2.907 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Køb af Mops Køb af Mops
Hej alle
Vi er nu kommet frem til den beslutning at vi gerne vil til at kigge os om efter en hund nummer to og er faldet for racen mops. Denne gang vil vi gerne have en hund med tavle da der er så stor risiko for at få en hund der ikke er rask af en eller anden grund.
Hvad vil i råde os til at vælge, en han eller en hun?
Har i nogle gode kenneler i vil anbefale? Helst på Sjælland, men hvis ikke vil jeg gerne høre om dem alligevel.
Hilsen Sara
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.953
Hvis ikke er det jo en smagssag. Selv er jeg hos de fleste racer mest til hanner. Både fordi jeg slipper for at tænke på løbetider (tilgengæld kan han jo være en pest når andres tæver er i løb) og pga deres udstråling. Jeg synes osse der er lidt mere "gnist" ved hanner...
Men der er osse mange gode argumenter for at vælge en tæve...
Ang kenneler -tag et kig på DKK's opdrætterliste (eller på specialklubbens), og tag rundt og besøg flere af dem så i kan få valgt den bedst mulige.
Oh vær indstillet på at køre lidt udenfor jeres lokalområde osse. Det kunne jo være den HELT rigtige hvalp var at finde på fyn og ikke sjælland:o)
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Jeg vil gerne anbefalde dig et par kenneler, men det bliver over PB da jeg vist ikke må linke til dem her??
Men du må forberede dig på en god rum vente tid.....
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 1.190
Jeg er selv opvokset med han hund og vil give dig så inderligt ret. Vi er selvfølgelig meget glade for Svea, men jeg kunne godt tænke mig en han hund, Men kunne godt tænke mig råd for andre da jeg aldrig har prøvet at have to hunde før
aug 2007
Jamen Svea er lige glad for alle hunde uanset køn.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.953
En ting er når man selv er hjemme, men når de er alene ville jeg absolut ikke stole på at f.eks. et par løbetidstrusser kan afholde en han fra at parre tæven (selvom jeg ved nogen praktiserer denne metode til beskyttelse).
Så tænk lidt praktisk, og være sikker på det kan lade sig gøre. Har i nu planer om at sterillisere tæven eller kastrere hannen er det self mindre væsentligt i overvejelserne
aug 2007
aug 2007
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
http://www.123hjemmeside.dk/Kennel-IBETH
aug 2007
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 774
Der er også større chance for at Svea går bedre med en hanhund end en tæve selvom hun kan med begge køn. Det er jo stadigvæk ikke sikkert at den nye hund gør, så at den kommer til at gå sammen med en tæve vil i mange tilfælde også forbedre forholdet.
Så tror at det er fornuftigt nok at vælge en hanhund og sterilisere Svea. Held og lykke med det
aug 2007
aug 2007
Køb af Mops