{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Ringtræning sydjylland {{forumTopicSubject}}

Hej
Teemo er meldt til sin første udstilling i september, og eftersom jeg aldrig selv har prøvet at udstille, får jeg brug for noget ringtræning, både så jeg kan lære det, men også så Teemo kan.
Så er der nogen der kan anbefale nogle gode steder for nybegyndere med hvalpe at gå til ringtræning? Jeg bor i 6600 Vejen, men kører gerne lidt for det, for at få en rigtig god træner smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ringtræning sydjylland
  • #1   2. jul 2020 Årh jeg tillader mig at følge med her!

  • #2   2. jul 2020 Den bedste ringtræning i Sydjylland får du her.

    https://www.facebook.com/groups/1128361617184115/

    Hvad med Malene, har hun ikke noget tingtræning ?


    Hvor er han altså bare nurser, lige til at kysse og kramme smiley



  • #3   2. jul 2020 Mange tak Anni, de har desværre ferie nu kan jeg se, men vi kan da nå lidt efter ferien, og lidt har også ret. Jeg ved da heldigvis hvad det er jeg skal træne, så vi er i fuld gang hjemme med basis, gå, stå og tjekke bid, så det er nok mest ejeren der skal trænes smiley
    Vi er heldigvis kun i hvalpeklasse i efteråret, så det er jo ikke en officiel bedømmelse, hvis vi ikke gør det så godt smiley

    Malene holder ferie og har desværre ikke haft ringtræning pga corona, men hun har hjulpet mig lidt med stå træningen og er også sød til at komme med gode råd. Jeg har bare brug for at prøve tingene rigtigt inden vi står i den rigtige ring.

    Og tusind tak, han er så skøn, en lille krudtugle med sylespidse hvalpetænder, men når han er træt er han det sødeste lille fluf dyr der findes. jeg vågner hver eneste morgen ved at han ligger med hovedet helt oppe på hovedpuden og stirrer på mig, han siger ingenting ligger bare og stirrer mig direkte i hovedet som om han bare ligger og venter på at jeg vågner smiley smiley
    Når han så har været ude og tisse, vil han gerne med i seng igen, og han går også selv hen til soveværelsesdøren om aftenen når han mener at vi skal i seng smiley


  • #4   4. jul 2020 Dream dog hundetræning ved Malene og Ebbe lidt udenfor Kolding. Man tilmelder sig via facebook grundet begrænsede pladser.

  • #5   4. jul 2020 Ginne tak det må jeg lige kigge på smiley

  • #6   3. aug 2020 Jeg vil lige komme med en opfølgning.. Pga. sommerferie prøvede jeg først hos Malene og Ebbe. De var nogle flinke mennesker, men det var slet ikke stedet for os. Andre virkede rigtig glade for deres måde at træne på, så det er jo dejligt, men det fungerede bare ikke for mig og Teemo smiley

    I dag tog vi så spontant til den i fredericia, da der var plads på holdet og Liva skrev og spurgte. Vi fik rigtig meget ud af træningen og jeg var rigtig glad for at jeg tog afsted.
    Desværre lægger træningen rigtig dumt med tidspunkt og dag, når det er så langt væk, og vi har træning hos malene samme dag med både Teemo og Rosa, men hvis jeg finder en løsning skal jeg helt sikkert afsted igen, så mange tak for den anbefaling. smiley


  • #7   3. aug 2020 Jeps, jeg sagde jo, at Fredericia er det bedste sted i sydjylland smiley

  • #9   4. aug 2020 og du havde helt ret Anni smiley De var virkelig gode til at forklare og sørge for at man forstod hvad de sagde, og at det skulle være sjovt for hunden, samtidig med at vi jo gerne skulle lære noget. Og så gjorde de noget som jeg var endnu mere glad for, de legede Dommer i forhold til hvordan de beder en om at løbe, hvordan de viser stop, hvordan de gerne står i forhold til hvor man står med hunden osv. Som helt ny var det virkelig guld værd, selvom jeg da har været på udstilling som tilskuer. smiley
    Så at prøve det uden rigtig at prøve det, var virkelig fedt.
    Og Teemo tog rigtig godt imod træningen, for det kørte i et forholdsvis højt gear og han blev ikke rettet på, men blot forstærket når han gjorde det godt. Største delen af ringtræning er jo at ejer skal lære det, hunden skal nok følge med. smiley
    Så jeg er ikke i tvivl om at Teemo nok skal være klar til Vejen om en måned, det er mig jeg er nervøs for. Men vi er i hvalpeklassen, så går det galt så har vi haft en sjov oplevelse og så må jeg træne det mere inden næste smiley
    Vi er meldt til Vejen og 2x specialklub udstillinger som begge er dobbelt udstilling, så jeg får 5 gange i efteråret til at prøve det inden det går løs som junior, medmindre jeg kommer til at tilmelde os nogle skuer smiley


  • #10   4. aug 2020 Du skal i hvert fald ikke tag til ringtræningen i Kolding.

    Men pøj pøj til udstillingerne.
    Det skal nok gå godt.


  • #11   4. aug 2020 Anni det prøvede vi jo først, og det var ingen succes for hverken mig eller Teemo, så det gør vi ikke igen. smiley

    Og mange tak. Jeg går ikke mere op i det, end at det vigtigste er at Teemo får nogle gode oplevelser. Selvfølgelig kunne det da være fedt hvis han bare viser sig fra sin bedste side og får nogle gode bedømmelser med hjem, men lige nu er fokus på at vi har det sjovt og han forhåbentligt har en fest med det. Alt udover det er bonus smiley og så håber jeg da at han egner sig og trives med det, så vi kan gå efter noget i de officielle klasser.
    Drømmen er jo lidt at han kan lave et kuld eller to om nogle år, så jeg måske kunne få en hvalp efter ham smiley
    Men skulle det vise sig at han ikke egner sig, så bliver han den bedste træningsmakker og puttefis ligesom de andre smiley


  • #12   4. aug 2020 Vidste ikke at du havde været i Kolding først.

  • #13   4. aug 2020 Jo, det er et par uger siden tror jeg, for dem i fredericia holdte sommerferie og så passede det lige med et hold hos dem i kolding, hvor en af Teemos hvalpevenner også skulle med. smiley
    Men det var slet ikke os, og jeg følte ikke at det gav mig det vejledning og hjælp jeg havde brug for. Det fik jeg så heldigvis i dag, så det var super dejligt.



  • #14   4. aug 2020 Det sker, når jeg engang imellem får impulsive ideer - så er glad for at jeg fik lokket dig med!

    Menja og jeg.. ja vi var klassens klovne, det var meget tydeligt at Menja (og jeg..) ikke havde prøvet det før.. Så jeg rendte forvirret rundt med en lille hvid pufbold - som vi forresten fik set næsten er tandløs, pga skift af hvalpetænder smiley

    Tilgengæld så har jeg nok droppet drømmen om at udstille til Vejen i september. Selv hvis Menja ville nå at blive fornuftig, tror jeg ikke at jeg gør smiley


  • #15   4. aug 2020 Jeg synes altså at i gjorde det godt smiley
    Jeg har trænet stå med Teemo siden han var 8 uger gammel, så det var derfor jeg kunne få ham til at stå bare nogenlunde stille smiley Så selvom vi ikke rigtig har gået til ringtræning, havde vi alligevel lidt at falde tilbage på.
    De andre på holdet havde enten ældre hunde, eller har gået der i længere tid. Hende der havde den unge chodsky hvalp, er junior handler hørte jeg, så hun har nok gjort det længe før hun fik den hvalp smiley

    Jeg forstår dog godt hvis du ikke har mod på vejen når det kun er en måned væk. Du skal dog huske på at Menja enten er i baby eller hvalpeklasse, der forventer de ikke at i kan det hele. Der er en dommerliste, så du kan se om i har en dansk dommer (jeg er glad for en dansk dommer, fordi jeg ikke er god til engelsk og derfor har lettere ved at kommunikere med en dansk dommer, hvis jeg bliver i tvivl om noget)
    Derudover er Vejen, Roskilde og Ballerup begrænset til 444 hunde pr udstilling (udstillingerne er delt op i grupperne, så det er kun 1-2 grupper ad gangen) og der er ingen tilskuere, så selv hvis man dummer sig, er der ikke en masse tilskuere til at se det smiley
    Der er også udstilling i brørup sidst i september, og flere skuer rundt om i landet. Måske er der noget i jeres specialklub? der er det jo kun din race der kommer, så igen endnu færre hunde og menneske at forholde sig til. Der burde være en udstillingskalender på dkks hjemmeside, hvor du kan se alt hvad der er i år smiley
    Jeg kan ikke lige huske hvornår menja er født, men jeg mener hun er en smule yngre end Teemo? i så fald er hun baby/hvalp helt indtil 2021, hvilket begge er uofficielle klasser, så der er intet der kommer på hundeweb osv. smiley
    Mange bruger det som træning til at hvalpen vænner sig til det, og kan tingene nogenlunde inden junior klassen, som er den første officielle klasse.

    Og så er det bare om at finde de allerbedste godbidder smiley i går havde jeg f.eks. blandet lidt kødpølse i mine, så når fokus blev lidt for dårlig, så var det bare frem med kødpølsen og så skulle han nok følge med smiley Jeg skifter godbidder fra gang til gang og oftest behøver jeg ikke en ligeså spændende godbid derhjemme for at træne, så jeg sørger for at de rigtig gode bliver gemt netop til træning ude, for at jeg altid har et hemmeligt våben, hvis Teemo er svær at få i gang.

    Og tro mig Teemo får også flip hvor snoren bare skal dø, hvor han hoppe rundt på bagbenene i stedet for at gå. Nu har vi gået til hvalpetræning siden han var 8 uger, og han hopper stadig rundt som en kanin når vi øver gå pænt smiley smiley


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 139
    #16   4. aug 2020 Av av SKAL man gå til ringtræning inden man udstiller en hvalp, haha oh gud, jeg troede man bare kunne møde op til udstilling og så tage den derfra smiley

    Med en hvalp der vil æde mine ankler og dræbe snoren og ikke har været til ringtræning skal det da nok blive.. emm begivenhedsrigt smiley


  • #17   4. aug 2020 Jinx, det kan man sikkert også sagtens. Jeg går mest til ringtræning fordi det forhåbentligt kan give mig lidt ro, at jeg ved hvad det er JEG skal. Teemo er nok ligeglad, selvom han synes det er en fest at være til ringtræning, der får man nemlig godbidder hele tiden smiley
    Vi kommer ikke til at gå til det fast. Jeg ville gerne, men det kan bare ikke hænge sammen med tid osv. så vi tager det vi kan inden, og så satser jeg på at dommeren er flink og hjælpsom hvis jeg ikke gør det rigtigt smiley

    Jeg forventer iøvrigt på ingen måde at Teemo kan løbe pænt, stå rigtigt osv. og hvis han hopper og springer rundt, står skævt osv. er det også okay, det vigtigste for mig er at han får gode oplevelser smiley smiley
    pt. bider han mig også hver gang jeg tjekker tænder, ikke af ond mening, men fordi han er en hundehvalp smiley så jeg forventer egentligt heller ikke at den del kommer til at gå særlig godt xD


Kommentér på:
Ringtræning sydjylland

Annonce