Børn på restaurent Børn på restaurent
Vores børn er vist generelt bedre opdraget end vil går og bilder os ind.
Igår var vi på restaurant King Buffet. Mig, min mand og vores datter på 4 år.
Der var mindst 10 børnefamilier da vil kom med børn i alderen 2-10 år.
Jeg synes jævnligt jeg hører nogle sure opstød over at folk slæber deres yngel på restaurant og ødelægger oplevelsen for alle andre gæster.
Alle disse børn igår sad pænt ved bordet. Spiste pænt og talte pænt i et leje så ingen blev generet.
Jeg er lige ved at tro at min pige var mest uopdragne af dem alle.... Hun kravlede nemlig op på skødet af mig da vil alle var færdige med at spise..
Alle jer der ikke gider restauranter pga børn... Det behøver ikke være sådan
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Man bemærker jo langt nemmere den ene familie hvor ungerne råber og skriger, samt kravler på væggene
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.287
Jeg har intet imod at børn kommer med ud at spise, og kan osse acceptere at børn jo er børn og ikke altid helt lydløse. Men at få ødelagt restaurant-besøget af skrigende unger der leger tag-fat mellem bordene og forældre der synes det er helt ok, synes jeg er træls.
-jeg tager sjældent ud at spise, og mine dårlige oplevelser er heldigvis begrænsede.
jul 2014
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 17
det er sjovt nok netop kings buffet som er vores mest brugte sted..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Jeg mener ikke at det er ok at lade børn lege eller være højrøstede det kan de være hjemme;)
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.127
Jeg skal ærligt talt indrømme, at havde jeg stået i sådan et prøverum, så havde lillemor fået en gevaldig opsang om overskridelse af min privatsfære!
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.794
Men at man er ude og spise en dag, og ikke oplever larmende børn, betyder jo ikke at de ikke findes. Det er bestemt heller ikke hver gang jeg har været ude og spise, at der har været larmende børn, men jeg har oplevet det mange gange.
sep 2005
Med fare for at lyde som en gammel kone med hak i pladen, men sådan blev man sgu ikke opdraget da jeg var barn.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 296
Hmm.. Generelt er vi lidt højrøstet i min familie, jeg kom den anden dag op og skændes, ret voldsomt med en mand i netto fordi han mente min søn var uopdragen. Men altså min point er at så må dem der ønsker ro spise på de restauranter der passer bedre til "voksne". Når min mand og jeg skal spise foretrækker vi de stille voksen restauranter hvor børnefamilierne ikke kommer
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Faktisk utroligt TS, at du oplevede så mange velopdragne børn på ét sted. Fedt!
sep 2005
Og monstro at ikke man ville blive bedre til at rumme de 5% med kromosomfejl eller andet, hvis ikke ens tærskel allerede var blevet overskredet af de 95% hvis problem udelukkende er forældrene.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Der er en tendens til at børn må alt. Man må frem for alt ikke hæmme deres fri udfoldelse - diagnose eller ej. Fri udfoldelse, ja fint, men find et sted, hvor det ikke generer andre. Det kan fan'me blive for meget "rudolf steiner". Husk børn er i lære som voksne.
Mht til diagnose, så er det vel samfundets måde at fralægge sig et medansvar. Tænk på alle de voksne mennesker på lykkepiller.
maj 2008
Jeg ved ikke, hvad steiner har med grænseløse børn at gøre. Men han kan ha' noget med ikke-grænsesættende forældre at gøre. Jeg har haft(før nutid) en familie bestående af "steiner" forældre og to umulige børn i min omgangskreds. Disse børn måtte for alt i verden ikke hæmmes i sine "kreative" udfoldelser. Dette i en sådan grad, at vores relation stille er døet ud.
Næppe nok til en statistisk sikker bedømmelse - men vi udtaler os alle ud fra egne erfaringer, ikke?
maj 2008
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
Kan det tænkes at når man træder ind i en restaurent og ser småbørn ved 30 % af bordene allerede har hidset sig op til at aftenen vil blive ødelagt selv om de opfører sig rigtig pænt?
sep 2005
Jo det er jo muligt, men man kan jo stadig blive positivt overrasket alligevel.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
maj 2008
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
De børn går en svær tid i møde, for der er ikke mange, der kan holde ud at være i nærheden af dem.
Vi har alle forskellige grænser for hvad der er god opførsel.
Jeg bliver ikke forstyrret fordi en 4 årig taber sin gaffel på gulvet.
Jeg gider ikke børn, der leger fange leg mellem bordene.... Heller ikke når vi er på Mc D.
maj 2008
Jeg påstår ikke, at du lyver B). Men din historie minder lidt om kioskbaskeren: "Mand bider politihund"
ps! mit "men" kommer til at lyde forkert
jan 2007
En diagnose er ikke en undskyldning for hvad som helst. Ganske givet render man på nogen andre udfordringer hvis man har f.eks. ADHD (som vidst er den man oftest støder på efterhånden), men man kan altså godt lære at opføre sig fornuftigt selvom man har ADHD.
Jeg har redet meget i en stald hvor kommunen sendte adfærdsvanskelige unge ud om dagen (altså til ejeren af stedet).
Fælles for de fleste af de unge, var at de faktisk fik lært lidt situationsfornemmelse, at begå sig blandt andre mennesker osv. Ejer af stedet er ikke pædagog e.l. han er såmænd blot en mand der var i stand til at udstikke retningslinier, sætte grænser og give konsekvenser, så det er jo ikke fordi der var noget revolutionerende i det han gjorde, de fik jo bare for første gang i deres liv lidt opdragelse.
Min mor arbejder med en lignende gruppe unge. De har været ude ved os på hestevognstur, og tænk, de fleste af disse kan osse finde ud af at opføre sig fornuftigt. Forskellen på dem der kan og dem der ikke kan, er faktisk bare hvorvidt de har forældre der opdrager eller forældre der lader stå til
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 296
Jeg bad ikke manden handle andet sted, men jeg blev sku gal over at få skudt i skoen at jeg ikke holder øje med min søn og at han er uopdragen! Jeg har faste regler og er meget på ham hele tiden, det er hans behov og derfor er det sådan. Når folk så liiige skal komme med deres "gode råd" eller kloge/ nedladende ord, ja så flipper jeg sku skråt. Jeg er rigtig god til at sige min mening og finder mig ikke i en hujende fis.
Back to topic, i min by har vi flere voksen restauranter, som er rolige at komme på. Som ikke koster knaster! Så dem vælger vi..
jan 2007
Jeg har selv arbejdet med både unge og voksne med udviklingsforstyrrelser, udviklingshæmmede, autister mm. Jeg HAR forståelse for at det ikke er ALT man kan opdrage sig ud af.
Men at bruge "han har osse ADHD" som undskyldning for hvorfor ungen er ulidelig at være i rum med er bare ikke holdbar. Der er forskel på unger der får lov at tåge rundt og gøre hvad de vil, og unger der måske lige DEN dag vælger at det er rette tid at smide sig ned på gulvet og skrige fordi han/hun ikke må få en slikkepind eller what ever. I førstnævnte tilfælde vil man jo se forældre der enten er blinde for det eller faktisk står og smiler og synes det er sjovt/sødt e.l. I sidstnævnte tilfælde vil man se forældre der gør noget.... et eller andet... fremfor bare at lade stå til
sep 2005
aug 2013
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
aug 2013
Og så er jeg personligt lidt træt af den der undskyldning med " jamen hvis de ikke kommer med ud, så lærer de det jo aldrig, så folk må altså lige slappe lidt af". Hvorfor skal andre mennesker generes af unger der skriger som pisket, eller løber rundt som var de på speed, bare fordi at forældrene mener at de skal lære det? Ofte siger forældrene jo netop intet, så hvad skulle ungerne lære af det? De lære jo intet, når de ikke bliver irettesat .
jan 2007
Jeg kan ikke lade være at smile lidt over hvor mange der slår ned på "fri opdragelse" som synderen... både min bror og jeg er særdeles frit opdraget -faktisk havde vi frie tøjler til afsindigt mange ting som mine jævnaldrende i hvert fald IKKE fik lov til.
Der var meget få regler, men de der så var, de skulle dælme overholdes. Og vi kunne da sagtens finde ud af at være med ude at spise og var det faktisk jævnligt som børn, bl.a. osse med min fars forretningsforbindelser mm, så helt umulige kan vi da ikke have været
det der går galt er vel ikke at ungen er frit opdraget, men at forældrene har misforstået et eller andet og derfor selv opfordrer til opførslen (nr mor står og siger næææh hvor sødt, hvordan skal ungen så vide at adfærden er uacceptabel?) eller slet ikke har nogen grænser
jan 2007
Ingen tvivl om at børn er forskellige og nogen er nærmest født velopdragne, andre prøver grænser og/eller tænker måske ikke altid så meget over tingene.
Men det handler vel om at finde en eller anden middelvej hvor børn stadig får lov at være børn, men gør det på steder hvor det er passende.
jan 2007
Vi har heldigvis ikke ret mange skrigende, larmende unger ved vores lille lokale købmand.
Udover at være købmand er han osse absolut børnenes ven (og julemand hvert år til juletræsfest mm
Og hatten af for manden, han tager sig tiden til dem hvis det er muligt, så der er oftest fred og ro, selv for de børn der overlades til dem selv... de kan så nemlig findes et sted i nærheden af købmanden hehe
Børn på restaurent