2.558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Efterregning varme... nøj hvor er jeg gal!!! Efterregning varme... nøj hvor er jeg gal!!!

Techem kommer og aflæser varme her. Vi har brændeovn og bruger ALDRIG fjernvarme (kun til vand). Vi skal i år betale næsten 9000 kr i varme (dvs. 5000 kr mere end det er beregnet til). Det er fordi stregerne fordamper , dvs jeg skal betale ca 7000 kr for noget jeg aldrig har brugt. hvor er det latterligt. Når man ringer og forklare situationen er de helt ligeglade og hentyder til man lyver, de siger man jo bare kan sende en klage , men at svaret vil være det samme. så man har EN mulighed , AT BETALE.... nogen der ved hvad jeg skal stille op eller har prøvet noget lign.?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterregning varme... nøj hvor er jeg gal!!!
  • #1   30. okt 2014 tja, jeg har samme situation -har osse fået en ekstra-regning (dog noget mindre end din)... tror ikke der er meget andet at gøre end at betale, jeg har i hvert fald ikke fået noget ud af at klage

• #2   30. okt 2014 Det er bare vandvittigt at man skal betale for noget man ikke bruger ... man går jo heller ikke i føtex og smider 400 kr uden at få varer med hjem ?

• #3   30. okt 2014 Hvad betyder det at stregerne fordamper?

• #4   30. okt 2014 der er sådan nogle målere på radiatorene , der er væske i som kan fordampe ... ens varmeforbrug bliver målt ud fra hvor meget væske der er fordampet

• #5   30. okt 2014 Uh,sidder og bliver helt nervøs ved din tråd,vi er flyttet i gammelt hus her i sommer og fik i august en ny brændeovn og vi bruger osse kun brændeovnen,nu er jeg da lidt spændt på hvad vores Extra regning kommer til at lyde på.. smiley

• #6   30. okt 2014 ja som det lød på dem så skulle man lade være bruge brændeovn hvis man havde de målere på radiatoren:/

• #7   30. okt 2014 Vi har også Techem. Vi tænder aldrig for radiatorerne. Alligevel får vi hvert år en regning for varme på ca 2500 kr. Noget med varme der løber igennem rørene og går i målerne. Fuldstændigt sindssygt. Vi kan intet gøre. Tror det er et rigtigt plat firma

• #8   30. okt 2014 det er da så fusker agtigt som noget kan være.... kan da ikke passe .....

• #9   30. okt 2014 Caroline -det er det ja. Men det er jo umuligt at bevise at man ikke har brugt varme.

Jeg bor på 1. sal og min underbo må nærmest bo i en sauna. I hvert fald fyrer han tilstrækkeligt til at jeg praktisk talt aldrig har tændt for varmen... alligevel bruger jeg åbenbart temmeligt meget varme, i hvert fald fik jeg en efterregning der var til at mærke på budgettet. Jeg klagede, men fik blot at vide at de jo gik ud fra målerne, og der var intet at gøre

• #10   30. okt 2014 det lyder bare vandvittigt i mine ører ,... ved godt der nok ikke er noget at gøre....men hvor er det træls alligevel

• #13   30. okt 2014 ja ved det godt, og man kan også se hvad der er til varmt vand , gebyr osv. men selv når man trækker det fra er det over 5000 kr jeg skal betale, TIL INGENTING smiley ØV

• #14   30. okt 2014 Lars -det er rigtigt, men der skal satme tages mange og lange bade for at få sådan et eftersmæk smiley

• #15   30. okt 2014 MB... har godt set det, det gøre mig bare endnu mere gal

• #16   30. okt 2014 Det lyder da som en sag for "Kontant".. Eller Ekstra Bladet. Det er da fuldstændig horribelt!!!

• #18   30. okt 2014 Vi har klaget til boligselskabet. De bad Techem om at kontakte os. De sendte det samme regnskab en gang til og sådan var det altså, at det var reglerne og det samme for alle..

• #19   30. okt 2014 Forbrugerklagenævnet måske ???

• #22   30. okt 2014 Fordampningsglassene bruges ikke til at beregne forbruget. De bruges til at definere en del af det samlede forbrug, som er koblet på den samme ex. mål eller kedel. Techem får betaling for aflæsning og beregning af forbrug. De tjener det samme uanset, hvad "dit" glas viser. De hjælper så at sige med at fordele den samlede varmeregning for ejendommen.
    Det ville en vvs-kæreste kunne forklare smiley

• #23   30. okt 2014 Gud det lyder ikke godt Forstår godt du er gal Jeg har lige fået gravet fjernvarme ind ,men er ikke koplet på endnu ,fordi jeg har noget olie jeg først skal ha brugt Jeg ville blive rasende De kan sku da ikke tilade sig, at ta penge for noget man ikke har brugt smiley

• #24   30. okt 2014 Er det ejndomme der er tale om Jeg bor i hus Er det så noget andet ?

• #25   30. okt 2014 Inger - hvis du er den eneste, der bor i huset, er der ingen grund til fordampningsglas. Du skal jo ikke dele regningen med andre. Men er der to eller flere lejemål i husstanden, ja så er glassene en mulighed.

• #26   30. okt 2014 Ok tak Søren smiley

• #27   30. okt 2014 Jeg bor i en 4 værelses leje bolig med have i Ishøj

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #28   30. okt 2014 Har ikke læst alle svar, men DU betaler for opgangens gennemsnit.

Sorry, men sådan blev reglerne lavet for år tilbage.

Så bor der en storforbruger i opgangen...så går det ud over dig, desværre mht. varmt vand - hvilket så for dig er fjernvarmen.

Varmen betaler du ikke, men da ingen i din opgang er klar over, at vand koster, så betaler I alle samme beløb for vandet.

Surt show

Kommentér på:
Efterregning varme... nøj hvor er jeg gal!!!

Annonce