1.633 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Så ensom Så ensom

I hele mit liv, har jeg aldrig følt mig ensom.
Venner og familie har ofte prikket til mig, om jeg ikke snart skulle finde mig en mand igen.
Men jeg har ikke haft lysten, eller haft brug for det. Mit liv har været fyldt med dejlige mennesker og dyr, og det er det som stadigvæk.
Men efter jeg måtte sige farvel til Albert har jeg været så ensom.
Jeg savner ham noget så forfærdeligt og mangler det halve af mig selv.

Jeg tillader mig selv at være i sorgen og savnet, men ensomhed er en skrækkelig følelse smiley
Jeg mangler min makker så meget

Andre der har stået med den følelse efter i har måtte tage afsked?

Dette er øjeblikket, hvor en 3 meter lang krokodille brød ind i en købmandsbutik i Indonesien den 17. august, hvilket fik panikslagne kunder til at flygte. Krokodillen var vandret ind fra en nærliggende sump, sandsynligvis fordi dens levested var blevet oversvømmet af kraftig regn.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af lejlighed efter flytning 400 kr.
  • Opsætning af TV på væg 600 kr.
  • Vvs hjælp til vaskemaskine 300 kr.
  • udflytnings rengøring 1.600 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Klipning af hæk og fjernelse af affald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så ensom
  • #1   26. mar 2022 What smiley er Albert væk... Det gør mig så forfærdeligt ondt for dig. Og ja ensomheden rammer mig hver gang en af mine hunde går i forvejen. Det er som at miste højre arm smiley

• #2   26. mar 2022 Ja, jeg sagde på gensyn d 10/3

Der er masser af mennesker omkring mig, og jeg kan godt være i det, men lige så snart jeg er alene, så vælter min verden.

• #3   26. mar 2022 Det gør mig ondt, at Albert er væk. smiley Det vidste jeg heller ikke, men jeg var godt klar over, at det gik i den retning.

Den sorg og det tomrum, en elsket hund efterlader sig, er desværre prisen for at elske sin hund så meget. Jeg vil ikke sige, jeg har følt mig ensom, for jeg har altid haft andre hunde herhjemme, så her har ikke været tomt, når jeg har sagt farvel til en af dem, men sorgen og savnet slipper man ikke for. Hver hund har sin egen plads, og den plads er nu tom. Jeg har altid følt mit liv fattigere, når jeg har mistet en hund.

• #4   26. mar 2022 Åh, det gør mig ondt, jeg ved hvor meget han betød for dig smiley
    Sorg tager tid, varme tanker og kram herfra smiley

• #5   26. mar 2022 Det er så underligt, at man ikke skal hjem til nogen, at man ikke behøver tænke på klokken. Ingen man skal stå til ansvar for.
    Specielt den sidste tid med Albert gjorde, at jeg aldrig var hjemmefra ret lang tid af gangen.

Mine børnebørn fik også taget en fin afsked med ham, og de mangler ham også når de kommer. Den anden dag sagde den yngste, er Albert der når jeg kommer?
    Svært for hende at forstå, at han er væk for evigt.
    Så kigger vi lidt på urnen, og taler lidt med ham og om ham.

• #6   26. mar 2022 Hver gang mine børnebørn og børn har lavet ting til mig, så har det altid omhandlet både Albert og jeg.
    Tegninger har altid været med os begge.

Stenfiguren lavede mit barnebarn engang og ja det er mig og min ældste datter lavede engang Albert.

profilbillede
  • #7   26. mar 2022 Lavede min yngste datter for mange år siden ??

profilbillede
  • #8   26. mar 2022 Jeg er ked af at høre at Albert ikke er her længere. smiley

Følelsen af ensomhed, og sorg, tror jeg er noget man må stå igennem og bare være i, så længe det nu tager.

• #9   26. mar 2022 det gør mig ondt, og ja nu er en hund jo for mange ikke "bare" en hund, familiens kæledyr osv, men for mange er det nærmest en livsledsager. desværre har de jo ikke en livslængde der svarer til os. Jeg er sikker på tomrummet, sorgen, savnet er det samme for mange som når andre mister deres menneske livsledsager ... og sorgen tager den tid den tager for os hver i sær ... det skal den have lov til ...
    For nogle er det at finde en anden livsledsager hurtigt vejen frem, for andre tager det en tid, og igen nogle finder aldrig, eller ønsker ikke at få en anden, om det så er hund, kat eller menneske ... der er vi så forskellige ...

Men sikke nogle fine minder, både fysiske men helt sikkert ikke mindst dem du bærer inde i hjertet ...

• #10   26. mar 2022 Jeg mistede begge mine Schæferhunde med en måneds mellemrum og aldrig har jeg følt mig så tom.
    Hver gang jeg har mistet en af mine elskede piger, så har jeg haft en tilbage.
    Ikke at det har ændret noget som helst på min sorg, men det har stadig gjort at jeg ikke var alene.
    At jeg stadig havde noget at leve for. Noget at stå op for. Forstå mig ret.
    Jeg har haft racen siden 2007. Og er ikke andet end en skygge af mig selv nu.

Min redning om man vil, det er at jeg har Hundeprut. 10 måneder gammel DSG.
    Ikke at jeg har anskaffet hende, hun er efter min kærestes tæve, der kom kun den ene hvalp I kuldet og hun blev en keeper.
    Men hun er min hund nu.
    Og en form for direkte linje til de 2 jeg mistede. For de var her sammen med Hundeprut.
    Jeg har ingen gode råd, jeg mangler heller mennesker omkring mig eller dyr, men tingene bliver aldrig det samme igen.

• #11   26. mar 2022 Øv Staff, det gør mig ondt med Albert.
    En stor krammer til dig.

• #12   26. mar 2022 Tak skal i alle have

Det er så rigtigt det i skriver og kan virkelig genkende det hele.
    Synes det er hårdt og selvom at man er sammen med andre, så er mine tanker også altid på Albert.
    Han mangler ved min side smiley

• #13   26. mar 2022 Jeg havde præcis den samme ensomhed trods mange mennesker omkring mig da jeg sagde farvel til zambo dengang.. Troede egentlig aldrig jeg ville ha hund igen efter ham. Men efter nogle gode år, var jeg klar, dog aldrig til chihuahua igen, det kan jeg ikke efter ham trods alt.

• #14   26. mar 2022 Ved ikke om jeg nogensinde tør få hund igen. Så skal man det her igennem igen.

• #16   26. mar 2022 Det er jeg godt nok ked af at høre, det er ufattelig hårdt at miste dem vi holder af! smiley
    Sam er også hele min verden, jeg kan slet ikke forestille mig at skulle miste ham på noget tidspunkt!

• #17   26. mar 2022 Ja det er virkelig røv hårdt. Har tænkt 1000 gange, at jeg ikke ved hvordan jeg skal leve resten af mit liv uden Albert. Men smerten må vel fortage på et tidspunkt.

Jeg synes det var hårdt at sige farvel til Harley i alt for ung en alder, men at sige farvel til Albert der har været min skygge og bedste makker i 13 år, kan jeg slet ikke rumme.

Vi taler om ham, også selvom at jeg bliver rigtig ked af det, men det er alle heldigvis okay med.

• #18   26. mar 2022 Det er 7 uger og 2 dage siden at Bella lukkede sine øjne sidste gang smiley Jeg SAVNER hende. Og som dig, har jeg det som om jeg mangler en del af mig. At jeg ikke er hel smiley Jeg har jo både Dorit og katten, og heldigvis for det, men de kan aldrig give mig dét, som Bella gav mig smiley Hun var vitterligt min bedste ven, og min kærlige og loyale makker smiley

Tæven som jeg skal have hvalp fra, blev parret for 2 dage siden, så om 16 uger flytter der en ny schæfer ind. Og jeg kan næsten ikke vente! Jeg er bange for at jeg kommer til at sammenligne, men omvendt kan jeg også mærke, at det er SÅ forkert, at jeg ikke har en schæfer ved min side, sådan som jeg har haft de sidste 16 år.

Da min forrige hund blev aflivet, gik der 4 dage før Bella flyttede ind, og dengang fik jeg slet ikke mærket efter. Så på den måde er det egentlig fint, at der er nogle måneder imellem mit farvel til Bella, og at den lille kommer til. For så har jeg mærket, at jeg - ud over det overvældende savn til Bella - mangler dén type hund.

Jeg sender en masse tanker og kram din vej, og du ved hvor du kan læsse de sorteste tanker af smiley

• #19   26. mar 2022 Enig Anne. Albert var også min bedste ven og den mest loyale og kærlige dreng smiley
    Får aldrig en dreng som ham igen.
    Jeg kunne pt slet ikke forestille mig at have en anden hund smiley

Det bliver dejligt når du får en ny makker, og jeg vil glæde mig til at kigge med, og tak fordi jeg må skrive. Føler mig bare så tom

• #20   26. mar 2022 Er Albert den første hund, du har mistet?

Jeg mistede jo Malde for 11 år siden (eller den 16. april er det 11 år siden), og jeg var knust. Jeg fik Bella hjem et par dage senere, og tænkte, at jeg aldrig ville elske hende nær så meget. Men Bella blev min store kærlighed. Min sjæleven med 4 poter smiley Jeg har aldrig kendt et væsen, der var så smukt indeni og udenpå, som hun var. Og jeg ville ikke for noget som helst i verden, have været vores tid foruden. Heller ikke den uendelige smerte, nu hvor hun er væk, kan få mig til at fortryde, at jeg fik hende. Den største kærlighed og den største smerte smiley

Dorit er noget andet. Mere umiddelbar, mere ligefrem og meget mindre loyal. Hun er 100% glæde, uden forbehold. Men hun er god til lige netop det. Hun er solskin i en hundekrop, og jeg kan ikke forestille mig at være gået igennem det her uden hende.

Når du tænker på din tid med Albert, ville du så have undværet det, for at slippe for den smerte i dag? Det tror jeg ikke du ville smiley Og tænk at du har været så heldig, allerede at have mødt din sjæleven smiley

Jeg ved ikke om der er flere af dem; sjælevenner med 4 poter. Men det håber jeg smiley Jeg håber at jeg igen får lov at føle den helt fantastiske samhørighed, som man kun kan have med sin makker. Og jeg håber at du også oplever det igen en dag smiley

• #21   26. mar 2022 Nej jeg mistede en hund inden Albert, til sygdom. Der gik Ca et halvt år, før jeg fik Albert.

Albert var bare mit match. Jeg blev så forelsket i ham fra første færd.
    Jeg ville ikke have undværet ham for noget som helst, han har været det bedste i 13 år

• #22   26. mar 2022 Jeg håber også du får det bedste match igen, i den nye der kommer Anne. Måske jeg også tør tage chancen igen en dag

• #23   27. mar 2022 Det gør mig ondt at Albert der taget afsted. Det er den værste beslutning at ta, men osse den rigtige når tid er.

Min Luka tog afsted i februar sidste år. Han boede hos mig i 14 år og vi var bare tætte. Hans sukkersyge bandt os endnu tættere sammen.
    I tiden efter var jeg ved at gå i spåner. Jeg var nogle måneder tidligere stoppet med at arbejde, coronaen satte livet på stand by og så var Luka væk. Jeg kunne ikke sove om natten, orkede ingenting om dagen, det hele var bare ligemeget. Jeg ledte Europa tyndt efter en ny hvalp og med hjælp fra Lukas opdrætter fandt vi en hvalp i Sydtyskland, som lige var født. 2 uger efter dumpede Eddie ned i min favn. Han havde så frygteligt meget med i bagagen, men jeg valgte at han skulle bo her, for han skulle ikke udsættes for mere.
    Havde jeg ikke fået en ny hund, tror jeg ikke jeg havde været her i dag..

Det gør så ondt, så ondt, så ondt at miste. Jeg tuder stadig hver dag over Luka men elsker osse min lille røde bandit uendeligt meget..

Jeg håber for dig at du en dag er klar til en ny lille ven. De gør livet så uendeligt meget lettere

• #25   28. mar 2022 Det gør mig virkelig ondt for dig. Jeg tror de fleste af os hundemennesker ved præcis, hvordan du har det.

Der var engang én der sagde "Den eneste måde at komme over sorgen over at have mistet en hund, er at græde ned i pelsen på en anden".
    Det har også været sandt for mig.
    Jeg har altid været så heldig, at jeg har haft mere end én hund, så jeg har aldrig oplevet helt den samme tomhed - og så alligevel, fordi der bare er nogle hunde, der kommer under huden på én, på en helt særlig måde, så man virkelig mister en del af sig selv, når de ikke er her længere.

• #26   28. mar 2022 Kondolere over dit tab til din solomate .
    Jeg mistede min solomate for 12 år siden godt nok ikke en hund men en lille hest, jeg kan stadig græde over tabet og finder aldrig en som hende.
    Hesten døde i mine arme af hendes sygdom og jo jeg har stadig heste men tør ikke elske røde heste igen for hvis de nu forlader mig som hende.
    Hun var simpelthen hele mit liv.
    Nu har jeg alt andet end røde heste, heldigvis har jeg også både hund og kat som sover sammen med mig om natten, hunden (Karla) er i dag min bedste ven og familie hun er med mig i stalden hver dag smiley dyrene holder mig oppe og holder mig igang ved ikke hvad jeg skulle med mit liv uden dem.
    Håber du snarest får en aller bedste ven inden længe smiley <3

• #27   28. mar 2022 Tak alle sammen smiley

Jeg er ikke klar til en ny hund. Nogen gange tænker jeg, at jeg skal kigge efter en ny, og andre gange kommer fornuften tilbage.

Jeg har fået nogle fysiske udfordringer som gør, at jeg har daglige smerter, og lige nu er Albert jo bare den eneste ene for mig. Min sorg og mit kæmpe savn til ham, ville ikke være retfærdig for en anden.
    Om der på sigt kommer en anden hund ind, vil jeg ikke afvise 100% men så skal min kommende behandling virke i hvertfald.

Jeg er helt okay med at jeg har det hårdt og er meget ked af det, men ensomheden er godt nok noget nyt for mig, og ret ubehageligt smiley

• #28   29. mar 2022 Mange tanker og et kæmpe kram smiley

• #29   29. mar 2022 Det gør mig oprigtig ondt, at du har måtte sige farvel til din Albert smiley
    Jeg har også prøvet, at sige farvel til min soulmate. Det gjorde så forbandet ondt. Jeg troede aldrig, at jeg kunne elske en ny hund. Det var min mand, der skubbede på og lidt under et år senere, kom Walther ind i mit liv. Det var det helt rigtige for mig og vær ikke bange for, at du sammenligner. Wallther er helt sin egen og det vil din eventuelle nye hund også være. Heldigvis for det. Der er nogle af vores hunde, der kommer mere ind under huden end andre. Det betyder ikke at vi ikke elsker dem alle. Hver eneste af mine hunde, har en særlig plads i mit hjerte. Min kærlighed til dem, har været smerten værd, når jeg har mistet en af dem. Jeg ville ikke have undværet en eneste af dem for at have undgået smerten.
    Jeg håber, at du en dag igen får mod på, at få en ny følgesvend. Kærligheden er det største og den er uendelig. Jeg husker en kollega engang sagde til mig, at det gode ved kærlighed er, at den har ingen begrænsninger. Det er en følelse, der aldrig løber tør.
    Men giv dig tid til, at sørge. Sorgen skal også have sin tid.
    Hvil i fred lille Albert smiley

Kommentér på:
Så ensom

Annonce