2.907 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Køb af Mops Køb af Mops

Hej alle

Vi er nu kommet frem til den beslutning at vi gerne vil til at kigge os om efter en hund nummer to og er faldet for racen mops. Denne gang vil vi gerne have en hund med tavle da der er så stor risiko for at få en hund der ikke er rask af en eller anden grund.

Hvad vil i råde os til at vælge, en han eller en hun?

Har i nogle gode kenneler i vil anbefale? Helst på Sjælland, men hvis ikke vil jeg gerne høre om dem alligevel.

Hilsen Sara

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Mops
  • #1   17. aug 2008 Når det nu er hund nr to er det jo værd at kigge på jeres hund. Har den problemer med eget køn, eller er den af en race der tit får det, så ville jeg vælge modsat køn.
    Hvis ikke er det jo en smagssag. Selv er jeg hos de fleste racer mest til hanner. Både fordi jeg slipper for at tænke på løbetider (tilgengæld kan han jo være en pest når andres tæver er i løb) og pga deres udstråling. Jeg synes osse der er lidt mere "gnist" ved hanner...
    Men der er osse mange gode argumenter for at vælge en tæve...

Ang kenneler -tag et kig på DKK's opdrætterliste (eller på specialklubbens), og tag rundt og besøg flere af dem så i kan få valgt den bedst mulige.
    Oh vær indstillet på at køre lidt udenfor jeres lokalområde osse. Det kunne jo være den HELT rigtige hvalp var at finde på fyn og ikke sjælland:o)

• #3   17. aug 2008 Sååå stor forskel synes jeg nu ikke der er på hanner og hunner når det gælder mops, så vil sige som Michelle, vælg efter hvad der vil passe til den du har nu.....

Jeg vil gerne anbefalde dig et par kenneler, men det bliver over PB da jeg vist ikke må linke til dem her??
    Men du må forberede dig på en god rum vente tid.....

• #4   17. aug 2008 Michelle - Vi er såmænd forberedt på at skulle til Jylland hvis det er, men det kunne være rart hvis der fandtes et godt sted her på Sjælland da vi ikke selv har bil eller kørekort smiley
    Jeg er selv opvokset med han hund og vil give dig så inderligt ret. Vi er selvfølgelig meget glade for Svea, men jeg kunne godt tænke mig en han hund, Men kunne godt tænke mig råd for andre da jeg aldrig har prøvet at have to hunde før smiley

• #5   17. aug 2008 Camilla - Det må du meget gerne smiley Jamen ventetid gør skam ikke noget. Det er ikke noget der haster.
    Jamen Svea er lige glad for alle hunde uanset køn.

• #6   17. aug 2008 Sara -når det er en tæve i har så HUSK endelig at overveje hvad i gør ang løbetider. Har i mulighed for at dele huset eller få en hanhund passet andet sted.

En ting er når man selv er hjemme, men når de er alene ville jeg absolut ikke stole på at f.eks. et par løbetidstrusser kan afholde en han fra at parre tæven (selvom jeg ved nogen praktiserer denne metode til beskyttelse).
    Så tænk lidt praktisk, og være sikker på det kan lade sig gøre. Har i nu planer om at sterillisere tæven eller kastrere hannen er det self mindre væsentligt i overvejelserne

• #7   17. aug 2008 Inge - tak for info. smiley Var jeg godt klar over. Tror der er ulemper ved alle racer af denne art. e fleste har en eller anden skavank..

• #8   17. aug 2008 Vi vil gerne have Svea Sterilliseret for at være 100 % sikre på at hun ikke skulle blive parret eller andet. Hun er en skøn hund, men ikke noget der skal avles på.

• #9   17. aug 2008 Super god mopse kennel - i Haslev!

http://www.123hjemmeside.dk/Kennel-IBETH

• #10   17. aug 2008 Nicola - Mange tak smiley

• #11   18. aug 2008 Tror det er meget fornuftigt at I vælger at sterilisere Svea, så risikerer I heller ikke nogen "upsere" når i får den nye hund, eller for den sags skyld i det hele taget. Ja nogen hunde hopper jo over hegnet eller også kommer man ud fra Super marked og ens hund hænger sammen med en anden. Så vil i også slippe for alt besværet derhjemme med stress hos hanhunden ja og så beskytter det hende også bedre mod sygdomme som livmoderhals - og brystkræft og så falsk drægtighed jo.

Der er også større chance for at Svea går bedre med en hanhund end en tæve selvom hun kan med begge køn. Det er jo stadigvæk ikke sikkert at den nye hund gør, så at den kommer til at gå sammen med en tæve vil i mange tilfælde også forbedre forholdet.

Så tror at det er fornuftigt nok at vælge en hanhund og sterilisere Svea. Held og lykke med det smiley

• #12   18. aug 2008 Jeannie - netop. Og hvis ikke hun bliver sterilliseret så bliver han kastereret smiley

• #13   19. aug 2008 Ja jeg har godt snakket med hende faktisk.. smiley men jeg har ikke ferie nu og spontan køb synes jeg ikke man kan med en hund.. så, men tak for tippet smiley

Kommentér på:
Køb af Mops

Annonce