1.493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Japansk spids eller Cavalier king char Japansk spids eller Cavalier king char

Hej

Vi er blevet lidt i tvil om hvilke hund der vil egne os bedst.
Vi vil gerne have en hun hund som er meget kærlig og eget til en familie. Vi vil gå til træning med hende og agiliti (ved ikke lige hvordan det staves) plus udstilling.

Kender i nogle gode opdrætter som har Japansk spids med rette stamtavle ?

Hvilke hund tror i vi skal vælge ?

Mvh. Maiken

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Japansk spids eller Cavalier king char
  • #1   11. aug 2007 En Cavalier King Charles Spaniel selvfølgelig.. Den har alle de engskaber du skriver der.. smiley

• #2   11. aug 2007 enskaber*

• #3   11. aug 2007 jeg vil sige lige det modsatte godt nok. Men har også bare set nogle uheldige eksempler på en king c. Og det ville nok være svært at rande fra, at den nu engang gerne går sine egne veje. ville helt klart vælge en japansk spis, men opdrætter kan jeg ikke komme med nogle gode bud på, men i kan sikkert finde en hjemmeside med en hvalpeanviser, det er en god ting.
    Held og lykke med det. Hilsen line

• #4   11. aug 2007 Hvis jeg skulle vælge mellem de to - så helt klart Cavalieren. Dejlig hund smiley

• #5   11. aug 2007 Klart Cavalier !

• #6   12. aug 2007 min mor har nogen cavalier king charls til salg med dkk stam tavle til salg de er 8 uger på søndag, og har begge for?ldre de er mega dejlige og venlige så ville helt klart anbefale den race

• #7   12. aug 2007 På DKK´s opdræt´s vejviser forefindes 3 opdrætere af Japansk spids og 7 opdrættere af King Charles, noget der siger mig at du nok vil have nemmest ved at finde den sidstnævnte. Begge hunde skulle være rt yderst behageligt selskab så det handler vel bare om at du selv tjekker op på racerne.

• #8   12. aug 2007 ja og så er der jo mig. jeg er ikke på opdrættervejviseren i år, da jeg hele tiden blev smidt af deres nye system "hundeweb". kommer tilbage næste år! håber jeg da. men jeg er opdrætter under DKK.
    se mine hundes profil, gå ind på min hjemmeside og kom og besøg os, hvis du har lyst. Også bare for at se forskel på de to racer.

jeg ville til enhver tid vælge den Japanske spids, men jeg er jo nok også lidt farvet!!!
    hvis i vælger den race så må i ud i god tid. Der kommer ikke så mange hvalpe (pr. år ca 20-30 stk)
    kennel Nezumi

• #9   12. aug 2007 Jeg vil også sige en Cavalier, dog skal vi begynde at tænke på de sygdomme der er ved at blive indavlet i den race, og "man" skal være meget forsigtigt med hvor "man" køber den

• #10   12. aug 2007 det med forsigtighed ved køb, gælder også den japanske spids. der er nogle hundefabrikker imellem.

• #11   12. aug 2007 cavalier --hihi hvad ellers,:0)))))
    uanset hvilken race,så pas på hundefabrikkerne,køb via DKK og Cavalierklubben,så undgår du hundefabrikker.
    Hvad angår sygdomme ,det er der i alle racer,man kan kun gardere sig til en vis grad---men gå via DKK,ikke for at underkende DRU, men der findes opdrættere der ,der kun fokuserer på at avle hvalpe og måske ikke er så interesserede i sygdommene

• #12   12. aug 2007 Giver dig fuldstændig ret Bodil i alt du skriver, naturligvis på nær race valget. hi hi
    den Japanske spids er nu ellers en meget sund hund, der normalt ikke er plaget af sygdom

Kommentér på:
Japansk spids eller Cavalier king char

Annonce