Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er zoo dyremishandling?
  • #1   1. maj 2014 Det kommer gevaldigt an på forholdene, arten og om dyrene får noget aktivering.

• #2   1. maj 2014 Fx københavns zoo

• #3   1. maj 2014 Københavns Zoo gør rigtig meget for dyrene. De bruger et begreb der hedder Berigelse, som omhandler de 6 aktivitetsgrupper der er vigtige for dyret. Jeg mener det er hvile, leg, føde, parring, aktivering og selvskab. De forsøger at give dyrene så naturlige forhold som muligt. Så de har helt klart intentioner om at give dyrene de bedste forhold, men om de formår det er svært at sige.

• #4   1. maj 2014 Jeg mener, at det er mishandling ,når dyr ikke har ret meget plads at bevæge sig på
    Prøv at se Løver der bare går frem og tilbage, i et lille bur, dag ind og dag ud
    Og okser og zebraer der går i små indhegninger ,med kun jord og ingen græs OsvSå ja jeg mener det er dyremishandling
    Det er noget andet når det er dyreparker ,hvor dyrene er mere frie Og har plads at bevæge sig på

• #5   1. maj 2014 Hvis dyrene får stereotyper er det ihvertfaldet dyremishandling.

• #6   1. maj 2014 Det varierer fra art til art hvordan forholdene for dyrene er, man kan ikke sige det generelt.

• #7   1. maj 2014 Jeg synes bestemt ikke, at man kan kalde forholdene for dyrene i København Zoo for dyremishandling.

Der er sket og sker stadig rigtig meget for at skaffe gode forhold til dyrene. Masser af plads er ikke nødvendigvis det eneste saliggørende, det er mindst lige så vigtigt, hvordan pladsen udnyttes.

Tidligere var den almindelige holdning for zoologiske haver, at det galdt om at have så mange forskellige dyr som muligt. Den holdning er afløst af en ambition om færre dyr men under bedre forhold. Og jeg synes at København Zoo i det store hele kan være forholdene bekendt.

• #9   1. maj 2014 Afhænger af sted, art, forhold og en hel række andre faktorer.
    Som udgangspunkt - nej. I hvert fald ikke i danske zoologiske haver.

• #10   1. maj 2014 Jeg synes nogle af de gamle europæiske har et par meget uopdateret og for dyrene død kedelige indhegninger, bl.a Berlin og København, heldigvis forsøger de at forbedre forholdene og de er ret kreative med deres aktivering af dyrene. Jeg har set 2 zoologiske haver i Texas og de var meget moderne og dyrene havde langt bedre forhold... Jeg synes Skandinavisk dyrepark er vejen frem.

• #11   1. maj 2014 Synes bestemt ikke dyrene i Kbh zoo har et godt liv. For mig at se er det mishandling når dyrene udvikler stereotyp adfærd... Og synes bestemt ikke at det kan sammenlignes med at ha hund/kat

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #12   1. maj 2014 Sjov at der tidligere er folk der syntes det er synd, hvis hunden er i hundegård eller ikke kommer ud at gå flere gange om dagen. Nu kan det være jeg er anderledes mem min hund er ikke fanget samme sted hele sit liv hvor der kommer x antal mennesker og kigger på den. Hunden er igennem 1000 vis af år levet med memnesker så at samligne det med vilde dyr er skudt helt forbi.

Jeg syntes det er mishandling når vi snakker vilde dyr i bure og gårde

• #14   1. maj 2014 Zoo's gør sig i formidling til folk, og avlsprojekter.
    Nej zoo er ikke mishandling, men nogle trænger gevaldigt til forbedring...dette kræver dog penge..

Men dyrehows er mishandling. Her er dyrene kun for folks fornøjelse, og tvinges til at opføre siig og gøre ting som man vil ha de skal gøre.
    En grund til jeg aldrig tager i cirkus med dyr.
    Et lille ps så er jeg udd dyrepasser. Arbejder dog desværre ik i zoo

• #15   1. maj 2014 Stereotyp adfærd kommer ofte af trange kår, altså for lidt plads og aktivering. Mulighed for mere naturlige ting i anlægget kræver plads, mere plads kræver flere penge..
    Var jeg milliardær, hjalp jeg gerne zoo's med at få udvidet og ting til aktivering, og det ville de tage imod med kyshånd

• #16   1. maj 2014 Jeg synes der er forskel på mishandling og mistrivsel. Danske zoologiske haver gør rigtig meget for at optimere forholdene for deres dyr, og jeg synes det er de færreste steder hvor der er små trange bure uden adspredelse.
    Alligevel kan dyrene mistrives fordi de er taget ud af deres naturlige miljø og ikke kan gøre de ting de er skabt til at gøre. Selv dyr der er født i fangenskab kan mistrives fordi de ikke stimuleres korrekt.
    Det skal dertil også siges at f.eks. Københavns zoo af og til modtager dyr fra andre haver, og der kan dyrene have haft meget uheldige levevilkår hvilket gør at de har udviklet stereotypier. Det prøver de så at afhjælpe, men det tager selvfølgelig tid. Når man ser den ene elefant i Københavns zoo "væve" (altså svaje frem og tilbage på forbenene), så er det faktisk noget den har tillært sig der hvor den kom fra pga dårlige forhold.
    Mishandling er i min verden der hvor nogen påfører dyr smerte eller lidelse, enten af uvidenhed, profit, ligegyldighed eller slet og ret hjerteløshed. Den kategori synes jeg ikke danske zoologiske haver hører ind under.

• #17   1. maj 2014 insekterne og larverne i zoo har det fint....

Kommentér på:
Er zoo dyremishandling?

Annonce