1.610 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
engelsk bulldog : rigtig arrig engelsk bulldog : rigtig arrig
hejsa
vi har en engelsk bulldog på 2 år som er en rigtig dejlig hund, han er doven elsker børn andre hunde osv der er aldrig problemer med ham udover når han ligger og sover i stuen om aften og skal ud på sin anden sove plads så bliver han rigtig sur, han knorre af en bider ud efter en osv, man kan se på han øje han er rigtig sur,
vores søn kan gøre alt ved ham, man kan tage hans mad, kødben osv fra ham uden problemer,
nogle der kender til det problem ?
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.952
Men jeg ville da prøve at gøre det positivt for ham at skulle "flyttes". Tag lidt gode guffer med derover og lok ham med ud hvor han skal sove. Hyg lidt med ham derude før i går, og giv ham evt noget lækkert at hygge sig med mens han er der.
-og være sikre på at han faktisk er tryg ved at være der (går udfra han er der alene om natten?)
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Rooooolig nu!!!!
Jeg stiller et ganske almindelig spørgsmål... Er helt enig i det du siger... Kan dog ik se hvorfor børnene skulle slæbe rundt på hunden, men vi er enige om at den ikke skal knurre og bide når man forsøger!
Jeg spørger bare om det absoulut er nødvendigt at flytte hunden hvis den alligevel sover! Eller om man måske pådrager sig selv et problem der ik behøver at være et problem... Men selvfølgelig hvis der er en bestemt årsag at hunden skal flyttes så kan jeg da sikkert sagtens forstå det...
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 44
nov 2007
jan 2007
Hunden siger jo med alt tydelighed, at den ikke synes det er rart at skulle derud (den kan jo ikke rigtig sige fra på anden vis end det den gør).
Det må der være en grund til.
Så jeg selv ville prøve at gøre det mere indbydende at skulle være i rummet, og i øvrigt gøre hele situationen omkring "flytningen" rarere for hunden.
nov 2007
jan 2007
Jeg går udfra den er alene om natten? Hvordan er den når den er alene? Slapper den af, stresser den, ødeægger den noget, piver den, hvordan er den når man så kommer derind om morgenen osv. Disse ting er værd at kigge på.
Lise's forslag om en gåtur er godt synes jeg. På den måde bliver hunden ikke "slæbt" ud et sted den ikkeønsker at være, men kommer på en god tur som så blot slutter på dens soveplads.
Lad den f.eks. have et fyldt marvben/tørrede sener/okseører eller hvad den nu måtte synes var lækkert, der hvor den skal sove, så der er lidt lækkert til den når den kommer derud. Det skal self ikke være der hele tiden, men være noget lækkert den får når den kommer derud.
Og lad være at efterlade den med det samme den er inde i rummet. Man kunne jo flere gange i løbet af dagen, tage hunden med derud og lave noget hyggeligt/sjovt med den, så den forbinder rummet med andet end bare det sted den efterlades om natten.
Blot lidt forslag -jeg er ikke ekspert, men det kunne jo være der var noget af det du kan bruge.
nov 2007
nov 2007
engelsk bulldog : rigtig arrig