Dyksav fra Festool. Makita bedre? Metabo anstændig? Dyksav fra Festool. Makita bedre? Metabo anstændig?
Nogle kloge hoveder herinde? Jeg har længe ønsket mig en ordentlig dyksav og nu har vi fået råd. Jeg har kigget på Festool TSC55 og hælder egentlig til den fordi den kan køre på kun et batteri, hvorimod Makitas skal have begge batterier siddende for at fungere.
Alternativt kunne Metabos KSE vario være interessant, udlukkende for dens lave vægt og fordi det er ca halv pris.
Nogle erfaringer?
På forhånd tak.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.495
Jeg ville ikke købe en dyksav til batterier, men vælge en med ledning. Det er jo sjældent et værktøj man bruger langt væk fra et sted med en stikkontakt: Batterier har det med at løbe tør på uhensigtsmæssige tidspunkter
Alternativt kan man måske finde en med batterier der kan hurtiglades ?
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
det har jo også noget at gøre med hvilke materialer man primært skal bruge den til.
hvis det er til en masse hårde materialer, så siger manden at så er det altså ret godt givet ud at købe makita med to batterier.
Vi har makita i alt, det duer bare
okt 2018
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 157
Og, ja, lige præcis en dyksav er om noget der hvor man skal gå batteri-vejen. Boremaskine er snart sagt lige meget, der står man stationært, men en dyksav? Det frigiver så meget overskud til det man laver at man ikke skal stå der og vade i ledning og sørge for den er fri hele tiden.
Vi valgte Festool, for vi kunne få en samlet pakke med dyksav (adskillige gange kåret som bedst på markedet) inklusiv føringsskinne, systainer, lader og hele 3 batterier (så løber man aldrig tør - jævnfør at den kan køre på både to og et batteri) til 6000kr. Skulle vi have det samme med Makita kom vi op over 7000kr. Langt over faktisk.
Og ja, det ER smart at den kan køre på kun et batteri, hvis man har brug for at kunne skære et sted hvor nøjagtigheden er mindre vigtig end vægten feks. Alene det at Festool mestrer den teknologi og Makita ikke gør trak op.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.495
okt 2018
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 157
Dyksav fra Festool. Makita bedre? Metabo anstændig?