Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund gør. :O(
  • #1   30. jan 2011 Har samme problem med mine to hunde, de gør hver eneste gang der er en lille lyd ude fra opgangen eller naboen eller overboen larmer - dog hører ingen af mine naboer særlig godt, så de har ikke klaget. Og så når naboens hund begynder at gå om natten, så svare de selvfølgelig tilbage.

så vil godt se hvad du får af svar, for jeg har trænet virkelig hårdt på mange måder med mine - og ja de kan være dygtige 1 dag af gangen, så er den der igen.

• #2   30. jan 2011 Håber at der er nogen der har et godt råd, for vores nabo har en rigtig god hørelse. :O(

• #3   30. jan 2011 Fedt at kunne hører en hund der ikke er hjemme smiley godt klaret ..
    det er egentlig heller ikke et problem her, bare lidt irriterende at have 2 hunde der gør hver 2. sekund , og det er ikke bare et gø. det er lige i hundrede år smiley

• #4   30. jan 2011 mine gjorde det ,indtil de fik lov at sove i vores seng,så var der ro.man kan også meget hurtigere reagere hvis de er i sengen,og pludselig giver lyd

• #5   30. jan 2011 Hunden gør ofte fordi den ville passe på flokken. Det er flok lederens opgave at passe på, så gør jeres hund , tror den at den skal passe på flokken (altså at den er flok leder)
    Selvfølgelig må hunden godt slå alarm, men skal holde mund så snart du har givet tegn på du har hørt det.
    Man kan vise hunden på mange måde at man er leder uden af skulle være "grov" ved den.
    Læs Jan Fennell's bøger. Det har lært mig HELT VILDT MEGET !!
    Håber det kunne hjælpe lidt smiley

• #6   30. jan 2011 Kender det alt for godt med folk der bare kan hører alt :b
    min overbo, da jeg lige flyttede ind brokkede sig over at vi larmede. Gør man jo fordi man sætter ting op osv. , fordi hun arbejdede om natten :s kunne vi jo ikke tage hensyn til. og nu havde vi jo larmet i snart 2 uger smiley der havde jeg kun haft lejligheden i 3 dage :b så meget godt klaret.

• #7   30. jan 2011 det er ikke i orden at hunden gøer når den hører naboen, så uanset om folk mener det er ok og din nabo er træls - så er det din nabo der har retten på sin side; han betaler leje, en hund er dit valg - ikke ment at den skal være til gene for dine omgivelser jo..

Du har flere træningsmuligheder for at lære hunden at de daglige lyde i opgangen og fra naboen skal accepteres - og at det kun er i orden at gø når det banker på din dør.

Du kan aflede hunden når den gøer - og belønne for stilhed.
    Du kan sige tak til hunden - roligt - og med dit kropsspro fortælle den at du har alt under kontrol (den er lidt svær hvis man er på bar bund).
    Du kan gå ud på opgangen og vise hunden der intet farligt er = intet at gø af.

Der er som sagt en masse muligheder for at træne det, men trænes skal det.
    Det er kun dig der skal af med din hund eller forlade lejemålet hvis din hund er til gene - ikke alle os andre på galleriet jo..

• #8   30. jan 2011 Det er lettere at træne hvis du har anden lydighed at trække på..

Feks kontakt, bliv, sit, dæk .... Hvis bare en af de kommandoer (som er almen lydighed) sidder i skabet, så er det jo bare at bede hunden om at udføre denne kommando i stedet for hvad den foretager sig..

Et "nej" - hvis indlært korrekt - kan også bruges.

At træne hunden fra en sådan vaneadfærd kommer bestemt ikke natten over eller ved trylleslag. Der skal vælges en metode og den holder man sig til... Giv det tid til at virke.

Kan man ingen metode finde der virker, så få en hundetræner hjem og se jer i aktion.

• #9   30. jan 2011 Jeg er MEGET enig med Nina. Du kan risikere at få påbud om at fjerne hunden hvis ikke den stopper med at larme.

Da jeg skulle træne Kia til at holde bøtte ved larm fx. nytårsaften brugte jeg mit kropssprog rigtig meget sammen med velkendte kommandoer. Jeg bad hende komme op og putte i sengen sammen med mig (når et menneske ligger ned er denne allermest sårbar og hunden vil derfor reagere ved at blive ekstra vagtsom). Jeg fortalte hende så ved at gabe og smaske at alt var som det skulle være og at vi sagtens kunne ligge os til at sove på trods af larmen.

Dette virker dog kun såfremt din hund stoler på din dømmekraft og derfor stoler på at du har ret i at der ingen fare er.

Der er mange måder at få hunden til at holde op. Du skal have fundet en måde der fungerer for dig.

• #10   30. jan 2011 Det tog en lille halv time før hun havde fattet det og vi fik en lang middagslur og der var fred hele nytårsaften og nat ... Fra Kias side vel at mærke :o)

• #11   31. jan 2011 Malinois fan .
    Sådan en nabo har jeg også haft;o) "Hunden har stået og gøet hele natten.." Øh nå, men den var her ikke..;o)

• #12   12. feb 2011 malinois
    sjovt har en nabo der opfører sig præcis sådan, så sad min datter omme i have 1 time uden den gøede og naboen klager. dog gør vores den ene det også tit om natten men når vi kalder på den kommer den igen og det er oftes kun pga naboernes hunde.

Kommentér på:
Min hund gør. :O(

Annonce