875 visninger
|
Oprettet:
Blandinger {{forumTopicSubject}}
Dette er ikke en tråd som skal startes for at svine blandinger til, men for at høre jeres mening på følgende
Jeg syntes tit jeg i markedet ser en række blandinger som er sprængfarlige - f.ex amstaff/dobberman, malamute/boarder, Schæfer/rotweiler osv
Hvad er jeres mening - jeg syntes personligt det er skræmmende at disse sprængfarlige blandinger sælges som super familie hunde - jeg syntes det er hunde med gener og aner der er skræmmende - syntes det er kriminelt når man giver en hyrdehund jagt gener, eller en vagthund får kampgener
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
Den eneste hund jeg nogensinde har kendt, som jeg rent faktisk var bange for, var en schæfrer/husky blanding. Spøjs at være bange for, når jeg selv er på min tredie husky, og også har haft schæfer for mange år siden. Men en blanding af de to var altså ikke heldig.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.651
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.069
Vi har selv en blandning... men ham er der to jagthunde racer i, og det synes jeg er ok.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.069
Tyson er fx ikke fralig på nogen måde, og sagde jeg til folk at han var ville de grine hehe.. men der er to jagthunde i ham, men en farlig blandning vil jeg ikke sige han er.... men okay nu er der jo så også 3 i din kan jeg se.
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.917
jeg var en af de dumme ejere der ikke vidste hvad jeg gik ind til den gang, vidste intet om nogle af racerne i hende, ville jo bare have hende fordi hun så sød ud, og jeg vile have hund...
nu er der meget border i hende, ikke fordi det ikke er en go hund, for det er det da til de rigtige ejer, men ikke til mig, det var alt for meget energi ihende, hun var jo damp....
men nu er jeg ikke som alle andre der laver fejl køb, de sælger bare hunden igen.. jeg tog altså kampen op, for har man sagt a må man også sige b..... så har da fået hende trænet godt, og har da i dag en super hund, men det har kostet meget sved og tåre....
så skal aldrig have en blanding igen...
okt 2006
Men spidshunde som er så egenrådige bør ikke blandes i andre typer hunde for det giver nuttede farlige bæster som folk som ønsker at købe familie hunde ender med! det er dømt til at gå galt.
Ja desværre er der i øjeblikket et kuld boarder/mutte hvalpe i kalundborg - super trist historie moren er min hunds søster.
Ejeren deroppe købte en mutte (som faktisk ejeren ikke måtte sælge andet end tilbage til opdrætter) som var bedækket med en boarder fordi hende som havde hende før ikke gad betale for abortsprøjten
Jeg frygter for disse hvalpe - det er nok noget af det farligste.
Kan kun komme på en værre ting - mutte med vagthund - for en mutte går altid efter struben hvis den bliver tirret nok - der er lang vej normalt men hvad når de bliver blandet - GYS
okt 2006
maj 2007
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Du har også to meget skarpe hunde i din, nemlig tysk jagtterrier og jack russell terrier.
Jeg har selv to rene jack russell terrier og kors i skuret hvor kan de dog blive hidsige. Det er så galt at de kan gå i slagsmål med hinanden, (det er en han og en tæve)
Kan godt forstå du synes det en en skrap blanding.
Hvad der også kan være farligt, det er korthåret hønsehund og rottweiler
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.311
Har også tit oplevet folk træde et skridt tilbage når vi fortæler hvad der er i ham, og begynde at spørge ind om han ikke er en svære hund at kontroler/styre.. Og har da også oplevet folk spørge om han har været agressiv over for andre mennesker, dyr osv. Kan kun sige nej det har jeg/vi aldrig. Selv følgelig skal man da vide hvad man køber inden man køber det, og det gælder også blandings hunde.
maj 2007
Men man aner jo aldrig hvilken af racerne ens hund falder ud som, når man køber en hund der er blandet af meget forskellige racer, og tit kommer det jo først til udtryk efterhånden som hunden bliver ældre.
aug 2007
Kan kun give dig så meget ret.. Vores Loke er så faldet meget over til rottens side og vi havde det allerede på fornemmelsen da vi fik ham.
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Svar: 2
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
jeg kender ikke så meget til spidshunde, men kan du ikke fortælle hvad der gør mutte/boarder til en farlig blanding?
Jeg kender nemlig en der har købt en hvalp, hvis altså det er dem der kom fra moderen i går/lørdag?
aug 2007
Ja nu er det ikke altid med vilje at der kommer hvalpe, som er blandinger. I Lokes tilfælde var det et ups, som slet ikke skulle være sket. Men pga moren stadig blødte regnede ejer ikke at der kom hvalpe ud af parringen og hun havde slet ikke vist nogen former for tegn på at være drægtig.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Men der findes også utroligt mange rigtig dejlige blandinger.
Min er faktisk en jagthund/vagthund(spidshund) blanding, men dog mere familiehundeagtig end andre racer indenfor samme kategori, og absolut en dejlig, klog og omgængelig hund.
M.h.t. malamute /border har vi jo haft et eksempel herinde på en lignende blanding: Kareler/border (og jeg ved ikke om der er mere i)
Den hund og dens ejere har ikke haft det let og er vist kun velfungerende idag p.g.a. en vis persons store indsats og evner m.h.t. dyreadfærd.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
fik også en gang at vide , at min chrissie var en bombe der kunne springe når som helst... :o/ - hun er så en ener, og noget helt specielt...
havde en gang også en bl. af schæfer/lab - hun var også noget specielt..
Nogle kan ende ud med , at sprænge .... meen det synes jeg nu også, at det sker for ikke blandinger...
I avl af hunde, kan der både komme dårlige sider med, men ejer af hvalpe, har nu også en finger med i spillet, når det kommer til , at præge en hvalp.... både dem som sælger de små hvalpe, men også kommende ejer....
der er flere ting der spiller ind og nogle bl. kan være mere uheldige sammensætninger end andre....
Jeg har så været heldig med mine... og det er jo skønt... smiler
nov 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 188
Ved ikke om du har lagt mærke til det men Heidi er frosset.
Moren til de hvalpe er en af mine hvaple, som er blevet parret af en herinde på hg der har border da hun kun var 1 1/2 år gammel og så solgt videre for at det ikke blev opdaget, uden min kenskab til det hele.
Moren er ikke undersøgt for den arvelig øjnsygdom som mutterne kan have ej heller hd.
Det er en farlig sammenblanding fordi mutterne har et meget stædigt sind og det er ikke alle der egner sig til at have en mutte (mange mutter bliver solgt tidligt eller aflivet fordi ejerne ikke har sat sig ordentligt ind i tingene inden de køber og mutterne får en lang teenage periode hvor mange opgiver fordi de ikke kan klare det) og borderen er en meget "hyper" hund. Så jeg vil nok mene det kan blive en hund der bliver meget svær at styre.
Nå men Heidi skriver nok selv til dig når hun kan komme på igen.
Mvh Karin
Blandinger