Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varmelampe / varmepude ved hvalpe
  • #1   27. jun 2008 Hvorfor skal du bruge det ?

• #2   27. jun 2008 Heidi og fam:

fordi det gør andre vi kender når de har hvalpe.
    og for af være sikker på der ikke er den mindste grund til de fryser

DG.

Okay ja jeg aner ikke hvordan det fungere med en varmelampe...
    men må se på det

• #3   27. jun 2008 Jeg vil sige, at der sker ikke noget ved at have en varmelampe over hvalpene, man kan evt hænge den lidt ude i siden, så hvalpene har mulighed for at søge derhen, hvis de har brug for varme, og omvendt kravle væk, hvis de ikke har brug for varmen. Formålet med at have en varmelamper er, at hvalpene ikke behøver at bruge energi på at holde varmen, og derfor kun bruger energi på at vokse. Hvalpene kan godt virke urolige, hvis de fryser.

• #4   28. jun 2008 Hvalpene kan også dø hvis de får det for varmt

• #5   28. jun 2008 altså også når man køber en 12 uger gammel chihuahua for man at vide HUSK at hold den varm, for hvis den bruger for meget energi på at gøre det selv kan den blive alvorligt syg og endda dø :o(

så ja du kan gøre det som nogen siger kun i den ene side så de skal kan vælge.

jeg har killinger nu og jeg ligger bare en cola flaske med varmt vand og skifter den hver 3 time ca, og når moren så går ud af kassen kravler de hen og ligger op af flasken og sover, og den bliver ikke så varm at det kan skade :o)

• #6   28. jun 2008 Martin H.
    Jeg syntes du skal lytte til de mennesker, du kender som opdrætter racen.
    Jeg har i 16 år opdrættet Cairner og varmelampe har aldig været på tale. Det var fint, der var en god varme i rummet.
    Cairn hvalpe er utrolig hårdføre. Bliver de født levernde, så forbliver de levende. Selvfølgelig kan man miste en hvalp, men det høre til sjældenhederne.
    Norwichen som jeg har nu, der er hvalpene af en eller anden uforklarlig grund, meget mere udsatte/skrøbelige, de første 2 uger.
    Så jeg bruger varmelampen. Selv om det er sommer ? kommer nattemperaturen nogen steder ned på mellem 5 og 7 grader.....og det er for lidt.
    Jeg har dog ikke 30 grader i hvalpekassen, det ville være ensbetydende med, at tæven ikke ville kunne holde til at ligge hos hvalpene ( mine har en god pels :o)
    Bøgerne ( så vidt jeg husker ) anbefaler helt op til 35 grader i kassen, da feks. herpes virus ikke kan udvikle sig ved høje temperaturer.
    Så mit råd er, lyt til de mennesker, der kender til racen.
    Vi andre kan kun komme med råd udfra de racer vi kender til.

• #7   28. jun 2008 Dyssemosen, Jeg har nu altid brugt varmelampe til mine, og der er ikke nogen, der er døde endnu. Man skal selvfølgelig have en passende afstand fra lampen til bunden af kassen. Men det er helt klart en god ide at sætte lampen i den ene side, så hvalpene kan vælge om de vil have varme eller ej, det plejer mine at gøre.

• #8   28. jun 2008 Jeg har også altid varme lampe til mine hvalpe de første par dage. Men kig ud af vinduet og er det dejligt varmt ville jeg nok ikke bruge varme lanpe, jeg snakker kun om hunde er er inde i huset ikke i en stald.

• #9   28. jun 2008 Den hypptigste døds årsag hos hvalpe er kulde.
    varmer lampe skader ikke. De skal jo ikke ristes. men hænger man sin varme lampe et godt tykke op over sin hvalpe kasse kan man holde jøe med hvalpene om de søger varmen el ej.
    Vores collies og tidligere gravhunde har altid varmelampe på. Det er om det er sommer el vinter.

det skader aldrig at forebygge.

go fornøjelse
    mvh Stina B Hansen

Kommentér på:
Varmelampe / varmepude ved hvalpe

Annonce