{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.472 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog, agressiv overfor andre hunde. {{forumTopicSubject}}

Jeg har den sødeste kærligste franske bulldog på 2,5 år.

Der er intet med ham herhjemme og han kunne ikke drømme om at gøre nogen noget, hverken børn eller voksne. Men alle andre dyr, kan han slet ikke med. Især når vi er ude at gå, er det meget frustrerende, for man går hele tiden og er halv nervøs for om man møder en anden hund på sin vej, han puster sig op, hopper og springer, knurre og prøver at gå til angreb nærmest som en kamphund, uanset om det er en tæve eller en han.
Har ham selvfølgelig altid i snor.

Hvad kan jeg gøre? Jeg synes det er så pinligt men samtidig også rigtig synd for ham, ville virkelig gerne at vores gå ture kunne være behagelige istedet for man næsten ikke orker fordi man er nervøs om man nu møder en anden hund på sin vej. Kunne også være rart hvis han indimellem kunne lege med nogen andre hunde, men går slet ikke sådan som det er nu, ville også så gerne jeg kunne have ham med når jeg er ude og besøge nogen, men er helt umuligt hvis der er andre dyr i hjemmet.

Hvad jeg ved af, så er der intet, der har udløst den sære adfærd, det undre mig virkelig, da han er så anderledes herhjemme.
Nogen råde råd? fif til træning eller kastration? Hvad har i af erfaringer? Går det over når han bliver ældre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog, agressiv overfor andre hunde.
  • #1   7. aug 2018 Allerførst glem alt om kastration, virker sjældent når det først er en vane.

    For det anden så er det ikke sjældent at franske er specielt egetkøns aggresive

    Synes du skal finde en god klub at træne i hvor træneren kan hjælpe dig. Hvis din hund har det spdan med andre hunde nu, kommer den nok næppe til at elske andre hunde, men den kan lære at ignorere dem.

    Er du sikker på at den ikke bare opfører sig åndsvagt fordi den gerne vil derover og hilse. De franske kan godt have lidt et "sjovt" sprog nogen gange


  • #2   7. aug 2018 Først og fremmest må du nok tage en dyb indånding og acceptere at du har en hund der ikke kan med andre hunde. Han har altså ikke noget behov for at lege med andre, og det er ikke sikkert det bliver muligt at tage ham med i hjem, hvor der er andre hunde.

    Dernæst, så skal man altid tænke smerter ind over. Det kan være smerter der udløser hans adfærd.

    Hvis ikke det er smerter, så skal du sørge for at holde så lang afstand til andre hunde, så han ikke når ud i den reaktion. Hav ro i maven, der er intet pinligt i det. Din hund har det bare svært i nærheden af andre hunde. Sådan må han gerne have det smiley

    Når I er på en afstand han kan håndtere kan du træne at han skal søge dig, når han ser en anden hund. I kan langsomt bygge op at komme tættere og tættere på.


  • #3   7. aug 2018 Det er ikke smerter, han får sine regelmæssige tjek og vacciner og er en adfærd han har haft siden han var kønsmoden. Han ser rødt som en tyr, er helt sikker på det ikke bare er fordi han vil lege.
    Han kan godt med de hunde han har kendt siden han var helt lille og han kan også godt med tæver i løbetid men alle andre, det går slet ikke. VI prøver også at gå en stor bue udenom eller gå den anden vej når vi kan se nogen der kommer gående med deres hund, men indimellem kan det ikke undgåes man nærmest lige ramler ind i nogen eller der er nogen der har deres hund løs som kommer over og vil hilse. Går nærmest med hjertet helt oppe i halsen hver gang.
    Jeg har prøvet at tage et par godbider med og så distrahere ham, men han er fuldstændig ligeglad, både med hvad jeg siger men også om jeg har godbider med.
    Det er det samme hjemme, han kan se ud af terassedøren hvis der er nogen der kommer gående med deres hund, og der hopper og springer han også samt knurre.. smiley


  • #4   7. aug 2018 Jeg vill klart begynde til træning med ham. Han skal ikke lære at elske andre hunde, han skal bare lære at abstraherer fra dem.
    Og i øvrigt har FB tendens til egetkøns aggression.


  • #5   7. aug 2018 Nej det kan ikke undgås at man kommer tæt på eller løse hunde. Med løse hunde skal du skærme ham, så han ikke skal konfronteres med en hund helt oppe i hovedet på ham.

    Træk væk så godt du kan i de situationer hvor der kommer nogen for tæt på, og så skal du nok skærme for terrassedøren, så han ikke kan se ud af den, indtil han har fundet mere ro med situationer, hvor han kan se andre hunde.

    Noget alm. træning, som Anne Julie F skriver, er også en god idé så I muligvis får et bedre samarbejde, sådan helt generelt.


  • #6   7. aug 2018 Tag et BAT-kursus. Det vil hjælpe jer videre.

  • #7   7. aug 2018 Hvad er Bat kursus for noget? smiley

  • #8   8. aug 2018 bat og modindlæring . få en til at vise dig hvordan

  • #10   8. aug 2018 9# tak smiley Lyder spændende..

  • #11   8. aug 2018 Tænker også at BAT træning vil være vejen frem for jer smiley

    Og så må du i gang med at finde ud af hvilken belønning der har høj værdi for din hund, er det godbidder, i såfald hvilke? Er det legetøj? Er det verbal ros? Eller andet? Du må prøve dig lidt frem, det vil hjælpe dig i forhold til træning smiley


  • #12   8. aug 2018 Værdi af belønning er klart godt at vide!

    Dog kan en hund godt stresse så meget at det er lige meget hvad du tilbyder den, så vil den ikke tage imod.

    Her er det vigtigt med afstand. smiley


  • #16   8. sep 2018 Hjertet oppe i halsen...

    Når man går og er på vagt og er lidt smånervøs, så fanger hunden det og det forstærker adfærden.
    Det meste af problemet kan meget vel komme fra dig.
    Hvis du er cool er der ingen grund til at hunden hidser sig op.

    Så jeg vil foreslå at du (også) arbejder med dig selv i situationen.



Kommentér på:
Fransk bulldog, agressiv overfor andre hunde.

Annonce