{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Berit M
Berit M
Tilmeldt:
13. jan 2021
Emner: 1 Svar: 2

Hvalp, vaccination, bivirkninger {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Engelsk springer spaniel på 12 uger, hun blev vaccineret igår og efterfølgende har hun fået det skidt. Hun piver, når vi rører hende, piver når hun skal vende sig. Spiser og går på toilet. Jeg har haft kontakt med dyrlægen i dag, der siger, at det kan være stress efter dyrlægebesøget igår. Andre der har erfaring med hund med smerter efter vaccination?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp, vaccination, bivirkninger
  • #2   13. jan 2021 Hvilke vaccinationer har hun fået?

    Jeg har opdrættet i 16 år og igennem årene haft en del hvalpe. Eneste reaktion jeg har set, er overvældende træthed og lidt madlede. Det har vi dog ikke set siden vi stoppede med at vaccinere de helt små mod Leptospirose.


  • Berit M
    Berit M Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #3   13. jan 2021 Nobivac DHPPI 1x25
    Leptospirose 1x50


  • #4   13. jan 2021 Ja så kan det altså være Leptospirosen. Er det L4 eller Lmulti?
    L4 er den flest reagerer på.


  • Berit M
    Berit M Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #5   13. jan 2021 Det er selvfølgelig L4

    Jeg spurgte om der var bivirkninger, hvilket jeg fik, at vide at det var der ikke smiley


  • #6   13. jan 2021 Ingen medicin er 100% uden bivirkninger.

    Det er (desværre) normalt at de kan reagere på L4 - de kan være ømme i nakken, men det burde ikke vare ved i mere end 1-2 døgn.
    Det plejer kun at ske 1 gang, og altså ikke ved næste vaccine. smiley


  • #7   13. jan 2021 Jeg kan ikke finde fb-gruppen efter min konto blev hacket og jeg måtte oprette ny. Jeg var medlem af en gruppe omhandlende problemer med L4. Det var desværre ikke kun ømhed omkring stikstedet.

    Det lyder dog somom den stakkels hvalp er øm over hele kroppen. Stress er jeg sikker på at det ikke er.


  • #8   14. jan 2021 Nej heldigvis ikke, håber at din hund snart har det godt igen. Jeg har fravalgt at vaccinere mine hvalpekuld imod Leptospirose, det ansvar må deres nye ejere selv rode med, jeg fraråder det dog, det er ligefør at når mit navn dukker op på dyrlægernes skærme at der blinker en rød lampe, jeg har fortalt og debatteret med dyrlæger, gud ved hvor mange gange, hvorfor jeg slet ikke vil give den især til små hvalpe. Og kennelhoste vaccinen på ejerne også selv bøvle med. Bare at du er opmærksom på det ved næste vaccine.

  • #9   14. jan 2021 Det man skal huske er at opveje bivirkninger ved vaccinen med 'bivirkninger' af den sygdom man vaccinere imod.
    En af mine hunde var en hårsbredde fra at dø at Leptospirose, var 8 mdr om at blive hund igen og har en permanent nyreskade pga infektionen i nyrene. Hun har levet i snart 7½ år på special kost og med to årlige check af nyrefunktionen. Det har været en dyr 'fornøjelse'. Selve behandlingen i den akutte fase løb op i 33.000 kr. Derudover er det jo en zoonose (jeps mennesker kan også blive smittede og de kan dø af den) så embedslægen skulle indvolveres og både os og dyrlægen, der behandlede hende var på en lang og træls antibiotikakur - Just in case.
    Leptospirose er nu i vores mildere klima mere hyppig i den danske hundepopulation end hundesyge.
    Min hund må være blevet smittet i Køge/Herfølgeområdet. I inkubationsperioden havde hun kun færdes langs villaveje i den lille by vi boede i, Køge centrum, på boldbaner og på træningspladsen.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #11   14. jan 2021 Du skal ikke lade dig afvise med den begrundelse af dyrlægen. De skal tage dig seriøs ellers find anden dyrlæge. pøj pøj til og med din hund smiley

    Uanset størrelse på hunden, får de alle samme mængde vaccine, derfor oplever folk med små hunde oftere bivirkninger.


    profilbillede
  • #14   14. jan 2021 Mette ved du om Perle havde én af de få varianter der vaccinen dækker?

  • #15   14. jan 2021 Perle havde en variant som vaccinen IKKE dækker og som heldigvis er ret sjælden. Hendes tilfælde nåede dyrlægernes fagblad, da de fandt det meget bekymrende at hunden var smittet udenfor det man normalt regnede som risikoområder. Vaccinen dækker de mest almindeligt forekommende leptospira sppc blandt hunde i vesten. Symptomerne er stort set de samme uanset hvilke Leptospira hunden rammes. Jeg ønsker ikke for min værste fjende at få leptospirose inden for dørene så min filosofi er at dækning mod 4 leptospira spp. er bedre end dækning mod ingen.

  • #16   14. jan 2021 Enig i at det er en møgsygdom.
    Jeg spurgte kun fordi jeg synes at det er interessant, om de heldigvis få tilfælde der er årligt, er nogle som vaccinen dækker eller det skyldes varianter som vaccinen ikke dækker. Jeg tror desværre at det er kotyme at undersøge varianten.


  • #17   15. jan 2021 Så vidt jeg forstod bestemte man altid hvilken leptospira sp. dyret/mennesket er inficeret med smiley

  • #18   15. jan 2021 Fint så vil jeg spørge de dyrlæger jeg har diskuteret vaccine med, om deres oplevelser med syge hunde kontra hvilke vira/vacciner de har fået.

Kommentér på:
Hvalp, vaccination, bivirkninger

Annonce