786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Basset hvalpe Basset hvalpe

Ja så fik vi vores længe ventede hvalpe. De så dagens lys fredag d.20.03.09.

Der var 9, men en var død ved fødslen og en døde da den var 3 døgn gammel.

Lige pt kæmper jeg så med at de to mindste hvalpe ikke også står af. De kan simpelthen ikke sutte ordentligt, så jeg har måtte hente modermælkserstatning og små 5 ml sprøjter og sidder så hver 3. time og fodre dem. Taktikken virker og de vokser støt, men selvfølgelig ikke så godt som de andre.

De 5 store hvalpe klare sig vildt godt og vokser enormt fra dag til dag.

Ja jeg må indrømme at jeg er virkelig glad for at jeg har ferie de næste 4 uger, så jeg kan nå det hele. Havde ikke troet at det kunne tage så meget tid at få hvalpe, trods mange velmenende advarsler.

Jeg skal støvsuge hele tiden for tæven fælder i vildskab, og hun bløder også stadig lidt, så gulvmoppen når aldrig at blive stillet væk.Vaskemaskinen køre hele tiden, så der er rene tæpper. De bliver vejet dagligt, og der bliver skrevet notater hver dag.Så er der lige alt papirarbejdet med at få dem stamborgsført, kennelmærke osv osv.

Jeg klager ikke for jeg nyder jo at være sammen med dyrene, men jeg tænkte bare at der er nok rigtig mange hvalpekøbere, som ikke aner hvor meget arbejde man som samvittighedsfuld avler ligger i de små guldklumper.

Lige lidt tanker fra en nybagt ejer af 7 hvalpe

Her er lige et link til basserne: http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=37835

Med venlig hilsen Gitte

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.
  • Ophængning af TV 900 kr.
  • Rep af hydraulisk bremse & indstilling af gear og smøring 500 kr.
  • Campingvogn ophug 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Basset hvalpe
  • #1   27. mar 2009 årh hvor er de dejlige
    sådan nogle billeder er ellers forbudt at poste, man bliver jo helt hvalpe skruk, vil holde mig langt væk fra dine hvalpebilleder når de er et par uger ældre og endnu sødere smiley

• #2   27. mar 2009 Gitte. Ja od der er desværre også nogle der avler hvalpe for hvem dette arbejde kommer som er chock. Held og lykke med guldklumperne.

• #3   27. mar 2009 Åh hvor er de kære! Held og lykke med dem!

• #4   27. mar 2009 Gitte J:

Held og lykke med de 2 små ( og selvfølgelig også de 5 andre :o).........jeg krydser fingre for dem. Hvor ser de bare dejlige ud.

Jeg kan sagtens følge dine tanker...............det er ikke altid bare lige efter bogen, at få hvalpe.

• #5   27. mar 2009 nååå.....hvor er de bare søde :-))

Ja det er hårdt arbjede - kan stadig huske da Jessie fik 11 stk - pu-ha

Jeg tænker lidt på de 2 små som du nævner - måske skal du tage dem og tæven med et andet sted ca. 15 min før du så nogenlunde ved at de skal have mad igen og så lægge dem til tæven alene - så er der jo meget mad i patterne og de kan tage de bedste - så behøver de jo ikke kæmpe så hårdt for det.
    Det gjorde jeg nemlig med 2 af Jessie's hvalpe og det virkede rigtig fint smiley
    Bare et forslag smiley

• #6   27. mar 2009 Tak for alle de søde ord .

Jeg har jo selv stået som hvalpekøber og tænkt ja ja, det er skisme let tjente penge. Men nu er jeg heldigvis blevet klogere og har fundet ud af at det bestemt ikke er let tjent, eller at det er et projekt man score kassen på.

Folk er jo ved at gå bag over når de høre prisen på en sund og velskabt hvalp. Men når mine hvalpe engang rejser hjemmefra, så har jeg haft udgifter rundt regnet på ca 3000 kr pr hvalp, incl kennelmærke, stambog, hanhund, foder, dyrlægekontrol osv osv. Skulle jeg så også have løn for arbejdet, ja så var der vist ikke rigtig noget overskud.

Vedr. de to små så har det været afprøvet at de blev lagt til før de andre. men problemet er deres sutteteknik, som åbenbart er ikke eksisterende. Jeg har også prøvet at give dem lidt inden de blev lagt til, så de ikke var så febrilske, men de kan bare ikke finde ud af det.

Har talt med dyrlægen om problemet, og han kom til at sige noget med racehunde og ting der går tabt i avlen pga linjeavl og indavl. Kan høre rundt omkring at bassethvalpe kan være tidskrævende i starten, mere end andre.

Selv er jeg vokset op med dansk svensk gårdhunde avl. Det er dog mange år siden, faktisk hed det stadig foxterrie dengang. Og aldrig har der været komplikationer af nogen art, som jeg husker.

Med venlig hilsen Gitte

• #7   27. mar 2009 Tillykke med dem.. Hvor er de bare kære :o)

• #8   27. mar 2009 Tillykke med basserne. Jeg har selv en lille fis på 4 dage, som jeg også hjælper lidt. Jeg tager den store han af patten når han har fået godt gang i den, og så lægger jeg lille fisen til den, så løber mælken nemmere og hun skal ikke arbejde så meget for føden. Det virker rigtig godt, hun tager rigtig pænt på nu.

Kommentér på:
Basset hvalpe

Annonce