812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Mystisk anfald. Mystisk anfald.

Hejsa. Håber nogen derude måske har oplevet det samme som jeg.
Har en 4 år gammel dalmatiner, da han var hvalp fik han nogle underlige anfald. Kan bedst beskrives som en bla mellem et nys/host eller et forsøg på at kaste en hårdbold op. Dengang kaldte dyrelægen det et omvendt nys, og da han kun havde et om ugen skulle vi ikke bekymre os. Nu har vi så en anden dyrelæge, og anfaldende kommer ofte og oftere (ca 3 i timen nu). Han har fået testet hjerte og lunger og der er ikke noget, nu er han så på antibiotika kur i en uge for skjult infektion. Hjælper det ikke skal han scannes for tumor eller andre knuder i hovede, og viser der sig heller ikke noget, skal han til special dyrelæge for at få en kikkert i næsen!!
Syntes det er hårdt..... bade mentalt men selvfølgelig også økonomisk!!
Nogen derude med hunde m lignende historie??
og hvor langt skal man ofre det?? Misforstå mig nu ikke, jeg elsker min hund (han er mit lille barn), men hvornår skal man stoppe økonomisk?? (har ikke sygeforsikring på ham). Og hvor længe er det ok at trække hunden gennem alt det (han HADER dyrelæger)??

Mange hilsner fra en ulykkelig hundeejer.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mystisk anfald.
  • #1   7. okt 2007 Kan det være noget epilepsi? Men så synes jeg nu, dyrlægen burde have nævnt det, så det er nok ikke det...

Ang. hans dyrlægeskræk, så kan du jo træne det...

• #2   7. okt 2007 Puha det er jo en svær beslutning, jeg syntes du skal stoppe når hunden ikke kan mere. Det er jo klart at det også tager hårdt på ham.

Håber da snart i finder årsagen. Held og lykke og god bedring med ham.

• #3   7. okt 2007 Så lige i din profil, at du snart får en hvalp mere?

Det er nok ikke optimalt, når du bekymrer dig om økonomi og ej heller en god idé, når der er usikkerheder omkring den første hund (som i øvrigt også er meget ung til at blive "storebror"). Vil anbefale dig at få helt styr på situationen, før du blander en hund mere ind i det.

• #4   7. okt 2007 Chièr lider ofte af omvendt nys, hvis det er det samme ,er det ikke farligt for hunden smiley det er noget med luft røret , Nemo har det ofte , det hjælper at holde ham for næsen , så han trækker været gennen munden , og så går det hurtigt over smiley han har det vel 1 gang om dagen

• #5   7. okt 2007 Hmm.. kender en lille gravhund som hostede og kastede op i lang tid. Så fandt de en fyrrenål (hedder det det) oppe i næsen på den..

• #6   7. okt 2007
    Julie : Meget ung til at blive storebror?????? Den er altså 4 år gammel.....??????

• #7   7. okt 2007 Altså uden at have set det eller være dyrlæge, så synes jeg mest det lyder som din første dyrlæge sagde.. Et omvendt nys, og det er altså ikke farligt.
    Og nu kan man sige at du har været alle de andre undersøgelser uden at de viser noget, så tegner det måske meget i retning af det omvendte nys....

• #8   7. okt 2007 Det lyder umiddelbart "mystisk" at give antibiotika kur, mod nogle uforklarlige "symptomer" der har været tilstede siden hvalpealderen ?!
    Når du skriver "testet" har han så nogensinde fået røngten fotograferet luftvejene ?
    Evt ringe til KVL, måske de har nogle brugbare erfaringer ?

Jeg håber det bedste for din "lille" fyr ! *s*

• #9   7. okt 2007 Lige en komment til Julie *s*

4 år, er altså en udemærket alder når "familien" skal "begaves" med et nyt medlem !
    Det er hverken for ungt eller gammelt..!

Dine andre "antagelser" kan jeg nogenlunde følge..

• #10   7. okt 2007 Har godt nok ikke oplevet noget lignende med min hunde, men håber da det snart bliver bedre :S Det lyder bestemt ikke sjovt...

• #11   7. okt 2007 Lyder det ikke ligesom om at han ikke kan få luft?? Kenzo gør det, men meget sjældent... Det er noget med at de har en bløb gane - hvis den er for stor, sker det at de sige denne mærkelige lyd, og ikke rigtig kan få luft.... Nogen hunde kan selv hoste gane på plads igen...

For at det går helt væk skal hunden under kniven : ( Men heller det end disse andfald - for det lyder meget voldsomt...

• #12   7. okt 2007 Det får Louie en gang imellem!! jeg havde tænkt det måske kunne være astma, men da det er uhyre sjældent ville jeg spørge dyrlægen når han skal vaccineres.
    Jeg plejer at holde ham på hovedet og brystet når han "kvækker" så går det over med det samme næsten. Han ser ikk ud som om det generer ham helt vildt, men han larmer godt nok.

• #13   7. okt 2007 Jeg tror også det er reverse sneezing, som Chi'erne kan lide af.

Prøv at søge på Google, der står en masse, som f.eks. her: http://www.beaglebuddies.com/misc/reverse.html
    og her:
    (link fjernet)

Håber I får lov at beholde jeres hund i mange år endnu.

• #14   7. okt 2007 Tayson laver også sådan et omvendt nys engang imellem, lyder voldsomt og mærkeligt, selvofølgelig kan jeg godt forstå du vil være på sikre siden men tror altså ikke det er noget alvorligt.

• #15   7. okt 2007 Hmmm - det har Vega da også så!! Vidste ikke det hed noget, men er da helt klart beroliget nu. Det er meget sjældent Vega gør det - max 4-5 gange om måneden.

• #16   7. okt 2007 Hejsa alle sammen!! Dejligt med så stor respons!! Og ja dyrelægen (den første kaldte det et omvendt nys). Naval har nu været på pencelinen i 3 dage og allerede nu syntes jeg der er forbdringer. Igår havde han kun 4 anfald, idag har der ingen været!! smiley dejligt....
    Og til jer angående nr 2 hund: så er hun kommet.... har haft hende i 8 uger nu og hun er skøn. Og mht om det var det rigtige tidspunkt...... HELT KLART Naval er alletiders storebror!! Kanon....

• #17   8. okt 2007 Heidi det var rigtig dejligt at høre. For det er jo ikke alvorligt.

Held og lykke med jeres nye hund i familien.

Kommentér på:
Mystisk anfald.

Annonce