1.255 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Engelskbulldog Engelskbulldog

Hejsa
Vi søger dygtige og seriøse opdrætter af Engelsk bulldogs.
Er der nogen som kan anbefale en ?
Vi søger nemlig et nyt familie medlem - en tæve.
Har i forvejen Albert /fransk bulldog. Har tidligere haft Bullterrier, så vi er bekendt med stædighed smiley men også hvor fantastiske familiehunde tre ovenstående racer er.
så hvis i kender nogen som i varmt kan anbefale ville vi være glade modtagere af adresser - på forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelskbulldog
  • #3   2. jan 2013 Hej Ulla
    Albert vil blive kastreret - han har hofte displasi og vi er ikke interesseret i hovsa hvalpe smiley hun skal blot være en del af familien. jeg har nu fra flere hørt at det er bedst at man sætter en han og hun sammen for at undgå slagsmål så derfor valget tæve.
    Venge har jeg kigget på men hun har ingen hvalpe - kun fransk bulldogs. ;(

• #6   2. jan 2013 Tak jeg vil prøve at kontakte hende - kender i andre lytter jeg stadig gerne med, smiley

• #7   2. jan 2013 Molosshuset.... og ja Venges.. de to vil jeg kontakte.. de har nok kontakte til udlandet, hvis de ikke selv har hvalpe. Jeg ved at Molosshuset fik hvalpe for 6 mdr. siden og har lige haft en hvalp til udstationering.

• #8   2. jan 2013 tak Louise jeg har prøver at tage kontakt til hende også - har været inde på hendes side og kigge- prøver at kontakte hende .... det er blot rart at få nogen anbefalet . som her ... vi har været uheldig med vores hund nr. 2 og det vil vi helst ikke ud i en gang til smiley så tak

• #9   2. jan 2013 Helt klart Molosshuset og/eller Venges smiley
    Anne-Marie (Venges) har ik opdræt af engelske - men hun ka helt sikkert hjælpe dig med forslag på opdrættere... Hun ved RIGTIG meget om racen, opdrættere og linier smiley

• #10   2. jan 2013 Jeg var på opdrætteruddannelse med Tim fra denne kennel: www.videler.dk
    Han virkede rigtig flink, så hvis jeg ledte efter en EB ville jeg tjekke hans hunde ud.

Michael Laub, som er dommer i DKK regi var også på samme kursus og han opdrætter også Engelsk Bulldogs, men jeg ved desværre ikke hvad hans kennel hedder. Men han virkede meget seriøs omkring sit opdræt.

• #11   2. jan 2013 estroy bulldogs tror jeg de hedder, avler de hidtil flotteste engelske jeg har set. Har set der er nogle herinde.. Så dy kan jo lige tage et kig

• #12   2. jan 2013 Fortovshestene & Katrine - hvordan mht sundheden hos de to kenneler?

At opdrætter er flink og/eller hundene flotte er imo fuldstændig ligegyldigt når vi snakker en så ekstremt avlet race med dertil hørerende sygdomme..

• #13   2. jan 2013 *Michélle - med mini bull & malinois *

Du har fuldstændig ret - jeg skriver også at jeg ville tjekke hundene ud de steder hvis jeg var på udkik efter en EB.

• #14   2. jan 2013 Hej smiley
    Min veninde har lige fået de lækreste Engelsk bulldog hvalpe, de er de smukkeste bullerhvalpe jeg længe har set og både mor og faderen er utrolig smukke. Faderen har vundet mange titler, og moderen er en helt fatastisk familiehunde.
    hun har 2 tæver tilbage da jeg selv skal have en smiley
    Men hvis dette har interesse kan du skrive til hende på 28599638 og hun kan sende nogle billeder. Ps de er salgsklare den 31.1 smiley

• #16   2. jan 2013 Ja de har tavle på og ved faktisk ikke hvad de er testet for.
    Men forælderne har aldrig fejlet noget og vi har nøje valgt denne hanhund da vi kun ville avle de bedste hvalpe både sundheds mæssigt og sindsmæssigt smiley Fordi jeg skriver vi er fordi jeg har været med i det hele smiley

• #17   2. jan 2013 Lisa - hvordan kan man avle efter den bedste sundhed uden at teste forældrene?

• #18   2. jan 2013 Fordi faren er testet for en masse men kan ikke huske hvad så meget kender jeg ikke til det man kan finde ham inde på bulldogs hjemmeside under avlshanner, og moren er også testet..

• #19   2. jan 2013 Lisa - spørg din veninde hvad de er testet for, så TS får mere af vide.

• #20   2. jan 2013 Hvis hun gerne vil vide mere kan hun kontakte sælger smiley

• #21   2. jan 2013 Jeg holder på, at når det er i DK, så er det Venges og Molosshuset, som man skal kontakte.

Denne race er ikke en race, hvor man køber fordi avler er sød... eller hundene er gode familiehunde.. den race her er det sundhed, sundhed, sundhed... og ja hvis en avler er ekstrem kritisk med sundheden, så skal resten nok være i orden.

Alt for mange avler EB til 18000 kr. uden at de har gjort et ordentligt forarbejde.... DKK-tavle er et must, men ingen garanti.

• #22   2. jan 2013 De hvalpe Lisa taler om kan findes på DKK Hvalpeliste men da jeg ikke er medlem kan jeg ikke se sundheds oplysninger så der kan jeg ikke hjælpe

• #23   2. jan 2013 1000 tak for alle svarene herinde. imorgen vil helt klart stå på at snakke med div. opdrættere. smiley
    louise jeg er ikke helt enig mht Dkk- tavle er et must. begge vores bullterrier var med DKK tavle og begge syge - den ene med svær allergi den anden med hofte displasi,mm. ;(
    Albert er uden tavle - fantastisk hund !!men som den eneste i kuldet på 6 har han displasy.
    tak Mona ... har lige talt med din veninde over sms, vældig sød!
    men desværre 4000 over vores limit. men masser af pøjpøj med din lille guldklump
    Så vi går efter at sunde hunde og mest af alt seriøse opdrættere smiley

• #24   2. jan 2013 Øh hvis han ikke har tavle er han da ikke en DKK hund. Hvis du mener forældrene var kan vi jo så spørge. Hvorfor ikke tavle på hvalpene? Hvorfor var forældrene ikke avlsgodkendt. Måske det netop var på grund af helbreds problemer?

• #25   2. jan 2013 De kommer på Bulldogklubbens hvalpeliste i morgen.

• #26   2. jan 2013 Henriette.. du kan jo se min afdøde hund Elmo.. DKK-tavle over 60000 i dyrlægeregninger og aflivet som 2 1/2 års.. og jeg skriver også at DKK-tavle ikke er en garanti.. en ordentlig avler er garantien, og ja folk er simpelthen ikke kritiske nok, når de avler.. og der er en grund til, at jeg endnu ikke har min Bull Terrier miniature nr. 2, da jeg stadig leder efter rette avler.

Så jo tavlen er et must, og den bruger man til at finde de rette hunde med god sundhed.

Jeg er nødt til at skrive, at jeg intet har imod hunde uden tavle... de er lige så skønne som dem med...

Ang. pris så finder du ikke en sund og god EB til under 18.000.. det tvivler jeg på... det er bare en dyr race.

Held og lykke med det.

• #27   2. jan 2013 begge bullterrier var med tavle + avlsgodkendte forældre
    albert er uden tavle - forældrene havde ingen sygdom ifølge dyrlægen. vi har blot været uheldige x3 men har bedst af alt, en glad lille hund herhjemme, som er under obs v dyrlægen.
    puha louise kender alt til dyre dyrlæge regninger ;( men man gør jo alt for sin hund(e)- ked af at høre du kun havde ham i så kort tid.
    men tak for alle jeres bud på opdrættere - har skrevet mail til et par stykker, her til aften og tager telefonen imorgen smiley

• #28   3. jan 2013 Calle`s Moar - Du kan godt se sundhedoplysninger på forældrehundene på DKK`s
    hvalpeliste.
    At du ikke kan nogen, er fordi der ikke er nogen smiley

• #29   3. jan 2013 DKK tavle i sigselv er jo ikke en garanti, men en mulighed, for at tjekke tingene ud inden køb. Det skal bruges som et værktøj.

• #30   3. jan 2013 Vi er meget få bulldog opdrættere der får lavet mere end bulldogklubbens sundhedsskema..
    Mine egne er luftvejs og hofte fotograferet..
    Den han min tæve skal parres med er hofte, luftvejs fotograferet, og hjerte scannet..

• #32   3. jan 2013 Der er også Mierla's i Frederiksværk eller Valby bulldogs. De skulle efter sigende være yderst seriøse. Mierla's kender jeg da de tidligere opdrættede Sealyham Terriere sog vi købte vores første tæve der. De går op i sundheden!!

• #33   3. jan 2013 Avlsgodkendelse og tavle er da ligegyldige på dine to Bull Terrier, hvis avler ikke er gået op i sundhed, og har tjekket begge hunde for alt... samt linierne.... det er jo netop det jeg skriver.

At du har en FB uden tavle, som er rask er vist bare heldigt. Jeg kender over 20 FB... både med og uden tavle.. og en af dem er rask, og har aldrig fejlet noget og snart 5 år... resten har kostet kassen i dyrlægeregninger.

Kommentér på:
Engelskbulldog

Annonce