3.367 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Varmelampe / varmepude ved hvalpe Varmelampe / varmepude ved hvalpe
hvad er bedst, ved hvalpe kassen hvor moren og evt kommende hvalpe skal være, racen er chihuahua
og hvorfor anbefaler i som i gør, fordele og ulemper???
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 494
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 48
fordi det gør andre vi kender når de har hvalpe.
og for af være sikker på der ikke er den mindste grund til de fryser
DG.
Okay ja jeg aner ikke hvordan det fungere med en varmelampe...
men må se på det
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.459
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.707
så ja du kan gøre det som nogen siger kun i den ene side så de skal kan vælge.
jeg har killinger nu og jeg ligger bare en cola flaske med varmt vand og skifter den hver 3 time ca, og når moren så går ud af kassen kravler de hen og ligger op af flasken og sover, og den bliver ikke så varm at det kan skade :o)
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.458
Jeg syntes du skal lytte til de mennesker, du kender som opdrætter racen.
Jeg har i 16 år opdrættet Cairner og varmelampe har aldig været på tale. Det var fint, der var en god varme i rummet.
Cairn hvalpe er utrolig hårdføre. Bliver de født levernde, så forbliver de levende. Selvfølgelig kan man miste en hvalp, men det høre til sjældenhederne.
Norwichen som jeg har nu, der er hvalpene af en eller anden uforklarlig grund, meget mere udsatte/skrøbelige, de første 2 uger.
Så jeg bruger varmelampen. Selv om det er sommer ? kommer nattemperaturen nogen steder ned på mellem 5 og 7 grader.....og det er for lidt.
Jeg har dog ikke 30 grader i hvalpekassen, det ville være ensbetydende med, at tæven ikke ville kunne holde til at ligge hos hvalpene ( mine har en god pels :o)
Bøgerne ( så vidt jeg husker ) anbefaler helt op til 35 grader i kassen, da feks. herpes virus ikke kan udvikle sig ved høje temperaturer.
Så mit råd er, lyt til de mennesker, der kender til racen.
Vi andre kan kun komme med råd udfra de racer vi kender til.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
sep 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 696
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 49
varmer lampe skader ikke. De skal jo ikke ristes. men hænger man sin varme lampe et godt tykke op over sin hvalpe kasse kan man holde jøe med hvalpene om de søger varmen el ej.
Vores collies og tidligere gravhunde har altid varmelampe på. Det er om det er sommer el vinter.
det skader aldrig at forebygge.
go fornøjelse
mvh Stina B Hansen
Varmelampe / varmepude ved hvalpe