663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Maria G
Maria G
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 157

Dyksav fra Festool. Makita bedre? Metabo anstændig? Dyksav fra Festool. Makita bedre? Metabo anstændig?

Nogle kloge hoveder herinde? Jeg har længe ønsket mig en ordentlig dyksav og nu har vi fået råd. Jeg har kigget på Festool TSC55 og hælder egentlig til den fordi den kan køre på kun et batteri, hvorimod Makitas skal have begge batterier siddende for at fungere.
Alternativt kunne Metabos KSE vario være interessant, udlukkende for dens lave vægt og fordi det er ca halv pris.
Nogle erfaringer?
På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyksav fra Festool. Makita bedre? Metabo anstændig?
  • #1   10. jul 2019 Jeg kender ikke festool, men vI har en del værktøj fra Makita som vi er fint tilfredse med.
    Jeg ville ikke købe en dyksav til batterier, men vælge en med ledning. Det er jo sjældent et værktøj man bruger langt væk fra et sted med en stikkontakt: Batterier har det med at løbe tør på uhensigtsmæssige tidspunkter smiley
    Alternativt kan man måske finde en med batterier der kan hurtiglades ?

• #2   10. jul 2019 altså jeg tænker der er en rigtig god grund til at makita har to batterier på deres, for at få en ordentlig kraft på saven uden at batteriet løber hurtigt tør.
    det har jo også noget at gøre med hvilke materialer man primært skal bruge den til.
    hvis det er til en masse hårde materialer, så siger manden at så er det altså ret godt givet ud at købe makita med to batterier.
    Vi har makita i alt, det duer bare

• Maria G
    Maria G Tilmeldt:
    okt 2018

#5   11. jul 2019 Vi kører Ryobi på batteri i alt andet, men deres rundsave (for de har af en eller anden mærkelig årsag ingen dyksave) er simpelthen ikke i god nok kvalitet.
    Og, ja, lige præcis en dyksav er om noget der hvor man skal gå batteri-vejen. Boremaskine er snart sagt lige meget, der står man stationært, men en dyksav? Det frigiver så meget overskud til det man laver at man ikke skal stå der og vade i ledning og sørge for den er fri hele tiden.
    Vi valgte Festool, for vi kunne få en samlet pakke med dyksav (adskillige gange kåret som bedst på markedet) inklusiv føringsskinne, systainer, lader og hele 3 batterier (så løber man aldrig tør - jævnfør at den kan køre på både to og et batteri) til 6000kr. Skulle vi have det samme med Makita kom vi op over 7000kr. Langt over faktisk.
    Og ja, det ER smart at den kan køre på kun et batteri, hvis man har brug for at kunne skære et sted hvor nøjagtigheden er mindre vigtig end vægten feks. Alene det at Festool mestrer den teknologi og Makita ikke gør trak op.

• #6   11. jul 2019 "Og, ja, lige præcis en dyksav er om noget der hvor man skal gå batteri-vejen. Boremaskine er snart sagt lige meget, der står man stationært, men en dyksav? Det frigiver så meget overskud til det man laver at in ikke skal stå der og vade i ledning og sørge for den er fri hele tiden. " Man skal nok lige huske at tænke over hvad det er man bruger sit værktøj til smiley For os er nøjagtighed som regel supervigtigt; min mand bygger møbler som hobby smiley

• Maria G
    Maria G Tilmeldt:
    okt 2018

#7   12. jul 2019 Men nu bygger jeg ikke møbler smiley Så havde jeg nok skrevet det.

Kommentér på:
Dyksav fra Festool. Makita bedre? Metabo anstændig?

Annonce