoder. Det bekymre mig lidt at man ikke kan se hvad det indeholder. Jeg har altid fodret med grøntpiller, da alt andet man kan købe indeholder for meget fedt til kaniner.

• #2   31. jul 2013 http://www.oxbowanimalhealth.com/products/type/detail?object=1543

Her kan du læse indholdet.

Det er dog på engelsk.

• #3   31. jul 2013 Det skulle være det bedste foder til kaniner smiley

• #4   31. jul 2013 TS nu spørger jeg bare lige. Det er IKKE for at være negativ omkring fodret. Men kan man ikke lige så godt give kaninen nogle billige piller og så bare give den alt muligt andet grønt ved siden af? Så pillerne er en form for tilskud.

• #5   31. jul 2013 Jeg gav mine kaniner +kaninunger grøntpiller, har aldrig hørt om "juniorfoder" til kaniner smiley
    Hvis de blev lidt for tynde(havde en gammel kanin der blev det), gav jeg dem Rabbit royale... Men gav dem helst kun pillerne, og så en masse grønt+hø ved siden af...

• #6   31. jul 2013 Hun får alt det grønt hun kan spise. For mig er pillerne kun tilskudsfoder.

Min kanin er en lille kanin med max voksenvægt på 2-2,1 kg, derfor synes jeg, hun skal have det bedste, jeg kan give hende smiley

• #8   31. jul 2013 OK Charlotte smiley Vi har tre voksne Fransk Vædder og 12 (tolv) unger på fire uger. Så det dyre "fine" foder er liiige dyrt nok nemlig. Men de får jo så også alt det grønt og hø de kan æde og så piller som tilskud.

• #11   31. jul 2013 "Foder er tilskud, med det er man 100% sikker på at man er dækket ind.
    Better safe than sorry" Nemlig Michelle Grace. Det er også derfor mine kaniner får piller. Som tilskud for at være SIKKER på de får hvad de skal have.

• #13   31. jul 2013 Jeg har i dag skrevet lidt frem og tilbage med en fra k9gaarden, som sagde at denne variant er til unge kaniner, og det fremgår også, at det er til aktive kaniner, eksempelvis hop-kaniner. Nu hopper jeg ikke med hende, men hun er meget ude af hendes bur og er MEGET aktiv.

http://www.k9gaarden.dk/kanin/kaninfoder/oxbow-bunny-basics-15-23-2-268-kg.htm

En af de væsentligste grunde til jeg vil skifte foder er, at jeg synes hun er lige en tand for tynd. Selvfølgelig er hun ung og vokser stadig,men jeg er ikke helt tilfreds. Jeg kan også mærke på hendes krop, at hun er blevet lidt mere benet at mærke på.

• #14   31. jul 2013 Pia - Der findes faktisk ikke nogle danske foderundersøgelser af kaninfoder, men der er flere sider fra specielt England, som har en meget større produktion, forskning og tilbehørs-fremstilling til kaniner, end vi har herhjemme i Danmark.

Det er lykkedes mig at finde en engelsk undersøgelse fra 2010, og efter en rimelig nærstudering af den, er jeg af den overbevisning, at hun ikke kan få dækket sit behov 100 % gennem stråfoder. Derudover kan jeg netop også mærke på min kanin, at vægtmæssigt er hendes nuværende foder ikke helt tilstrækkelig...

Kommentér på:
Oxbow kaninfoder hvor og hvordan?

Annonce