Hvordan foregår det i din raceklub ? Hvordan foregår det i din raceklub ?
Har fulgt med i en tråd i en af grupperne, dette har fået mig til at stille andre der har racehunde og er aktive i klubregi et par ?
Kunne du / I finde på at " stene" en opdrætter i offentlig forum og foregår det sådan på jeres trænings eller udstillingsdage, at man " høvler " hinanden ned......
Hvordan ser du med stambog på din hund på en som har samme race , men uden stambog ?
I min hundeverden har vi bestemt også brodnekar, men man kunne aldrig drømme om at svine opdrættere til offentligt... Det sladder der foregår offentligt er mere undren end direkte sladder.....
Hvor mange kuld en opdrætter har om året, hvor mange hunde vedkommende har , skat og moms må blive opdrætterens eget problem
Omkring stambøger; har jeg aldrig hørt nogen snakke negativt om dette... Det bruger men ikke energi på. Samme holdning har jeg til newfejere herinde.....
Der er mange newfer med dårlig hd status.... Kender mange newfer med D og E kender faktisk ikke en eneste som er påvirket af dette ... Hvilket også er klubbens argument til dkk, nu hvor der kommer nye avlsrestriktioner. Dyrlægerne siger at de ser newfer med HD der næsten ikke kan gå ? Er det så newfer uden stambog, hvor der ikke er lavet et reel avlsgodkendelse på forældredyrene`? Eller er det stueopdrætteren som ikke har gjort forarbejdet godt?
Disse ? får lov til at "blæse i vinden" for man dunker ikke andre oven i hovedet ......
Hvordan er stemningen i din raceklub??
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
ville aldrig blande mig i en andens opdrætters valg af hunde osv. vil kun undre mig...
sladder er der i bullmastiffklubben og nogle episoder har fået mig til at krumme tæer, så jeg holder mig på afstand og taler kun med dem jeg har valgt at stole på... Så må vi håbe jeg har valgt rigtigt...
Jeg snakker med alle der gider...
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Jeg holder mig neutral og lader være med at ride med på bølgen... Gider ikke det der lejr-opdeling!!!
Kunne aldrig komme i tanke om at svine andre til, som man af og til kan høre.... Krummer helt tæer bare ved tanken om det!!!!!!
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
mar 2007
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Folk må selvom hvad de skriver på deres hjemmesider, men syntes personligt det er underlavmålet at hænge andre ud eller "stene" dem i gæstebøger eller på egen hs. Jeg har da kendskab til flere, der syntes det er irriterende at folk skriver kedelige beskeder i deres gæstebøger, men samtidig hænger folk ud andet sted på deres websted. Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt :o))))
Har lige været på udstilling igår - der havde Janteloven bestemt gode kår. Syntes det er trist, at man ikke kan glæde sig på andre vegne, selvom dommeren syntes de andres hunde er bedre end ens egen. Vi kan jo ikke allesammen have den bedste hund - allerede samme aften udstillingerne er ovre, kan man i div. gæstebøger læse om dagens "intriger" og dommerens "uretfærdige" bedømmelser. Den race jeg har har relativ lille population, så jeg syntes bestemt det er ærgerligt at det skal være sådan.
Jeg hører selv til én af dem "nogen" har en meget skarp mening om, og det på trods af de aldrig har talt så meget som ét eneste ord med mig, men det får da ikke mig til at tale dårligt om dem til andre.
Der er et gammelt ordsprog der siger; Man skal behandle andre, som man ønsker at blive behandlet selv - og det er faktisk rigtigt.
mar 2007
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Min venindes hund blev BIS - gennem hele dagen blev der IKKE klappet af hendes hunde, hun var endda ude for i den ene klasse, at ville sige tillykke og række hånden frem til en konkurrent, der fik bedre placering end hun selv, men konkurrenten vendte ryggen til og gik !!! Jeg syntes det er SÅ skandaløst. Folk opfatter jo nærmest det som en fornærmelse at andre "tillader" sig at have en hund som dommerne kan li' ....
mar 2007
Hvordan foregår det i din raceklub ?