{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Blandinger {{forumTopicSubject}}

Dette er ikke en tråd som skal startes for at svine blandinger til, men for at høre jeres mening på følgende

Jeg syntes tit jeg i markedet ser en række blandinger som er sprængfarlige - f.ex amstaff/dobberman, malamute/boarder, Schæfer/rotweiler osv

Hvad er jeres mening - jeg syntes personligt det er skræmmende at disse sprængfarlige blandinger sælges som super familie hunde - jeg syntes det er hunde med gener og aner der er skræmmende - syntes det er kriminelt når man giver en hyrdehund jagt gener, eller en vagthund får kampgener

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blandinger
  • #1   3. jan 2009 Jeg kan kun give dig ret. Hvis man endelig skal blande, bør man i det mindste holde sig indenfor samme "Gruppe".

Den eneste hund jeg nogensinde har kendt, som jeg rent faktisk var bange for, var en schæfrer/husky blanding. Spøjs at være bange for, når jeg selv er på min tredie husky, og også har haft schæfer for mange år siden. Men en blanding af de to var altså ikke heldig.

• #2   3. jan 2009 Jeg synes at det er skræmmende at man sælger disse blandinger til folk, som ikke aner en fløjtende om hvad det vil sige og hvad det kræver at have blandinger som disse.

• #3   3. jan 2009 Problemet er at man ikke ved hvad man får og det kan være noget af en mundfuld. F.ex mutterne er i forvejen en svær hund jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker hvis den også skal have en broarders hyperaktive gen - gys og gru

• #4   3. jan 2009 En hyper malamute.. så bliver det vist ikke meget værre *GG*

• #5   3. jan 2009 Næ og hvis man "bare" synes at en mutte er skøn og en border er skøn, så er det jo nærliggende at købe en blanding...... Man tænker bare ikke på at GENERNE blander sig, så man får hverken en mutte eller en border. Man får en ting imellem de to og det kan sq være noget sprængfarligt noget......

• #6   3. jan 2009 jeg vil give trådstarter ret... når man blander så bland inden for samme gruppe jagt og hyrdehund.. synes ikke man skal blande en muskelhund med en vagthund,da det kan gå hen og blive en farlig hund med de to gener i sig..
    Vi har selv en blandning... men ham er der to jagthunde racer i, og det synes jeg er ok.

• #7   3. jan 2009 jeg ville ikke sige at jeg tror på der findes farlige blandinger.. men derimod findes der hunde som man bør tage et større ansvar for som ejer...

• #8   3. jan 2009 der var også en, der havde blandet muskelhund med spidshund, hvilket jeg bestemt heller ikke synes var den bedste kombination. Jeg tænker med spidshundesind, og de kræfter en muskelhund har, og en ejer,der ikke ander, hvad de har i mellem hænderne, så er det skisme en farlig cocktail

• #9   3. jan 2009 Dorte.
    Tyson er fx ikke fralig på nogen måde, og sagde jeg til folk at han var ville de grine hehe.. men der er to jagthunde i ham, men en farlig blandning vil jeg ikke sige han er.... men okay nu er der jo så også 3 i din kan jeg se.

• #10   3. jan 2009 nu har jeg en blanding... men det bestemt også sidste gang jeg skal have det, ikke fordi hun ikke er blevet en go hund efter mange mange timers træning...
    jeg var en af de dumme ejere der ikke vidste hvad jeg gik ind til den gang, vidste intet om nogle af racerne i hende, ville jo bare have hende fordi hun så sød ud, og jeg vile have hund...
    nu er der meget border i hende, ikke fordi det ikke er en go hund, for det er det da til de rigtige ejer, men ikke til mig, det var alt for meget energi ihende, hun var jo damp....

men nu er jeg ikke som alle andre der laver fejl køb, de sælger bare hunden igen.. jeg tog altså kampen op, for har man sagt a må man også sige b..... så har da fået hende trænet godt, og har da i dag en super hund, men det har kostet meget sved og tåre....
    så skal aldrig have en blanding igen...

• #11   3. jan 2009 Jamen når jagthunde blandes med jagthunde - fred være med det!
    Men spidshunde som er så egenrådige bør ikke blandes i andre typer hunde for det giver nuttede farlige bæster som folk som ønsker at købe familie hunde ender med! det er dømt til at gå galt.

Ja desværre er der i øjeblikket et kuld boarder/mutte hvalpe i kalundborg - super trist historie moren er min hunds søster.
    Ejeren deroppe købte en mutte (som faktisk ejeren ikke måtte sælge andet end tilbage til opdrætter) som var bedækket med en boarder fordi hende som havde hende før ikke gad betale for abortsprøjten

Jeg frygter for disse hvalpe - det er nok noget af det farligste.

Kan kun komme på en værre ting - mutte med vagthund - for en mutte går altid efter struben hvis den bliver tirret nok - der er lang vej normalt men hvad når de bliver blandet - GYS

• #12   3. jan 2009 undskyld for stavefejlene - de er gratis i dag - normalt forlanger jeg en kage pr stk der findes men så bliver jeg sgu nok tyk i dag

• #13   3. jan 2009 Der er da en herinde der lige har købt en border/mutte hvalp. Det må man vel godt skrive?

• #14   3. jan 2009 Min tidligere ridelære havde en blanding af grøndlænderspids (eller hvad de hedder) og shæfer. Det synes jeg er en uheldig blandig, den her hund var lynene intelligent og bestemt ikke altid lige venligsindet.

• #15   3. jan 2009 Dorte
    Du har også to meget skarpe hunde i din, nemlig tysk jagtterrier og jack russell terrier.
    Jeg har selv to rene jack russell terrier og kors i skuret hvor kan de dog blive hidsige. Det er så galt at de kan gå i slagsmål med hinanden, (det er en han og en tæve)
    Kan godt forstå du synes det en en skrap blanding.
    Hvad der også kan være farligt, det er korthåret hønsehund og rottweiler

• #16   3. jan 2009 Så er vi nok en af dem som har en af de så kaldte "sprængfarlige blandinger".. Vores er blanding af Rotte/Schæfer/Norsk Elghund. Har aldrig oplevet noget med at han var agressiv overfor ander hunde, mennesker eller andet.. Ja han kan være dominerene og gerne ville bestemme nogen gange. Vi ved også at det ligger til rotten og vi er obs på det når vi er ude blandt ander hunde. Men ud over det så er han meget beskydtene over for hunde og mennesker han kender, og over for hvalpe og små hunde. Feks. hvis en hvalp/lille hund/hundeven bliver trynet for meget, vil han gå ind imellem og marker sig overfor den hund som mosler/tryner den lille/hvalpen/hundeven.

Har også tit oplevet folk træde et skridt tilbage når vi fortæler hvad der er i ham, og begynde at spørge ind om han ikke er en svære hund at kontroler/styre.. Og har da også oplevet folk spørge om han har været agressiv over for andre mennesker, dyr osv. Kan kun sige nej det har jeg/vi aldrig. Selv følgelig skal man da vide hvad man køber inden man køber det, og det gælder også blandings hunde.

• #17   3. jan 2009 Tror nu også man skal være rimelig uheldig hvis hunden får det "dårlige" fra begge/alle racerne den er blandet af. Forstå mig ret når jeg skriver dårligt, men jeg tror I ved hvad jeg mener med det.
    Men man aner jo aldrig hvilken af racerne ens hund falder ud som, når man køber en hund der er blandet af meget forskellige racer, og tit kommer det jo først til udtryk efterhånden som hunden bliver ældre.

• #18   3. jan 2009 Camilla S
    Kan kun give dig så meget ret.. Vores Loke er så faldet meget over til rottens side og vi havde det allerede på fornemmelsen da vi fik ham.

• #19   4. jan 2009 Hvorfor i det hele taget lave blandinger ? Jeg undrer mig!!!

• #20   4. jan 2009 Lars og Heidi,

jeg kender ikke så meget til spidshunde, men kan du ikke fortælle hvad der gør mutte/boarder til en farlig blanding?

Jeg kender nemlig en der har købt en hvalp, hvis altså det er dem der kom fra moderen i går/lørdag?

• #21   4. jan 2009 Tine S
    Ja nu er det ikke altid med vilje at der kommer hvalpe, som er blandinger. I Lokes tilfælde var det et ups, som slet ikke skulle være sket. Men pga moren stadig blødte regnede ejer ikke at der kom hvalpe ud af parringen og hun havde slet ikke vist nogen former for tegn på at være drægtig.

• #22   4. jan 2009 Jeg kan godt se at nogle blandinger kan give problemer, hvis deres grundlæggende instinkter og det de egenskaber, de forskellige racer står i modstrid til hunanden, eller supplerer hinanden på en uheldig måde som f.eks. drivende jagthund/muskelhund.

Men der findes også utroligt mange rigtig dejlige blandinger.
    Min er faktisk en jagthund/vagthund(spidshund) blanding, men dog mere familiehundeagtig end andre racer indenfor samme kategori, og absolut en dejlig, klog og omgængelig hund.

M.h.t. malamute /border har vi jo haft et eksempel herinde på en lignende blanding: Kareler/border (og jeg ved ikke om der er mere i)
    Den hund og dens ejere har ikke haft det let og er vist kun velfungerende idag p.g.a. en vis persons store indsats og evner m.h.t. dyreadfærd.

• #23   4. jan 2009 jeg kan nu godt lide mine blandinger... smiler... et par dejlige hunde...

fik også en gang at vide , at min chrissie var en bombe der kunne springe når som helst... :o/ - hun er så en ener, og noget helt specielt...
    havde en gang også en bl. af schæfer/lab - hun var også noget specielt..

Nogle kan ende ud med , at sprænge .... meen det synes jeg nu også, at det sker for ikke blandinger...

I avl af hunde, kan der både komme dårlige sider med, men ejer af hvalpe, har nu også en finger med i spillet, når det kommer til , at præge en hvalp.... både dem som sælger de små hvalpe, men også kommende ejer....
    der er flere ting der spiller ind og nogle bl. kan være mere uheldige sammensætninger end andre....

Jeg har så været heldig med mine... og det er jo skønt... smiler

• #24   4. jan 2009 Anja S

Ved ikke om du har lagt mærke til det men Heidi er frosset.

Moren til de hvalpe er en af mine hvaple, som er blevet parret af en herinde på hg der har border da hun kun var 1 1/2 år gammel og så solgt videre for at det ikke blev opdaget, uden min kenskab til det hele.
    Moren er ikke undersøgt for den arvelig øjnsygdom som mutterne kan have ej heller hd.

Det er en farlig sammenblanding fordi mutterne har et meget stædigt sind og det er ikke alle der egner sig til at have en mutte (mange mutter bliver solgt tidligt eller aflivet fordi ejerne ikke har sat sig ordentligt ind i tingene inden de køber og mutterne får en lang teenage periode hvor mange opgiver fordi de ikke kan klare det) og borderen er en meget "hyper" hund. Så jeg vil nok mene det kan blive en hund der bliver meget svær at styre.

Nå men Heidi skriver nok selv til dig når hun kan komme på igen.

Mvh Karin

Kommentér på:
Blandinger

Annonce