Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vokseværk
  • #1   8. okt 2007 Belaste den mindst muligt smiley

• #2   8. okt 2007 give den noget tilskud kunne man også

• #3   8. okt 2007 Sørge for at den får et foder der er tilpasset til hunden.
    Dvs. vælg et godt hvalpefoder der passer til hundens forventede voksen vægtklasse.
    Der findes hvalpefoder til små racer, mellem racer og store racer.

Og derudover så undgå at belaste hvalpen med vanskeligt terræn, spring og trapper osv.

• #4   8. okt 2007 Min dobermann fik voldsomt vokseværk på Eukanuba.. Det gik væk da jeg skiftede mærke og valgte et foder til hvalpe af store racer

• #5   8. okt 2007 Alex nemlig det vil også kunne hjælpe meget smiley

• #6   8. okt 2007 Ja, det kan sommetider godt betale sig at skrifte foder, alt efter hvad den bliver fodret med, det er meget vigtigt, at den ikke vokser for hurtigt.
    Gå nogle ganske korte ture med den, og i snor, der er ingen grund til at belaste hunden for meget, og det er ikke altid de selv har en fornemmelse af, hvornår det er på tide at stoppe.

• #7   8. okt 2007 Alex: Jeg bruger Arion, til store hunde, har det fra opdrætteren af, så det er det rigtige foder til hans voksen størrelse. Jeg har også kortet meget ned på gåturene og laver mere søge øvelser og spor med ham. Skal jeg ikke bare fortsætte med det? smiley

• #8   8. okt 2007 Pas på med spor i vanskeligt terræn. Falder hvalpen i for mange huller elle over tuer, kan det gøre rigtig avs på den

• #9   8. okt 2007 I de perioder, hvor han har ondt skal han belastes minimalt. Det er ret svært med en unghund, men det begrænser sig til de daglige lufteture - og så ikke mere aktivitet end han selv laver.

I rolige perioder kan du træne som du plejer - husk ikke at lave ledbelastende øvelser...

• #10   8. okt 2007 Simone . Så er det ikke foderet der er noget i vejen med.
    Arion premium er noget af det bedste foder man kan få. ( efter min mening )

• #11   8. okt 2007 CH: Hvad er helt præcist ledbelastende øvelser? smiley Så jeg ved at jeg ikke skal lave dem.

Alex: Ja det er også hvad jeg har hørt smiley

Maj-britt: Jeg går ikke spor i vanskelig terræn, han skal jo først lære helt præcist at gå spor smiley

• #12   8. okt 2007 Ninjo har haft rigtig meget vokseværk, hvor jeg kun gik et par små tisseture på 5-10 min ad gangen.

Vokseværket forsvandt fuldstændig 8-10 dage efter at jeg var gået over på voksenfoder istedet for hvalpefoder...

• #13   8. okt 2007 Alt, der indebærer at hoppe, at løbe meget stærkt, at gå på trapper - og så videre i den dur ;o)

• #14   13. okt 2007 Hejsa:-)
    Jeg har fulgt lidt med i jeres tråd, da min golden er begyndt at få vokseværk. Hun virker ikke til at have smerter, men hun er omkring den alder hvor vokseværk især sætter ind. Så nu vil jeg jo spørge, da jeg har været inde og læse om det på netdyredoktor, har I været til dyrlæge med jeres hunde efter de fik vokseværk eller har I bare fundet ud af det selv? Netdyrelægen anbefaler jo straks at man tager til dr. dyr, da vokseværk er ledbetændelse. Jeg vil jo selvfølgelig hunden det bedste, men mener ikke at man skal vandre til dyrlæge ved den mindste smule. Jeg fodrer med Nutro choise, da de er kommet med en økologisk tørfoder. Kender I noget til den? Derudover laver vi ikke alt for belastende øvelser og går max på trapper når vi skal ud og tisse. Min dyrlæge mente at det gjorde ikke noget, bare det ikke var 30 gange om dagen. Hun fik godt nok en ekstra lang tur igår, men det var før hun var begyndt at småhalte. Hun haltede også kun 2 timer, men er nu begyndt idag igen.
    Håber I kan hjælpe:-)
    Vh Rie og Ascha.

• #15   13. okt 2007 Jeg har ikke haft noget vokseværk på mine hunde,efter at jeg begyndte at bruge Hills P/D large breed i stedet for eukanuba hvalpefoder,på mine hunde.. Dette ligger skift ligger ca 7 år tilbage..

Dengang tog vi røngten af hundene og fik via den vej konstateret om det var vokseværk.. Det viste sig at den ene rotte ikke haltede pga vokseværk men en albue mus.. Halten på de andre ben skyldtes at hun overbelastede,for at skåne det dårlige ben.. Hun var omkring 6 mdr,da det startede..

Så ha lige i tankerne at det ikke nødvendigvis er voskeværk der udløser halthed i en ung alder !

Kommentér på:
Vokseværk

Annonce