Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halse på kommando.
  • #1   19. nov 2007 Kikker lige med. ;0)

• #2   19. nov 2007 Jeg blev bare ved med at sige "hvad siger hunden?" til min Sonja i en stemmeleje hvor hun ved der skal ske noget, Opstemt. Og først forstod hun ikke lige hvad hun skulle, for jeg blev bare ved med at sige det til hende, om og om igen og til sidst blev hun nu frusteret og vidste ikke hvad hun skulle og så sagde hun vuf og så sagde jeg Dygtiiiig og så fik hun godbid og ja så lærte hun det. smiley

• #4   19. nov 2007 så kan man vel også sige " gi hals" eller halse.?????

• #6   19. nov 2007 der er mange gode råd, men jeg er lige med på en lytter, for phoebe min tæve på tre er der ikke nogen som kan få til at gø, hun kan godt, men ikke på kommando, hun er ellers en MEGET lærenem, men gø det vil hun ikke

• #7   19. nov 2007 Når du træner øvelsen skal du have hunden foran dig. Tag en godbid i den ene hånd, og lad hunden fange færden af godbidden. Giv kommandoen "hals/halse". Lad godbidden være synlig for hunden, løft den op i en højde uden for hundens rækkevidde. Hunden vil måske forsøge mange ting, at hoppe op og snuppe godbidden, give pote osv. men på et eller andet tidspunkt bliver den lidt frustreret over ikke at få det du lokker med, og vil give et lille bjæf fra sig. (Det er helt naturligt for en hvalp, at give hals når den ønsker at få del i noget.) I samme øjeblik som den gør det, roser du hunden og giver den godbidden.

Efterhånden som hunden bliver sikker i øvelsen øges sværhedsgraden. Du kan begynde at træne steder, hvor hunden enten bliver forstyrret af andre elementer, f.eks. mennesker, biler, andre hunde m.m. Ligeledes kan du begynde at træne hunden i at udføre øvelsen, når du giver kommandoen på afstand. Begynd med en armslængdes afstand, og langsomt øger du afstanden.

Kilde: http://www.problemhunden.dk/Tr%C3%A6ning/halse.htm

• #8   19. nov 2007 Ja det jeg har gjort med Sahan, er også hånden fuld af godbidder og tålmodighed. og "hvad siger hunden"
    Nu er han ikke itvivl om hvad han skal gøre..! *smiler*
    Held og lykke..

• #9   19. nov 2007 emilia min tæve på to kan godt, der stod min ex oppe på køkkenbordet med en bøf hun fik den først da hun gøede

• #10   19. nov 2007 Vi bruges halse til træning i forbindelse med rondering....det er nok det letteste hvis du har planer om at gå til træning med hunden.

• #11   19. nov 2007 ninna: jeg tror det er forskelligt fra hund til hund, for det virker ikke på phoebe, men ved den ide der er skide god, kender mange som har lært sin hund at gø på den måde

• #12   19. nov 2007 Ja ja.. Så siger man bare. Giv hals, og det bliver du selvfølgelig ved med til han selv gør.. Du skal selvfølgelig stå med en godbid i hunden og vise den, men ikke få den før at den halser..
    Det er en meget simpel øvelse og der går no time før de ved at de skal gør hver gang du siger halse..
    Sonja gør aldrig og gør kun når jeg siger "hvad siger hunden" og så får jeg et vov og hun får en godbid:)

• #13   19. nov 2007 Jeg havde læst at man skulle binde hunden fast og stå med en godbid lige nøjagtig så hunden ikke kunne nå. Og når hunden så blev så ivrig at den gøede roste man. Og efter noget tid skulle man så sætte ord på "halse" eller hvad man nu ønsker.

Jeg brugte metoden og den virkede.
    Det tog Lilly 10 min at lære at gø på kommando da hun var 10 uger gammel. Nu blir hun snart 4 år og har ikke lært at holde mund på kommando endnu - hvertfald ikke hver gang. *GG*

• #14   19. nov 2007 Skulle det ikke være nemmere at få en hund til at holde op med at gø hvis den kan gø på kommando ?

• #15   19. nov 2007 tinna: nu er lilly jo også rimlig dygtig, elsker den hund, kan selv ikke stå for hende, især ikke når hun hopper op i favnen på en hihi

• #16   19. nov 2007 Jo, Søren ; )

• #17   19. nov 2007 Få en anden til at hjælpe dig, den anden skal bare stå med et bide skine og tier hunden, så hunden så er oppe at køre kommer der automatisk et piv eller vuf fra hunden.

og så skal belønningen falde lige med det sammen..

Har en hvalp i klubben , den skulle bare prøve det 2 gange, nu gir den hals på kommando..

Eller du kan bruge madskålen. når hunden skal have mad. når hunden kommer med et piv, så skal den ha belønning.

om hunde sider foran eller bag ved, er lige gyldigt.

• #18   19. nov 2007 Søren- det kan jeg ik lige se logikken i....

• #19   19. nov 2007 Schæferbanden: Det dur nok for en schæfer ; )

• #20   19. nov 2007 Team lalleglad: Det at lære hunden at gø på kommando kan hjælpe, da den lærer at der faktisk er situationer hvor den bliver rost og så er det jo ikke sjovt at gøre det hvis man bliver ignoreret. Det er er hvert fald hvad jeg har fået forklaret. Det giver mening i min lille verden

• #21   19. nov 2007
    * Ninna-Oline & Michael *

Kan godt li din kilde, han kan ikke engang få sin egen hund tilat gi hals..

• #22   19. nov 2007 Det kan du få alle hunde til, bare der er en smule drigt i dem..
    vi har en hvalp, (lap) på 16 uger, den skulle bare prøve det et par gange, på dem måde som jeg næver det på..

• #23   19. nov 2007 Bianca- jeg spørger bare for jeg synes da ik min hund gør hverken mere eller mindre efter han lærte at halse.

• #24   19. nov 2007 Team Lalleglad: Jeg har aldrig efterprøvet det, men der må da være nogle som har prøvet effekten siden det bliver ved med at florere som middel mod gøende hunde...

• #25   19. nov 2007 Team lalleglad J

Det var bare hvad jeg fik at vide til træning.

• #26   19. nov 2007 Okay.....vi bruger det til rondering.
    Har aldrig hørt at de skulle bruges som et middel mod gøende hunde

• #27   19. nov 2007 Nu har jeg prøvet at få Bastian til at gø ved at gøre ham utålmodig at vente på gødbiden.....HÆ...HÆ....han sidder tålmodigt efter 15 min. efter at ha' prøvet sit,dæk, stå plads, pote..............men ikke en lyd kom der ud.

;0)

• #28   19. nov 2007 Ja Rico sidder også bare og kigger... "Jamen jeg sidder jo lige så pænt..." Og så lægger han sig ned efter lidt tid... "Måske det er det jeg skal" smiley

• #29   19. nov 2007 Ja JemKem....man får ondt af dem..griner. men så lavede vi en halv "rulle-rundt" så fik han sin godbid.

Bassen gør meget sjællent...af skorstensfejeren og vinduespudseren og der' må ham ikke gø......kan få ham til at tie' ved at sige " Ti "....stakkels hund.

• #30   19. nov 2007 Solveig >> Ja jeg lavede også en "er du søvnig" med ham så han fik sin *S* Tror jeg vil gøre sådan at når det bliver mørkt, og han begynder at brumme ved døren (for at holde aaalle de sleeemme ting væk fra huset hehe) så vil jeg bruge klikkeren og håbe det måske vil hjælpe *S*

• #31   19. nov 2007 Bamse prøvede også alverdens ting igår, sit,dæk,gi pote ligge på ryggen med alle 4, men ingen gøen.

• #32   19. nov 2007 Ja det tog jo kun 10 min som i sagde, dog ikke på samme måde, MEN han gør det på komando nu, mange tak for hjælpen alle sammen.

• #33   19. nov 2007 Søren F >> hvordan gjorde du så? *S*

• #34   19. nov 2007 Jeg prøvede lidt med halse og drille ham lidt, men han kiggede bare på mig som om jeg var åndssvag.

Jeg ved han har set sig lidt sur på støvsugeren, så brugte den del man støvsuger med mens jeg sagde HALSE, og der gik 5 sec og han gøede, gjorde det en 4-5 gange, og siden har han gøet når jeg sagde HALSE.

PS: Selvfølgelig fik han en godbid hvergang.

• #35   19. nov 2007 Og når så den har lært at halse.. hvordan lære man den så at holde mund igen? For jeg er da bange for ikk at ku stoppe min når først han kommer igang smiley

Kommentér på:
Halse på kommando.

Annonce