Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af koblingsdåser til armatur 1.200 kr.
  • Nedringning og bort skuffelse 30.000 kr.
  • Ukrudt 600 kr.
  • Bathroom Drain Unblocking Needed 1.050 kr.
  • Badeværelset afløb tilstoppet 960 kr.
  • Udskiftning af tagrende 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack Russell Hvalpe ??? Hjælp.
  • #2   5. dec 2010 Jeg må vist hellere holde min mund i, men jeg ville ALDRIG købe en jack russell i Danmark

• #3   5. dec 2010 Hej Maj-britt..
    Jeg tager gerne imod alle råd smiley må jeg spørger hvorfor du ikke vil købe en i DK og om hvor du så ville købe dem?

• #4   5. dec 2010 Fordi ingen hunde bliver undersøgt for racerelaterede sygdomme. Og dem er der en del af, altså sygdomme. Og så er indavlskoficienten blevet alt for stor. Det er svært at finde et kuld hvor indavlen er under 10 %. Og DKK anbefaler max 6,25. Så der er mange opdrættere der ikke lever op til de etiske regler.
    Af sygdomme kan nævnes, patella luksation (løse knæskaller) linseluksation, HD og helt hvide hunde kan være døve. Men af en eller anden grund, så stopper de arvelige sygdomme ved DK´s grænser, underligt, da vore nabolande har erkendt der kan være et problem på racen med disse sygdomme

• #5   6. dec 2010 Hmm. det lyder jo ikke ligefrem som noget man vil have med hjem :-(..
    Men kender du nogle hjemmesider eller andet man kan komme i kontakt med nogle i udlanden ?

• #6   6. dec 2010 Skal det være en DKK hund? For ellers så se på dansk jack russell terrier klub. Der er flere der undersøger deres hunde inden avl. jeg ved der er en unghund i Jylland. forældrene er undersøgt for patellaluxation og er fri for øjensygdomme via dna

• #7   6. dec 2010 Vil da så bare sige at det kan også være brodne kar i DJRTK, det ka godt være de tjekker for det de ska. Men hva hjælper det hvis hun fejler noget, og der avles alligevel.

• #8   6. dec 2010 Det kan man jo ikke gøre noget ved. jeg synes det er mere end svært at få en jack russell fra et opdræt der er seriøst omkring sygdomme. Men prøv at se på svensk kennel klubs sider. Der er mange jack russell opdrætter og nogle af dem tester deres hunde.
    Jeg må jo godt avle på min syge hund i DKK, hvem skulle forhindre mig i det? Det skulle da lige være min egen samvittighed

• #9   6. dec 2010 Maj-Britt: er enig med det dig i det meste, det ved du da. Men den kommentar var ik myntet på dig... Men det kan vi skrive om et andet sted en her.

• #10   6. dec 2010 Det ved jeg godt den ikke er, men jeg kan blive så gal, at der ikke er nogen der kan se vi er ved at få et problem i racen. og med al den indavl
    ( fra 10 til 48 % ) så kan jeg ikke anbefale nogle i DK

• #11   6. dec 2010 Det vil jeg kun give dig ret i, har anbefalet Anne et sted. Og der er ingen indavl, det har jeg tjekket. Kender en der har fået der fra, og den fejler ik noget pt. Men man kan jo aldrig vide, men den går rigtigt pænt.
    Maj-Britt: er du på FB nu?

• #12   6. dec 2010 Hejsa
    Jeg er opdrætter af Jack Russell Terriers, men ikke af den lavbenet slags, da der er for mange med ryg og ledproblemer. Jeg avler derfor på de kvadratiske slags (har også en teenager til salg, som Maj-Britt allerede har reklameret med. Tak Maj-Britt smiley )
    Jeg avler med DJRTK stamtavle, da jeg ikke kan forene mig med FCI standarden som DKK bruger. Den fokuserer ikke på hundens oprindelige formål, men blot på udseende. Det er efter min mening den måde at du får ikke-race typiske hunde, da de blot skal være flotte. I DJRTK bliver hannerne testet i et gravsystem, og de fleste af os bruger hundene aktivt på jagt - hvilket er formålet med racen.
    Er du derfor fortsat på udkig efter en lavbenet slags med lidt lang ryg, så får du svært ved at finde det i DJRTK, af den simple grund, at denne type ikke er særlig god på jagt. Den har for stort bryst og for lang i ryggen, hvilket gør at den ikke kan vende i graven.

God jagt

• #13   6. dec 2010 jeg er på FB nu

• #14   6. dec 2010 Cynthia
    Min kan nu godt vende i graven, men han må ikke mere på grund af hans hofteproblemer

• #15   6. dec 2010 Maj-Britt: stadigvæk?

• #16   6. dec 2010 Det regner jeg da med. Sidst vi var til gravtræning havde han ingen problemer med det. Men nu er det længe siden, han må ikke mere

• #17   6. dec 2010 Kan I JRT-folk forklare mig hvad et fleksibelt bryst betyder hos racen?

Jeg har læst en annonce, hvor det fleksible bryst fremhæves og jeg har ikke fantasi nok til at forstå hvad det betyder :o)

• #18   6. dec 2010 Tak for svaret, Kamila :o)

• #19   6. dec 2010 eskild kan heller ikke bruges lige nu, han vejer 10 kilo. Han er kemisk kastreret, så vægten er steget lidt. og så det at han ikke må gå så meget, så er det svært at holde vægten

Kommentér på:
Jack Russell Hvalpe ??? Hjælp.

Annonce