891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

avl patella osv. avl patella osv.

hej jeg opretter dette indlæg for at finde svar på nogle af mine spørgsmål.
jeg er den stolte ejer af en chihuahua han når han skal tjekkes for patella er det så bestemte dyrelæger der skal undersøge det eller kan vores faste dyrelæge tjekke ham for det hvor gamle er de før de testes? når han bliver/hvis han bliver avlsgodkendt hva tar man så for en parring hva skal man kigge på stambogen efter udover forældre osv

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avl patella osv.
  • #1   30. nov 2010 Patella undersøgelsen kan din egen dyrelæge sagtens klare. Han skal være 1 år inden han skal testes.
    Ved ikke hvad der tages for parring hos din race

• #2   30. nov 2010 Hvilken stamtavle har han?
    Det er din normale dyrlæge der tjekker ham. Er han fra DKK skal du forinden bestille tid ved dyrlægen, efterfølgende købe og udprinte en rekvisitation fra hundeweb, som du skal medbringe til dyrlægen på dagen, for at få resultatet regristeret.
    Så udfylder dyrlgæen denne og indsender den.
    Du får svaret med det samme af dyrlægen smiley

Der ud over skal han selvfølgelig være udstillet for at kunne avlsgodkendes (DKK).
    Generelt er det tæveejeren der finder din hanhund, og så kontakter dig angående parring. Her er det så en god ide, for dig som hanhundeejeren at tjekke tævens stamtavle, tjekke om hunhunden er passende for din hanhund, får udregnet indavlskoefficient osv.
    Prisen svinger meget alt efter hvad din hanhund "er værd". Hvilke præmier han får på udstilling, hvor undersøgt han er ved dyrlægen (er han f.eks. tjekket for andre ting end patella luxia? hjertescannet ect.). Det må man vurdere og snakke med tæveejeren om smiley

• #3   30. nov 2010 han er ddh hund og skal også udstilles med min en 1 pr efter han er fyldt 9 måneder han skal naturligvis også hjertescannes osv men hvilke sygdomme testes ellers for

• #4   30. nov 2010 Nu er han med DDH, så går ud fra du holder ham i den klub? Men mener de har noget med, at de skal udstilles i min. unghund med en 1. præmie for at kunne blive avlsgodkendt. Men ellers læs inde på klubbens side.

Ang parringsafgift så er der mange forskellige priser. Fra 1500,- til 10.000,- er de priser jeg har hørt i DRU. Nogle tager også et beløb ved parring og et beløb per levende hvalp ved 3 ugers alderen.

• #5   30. nov 2010 tak

• #6   30. nov 2010 Jeg mener så ikke at din almindelige dyrlæge nødvendigvis kan foretage undersøgelsen - i mine øjne bør den være foretaget af en ortopæd... Husk også at den bør fornys årligt, da statussen let ændre sig...

• #7   30. nov 2010 skal chihuahuaér ikke hjertescannes

• #8   30. nov 2010 okey så langt var jeg kommet men tak for hjælpen var bare i tvivl om der skulle testes for mere

• #9   2. dec 2010 okey tak for rådene det ville jeg skrive mig bag ørene

Kommentér på:
avl patella osv.

Annonce