Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  harskår/ganespalte hvalp
  • #1   21. maj 2010 ja og den skal aflives

• #2   21. maj 2010 Ja, der er nok ikke megen håb for det lille pus.

• #5   21. maj 2010 ¨jeg har skam været i kontakt med dyrlæge. hvis man ikke er interreseret i at give råd eller vejledning på dette indlæg lad da venligst være med at svare. syntes det er pinligt den måde tonen er på i er vel voksne mennesker eller??

• #6   21. maj 2010 problemet er at hvis den ikke kan spise, så bliver den sulten - så skriger den og det stresser tæven. Der der kun er to andre hvalpe til at malke hende op, så kan su risikere at tæven mister mælken og de to sidste også vil lide under det.

Etisk er der kun et at gøre - det er at aflive ...... alt skal ikke leve, for en hver pris

• #7   21. maj 2010 som opdrætter må man også gøre sig klar, at man nogle gange er nød til at træffe de mere ubehagelige beslutninger - dette er en af dem.....

• #8   21. maj 2010 Du skulle være taget til dyrlægen med den hvalp lige da den var født! De fleste dyrlæger yder en service der hedder gratis aflivning, så det havde højst sansynligt ikke kostet dig en krone..

Har selv fået en hvalp med ganespalte, den fik lov at leve 3 timer, kørte til dyrlægen med den kl 2 om natten, hvilket var det eneste rigtige at gøre..

• #9   21. maj 2010 Jeg kan fortælle jer at hvalpen er i de bedste hænder. Havede hvalpen lidt var min veninde kørt til dyrlæge med den med det samme. Og som der også skrives længere oppe så er der kontakt med dyrlægen.
    Og hvalpen har fået lidt at spise.

• #10   21. maj 2010 Så hvalpen har ikke været til dyrlægen endnu?

• #11   21. maj 2010 dyrlægen vil først se den igen senere idag da den spiser og er lige så frisk som de andre.

• #12   21. maj 2010 Susanne: det du fortæller om lyder ikke som om der var hul helt igennem op til næsehulen - det lyder som om der var hud over spalten og så kan, i dit tilfælde, killingen jo godt sutte, bare ikke med så god en kraft som ellers - derfor du kun skulle støtte.

Anja: lide eller ej - hvordna afgøre man det ?? hun skriver løbe/ganespalte og det er altså lig med aflivning. Vil man opdrætte, så må man altså også være opgaven voksen og det er at tage de nødvendige beslutninger - hvor triste de så en er. Det bliver jo ikke letter, desto ældre hvalpen bliver....

• #16   21. maj 2010 han blev aflivet idag det var mig der bedte om de har fulgt alt hvad dyrlægen sagde!! han har spist været godt tilpads sov stille ind hos de to andre. tro mig jeg gør alt for mine dyr med ødelagt mente jeg ulykkelig det er ikke rart at stå med sådan en lille fighter gør alt det bedste for mine dyr. det har været en meget hård dag for tæven hun mangler den helt enormt. jeg melder mig ud af dette forum syntes det er en rigtig dårlig tone herinde bliver helt flov over voksne mennesker kan opfører sig så latterligt undskyld mig har aldrig oplevet noget lignende??? hvad sker der for jer???? misbrug eller stødende indlæg står der det er jo helt til grin.... skulle jo tro i var dyrlæger!!! trp
    åden var startet for at høre om andre havde prøvet det..... ikke at jeg er uansvarlig eller hvad i nu har skrevet. troede det var et godt forum nej føj. avler heste som der har rygter for at være slemme kloge snobber nej de ligger vist her hos hundegalleri!11

• #17   21. maj 2010 ja svarede dig sørme også - ja det har jeg og den skal aflives. Ja det er hårdt, men det har man gjort op med sigselv, inden man begynder på at lave hvalpe.

Du skriver at han sov stille ind hos de to andre ... aflivede dyrlægen ham, imens han lå sammen med de andre hvalpe ... eller hvordan skal den forståes??

Hvorfor tror du tæven mangler ham?? det har jeg nu aldrig oplevet at tæven gjorde ... kun hvis det var den sidste hvalp. Husk på at hun kan ikke tælle og vi mennesker ofte har det med at tillæge hunde følelser de slet ikke har. Jeg har før taget hvalpe væk fra en tæve - helt op til tre styk ud af 7 og det gav på ingen måder problemer.

• #19   21. maj 2010 har fulgt dyrlægens råd han ville prøve og se om den ikke kunne klare det men jeg sagde nej trods dette. ligegyldigt hvad har låst flere tråde herinde syntes ikke tonen er særlig pæn. jeg har selvfølgelig følelser med det har jeg hver gang ved alle mine dyr.

• #20   21. maj 2010 Hvis du ikke vil høre folks svar, så skal du ikke sprøge.
    Mærkelig dyrlæge, der mener det dyreetisk ok at "prøve og se om den ikke klare den"
    Ganespalte er så stor et handicap at dyrlægen bør vide at en aflivning er det eneste humane.

• #21   21. maj 2010 Susanne: når man skriver læbe/ganespalte, så er det slemt - så er både læben, gummen og evt dennes knoglestruktur og ganen ikke komplet.

Nogle har bare et lille hul i ganen, men så er det slet ikke sikkert du opdager det - men betyder det at den ikke kan spise og tage på, så er restultatet det samme ... det eneste rigtige er en aflivning. Kan ikke se at fejlsynkning, med lungebetændelse som resultat og evt mangel på nærring, er et værdigt hundeliv.... men der er folk sikkert forskellige.

• #23   21. maj 2010 Jeg synes efterhånden denne " Hvis du ikke vil høre folks svar, så skal du ikke sprøge" tendens er standard hos mange bedrevidende HG brugere.. hvilket er brand ærgeligt.

Helt ærligt, så opfør jer dog ordentligt! Jeg har i lang tid undgået tråde, hvor visse brugere deltager, for helt at undgå debatten, men det kan ikke være rigtigt, at andre skal sræmmes væk af folk, som bag skærmen er gennemført perfekte hundeejere.

Hvad med en anden holdning? Prøv at tage jer selv i det.. og undgå tråde hvor jeres svar helt sikkert er OT og vil støde/provokere, gøre TS ked af det?
    Jeg forstår simpelthen bare ikke hvad det skal til for!

• #24   22. maj 2010 Susanne: i min verden er det bare ikke ok ... men der er vi så forskellige.

Karen: så men mindre man skriver åååhh, iihh og ja selvfølgelig... så skal man ikke skrive ?? Altså ikke noget med ikke at være enig med TS ?? den holder jo ikke - dette er et forum og folk har lov til at have deres meninger og så længe folk skriver pænt, så må TS altså leve med, at blive sagt imod.
    Så vidt jeg ved, er dette ikke en "klappe hinanden på skulderen og ikke sige imod" forum?

Jeg har svaret pænt og ordenligt - har skrevet min mening og det er vel det et forum er til .. eller ??

• #26   22. maj 2010 Susanne: nu er hverken du eller din familie ikke dyr, så det vil jeg undlade at kommenter.

Du kunne ikke vide at alle disse lungebetændelser ville ende med at den kunne leve et værdigt liv ... for mig, havde der ikke været noget valg .. jeg sender kun hvalpe ud i nye familie, som jeg tror på er 100% ok til at leve et godt liv.
    Jeg har stået med en DDB hvalp på 8 uger, som viste sig at have en hjertefejl ... hun kunne måske blive et år, det var ikke til at sige - jeg kunne aldrig drømme om at sende en sådan hund ud i en familie, som kommer til at elske den og den så dør før tid. Måske den var blevet 2 - måske 3 mdr ... måske et langt liv, selv om dyrlægen bestemt ikke troede det. Men mirakler sker ... men det var bare ikke nok for mig. Du ved jo heller ikke hvor fedt den opvækst har været for din kat - du ved heller ikke om den vitterlig har genere af det idag ... om det at spise er forbundet med smerte ... men du har din holdning og jeg har min ...

• #27   22. maj 2010 @platugler.. he, ..du behøver såmænd ikke skrive hverken åååhh eller iihh, -bare være sød og ordentlig!
    Du stiller jo ? ved selv den mindste ting, som at TS skriver hun er ødelagt.. har du nogensinde prøvet at ha' en krise i dit liv? og i så fald.. var du enormt bevidst omkring din formulering i den situation??

Prøv engang at læse dine egne indlæg her i tråden igen, ..der er mange måder at være behjælpelig på!

• #28   22. maj 2010 Karen: du kan tro jeg har haft krise ... og en hvalp med ganespalte er da ikke en krise. Hvis det er det, så har man ikke prøvet hvad det ord virkelig vil sige.
    TS skriver her og beder og råd - det får hun. Det er helt ok at der er svært for hende ... fuld forståelse for det - men når man sprøg om nogen har prøvet det, ja så må man jo også regne med at få svar på det. Min svar var, ja og den skal aflives. Hvor lige dit problem i det ??
    Jeg kan vitterlig ikke se hvor jeg i denne tråd, ikke har skrevet pænt og ordenligt - men det at have en mening om noget, er åbenbart lig med ikke at opføre sig ordenligt ..... tja, troede vi faktisk havde ytringsfrihed ... også på HG ??

• #30   22. maj 2010 Susanne: så håber jeg bare han har ret - mere er der vel ikke at sige til det.

• #32   22. maj 2010 og jeg kan høre og kan stadig tage fejl ... fatter ikke hvor det med dine skavanker kommer ind i billedet ??

• #33   22. maj 2010 sunshine: det diskutere jeg nu heller ikke - jeg har bare konkluderet at jeg ikke er af samme mening som Susanne - det er vel ok ??

• #34   22. maj 2010 det er ligesom en lille hønsehus hak hak konstant kom videre den er aflivet spurgte om råd det fik jeg mange tak. i behøver ikke vudere mine evner som avler psykisk hvad i ellers gør. det har jeg sku ikke behov for... hav nu en god pinse nyd den dejlige varme.

• #35   22. maj 2010 Platugle;
    "og en hvalp med ganespalte er da ikke en krise. Hvis det er det, så har man ikke prøvet hvad det ord virkelig vil sige."

Måske for dig er det ikke en "krise" men for andre er det måske

• #36   24. maj 2010 Jeg har lige mistet to hvalpe pga af ganespalte.. og det var sgu lidt en krise.. jeg har kæmpe i 24 og 36 timer for at få dem til at overleve.. alene fordi vi ikke havde opdaget HVAD der var i vejen.. den ene døde i mine arme mens jeg gav den mad, den anden måtte aflives da jeg opdagede det!!
    Det er sgu ikke sjovt... man har ikke sovet og når så de første halvanden døgn som hvalpemor går med at holde liv i to, så blir man trist og tuder!!
    I forvejen skulle vi tage os af de andre 5 efter kejsersnit..
    Nå ja.. og så fik min ene hoppe så også lige et føl 30 minutter efter jeg kom hjem fra dyrlægen med halvbedøvet tæve og alle hvalpene!!
    Matilde
    PS hvorfor skal alle tråde herinde altid udvikle sig til små ondskabsfulde diskutionsklubber??

• #38   24. maj 2010 Maria; Syntes faktisk ikke in måde at snakke på herinde er ok, det er ikke i orden at tale så nedladende , Susanne hun har jo haft denne erfaring med en killing,

• #39   24. maj 2010 in = din

• #40   24. maj 2010 sorry jeg mente sunshine

• #41   24. maj 2010 Hvis man ikke kan få en finger ind, så bruger vi vores tunge.... men oftest tager vi et godt kig, når vi får den nyfødte hvalp til at skrige lige efter fødslen...skriget gør at der er super udsyn til ganen.

Citron: hvis en løbe/ganespalte på en hvalp er en krise, så må jeg da håber at livet forsætter med at være så let og problemfrit, for ellers får man da en kæmpechok en dag. Så vil jeg også på det kraftigste fraråde at men forsætter med at opdrætter ... der kan være ting der er meget være, som feks at holde en 8 uger sammen hvalp i armene, mens den bliver alivet - tage den med hjem til 4 grædende børn og i fællesskab begrave den under æbletræet.

• #42   24. maj 2010 Plat
    Ja nu var det så ikke mig, men mere TS..
    men at du måske har oplevet ting du betegner som en krise, er jo hvad du har oplevet, jeg vil sku nok også finde det forfærdligt med en hvalp med en ganespalte, der er kun en vej! men man bliver jo knyttet til de små efter 8 ugers kærlig omsorg i mors mave, så du behøver ikke diktere andre hvad de skal mene er en krise.

Ifl. Wikipi er en krise:

En krise (fra græsk κρίσις, krísis - i dag κρήση, krísi - oprindelig "mening", "forskel", senere snarere i betydningen "tilspidsning") betegner en problematisk forandringssituation forbundet med et vendepunkt.

"Krise" er et begreb, som bruges i mange sammenhænge:

• #43   24. maj 2010 syntes du er rigtig god citronmåne;) har overvejet at slette tråden men er nu lidt sjovt at læse;)

• #44   24. maj 2010 platugler; Tungen.... Hvad tænker du lige på? Det er da direkte klamt? Undskyld mit direkte sprog, men jeg blev da godt nok forarget der.
    Godt man ikke er din mand/kæreste og skal kysse med dig bagefter.

• #45   24. maj 2010 Katrine: tjadu kan kalde det klamt eller ej ... vi suger da også fostervand og slim ud af de nyfødte hvalpe, med vores mund - det gør vores dyrlæge nu også... Her hvor jeg bor, er det opfundet det der hedder en tandbørste og hvis jeg tænker mig om, der har mange kvinder da vist haft det der er værre i munden smiley

• #47   24. maj 2010 Platugler ;
    At din dyrlæge også gør det ligestiller det nu ikke som hverken normalt eller det at spise jordbær!
    Jeg synes det er for meget, og jeg tænker på hvorfor du ikke lader din hund klare hvalpene i stedet for at skulle være over dem som direkte rugemor.

Håber meget du bruger din tandbørste!

Jeg skal for god ordens skyld ikke kalde mig selv sart. Jeg kan sagtens se rimeligheden i mangen ting. Men det her er direkte bizart.

Pictures or it didn't happen!

• #48   24. maj 2010 En nyfødt hvalp er en meget ren hvalp, der er ingen direkte smittefare ved dette... om man har lyst eller ej er op til en selv, men hvis en hvalp har slim i næse/mund ved fødsel er det et spørgsmål om liv/død for hvalpen ikke har en defekt, JA tæven kan godt klare det men hvis der i forvejeb er 7-8 hvalpe har hun nok at se til

• #49   24. maj 2010 Katrine: jeg berolige dig med at jeg sørme bruger både tandbørste OG Colgate ... både tandlæge og ikke mindst min kæreste er yders tilfreds ...

Som der også bliver sagt, så kan tæven ikke suge hvalpene og dem som evt har et problem, ville i nature så dø ... vil det så være ok i din verdne, at jeg skulle sidde og se på at en hvalp ligger og gisper efter vejret, evt langsom kvæles og dær?? mærkelig verden du lever i .. jeg opdrætter hvalpe for at de skal leve og ikke for at se dem dø.... så skal de suges, så er det, der jeg gør ..

• #50   24. maj 2010 Er helt enig med Charlotte. Det var bestemt heller ikke en tanke der tiltale mig i starten og kunne da finde mange andre ting jeg heller ville have i munden - men har hvalpen brug for hjælp, så får dne det, og så må jeg glemme at være sart.

• #51   24. maj 2010 Min verden??
    Jeg har aldrig udtalt mig om hvad der er rigtigt eller forkert ud fra mit synspunkt. Jeg har udtalt mig om hvad der på ingen måde er naturligt -og det ligemeget om der er smittefare, slim, DYR der dør.. Så kan det aldrig være naturens vej at vi som mennesker skal suge slim eller stikke tunger ind i kæften på vores hunde.
    Naturens vej er sikkert blevet ændret siden vi levede i huler, men det er så igen menneskets problem at vi har fremavlet "svage" hunde. Og svage hunde ser jeg som dem der ikke kan tage vare på deres egne hvalpe uanset deres (hvalpenes) behov. Survival of the fittest! -Vi kan jo ikke alle stemme på socialdemokratiet smiley

• #52   24. maj 2010 hehe: så fordi en stor og stærk hvalp, har slim i luftvejene, så skal jeg bare se passivt til ... øøøh, don't think so...
    Jeg stikker bestemt ikke tungen ind i munden på mine hunde - vil ikke engang at de slikker mig i ansigtet ... jeg ved godt hvordan de tørre røv smiley men en nyfødt hvalp er nu engang noget helt andet. Men kan regne ud at du ikke er opdrætter smiley

• #53   24. maj 2010 Charlotte: ken lige se det ...."beklager makker ... du har ikke lige børstet tænder og det slim kan jeg ikke lige arbejde med ... såå nat nat"

• #54   24. maj 2010 Charlotte: så skal vi nok heller ikke begynde at fortælle om hvordan vi slynger dem smiley

• #55   24. maj 2010 Lige præcis der træder i over stregen. Et menneske der har brug for hjælp er en helt anden historie som jeg ikke vil tage op her.. Så løber denne tråd bare endnu mere af sporet.

I har ret. Jeg er ikke opdrætter af noget som helst -kun nullermænd.

Hvad vil i gøre hvis i ikke kan være tilstede under jeres hund skal give hvalpe?

Tak for sludderen tøser..

• #56   24. maj 2010 Ikke være til stede ?? hvad mener du... selvfølgelig er vi tilstede... alt andet er da totalt utænkeligt. Hvis man planlægger hvalpe, så planlægger man også at være der under fødslen

• #57   24. maj 2010 Charlotte: helt enig - jeg har prøvet at en 1 uge gammel hvalp, pludselig dødede i moine hænder - den genoplivede jeg og den lever fint idag.

At en hvalp har brug for startshjælp, siger intet om det er en stærk eller svag hvalp.

Har næsten lyst til at fortælle om mit job, som bla indebære at hjælpe folk af med afførring ...... halleluja for latexhansker og smalltalk smiley hehe

• #58   24. maj 2010 Selv hvis min tæve skal have et kejsersnit, så er jeg med ... ikke bare sidde ude i vanteværeslest, men med under oparatioene og hjælper med hvalpene ... mine tæver er sørme ikke alene om dette ...

• #59   24. maj 2010 Charlotte: det lyder sådan smiley

• #60   24. maj 2010 Charlotte: nej siger man A, så siger man også B i min verden ... man lader ikke bare stå til

• #61   25. maj 2010 dyrlægen som er en MEGET kompetent dame havde tjekket.. men det var midt om natten og det var ret hektisk.. hun var også mega ked af hun ikke havde opdaget det, men sådan kan det jo gå!
    MAtilde

Kommentér på:
harskår/ganespalte hvalp

Annonce