{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Ubehagelige mennesker på HG {{forumTopicSubject}}

Halløjsa.

det her er måske en smule kontroversielt, men jeg vælger alligevel at poste det.
Min oplevelse af rigtige mange mennesker her inde, især når der bliver spurgt til råd, vejledning eller erfaringsudvæksling er, at folk generelt er super nedladende, fordømmende eller direkte ubehagelige.

Da jeg sad og skulle læse kommentarer på mit seneste indlæg blev jeg mildes talt overrasket over, de mange ubrugelige kommentarer som drejede sig om alt andet end min forespørgsel.

Jeg håber, at jeg med dette opslag vil få de mennesker som opfører sig som om, at deres verdensbillede er det eneste rigtige kigger lidt indad, opfører sig ordentligt og tænker sig om en ekstra gang inden de begynder at rakke ned på folk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubehagelige mennesker på HG
  • #1   24. feb 2022 smiley

• #3   24. feb 2022 Folk respondere på den info de får. Hvis du havde givet en bedre beskrivelse af hundens hverdag som svar nr.9 , i startindlægget ville svarede have været nogle andre, er jeg ret sikker på.

• #4   24. feb 2022 Det er fordi det er så let at sige noget bag en skærm som man aldrig ville sige til folk face to face.
    Nogen gange så kommer det man 'siger' på skrift så også til at virke mere kategorisk og stejlt end man egentlig mener det. Jeg har da selv ofte fået skrevet noget som ser 'værre' ud end jeg mente det når jeg læser det igen.

• #5   24. feb 2022 Jeg prøvede faktisk - og det var der også et par andre der gjorde - at komme med forsigtige bud på hvorfor din hund fx gøede i huset men ikke i bilen. Men det er og bliver svært at svare sådan rigtigt på fra afstand smiley

• #8   24. feb 2022 HG er hverken værre eller bedre, end alle andre steder. Nogle gange kommer der kommentarer, som udspringer af et enkelt ord, og så stikker tråden af i dén retning. Men det er meget sjældent, at folk gør det for at være ubehagelige (med enkelte undtagelser).

Jeg synes nu som regel det er ret sjovt, når tråde stikker af - hvis altså det er på den hyggelige eller oplysende måde. Jeg spurgte fx til en bestemt type børnebog, og fik meget hurtigt svar. Og herefter stak tråden af i barndomsminder, billeder af heste og alt mulig andet. Sådan noget elsker jeg smiley

Men scrol forbi de sure indlæg, som i øvrigt også meget sjældent har relevans for emnet. Og glæd dig over resten. Helt som alle andre steder smiley

• #11   24. feb 2022 #7nx hvad hed du dengang?

• #14   24. feb 2022 #7nx Der står du er oprettet idag, og du skrev du var herinde for 5 år siden, derfor mit spørgsmål.

• #17   24. feb 2022 har også læst tråden om schæferen ... jeg kan heller ikke se indlæg jeg ville tage mig så nær at jeg vil kalde nogen for ubehagelige ...

At der kommer kommentarer til indlæg der ikke lige går på det direkte spørgsmål er altså ikke usædvanligt ..... hvis man synes det gør folk ubehagelige, så er et internet debat forum et svært sted at begå sig ...

• #19   24. feb 2022 7nx, du virker også selv som solskin i sin reneste form smiley

• #23   25. feb 2022 Da jeg i 2008 eller 2009 første gang oprettede en bruger på HG, holdt den ikke længe... jeg forlod etablissementet i chok og protest samme aften. Aldrig har jeg oplevet at blive misforstået og dømt SÅ hurtigt.
    Den kommentar der endeligt afgjorde at jeg trak stikket, kom fra en pige der siden blev mig meget kær. smiley

Lær os at kende og du vil finde ud af, at vi som hovedregel er passionerede hundemennesker med et ligeså passioneret hjerte for alle hunde. smiley

Til info for de som jordede mig, kan jeg hermed for første gang oplyse, at jeg kaldte mig dogunchained eller dogbyheart - kan sgu ikke længere huske hvilket.

Jeg har aldrig fortrudt at jeg prøvede igen. smiley

• #25   25. feb 2022 Jeg blev også lidt skrænt…
    Et indlæg om “alene hjemme” - hvor konklusionen fra nogle brugere vist blev jeg ikke burde have kat Det var så samtidig så forkert tolket at det var til at græde og grine af samtidig. Når man som jeg har været passioneret kattedame hele livet
    Havde bare ikke drejet indlægget om katten fordi det var et hunde-site
    Fik dog også masser af gode råd og forståelse så valgte at bruge dem og så fremover ikke skrive meget men bare læse med istedet.
    Ville ellers gerne have fortalt om vores elskede kat da den kom hjem igen efter 1/2 år på egen pote smiley

• #28   25. feb 2022 Isabelle. Var som jeg skrev glad for råd og vejledning. Reagerede dengang på en masse likes på det med jeg ikke burde have kat.
    Fik dog også flere undskyldninger og søde privat beskeder og slettede likes igen …
    Så jeg er skam tilfreds og kommet mig
    Vil bare gerne udtrykke min forståelse for man kan føle sådan. For det forstår jeg godt.

• #29   25. feb 2022 jeg må som Isabelle udtrykke en undren, jeg har siddet med den ofte...

Hvorfor er der næsten altid sådan at eventuelle negative kommentarer fylder mere hos TS end de positive/neutrale ... ofte er de negative under 10% af en tråd (hvis overhovedet så meget) alligevel fylder de ofte op mod 100% hos TS .. jeg fatter det ikke ...

Jeg har også i tråde både egne og under debatter oplevet nogle der stort set altid kommenterer lidt spidst, men jeg vedtog for mig selv for nogen tid siden at så ville jeg ikke reagerer på de kommentarer, ignorerede dem simpelthen, det gør alting lidt nemmere ...

• #31   25. feb 2022 Hanne - Fornuftigt. Tror bare man måske liiige skal lære det og tilvænnes smiley
    Måske er det sådan fordi man i forvejen er sårbar og i tvivl når man første gang spørger om noget

• #33   26. feb 2022 Hvis man synes at tonen er så barsk herinde at man er krænket, så være glad for at I først er kommet herind nu og ikke for 6-7 år siden. Her er så uskadeligt og tandløst i forhold til dengang.

I øvrigt har jeg lært SÅ meget herinde., Både af folk, jeg godt ka`li`og folk, som jeg mindre godt ka`li` smiley

Og nogle mennesker, som betyder RIGTIG meget for mig i det virkelige liv, har jeg mødt herinde i første omgang (blandt andet opdrætter til mine 2 hunde og flere skønne veninder.

Men her er stadig tandløst.

• #34   28. feb 2022 Halløjsa alle smiley

Tak for gode indspark.
    generelt synes jeg, at når jeg har skulle poste noget, så har jeg haft en lille smule ondt i maven, og det er det der kommer til udtryk her.
    Det har jeg fordi jeg oplever, ikke bare på mine opslag, men generelt når der måske kommer noget uvidenhed frem, at de mennesker der sætter deres uvidenhed i spil, ikke bliver modtaget vel.

Jeg synes som udgangspunkt, at det her sted ikke er særligt behageligt, rart eller godt at være, og jeg ville ønske jeg havde det anderledes.

Og selvfølgelig er der en masse gode mennesker, men min gennemgående følelse af at være her er negativ, desværre, i hvert fald når jeg selv poster noget.
    jeg sidder tit og tager mig selv i at tænke, puha, godt at jeg ikke postede det der.

Når, men jeg håber i hvert fald, at I får en dejlig start på ugen og at I generelt får en dejlige uge!

• #37   28. feb 2022 Hej hippie,

Jeg smutter ikke, fordi jeg alligevel følger med på sidelinjen og fordi, hunde interesserer mig.

• #39   28. feb 2022 Edis - jeg synes det er fint, at du alligevel bliver her, for der er også meget at lære og så må man ignorere de "latterlige" svar der ind imellem kommer. Nogle har bare en pænere måde at sige ting herinde på end andre smiley

• #40   28. feb 2022 Selvfølgelig skal man da ikke smutte! Det handler mere om at vi alle skal blive bedre til at tænke før vi skriver, skriv ikke noget du ikke ville sige direkte til personen smiley

• #42   28. feb 2022 Edis, jeg synes også at det er fint at du bliver her, du har lige så meget ret til at være her som alle andre.
    Bliv endelig hængende og så synes jeg at du om nogle uger skal læse din tråd igen, sandsynlig vil du så ikke synes at den er helt så slem som du synes lige nu.
    Det er overvejende gode svar du har fået og ikke ret mange dårlige.
    At din tråd så stak af og begyndte at handle om noget andet sker rigtig mange gange, men der havde du jo allerede fået svar på dine spørgsmål.
    Sådan er det jo også i det virkelige liv. Sidder der en flok mennesker og debatterer, så stikker det jo også af og pludselig er det et helt andet emne der bliver diskuteret.
    Endvidere, så kan du jo blokere dem du synes er meget ubehageligt, så kan de ikke mere deltage i din tråd.

• #43   28. feb 2022 Jeg må tilstå at jeg bedre kan lide det 'tandløse' HG end det der var i 'gamle' dage. Der var godt nok nogen, der kunne blive 'grimme'. Selvom man ikke er enig er der jo ingen grund til at skrive grimt til andre - det er der INGEN der får noget godt ud af. Og så skal man også lige selv øve sig i at 'overhører' at nogen taler pænere end andre smiley
    Og ja, tråde løber let af sporet - det er fuldstændig som alle mulige andre steder når man snakker sammen: Man starter et sted og ender et helt andet smiley
    @Edis: Jeg håber du bliver smiley

• #44   28. feb 2022 nu er alt der læses som værende "grimt" ikke nødvendigvis ment på den måde det læses ...

betoninger kan ligges flere steder i sætninger og dermed kan de komme til at lyde/opfattes forskelligt fra afsender til modstander ... ligeledes vægtningen af ord ikke ens alt efter hvad "kommunikation" man så at sige er opvokset med ...

ord der bruges ironisk blandt nogle, kan være decideret nedladende hos andre, og atter måske mere humoristiske hos andre igen .. sort humor og ironi er gængs kommunikation blandt nogle uden der er noget galt i det, mens det hos andre er helt No Go ... osv ...
    Man siger jo at op til, 90% (er det vist) af kommunikation er Non verbal, dvs på et forum hvor der kun kan læses uden der er kropssprog og mimik at aflæse så er det så nemt at misforstå og tro andre mener det skrevne på en måde det slet ikke er ment...

Kommentér på:
Ubehagelige mennesker på HG

Annonce