834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp min hvalp gnaver sig i poterne Hjælp min hvalp gnaver sig i poterne

Her indenfor de seneste par timer har min hvalp (12 uger) opført sig mærkeligt, og gnaver i sine poter ofte, og ligner at han er utilpas. Nogle som har en idé til hvad det kan være, og om jeg bør søge dyrlæge?? Kan det være vokseværk eller noget med neglene. Har tjekket dem 100% og der er ingen tegn på noget der sidder og irriterer, så er lidt på bar bund. Håber nogen kan hjælpe!

På forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min hvalp gnaver sig i poterne
  • #1   25. nov 2014 Kan være kedsomhed, det kan også være salt fra vejen, nogle steder er de begyndt at salte. Eller begyndene allergi. Prøv evt af vask poterne og se om det forsætter

• #2   25. nov 2014 Han er i hvert fald aktiveret nok i dag, og har da været ude at gå tur på vej så kan da godt være det med salt så. Prøver at vaske dem så. Tak for svar

• #3   25. nov 2014 kan han have trådt i brændenælder

• #4   25. nov 2014 Hvordan er hans afføring ?

• #5   25. nov 2014 Brændenælder kan godt være. Men troede ikke hunde kunne mærke det.
    Hans afføring ser helt normal ud

• #6   25. nov 2014 det troede jeg heller ikke, men det har jeg fornyligt fundet ud af at de åbenbart godt kan ... det er ikke mange dage siden der var en tråd herinde...

• #7   25. nov 2014 Rigtig Hanne smiley

• #8   25. nov 2014 Her, måske der er råd der kan bruges :

http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/577969-hund_har_traadt_i_noget_der_generer

• #9   25. nov 2014 det kan skyldes,fugtigt vejr,som kan give svamp.

skyl poterne i fed fed sæbespånevand.
    Tør dem godt EFTER hver gåtur.

Og,når saltingen,(det forbandet salt) begynder,så køb ballonsko,i poternes størrelse,og giv,dem på.
    Find ud,om det er ALLE poter,eller KUN 1.eller 2.

Tag ballonskene af lige så snart i er hjemme.

DET,kan også være,

trang til opmærksomhed,kedsomhed.
    Så,plejer jeg at råbe:

Hold så op

Og,så får hunden da opmærksomhed.

Men,tag en snak med dyrlægen,så du ikke forveksler,

pote slikning,med opmærksomhed.

Dyrlægen,kan fortælle dig,hvis det,drejer sig om sarte poter,så,skal det behandles,eller om opmærksomhed

Det her forbandede salt,over alt,kan være meget slemt for alle hundeporter.
    Hvordan vil vi mennesker have det,hvis vi i nogle måneder,hver dag,vadede i salt,med vores nøgne tæer,ad helvede til er jeg sikker på..

Men uanset hvad,ballon skoene,er gode til vintersjappet,blandet med salt.

MEN,de skal af,så snart man er hjemme.

hilsen
    vibeke

,

• #11   25. nov 2014 Mange tak for alle svarene. Har vasket hans poter med noget uparfumeret sæbe, og lige nu har han det vist lidt bedre lader det til. Men han er ikke helt stoppet, så hvis det fortsætter tager jeg ham til dyrlægen

• #12   25. nov 2014 Det var mig der havde skrevet om det forleden. Efter nogle timer stoppede hun med at slikke poter- og der var som sagt i tet at se smiley

• #13   25. nov 2014 Jamen i skal jo huske at gi den mad hehe det kunne lyde som enten allergi(svamp) som andre nævner, det kan også være den har trådt i noget som gir kløe, dyrlægen kan evt sige go for noget imod kløen, tænker vi mennesker kan købe allergi piller som snupper kløe, men bliver det ved kunne det selvfølgelig være en god ide at lade doktor dyr kigge på hunden,, i kan evt skrive ned om det er når i har gået bestemte steder og så prøve at undgå de steder og forsvinder det, ja så det klaret smiley

Kommentér på:
Hjælp min hvalp gnaver sig i poterne

Annonce