1.534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Kræver det dyrlæge? Kræver det dyrlæge?

Vi er i sommerhus og Ellie bliver leget med. Problemet er at Ellie går All in og nu har hun revet sine puder på forbenene op. Den ene pude er der røget en cm af som sidder og dingler og den anden pude har bare fået hudafskrabning.
Men er lidt bekymret for om det Kræver et dyrlæge besøg. Hun er ikke påvirket og vi har selvfølgelig stoppet legen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræver det dyrlæge?
  • #2   15. aug 2020 Bløder det stadig?

• #3   15. aug 2020 Nej slet ikke. Det er mest som en hudafskrabning

• #4   15. aug 2020 Hvis ikke det bløder voldsomt, så ville jeg bare vaske det i koldt vand og bede kræet lægge sig hen smiley

• #5   15. aug 2020 Altså når det er revet et stykke af og dingler, så ville jeg da tage hunden til dyrlæge.
    Den skal da behandles og have noget smertestillende for det gør også ondt.

Hvad ville du gøre, hvis det var dig selv der havde flået et stykke kød ud af din fodsål så det sad og dinglede?
    Ville du ikke opsøge lægehjælp og tage noget smertestillende?

Jeg kan slet ikke forstå, at du overhovedet kan være i tvivl om, om hunden skal have dyrlæge hjælp.

• #7   15. aug 2020 Det bliver tilset. Vi skal bare lige hjem, da vi er langt fra vores dyrlæge.

• #8   15. aug 2020 Der findes med garanti også dyrlæger der hvor du er.
    Hvor lang tid mere skal den arme hund gå og have ondt inden den bliver tilset og får hjælp?
    Tråden blev oprettet kl 11,46
    Kl 17 skriver du at den bliver tilset når i engang kommer hjem til egen dyrlæge, men at i har langt hjem.
    Det vil sige, at den arme hund har gået 5-6 timer uden hjælp og uden smertestillende?
    Det er godt nok for dårligt. smiley
    Jeg synes ikke at i kan være det bekendt over for hunden. smiley
    Find Nu nærmeste dyrlæge så hunden kan få hjælp.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #9   15. aug 2020 Jeg er enig med Anni her... afsted

Og god bedring... aslan lavede også altid den slags stunt der, lige når jeg havde fri,var et spændende sted eller....

• #11   15. aug 2020 Det har jeg set en del gange til agility. Derfor løber en del hunde med forbinding så de undgår disse skader.
    Dem der har været hos dyrlægen sagde, at det løse bare blev klippet væk og såret renset. Det heler ret hurtigt.
    Dem der ikke tog til dyrlæge ordnede det bare selv.
    Ingen af hundene virkede smerteplaget overhovedet.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#12   15. aug 2020 AG godt at høre

Aslan er en schæfer lol han skriger næsten når den slags sker. Der er forskel må man sige

• #13   15. aug 2020 Lens
    Også hvis det bare er skindet der er skraldet af?
    For jeg har virkelig aldrig set en reagere på det. Og nogle gange har hundene faktisk trænet længe før ejer har opdaget det bløder.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#14   15. aug 2020 AG ja han er er mega drama. Han reagerer først hvis du kigger på det. Jeg ved ikke om det er smertegrænsen der er lav eller han får ondt fordi folk giver det opmærksomhed... Jeg mistænker det sidste for han lavede nogle seriøse stunt hvor han bare løb videre... men altså smiley ja pjevse!

• #15   15. aug 2020 Fik en god snak med vagtdyrlægen i karlslunde. Som mente vi bare burde rense såret og hudstykket er faldet af af sig selv. Hun sagde at hvis hun ikke virkede smertepåvirket så var der Ingen grund til at komme ind. Ellie har været frisk og klar hele dagen. Hun er ikke smerte på virket, slikker ikke i såret og lader os rense det. Dyrlægen sagde også at det eneste de ville gøre var at rense det og evt smertedække hende.

• #16   15. aug 2020 Hm, mine hunde har lavet noget lignende en gang i mellem, hvis de har haft tørre trædepuder og har løbet i skov eller buskads. Helt ærligt: Jeg har skyllet, renset med lidt klorhexidin og holdt øje med det.
    Jeg suser ikke selv til lægen hvis jeg skær mig på en køkkenkniv eller falder og får en hudafskrabning. Med mindre det er alvorligt.

• #17   15. aug 2020 Jeg synes også det lidt vildt at der bliver råbt dyrlæge og arme hund. Rolig nu. Tænker TS har styr på om hendes hund har smerter.

Ciah trædepude ser i øjeblikket ud som på billedet. Jeg skrev til Kirsten fordi jeg var lidt i tvivl om hvor meget jeg skulle gøre. Rens det og lade det hvile, hvilket er blevet gjort smiley

profilbillede
  • #18   15. aug 2020 Skader er individuelle, og det samme er behandlinger. Hvor nogen "bare" kan klippe i det, skal andre hunde opereres under bedøvelse (min gamle vov bl.a.).
    Derfor har vi dyrlæger, som vi som minimum kan konferere med over nettet/telefonisk, er vi bare det mindste i tvivl.

Og det fik TS så også endelig gjort.

Den er ikke så svær. Er din hund skadet, og er du i tvivl om, at den skal tilses ==> snak med dyrlægen.

• #19   15. aug 2020 Sanne
    Det er altid et vurderingsspørgsmål. Ja
    Men her var der jo ikke det store drama.
    Man kan jo ikke operere hud på igen. Det er jo blot en overfladisk skramme. Der er hurtigt ny hud på igen.
    Og selvfølgelig er det da i orden at spørge.

• #21   15. aug 2020 Enig i, at det er et vurderingsspørgsmål. Vurderer man, at man ikke ved, om man bør opsøge dyrlæge, fordi det er et grænsetilfælde, så lader man det komme hunden til gode, og kontakter dyrlægen ...

Og jo, man kan godt sy en trædepude sammen igen. Det er sjældent nødvendigt, og ofte gør man det ikke, fordi det ofte ikke bliver godt, da det er svært at beskytte sådan et sår, så man lader det hele indefra. Andre gange er det nødvendigt ... Det vil dyrlægen som regel kunne vurdere bedst.

Hvis man vurderer man er tryg ved, selv at behandle en skade, udenom dyrlæge, så er det jo det man gør. Det gør de fleste af os vel, ved ukritiske småskader.

Jeg plejer selv at ende et sted i midten, hvor jeg selv behandler småskaderne, efter at have drøftet denne behandling med dyrlægen.

Og ja, man kan altid spørge herinde, i ukritiske tilfælde ... alt derudover, der kan man også sagtens spørge, når man har kontaktet dyrlægen. Min mening.

• #22   15. aug 2020 Synes det er direkte pinligt at se den måde folk svare TS på.
    Om det kræver dyrlæge eller ej, det kan kun TS svare på.

• #23   15. aug 2020 Ellie får tit revet sine puder op. Hun gør bare ikke ting halvt når det handler om bold. Vi spiller personligt aldrig bold med hende, fordi hun netop skader sig selv. Sidst var det en negl der flækkede midt over. Nu puderne. Det er som regel gæster som synes det er sjovt. Vi siger ofte også at de ikke skal, men så kigger vi væk og vupti bliver bolden kastet. Idag tog det så 3 omgange for at hun rev puderne op. Uheldigt. Når hun river puderne er det som regel en klassisk hudafskrabning. Idag var det så et stykke der dinglede, også blev jeg sku i tvivl. Jeg er taknemmelig for vores forsikring smiley for Ellie er en dyr dame.
    Lige nu leder hun efter sin aftensmad helt upåvirket. Og har ellers haft en lækker dag.

• #24   15. aug 2020 "Om det kræver dyrlæge eller ej, det kan kun TS svare på."
    Det kan ts så ikke jævnfør trådens overskrift/titel.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#26   15. aug 2020 Det var godt i fik snakket med en dyrlæge smiley

Jeg plejer at sende dyrlægen et foto. De kan bedre svare end vi kan her

• #27   15. aug 2020 God bedring med vuffer smiley fremover, ville jeg nok pakke bolde væk, så gæster ikke har noget at kaste med smiley

• #28   15. aug 2020 Også kan i da også få et strandbillede ??

• #29   15. aug 2020 Også kan i da også få et strandbillede ??

• #30   15. aug 2020 Ja da Isabelle, men svar dog for fanden ordentligt.
    Når alt kommer til alt, så er det TS der står med hunden og TS der udelukkende kan svare på om det kræver dyrlæge eller ej.

• #33   15. aug 2020 Man kan sagtens svare på en ordentligt måde, eller det burde man kunne.
    Og så er den ved at være lidt søgt den der med at hvis ikke man kan tåle folks dårlige opførelse, så skal man afholde sig fra at spørge på et hundegalleri. Som om det kan forsvare folks måde at te sig på.

• #35   15. aug 2020 Selvfølgelig er det dårlig opførsel at man ikke evner at svare på en ordentlig måde.
    Og jeg pådutter dig intet, dit svar står sort på hvidt og det forholder jeg mig til.

• #36   15. aug 2020 Mit net er skod pt haha. Den har så sendt beskeden 2 gange uden et billede smiley vi prøver igen.

profilbillede
  • #37   15. aug 2020 Nu er det der, det ser skønt ud smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#38   15. aug 2020 Jeg synes ikke folk har svaret dårligt

men det er som sagt en mulighed at sende en dyrlæge et foto i dag og spørge dem på den måde. nye fagre verden smiley

dejligt at se ts smiley god bedring!

• #39   15. aug 2020 Jeg kender ikke karlslunde, men det er dem min dyrlæge samarbejder med i weekenden. Vi var helt oppe ved højby, hvor jeg ikke kender område eller dyrlæger. smiley som sagt, havde Ellie haft ondt eller på anden vis været ude af den, så var vi drønet afsted til dyrlægen med det samme. Igen, så var det hudstykket som dinglede som gjorde mig i tvivl smiley
    Ellie er dog helt ok, og de som spillede bold fik ett chok. Så kan det være at de lytter til os næste gang vi siger at boldspil med Ellie er forbudt smiley

• #40   15. aug 2020 En anbefaling som kan passe ind her er, at man lige tjekker hvilke dyrlæger der er i området og hvem der har vagten, når man tager på ferie. Sæt vovsen træder på en hugorm. Så kan minutter redde dens liv, minutter som let kan spildes ved, at man skal til at ligge, og ringe rundt, efter tilfældige dyrlæger.

• #41   15. aug 2020 Vi var ikke på ferie men en enkelt dag til fødselsdag. Jeg må indrømme jeg ikke tjekke for dyrlæger når vi bare skal på en kort tur. smiley

• #42   15. aug 2020 Det er op til en selv.
    Min forrige vov havde en kronisk sygdom, som kunne ende med, at kræve behandling, med kort varsel. Jeg lærte, at det fjernede meget stress, lige at have nummeret til nærmeste dyrlæge, hvis vi tog udenfor rækkevidde, af vores egen.

Det er kun et råd. Hvis jeg havde en hund, der nemt kom til skade ... så ville jeg nok overveje det ... det er lidt ligesom med den "glemte" sikkerhedssele - jeg troede ikke der ville ske noget, jeg skulle jo kun lige rundt om hjørnet ...

Hvad hver især gør, er op til dem. Jeg havde ikke tænkt tanken, før jeg selv brugte alt for lang tid, på at finde en dyrlæge i vagten, et sted, hvor jeg var på besøg. Tid som kunne være brugt på sjovere ting smiley

• #43   15. aug 2020 Forleden så jeg et eller andet sted, at der findes en app der henviser til nærmeste dyrlæge.
    Men kan selvfølgeligt ikke finde linket igen.

• #44   15. aug 2020 Anni: Der var en for noget tid tilbage, men den blev lukket ned, hvilket er ret øv. Hvis den er genoprettet, eller der er lavet en ny, og du finder den, må du gerne lægge den ind smiley

• #45   15. aug 2020 Sanne, det er ikke mere end max et par uger siden.
    Men dum som jeg er tænkte jeg slet ikke på at jeg faktisk selv kunne bruge den. smiley

Jeg har lige ledt efter den uden held, men fandt ud af at Agria også har sådan en app.
    Prøv at gå ind på dermed hjemmeside.

• #46   15. aug 2020 Hov, tror det er denne her

https://www.ddd.dk/dyreejere/find-dyrlaege/

• #47   15. aug 2020 Nærmeste dyrlæge - er det ikke bare google maps?

• #48   15. aug 2020 Jo Søren det er det smiley

• #49   15. aug 2020 Søren: Hvis den kan vise hvem der har vagten, vil den være meget brugbar efter min mening, det mener jeg ikke google kan? Det er jo næsten altid i vagten, de bliver akut syge, de kræ.

Min dyrlæge er med i et beredskab hvor alle vagtdyrlægerne ligger over 60 km. væk.
    Det er for langt, hvis den er virkelig gal. Jeg er sikker på, at der er andre vagtordninger i området, tættere på ... men det er ret uigennemskueligt.

En app. der fortæller mig hvem og hvor, når behovet opstår, så adressen allerede er klar på GPS'en, vil betyde en del.

• #50   15. aug 2020 Jeg håber, at jeg aldrig får brug for det, men ellers hund i bil og bil til det lokale dyrehospital. Så må de løse problemet. Sådan et sted må da være døgnbemandet, eller?

• #51   15. aug 2020 Søren, der er faktisk ikke rigtig nogle steder tilbage med døgnbemanding.
    De fleste er med i vagtordningerne.

Den nat Taliban brækkede benet måtte jeg til køre 55 km til Give i virkelig lorte vejr.

• #52   15. aug 2020 Jeg har ikke oplevet, at de reelle dyrehospitaler vi har brugt, har været døgnbemandet, uden for vagten, som de har skiftes om. Så man skal låses ind, efter aftale ...
    Jeg har ikke vidst på forhånd, hvad for et af dyrehospitalerne, jeg skulle køre til, før jeg havde snakket med først vagtcentralen, og så selve vagtdyrlægen, hvis denne ikke står midt i en akut operation, og man må vente ... bare for at få adressen.
    Så skulle jeg i gang med at finde adresse, nemmest på min computer, og rode med GPS'en i min ældgamle iPhone 5 (ikke helt så stabil) ...

Det tager hvad der føles som virkelig lang tid, når du også skal sikre, at hunden er stabil, slæbe den ind i bilen, og sikre den, at du har penge med (de afleverer ikke hunden igen, uden betaling ... det er nok lidt nemmere i dag, end for et par år siden ... hvis man kan få lov til, at låne deres computer hæh he) og sikkert mere, jeg har glemt.

En del af mine grå hår kommer helt sikkert, efter de oplevelser

Jeg håber heller aldrig, at du bliver nødt til, at skulle akut afsted i vagten.

• #53   15. aug 2020 Det skal lige siges at ALLE vagtdyrehospitaler (3-4 stykker) jeg har været hos, har været megadygtige, når først vi er kommet ind, så har det været en positiv oplevelse, efter omstændighederne.

Vi var ved en enkelt vagtdyrlæge med klinik, ikke hospital, og det var forfærdeligt. Den dyrlæge burde for længst være gået på pension ...

• #54   16. aug 2020 Vi har en gang oplevet et sår på underbenet vi selv vurderede som på grænsen så vi tog til vagtdyrlægen. Da denne fik renset ordentlig og lagt hundene ro kunne det ses at såret var millimeter fra de store nervebaner og sener i benet.
    Hvad vi tænkte lige skulle renses og syes var faktisk en kæmpe kompliceret operation for at undgå at smadre benet totalt.
    Så devicen om - er du i tvivl så ring til fagfolk, den holder for det meste smiley

Når vi har brugt vagtdyrlæge har vi altid skulle ringe først. Dyrlægerne er ikke nødvendigvis stationære inde på klinikken men kan jo være ude at køre.

Kommentér på:
Kræver det dyrlæge?

Annonce