501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hjælp, jeg har brug for gode råd! Hjælp, jeg har brug for gode råd!

For kort tid siden skete der noget meget ubehageligt og ulykkeligt da jeg var ude med Keiser..
Der bor samlet 14 hunde i min (lille) gård, alle forskellige racer og køn, men vi er meget dygtige til at vise hinanden og hundene respekt, så der har sjældent været noget. Der er dog en nabo som er tung alkoholiker og ejer en dværgpincher han på 5 år som er yderst aggressiv overfor ALT fremmed. Og med fremmed mener jeg alt andet end dens ejer.
Flere gange har vi (andre naboer og migselv) henvendt os til denne ejer, fordi han ikke har sin hund i snor. men det eneste vi får ud af det, er enten et brøl at hva rager det ham- eller så blir vi "angrebet" af hans hund hvorefter han smækker døren i hovedet på en..
Tit og ofte er jeg kommet hjem fra skole og fundet hans hund alene i gården (åben ud til gaden) hvor han sover brændert ud eller er på bodega.
Så bliver jeg nødt til at få lokket hans hund ind på hans opgang, ofte i fælleskab med andre naboer, sådn at jeg med ro i sindet kan gå ned med min egen hund.
Her til aften skete der dog det som bare ikke skulle ske smiley
Jeg står med keiser og er ved at åbne min cykel- og ligepludselig står den lille psykotiske hund 2cm fra keisers bagben- og angriber.. Keiser laver en helikopter vending og lander ovenpå dværgpincheren, som jeg nu kan se sidder i låret på Keiser.
I frygt for at min egen hund nu bider den lille tager jeg Keisers halsbånd og løfter ham op, og prøver at få fat på den lille som slipper, bider efter mig, og bider Keiser igen. Heldigvis kommer der en venlig nabo, som får jagtet den lille væk, så jeg kan gå op med min hund.
Da jeg så kommer ned igen ser jeg ejeren (stangstiv) stå på modsat side af gården, og råbe jeg er da liiiiigeglad med jer allesamen osv osv..
Politiet har flere gange fået henvendelser fra mange, dyrenes beskyttelse er også inde i sagen- men der er intet sket for nu er det 1 års tid det har stået på..
Jeg har bare fået nok nu!! keiser er blevet bidt og ellers er oplevelsen alene forfærdelig nok.. Det er så tragisk hvordan et menneske volder så mange problemer for sin hund og dens omgivelser smiley
Hvad kan jeg stille op?
Alle råd modtages med åbne arme smiley

Ps. politiet er i min gård så går derned og aflægger forklaring, vender tilbage lige straks

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, jeg har brug for gode råd!
  • #1   6. okt 2007 Du må jo så lade politiet klare det nu,
    Men forfærdeligt at det skla komme så vidt

• #2   6. okt 2007 politiet kan ingenting gøre siger de, da ejeren har taget hunden op til sig selv og påstår vi lyver...
    påstand mod påstand- til trods for bidemærkerne på MIN hund..
    Gud, hvor er jeg dog træt af respektløse mennesker!
    Der må da findes et sted jeg kan henvende mig, hvor de rent faktisk handler??

• #3   6. okt 2007 Skrive klager, og få de andre til at være med.. Det er vist det eneste der virker, på ligeglade naboer..

• #4   6. okt 2007 Ej politiet kan da ikke sige at det er påstand mod påstand når der er beviser, og vidner der kan fortælle om tidligere hennelser...
    Jeg ville bare blive ved og ved og ved med at ringe til politiet så må de sku handle til sidst.

• #5   6. okt 2007 Til dit boligselskab.. De skal gøre noget.. Man må jo ikke lade sin hund rende frit rundt..

• #6   6. okt 2007 Jeg kan virkelig godt forstå dig, jeg har selv haft en del dårlige oplevelser med dværg pinchere, jeg er åbenbart så uheldig at jeg ikke kan finde et sted at bo uden der skal bo en lille aggressiv pincher i nærheden og de kan godt nok være stride, der hvor jeg lige er flyttet fra boede der en og tit var det datteren der blev sendt ud med den i en 5 m flex line, og eftersom ejeren aldrig gør noget ved det må jeg ind på en mark for at komme forbi uden mine egne bliver ædt af den... 1 gang gik den på Fluffy da den fik bidt snoren over og jeg stod med 2 hunde og kunne ikke nå at få dem væk...

Jeg håber virkelig for dig at politiet gør noget nu for det andet kan ikke være rigtigt.

• #7   6. okt 2007 vi har engang haft samme problem her i byen... det var også en alkoholiker der havde en stor hund... den løb over i andres haver, snappede efter folk og hev deres vasketøj ned fra snorene... de gjorde heller intet ved den hund....

det mest utrolige er at, når du har vidne på ... at de så ikke kan fjerne hunden fra ham...

• #8   6. okt 2007 hvor er det bare træls, og stakkels Keiser. Kunne politiet ikke se bidemærker på Kaiser?

Knus Bolette

• #9   6. okt 2007 Nej nu må politiet Kræft ........... snart til at tage sig sammen, ja undskyld men hvad er de der for hvis de ikke kan hjælpe med noget som helst, der skal efterhånden ske et mord før de er villige til at gøre noget.... Sorry er bare så træt af de ikke tager nogen anmeldelser seriøst.

• #10   6. okt 2007 Jeg vil sige det er bolig foreningen du skal klage til smiley de kan kræve hunden væk eller lejeren ud smiley

• #11   6. okt 2007 Hold kæft hvor er de latterlige.. selvfølgelig kan de gøre noget,
    for hvis du slår en anden person ned, og man så siger
    jeg gjorde det ikke, han lyver, så siger de jo heller ikke,
    "okay det er påstand mod påstand"...
    De er fandme så snot dumme de politimænd og kvinder,
    lige så snart det omhandler dyr, står de bare på sidelinien,
    og nærmest hepper på at flere og flere hunde og andre
    dyr bliver mishandlet og lign.. fandme utroligt at vi er så
    sløve til at vise andre dyr respekt, end og selv...
    Puha en grim smag man får i munden over at være menneske nu,
    syntes jeg.. :S

Undskyld, det skulle bare lige ud.. :S

• #12   6. okt 2007 Jeg havde lodset den bette hund til månen.

Jeg går absolut ikke ind for vold, og ved godt det i bund og grund er ejerens skyld, men nu er det altså hunden der skader.

• #13   6. okt 2007 Jeg havde også virkelig lyst til at ty til selvtægt- men heldigvis kom min nabo til udsætning inden det blev nødvendigt..
    den har dog flere gange fået en lille flyvetur fra andre hundeejere..
    Jeg skriver en lang klage til boligkontoret og får samtlige naboer til at underskrive- vedlægger andmeldelser osv osv- SÅ må der ske noget...
    Puha for en aften, tusind tak for alle jeres råd

• #14   6. okt 2007 Pøj pøj med det :o)

• #15   6. okt 2007 Kæft politiet nøler. Hvis det havde været din hund der havde bidt en anden så havde den allerede lagt kold hos dyrlægen!!!

Kommentér på:
Hjælp, jeg har brug for gode råd!

Annonce