821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tervueren han søges !!!! Tervueren han søges !!!!

Min Groenendal er i løbetid nu og klar !!!!! og hun ønsker sig meget en hanhund .....hun er ikke kræsen og han behøver ikke stamtavle bare han har et roligt sind. Han skal bare helst befinde sig i Kolding/Fredericia området
håber meget på at der findes en han til min hunhund.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tervueren han søges !!!!
  • #1   16. feb 2007 Er det en joke??

• #3   16. feb 2007 *looooL* ja det tænkte jeg nok *GG* der er da ingen mennesker der handler så overilet og uovervejet vel?

• #4   16. feb 2007 reese : SORRY, viste ikke at der var patent på ordene *GGG*

• #5   16. feb 2007 Og er der så lige nogle der kan forklare mig hvad joken er i det at søge en han til sin hun ????? ...og hvad er det der er så uforsvarlig ????? at man behøver at blive svinet til fordi man gerne vil have hvalpe .....

• #6   16. feb 2007 Anne - Jamen det er bare svært at tro sine egne øjne når det i flg. det du skriver skal gå så stærkt... Det kommer hurtigt til at virke uovervejet.... At du ikke har søgt han i god tid og ikke har nogle sundhedsmæssige krav...

• #7   16. feb 2007 ja ok det kan jeg godt se ....men grunden er at vi faktisk havede fundet en hanhund som havde alt hvad vi ønsket os i en hund men han er en hvid shæfer og hun er opvokset sammen med han og de sidste gange hun har været i løbetid har hun afvist ham totalt. og denne gang er hun kommet i løbetid 2 md før tiden(så derfor denne lidt hurtigt eftersøgning) men hvilke passer meget fint da jeg skal gå hjemme de næste 6 md og har masser af tid til at passe og pleje hvalpende og selvfølig skal jeg ikke ha en han for en hver pris han skal selvfølig være sund og rask og mental iorden ........og han skal selvfølig ses an .....og finder jeg ikke en han som jeg kan stå inde for og føler er den rette ja så vil jeg selvfølig ikke ha hende parret .......så undskyld hvis jeg ikke har trykt mig klart og tydelig ud !!

• #9   17. feb 2007 Jeg fik også en lignende henvendelse for nylig - med en tæve, der var i løb - og det skulle være nu. Ejeren ønskede at bruge min han.

Men havde hun læst teksten ved hans profil - så havde hun nok opdaget at han er kastreret smiley

Nogle gange går det bare for stærkt.

Anne - du har et meget smukt eksemplar af racen. stamtavle eller ej. Hvis du meget gerne vil have hvalpe på hende, synes jeg du skal finde en groenendal-far. Med godt sind og god sundhed.

Går du i gang nu, er han sikkert fundet til næste løbetid.

• #10   17. feb 2007 Kan kun give Nette S ret - hvorfor skal det ikke være en Groenendal?

• #11   17. feb 2007 Nu ved jeg ikke så meget om tervueren kontra groenendal (andet en at de begge er belgiere), men jeg har da set en stamtavle på en tervueren hvor både farmor og farfar var groenendal og det var altså en DKK-terv.

Kan det tænkes at man godt kan/må parre de to?

• #12   18. feb 2007 Hej Mie!

Ja - det kan man godt - efter hvad jeg har hørt. Har en meget god veninde, med en ældre tervueren-tæve, som har levet og åndet for racen de sidste 20 år.

Man har brugt at parre tervueren indover groenendahl, for at give dem nyt blod for en del år siden. Det fik så den effekt, at der pludselig generationer senere kunne poppe terveuen-hvalpe op i rene groenendahl-kuld. Efter hvad hun sagde, forekommer det stadig af og til i DK, efter man for mange år tilbage følte sig nødsaget til at parre tervueren indover.

Hun sagde endvidere, at det er noget opdrætterne ikke er så stolte af - og at enkelte faktisk afliver tervueren-hvalpene, hvis de forekommer i et groenedahl-kuld. Øv ha smiley

Man alle disse overvejelser har Anne jo ikke - så hun kan da snildt bruge en tervueren - er jeg sikker på.

• #13   18. feb 2007 Nette, tak for forklaringen. Jeg undrede mig nemlig også over hvorfor det var sådan.

Og enig i dette tilfælde!

• #14   20. feb 2007 jeg synes det er for galt at hakke ned på stakkels anna bare fordi hun kom med en lidt kort henvendelse... den kan jo uddybes... hun behøver jo ikke at blive svinet til.... det er mega bitch agtigt...

håber du vil finde en rigtig god far til dine forhåbentlig kommende små vidundre... jeg har selv 5.. det er så skønt at følge med i.. de er rigtig sjove nu 4 uger i morgen hihi Nuttet

• #15   20. feb 2007 Mange tak Line for dine ord.
    Og grunden til at jeg ville have en tervuren han er af den simple årsag ...at jeg syndes at det er en utrolig smuk hund men lad det nu ligge........ men min eftersøgning er endt i går !!!! da hun accepteret den perfekte far til vores forhåbenlige kommende hvalpe.
    Og ja han er både mental og fysisk 100 % i orden og han er ikke belgisk hyrdehund hverken groenedahl/tervueren men en smuk hvid hyrdehund !!!!!!!

Kommentér på:
Tervueren han søges !!!!

Annonce