{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Gevækst mellem tænderne {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Har i haft oplevet en ny gevækst pludselig dukker op?

Han fik fjernet for noget tid siden en knude fra benet som havde udviklet sig ondsindet.
Vi frygter jo det værste. Vi har en tid d. 10 januar til tandrensning og fjernelse af to tænder.

Har i oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gevækst mellem tænderne
  • #1   4. dec 2022 B-B, ja jeg har oplevet, at en af mine hunde pludselig fik en gevækst i munden, og det er muligvis ikke det svar, du gerne vil have, for det viste sig at være cancer. Men det endte dog godt.

    Rille, på det tidspunkt 8 år, fik en gevækst i overmunden. Det så ud som enden af en tændstik, der stak frem over tænderne, altså ikke særlig stor men blodrød. Der blev lavet biopsi på den, og det viste sig for det første, at det var ondartet og for det andet, at det havde spredt sig på et område i ganen. Beskeden var, at der var ikke noget at gøre ved det. Det skal siges, det er mange år siden, det ville måske have været anderledes i dag. Jeg fik at vide, at jeg ikke skulle forvente mere end max 6 mdr. En grim besked, men den passede med, hvad jeg kunne google mig til.

    I begyndelsen voksede gevæksten rigtig hurtigt, den synlige del fordobledes hver uge. Det i ganen var svært at holde øje med. Jeg gjorde det eneste, jeg kunne komme i tanke om, fyldte hende med diverse sundhedsprodukter i håb om at forstærke hendes immunforsvar, så hun bedst muligt selv kunne bekæmpe kræften. Efter et par måneder gik vækst hastigheden ned, og til sidst gik den helt i stå. På det tidspunkt var gevæksten ikke længere rød men almindelig pigmenteret. Overmunden var længere i den ene side, og tænderne i det område, så ud som om de var smidt ind med en skovl. Men hun var ikke generet af det.

    Jeg frygtede længe, at væksten ville gå i gang igen, men det skete aldrig, og hun levede 4½ længere og blev aflivet som 13 årig på grund af en livmoderbetændelse.

    Jeg håber for dig, at det ikke er cancer hos din hund, for jeg føler, at det var et lille mirakel med Rille, og ikke noget man kan regne med. På den anden side, hvis jeg kan være heldig kan andre vel også.


  • #2   4. dec 2022 Det kan være alt fra epulis til cancer.
    Vores gamle Nanna havde epulis, der voksede ud over 3 tænder i undermunden.


  • #3   4. dec 2022 Det er nok meget fornuftigt den bliver tjekket. Han havde jo cancer i knuden på knæet. Han har også fået en lille gevækst på skulderen. Han er jo ikke helt ung mere

Kommentér på:
Gevækst mellem tænderne

Annonce