646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Japansk spids. Japansk spids.

Hej - min kæreste og jeg, overvejer stærkt at købe en Japansk spids. Jeg har læst om racen, finder dens personlig meget tiltrækkende.

Jeg vil bare høre, om nogle herinde har eller kender nogle som har en Japansk spids? Bare for at høre hvad i har af erfaringer og hvordan jeres er.
Hvad den kræver ovs.

På forhånd tusinde tak!

Kh. Sofie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Japansk spids.
  • #1   19. jun 2013 Min mor er ejer af japansk spids
    Han er en tryghedsnarkoman og krudtugle på samme tid. Da han var hvalp havde han så meget krudt i numsen at jeg tænkte: Hold nu op han bliver en sjov teenager smiley

Nu er han dog faldet mere på plads, han er MEGET alarmerende og gøende. Dog er træningen af dette ikke blevet ført til fulde, så det kan sagtens undgåes smiley Alt i alt en glad hund, MEGET pelspleje og skal vaskes i numsen ved dårlig mave eller generelt efter at have skidt - det skal man også lige tænke på, det er en stor pels jo smiley

• #2   19. jun 2013 Jeg har en, du må gerne besøge os og sige Hej smiley

• #3   19. jun 2013 Kontakt Connie.... hun kan med garanti svare på dine spørgsmål :o)

http://www.hundegalleri.dk/bruger/9571-connie__

• #4   20. jun 2013 Min datter har én, som jeg ofte passer, så du kan bare spørge løs smiley
    Alba er en glad, harmonisk hund, der elsker alle mennesker. En rigtig "åben" hund. Hun er en rolig hund, dog gør hun meget. Det er en alarmhund, og nogle gange har jeg hende mistænkt for at vente på noget at gø af smiley Jeg har selv sheltie, som kan være en gøende race, men i konkurrence med Alba er hun faktisk ret tavs smiley De bor så også lidt uheldigt, forstået på den måde, at der er meget liv omkring dem - de bor i ungdomsbolig. Hun gør ikke helt så meget, når hun er hos mig, for jeg bor på landet, og der er ikke meget andet end fuglene at gø af. Så hvis I bor i lejlighed med opgang og folk på trappen, så ville jeg lige tænke mig om en ekstra gang. Ellers er det en skøn, skøn hund, der knytter sig stærkt til sin familie.

Og som Maria skriver, så fælder de meget, så man skal være flittig med børsten (og støvsugeren) smiley

• #5   20. jun 2013 Tak for jeres svar.
    Vi bor i et parcelhus med alm. have til. (-:
    Synes mange siger, at de er gøende, men mange siger også at de ikke er så gøende. Synes det er lidt svært. (-:

• #6   20. jun 2013 det vigtigste er at forberede sig på en alarmerende hund, det er jo ikke sikkert du får en smiley

Men ja min mors hund gør også konstant af de mindste ting og de bor endda i hus på en lukket vej med minimal aktivitet

• #7   20. jun 2013 Okay (-:
    Hvordan har den det, med at være alene hjemme?

• #8   20. jun 2013 Den er stille når den er helt alene, men sidder i vinduet og venter... Hvis min mor går og de andre er hjemme piber den og er lidt rastløs

Men Sofie - det er jo alene hjemmetræning der skal til. jeg vil råde dig til at tage mindst 3 ugers ferie når I engang får en hvalp for at den kan falde til ro og I stille og roligt kan træne alene hjemme smiley Her er det en god ide, allerede efter kort tid, at begynde at lukke dørene efter jer hvis I f.eks. lige skal ud med skrald, tisse eller andet hurtigt. Så lærer hvalpen at I kommer tilbage, den er ikke efterladt og det vil derfor give et forspring når I skal til at træne det smiley

• #9   20. jun 2013 Ja, det har vi også gjort med vores anden hund.
    Men har ikke mere end lidt over en uges sommerferie, så kan ikke tage mere fri end det, men det går vel nok også. (:

• #10   20. jun 2013 Jeg ville klart sige en uge ikke er nok - mindst 2 uger...
    Du kan evt. læse her hvorfor folk mener sådan:
    http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/547937-tid_til_nyanskaffet_papillon_hvalp

Kommentér på:
Japansk spids.

Annonce