{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Tisser på dyner eller sin seng {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på nu 13 uger tisser på dyner eller i sin hundeseng. Han gør det ikke i sengen, hvor han sover hver nat med mig - men han gør det på min datters dyne hvor han er i sofaen og hun forlader dynen eller ligende. Han er ellers forholdsvis renlig, han sætter sig foran døren til enten altan, hvor der er udgang til haven eller hoveddøren hvis han skal noget. Jeg har en alarm på telefonen som er slavisk hver time fra klokken 7.00 til 23.00, så han er ude hver time, så han går ikke og laver uheld indendørs ellers. Men stof såsom dyner eller hans seng, der kan han simpelthen ikke stå for fristelsen og tisser. Har i nogen råd, så han kan stoppe med det og vi stadig kan have hans seng stående fremme og min datter kan ligge på sofaen med hendes dyne om morgenen og aftenen i weekenderne og se børne tv. smiley

Det er ikke kun hans egen seng, igår der hoppede han op i en kurv som stod på gulvet i maxi zoo og tissede i den, så jeg måtte tage den med til kassen og købe den - selvom vi slet ikke skulle have den. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser på dyner eller sin seng
  • #1   7. feb 2020 Der har lige været en tråd om det samme for få dage siden hvor du kan læse flere svar smiley

  • #3   7. feb 2020 Vær obs på om han har en urinvejsinfektion. Gør det ondt at tisse kan de finde på gerne at ville tisse på noget blødt.

  • #5   7. feb 2020 Altså, han tisser ikke så ofte i løbet af dagen, ikke mere end hvad jeg vil forvente og urinen er gennemsigtig - så han mangler ikke væske eller ligende. Men vil da få det tjekket, hvis der er en mulighed for at det kan være det. Afføring er 3 gange dagligt og tis er omkring de 6 gange. Mange gange når jeg går ud - når alarmen ringer, så gør han intet, men han gør så heller intet herhjemme på gulvet. Det er ikke dagligt han tisser i sin seng eller på dynen, det sker en gang imellem, at han går derhen også bare tisser uden at have givet tegn til at han skal tisse overhovedet! Så jeg opdager det også ignorere jeg det og stiller ham udenfor istedet lige efter.

  • #6   7. feb 2020 Og han får desuden ros og en godbid når han gør det han skal udenfor og indenfor bliver han ignoreret og selvfølgelig altid sat direkte ud efter. Jeg har rengjort alt med piss off produkter fra Maxi Zoo og Rodalon.

  • #7   7. feb 2020 Jeg syntes hver time om natten er meget. Jeg var ude 1 eller 2 gange i løbet af natten med min. Fra 22-6. Og så ville jeg fjerne alt det han ikke kan stå for, som hans seng og dyner i et par uger. Det er en vane som skal brydes, jo hurtigere jo nemmere. Der sker jo ikke noget ved lige at indsamle en urin og få den testet.


  • #8   7. feb 2020 Det er ikke om natten, er i løbet af dagen. Han sover hele natten fra kl 23 til 07 om morgenen.

  • #9   7. feb 2020 Nå for Søren, jeg er ikke vågen.

    Men ja, væk med seng og dyne.


  • #10   7. feb 2020 Jeg har taget ferie for, at kunne give ham en god start her ved os også han kan falde helt til. Så derfor er det kl. 7.00-23.00, at min alarm ringer hver time. Mest bliver han bare tilbudt at gå ud i haven også løber han ind igennem efter 5 minutter. Også går vi tur 3 gange om dagen, i 15 minutter pr tur cirka, de samme ruter hver gang, så det er velkendte steder. Han er også i hundeskoven, har han prøvet en gang, en kort tur på 30 minutter. Også er han med rundt alle steder ellers. Så er ikke fordi vi går hver time overhovedet, han får bare tilbud om at komme i haven. Også laver han kun pøller når vi går tur, han laver ikke pøller indenfor eller i haven, så er kun tis der er problemet.

  • #11   7. feb 2020 Det enkleste - i sikkert også det eneste - der er at gøre er at sørge for at han ikke kan komme til at tisse på dynen eller i hans kurv o.l. Og ja, det er lidt besværligt og kræver at din datter fx ikke efterlader en dyne i sofaen og at han ikke har en seng stående men måske blot et tæppe liggende i en periode. Men den slags er som regel noget hvalpe vokser ret hurtigt fra. Og ser man ham gøre det så må man selvfølgelig gerne lige fortælle ham at det synes man ikke han skal smiley

  • #13   7. feb 2020 Det er bare lidt besværligt at forklare en lille pige på 6 år, at hun ikke må gå på toilettet f.eks. og lade sin dyne ligge. Det er ikke hvergang han gør der det, men det hænder at han tisser på den. Men vi har stillet hans seng væk også prøver vi at en af os hele tiden er i stuen hvis han er der, fordi det er kun når han er alene, at han gør det. Han gør intet når vi holder øje med ham. Idag har han heller ingen uheld haft. Men det sker sådan med mellemrum.

  • #14   11. feb 2020 Jeps, det kræver lidt at få brudt den slags små uvaner. Men der er ganske enkelt ikke nogen genveje eller 'mirakelløsninger' til at vænne hvalpen af med den slags smiley

Kommentér på:
Tisser på dyner eller sin seng

Annonce